Ako by mala vyzerať riadiaca jednotka na elektrobike s ktorou budem jazdiť do kopcov ?
Elektrobicykel si pri jazde do kopcu sosne viac prúdu ako pri rovine ,to je zrejmé.
Riadiaca jednotka by mala byť väčších rozmerov ,lebo keď bude pretekať viacej prúdu riadiaca jednotka sa zahreje takže väčší rozmer je pre odovzdávanie tepla lepší.
Umelý obal riadiacej jednotky není najlepšie riešenie kvôli teplu , väčšina riadiacich jednotiek má hliníkový kryt.
No pri prestavbe elektrobicyklu riadiadiacu jednotku , ludia umiestnujú do nejakej preknej kabelky tá ale nieje dobrá na odvod tepla .Priznám sa že aj ja mám riadiacu jednotku v trojholníkovej kabelke , zatial to úplne stačilo, lebo do kopcov moc nejazdím.
Ak by som chcel zlepšiť teplotné vlastnosti ebiku resp riadiacej jednotky tak by som ju primontoval o rám bicyklu to však by vyžadovalo zásah do bicyklu.Dalšia možnosť je pridať pasívny chladič nejaký hliníkový plát, ktorý by pomáhal akumulovať teplotu riadiacej jednotky.Aktívny chladič by som umiestnil ak by som mal riadiacu jednotku umiestnenú vo väčšiej kabele na zadnom nosiči.
Programovatelná riadiaca jednotka je výhoda. Môžem napríklad obmedziť prúd a tým znížiť zahrievanie celého systému a riadiaca jednotka je predimenzovaná . Ak kúpim 1500w a nastavím ju 1000w.Ná výkone to moc neubere v kopci.Takáto predimenzácia sa oplatí ak počitam s 1000w elektrobicyklom , kúpim 1500w riadiacu jednotku naprogramujem na 1000w.
Ak riadiaca jednotka podporuje viacero napätí tak je to výhoda.Napríklad riadiaca jednotka bac podporovala 24V, 36V ,48V takže som mohol dať hocijaké batérie, dobre sa mi škálovali olovené batérie vo vybere batérie som mal volnú ruku.
Načo dať pozor je Bms pre lítiové baterie , ak bms prepustí 1000w a dám tam 1500w riadiacu tak Bms ju bude škrtiť, no može to vyhodnocovať ako preťaženie alebo skrat, nemám s tým skúsenosti.
Rekuperácia by mala patriť k riadiacej jednotke ak sa rozhodneme pre priamy motor
Ak riadiaca jednotka podporuje rekuperáciu treba si dať pozor aby motor negeneruval vyšie napätie ako zvládne riadiaca jednotka ,lebo sa odpáli.
Nikdy neodpájať batérie pri jazde z kopca , neviem aký zmysel by to malo no ale stane sa to že generované napätie nebude mať čo stiahnuť a tak vystúpa do hodnoty ktorá odpáli riadiacu jednotku.
Funkcie riadiacej jednotky napr PAS je vhodné bicykel pomáha ked betálujem hore kopcom by to malo šetriť batérie a menej sa zahrieva .
Ja však používam tempomat ten zapne motor tahá konšantnou silou, a ked treba dobetálujem.
Konektory sú doležité , slabé konektory nemusia vydržať . Dobré silové konektory
Sú Tamya , Anderson.
Silnejšie káble musia byť na vstupe z batérie do riadiacej jednotky a výstupe do motoru
Dobrý deň potrebujem poradiť na fatebike na 350w bruchles motor akú riadiacu jednotku.dakujem.
Najlepšie riadiacu jednotku čo dokáže íšt bez hallov 36V potom zaleží na velkosti motora ak je väčší napr 4-5kg može byť riadiaca jednotka aj viac watov ako je na štítku. napríklad 800w (ak to dá batéria)
Mám riadiacu jednotku umiestnenú pod batériou,pri jazde do kopcov sa zahreje a vypne bateriu,bateria je 36 V a 13 Ah,čo odporučate urobiť,alebo vymeniť.
tam je tažká volba lebo ked ju odokryjete, nevyzerá to pekne , vypínať môže aj BMS (ochranný obvod v batérii ak je li-ion). Vymeniť to mate tažké lebo rozmerovo tam dáte len malu rj ktorá hreje
Myslel som kúpiť silnejšiu riadiacu jednotku a niekde ju umiestniť ,či by to mohlo pomôsť,jazdím dosť po Tatrách,je mi teraz jasné,že som kúpil nevhodný ebaik,ale motor aj batéria do menších kopcov idu výborne.