Diky za pochvalu 🙂 Neviem ci zrovna zavidia, cenovo som to tak trochu prestrelil ako som mal v plane, s bikom to vyslo na cca 2700. Za to sa uz asi aj da nieco schopne kupit 🙂
Tento tyzden asi objednam tie ostatne baterie. Viem, ze si mi odporucal napr. INR18650-25R, spravi to len o 2-3Ah menej oproti NCRkam, len mam trochu obavu to takto miesat. Keby dam NCR a je tam tych cca 40Ah, aky mas na to nazor uz pri takejto kapacite? Momentalne neviem ako mi pada napatie, este som to nemeral pocas jazdy, iba raz ked som isiel pri takmer vybitom stave mi to zacalo pri plnej zatazi padat na 43V (cut-off), vtedy som odmeral a mala cca 44.6V. Fakt sa neviem rozhodnut 🙂
S tou nabijackou, som zvedavy na ten eaton. Original su celkom drahe, clovek by ani nepovedal. Vacsinou davam nabijat na noc, s tym dojazdom mi to celkom staci na momentalne jazdy. Obcas si to pyta dalej, ale to by mi mala postacit ta dodatocna kapacita. Prist domov, dobit ju a ist znovu, to uz by som potreboval nahradny krk a zadok 🙂
Z TME som zobral 4x IRFB7340 a MCP1407. Neviem ako, ale podarilo sa mi odfajcit ten driver. Na dalsi driver sa mi nechcelo cakat, vyuzil som co dom dal, namiesto drivra som dal relatko (4V?) cez ktore pustalo do mosfetov tusim 16V. Relatko cez arduino neslo zopnut kvoli malemu prudu, zapojil som to cez tranzistor (mam to na garazi ale tusim to je BC547) a dalsi trafak. V podstate to relatko je zbytocne, malo by to ist iba s tym tranzistorom ale takto sa mi to lepsie debugovalo. Cele som to mal na tlacitko, po zopnuti som nemal cez 2 impulzy, stacil jeden. Mosfety som dal na vacsi kus hliniku, baterie 2x nejaka 75Ah, pocet mosfetov teda stacil.
Co sa casu tyka, skoncil som niekde pri 10ms, v reale to vsak mohlo byt aj 20-30ms kedze nejaky cas trva kym relatko zopne/rozopne. Pod 10ms ho tusim ani nestihlo zopnut. Najprv som skusal s jednou bateriou ten „akoze nikel“ z ciny, to islo fajn, ten 25mm nikel z nkonu, tam to len trochu lepilo a zvysovanim casu palilo. Pripojil som dalsiu autobateriu a vysledok super. Pri bodovani mi stacilo pritlacit zlahka, len tak aby nevznikla medzera medzi plieskom a baterkou. Ten 25mm plech sa trochu horsie bodoval na tie pluska, v podstate som nevidel kde bodujem, musel som ten kruzok na pluse pretlacit obvodovo aby som netrafil dieru mimo neho.
Prikladam aj nejake ukazky, na prvom je vysledok s trafakmi a na druhom s jednou autobateriou – pri oddelovani sa trha material v miestach bodu.
Zhruba ano, 10h ale plny rozsah od 3.0 – 4.2, ktory som sice daval asi len 1x. Vacsinou davam tych 4.1 a povedzme mozno to je 9h. Pod 7h som sa ale urcite nedostal. Ake mas baterie? Je to ta ista chemia? Mozno to je aj nabijackou. Tazko povedat, ale datasheet NCR18650B pre kapacitu 3250mAh nabijanu prudom 1625mA je uvedeny cas 4 hodiny. Takze keby som sa mal drzat podla tejto hodnoty, malo by to byt v reale este viac, ale to sa tusim neda presne drzat podla tohto pomeru pre ine prudy nabijania.
tak nejaku tu dobu uz na tom lietam. Zatial nelutujem ani jeden cent a cim viac jazdim, tym viac ma to este bavi. Takze ak to niekto cita a vaha, urcite to stoji za tie dukaty :))
Ked to cele zhrniem, najtazsie na celom bolo asi zostrojit bodovacku 😀 Skusal som to cez trafak z mikrovlnky, potom mensie casy a 2 trafaky paralelne. Vysledky pri bodovani boli „prepalujem ale nebodujem“, cize to viac palilo ako zvaralo. Neskor som to spravil cez arduino + mosfety + 2 autobaterie, vysledok uz bol profesionalny a euforia sa dala krajat.
Dalej bol problem s ramom, bol tam BB92 stred, dal som vysustruzit excentricke vlozky zo silonu (excenter kvoli tomu, aby som mohol co najviac vyhnut motor hore). Tie zapasovali fajn a je to pouzitelne.
Po par km sa vsak ukazalo, ze pevnost ramu nie je velmi adekvatna k sile motora. Stred ramu to zvlada, islo vsak o capy zadneho pruzenia. Nenapadlo ma, ze pri zabere bude cez retaz posobit taka sila, ze bude zadne pruzenie vykrucat do strany (~3cm). Takymto sposobom by dlho nevydrzali tie capy a tu duralovu vlozku, v ktorom su osadene by po case z karbonu vytrhlo. Zacalo nervozne obdobie, predat bike, kupit ocelovy, vystuzit alebo alebo… Zadneho odpruzenia som sa nechcel vzdat a zvysovat vahu (23kg) by som bol ochotny uz len baterkami. Toto som nastastie vyriesil tak, ze konstrukcia biku je uz minimalne napamahana. V podstate ako je to sprevodovane, tak motor sa snazi cely pootocit na opacnu stranu, cize som natiahol take rameno (s klbom otcania v osi zadneho pruzenia) a oprel o osku zadneho kolesa. Tam sa tie sily stretavaju. Pri zabere teda namaha osku zadneho kolesa, kazetu + loziska, retaz, rameno a samotny motor. Zatial je to len taky prototyp na skusku, potom to spravim profesionalnejsie ale problemy to vyriesilo. Tymto sposobom taktiez nie je potrebne nejak extra upinat ten motor v strede aby sa nepootacal. Neviem ako to drzi na ocelovom strede, ale pri tych silach s povodnym upevnenim by som tomu moc neveril.
Inak hned pri objednavke som objednal aj bling ring hd 42t rozetu. S nou to ide super, retaz nepadla este ani raz (cca 900km s nejakou sram retazou).
Max. konstantnu rychlost mam 59kmh bez pedalovania po rovine. Ked to tak zhodnotim, ten motor je asi aj zbytocne silny. Na druhu stranu je fajn, ze sa moc nenamaha a neprehrieva ako pisu pri BBS02. Ked mu davam trochu dlhsie plny, zacne sa povrchovo prehrievat na nejakych 60-70°C, ale to uz pri teplotach okolo 33+ a na rozpalenom asfalte. Pri teplote okolo 22-23 sa s nim da ist na plny dlho.
Baterku som nechal zatial tych 14s9p, zlepil som ju tak, aby som mal moznost este 14*3 bez problemu dobodovat. To aj planujem kvoli dojazdu. Momentalne je tam tych 30Ah, ked idem na 30A odber po rovine, na dotyk ruky zacnem citit, ze su teplejsie po cca 7 minutach. Pri normalnej jazde necitim. Co sa tyka dojazdu, je to tak okolo 80km s 1km prevysenim bez pedalovania, s asistenciou 1-2-3 okolo 140km a 1km prevysenie.
Nabijacku som kupil tu 5A, nabija cca 10h, spokojnost.
Ak by chcel niekto info, staci sa ozvat 🙂
A dakujem samozrejme za rady a usmernenia! Na tomto fore som ziskal vela informacii, ktore usetrili vela casu a problemov 🙂
Táto odpoveď bola upravená pred 8 years, 4 months používateľom Final.
Tak trochu update 🙂 Zatial co veci cestovali ku mne som polepil clanky tou tavnou pistolou, urobil kapsicku na bateriu s upevnenim do ramu. Po nie velmi narocnom boji s colnicou dnes dorazil motor, je to riadny macek.
Celkovo to vyzera ok, akurat tomu musim vytknut vahu. Uvadzaju 4.8kg ale realne samotny motor cistych 6kg… Neviem ci to mysleli bez kontrolera kazdopadne kapanek zavadzajuce.
Taktiez sa mi nelubi, ze to ma celkom odpor pri otacani. Pokial bude motor vypnuty to bude urcite citit, recenzie uvadzali minimum odporu. Mozno si to este sadne ale vyrazny rozdiel neocakavam.
Vcera dorazili aj pliesky na bodovanie, ako inac, ojebabrali ma aj ked uvadzali v popise 99.96% obsah niklu. Na bruske to hadzalo iskry a trochu som odsmirgloval, navlhcil a do rana uz nabehla hrdza. Asi objednam radsej z nkonu..
Ach jaj, kvoli chujovinam sa to predlzuje, sice cakam este na BMS a nabijacku ale uz by som najradsej brazdil po horach 🙂
Poskusam s tym trafom co to da, dam vediet ako to pojde. Diky
Tie clanky som chcel dat tak ako pises, do mriezky by mi tam voslo asi len 100 kusov. Tym hot-glue myslis asi ABSkovy plast, teda dufam, lebo tym to chcem a netusim ako odvadza teplo.
Tu nabijacku som uz pozeral, bral som od nich aj ten motor. Na ebayi je este tiez nejaka ale 4A (bez moznosti nabit na menej ako 100%). Prosim Ta, ako je to s tym prudom? Ked mam raz X do serie a Y paralelne, ako sa tam deli ten prud na jednotlive clanky (+ este takto cez BMS). Pri tejto nabijacke to je 10 paralelne / 5A = 0.5A na clanok? V tomto mam spanielsku dedinu.
Diky, pomeram to a uvidim ci sa tam zmesti na 14S11P ale od oka to bude asi max na tych 14S10P. Nebude to inak robit problem ak by tam boli kapacitne ine clanky?
Tu bodovacku budem asi nakoniec robit. Zhanam daku mikrovlnku akurat. Co som pozeral tak sa len zameni sekundar s hrubym vodicom na par zavitov. Ake napatie je na toto ideal cca? S prierezom to bude asi na loteriu aby to zas nejak neprepalovalo pliesky.
Mali by byt snad prave, vacsinou su tam ofajce. Ked uz nie v titulke tak aspon v popise uvadzaju ci je to steel+nickel alebo pravy nikel. Do serie budem spajat kazdy clanok takze hrubka by mala stacit.
Zatial ma to celkom bavi tak prekazky su zabavou 🙂 len tie baterky ma seru ze som nezobral tie druhe aj ked velky rozdiel by tam asi nebol. Tie panasonic su 6.7A a LG 10A, pomohlo by ale vacsi rozdiel by bol asi az pri tych s lepsim vybijanim ale to uz kapacita je inde.
Tie clanky nakoniec sikmo nebudem davat, vyzeralo by to asi ako keby to vodar chytil do ruk. Co sa pevnosti tyka, planujem to cez pistol ABSkom lepit, snad to neprida velmi k prehrievaniu v prevadzke.
No a k tomu BMS. Je to asi ta horsia alternativa. Aku nabijacku by si mi odoporucil? Tak aby som neprehnal 4.1V na clanok a taktiez aby kazdy konkretny clanok nebol nabijany cez BMSko viac ako 0.8-1A povedzme. Co som cital tak treba dodrzat 58.8V inak BMSko nebude vediet balancovat, len netusim kolko A by mala davat a ako to obmedzit nech to nejde cez 4.1V :/ A este aj s ohladom na cenu a vahu (obcas ju vezmem so sebou). To su naroky co 🙂
Inak diky za rady, pomahaju velmi 🙂
Táto odpoveď bola upravená pred 8 years, 6 months používateľom Final.
BBSHD kontroler je mozne nakonfigurovat na 41/43V ochranu pri nizkom napati, defaultne mi pride 43V takze tam by som sa mal dostat niekde na 3.07V. BMSko uvadza 2.9V.
Nerozumiem tej ochrane proti prebitiu. Uvadzaju tam:
Over-charged Protection: 4.20 ± 0.05 V
Over-charged release: 4.05 ± 0.05 V
Pri ktorom napati odpoji? 4.2 alebo 4.05? Ked tak rozmyslam nad tym, tak ak je to 4.05 tak ma to nikdy nepusti raz za cas tomu dat 4.2V. Na druhu stranu ak to pusta na 4.2V tak s obycajnou nabijackou nepochodim ak to budem chciet nabijat max na 4.1V.
Nakoniec som zobral tie panasonic, uz ich mam aj tu. Mal som ist radsej do tych LG, moja chyba, objednaval som ich dalsi den co som tu pisal. Neviem ako ten motor bude v reale cucat A a akou jazdou to zvyknem hnat. V najhorsom pripade ked sa to bude drzat stale niekde pri 1C tak myslis, ze sa budu hriat a zivotnost pojde dole vodou? Je mi jasne, ze v datasheetoch su tie hodnoty prikraslene. Co sa tyka nabijania, to mi az tak nevadi ked sa to bude dlhsie nabijat kludne aj na 1A. Ak sa dostanem so zivotnostou (pouzitelnou) niekde na cca 3 roky (500-600 cyklov) tak budem spokojny.
Alternativne som rozmyslal dokupit este jeden 30Ah pack a dostat sa tak na 0.5C ale to uz je masaker s hmotnostou, chcem sa dostat na celkovu hmotnost niekde okolo 22kg (bike 10kg).
Motor je uz tiez na ceste tak zatial navrhujem ako to spravim, do ramu by mi voslo aj 10P (140ks), dam ich asi trochu zo sikma nech neprecnievaju mimo ram. Nejaky pevny obal nemam v plane, iba nejaku ruksakovinu spravit nech to vyzera ako priestor na veci.
Co sa tyka samotneho packu, bude to moj prvy. Zapojenie chapem, ale neviem ktore BMSko kupit aby to nebol nejaky cinsky fail. 30A je peak, takze predimenzoval by som to na ~60A, co povies na nieco taketo?
Po dlhsej dobe sa ozyvam, mozno to vyzeralo tak, ze som od toho upustil ale neni tomu tak.
Ano, motor som myslel BBSHD (BBS03). Bike som uz poriesil (scott spark, karbon), aj som vedel, ze s tym budu problemy pri instalacii motora ale preco si veci neskomplikovat 🙂 Je to tam dole dost hrube a neviem ci tam vobec napcham motor kedze podla informacii z netu je medzi oskou a motorom medzera cca 11-12mm + mam tam BB92 takze to bude musiet ist cele prec.
Ak sa pevne rozhodnem co-kde kupit, tak tento tyzden by som to uz chcel poobjednavat.
Tie baterie. Chcem urcite li-ionky. Chapem, ze li-po je niekde inde pri vybijani, ale pomer vaha/zivotnost/bezpecnost je pre mna osobne lepsia volba li-ion. Cenovo drahsia, ale neporadim si 🙂 Motor co som cital ma v nastaveniach obmedzenie na 25A/30A (iny kontroler nemam v plane pouzit), pouzil by som 30A a pri NCR18650B 14S9P by som sa dostal niekde na 1C pri plnej zatazi. Zvazoval som (a vlastne aj zvazujem ako si spominal tie 10A), v grafoch to ma krajsie hodnoty napr. pri 3A ale zase cena je drahsia cca o 90c/kus pre LG INR18650MJ1 a 80c/kus Sanyo NCR18650GA. Neviem ci to stoji za to. Uz tak nejak sa dostavam cca na 470eur za tie Panasonic.
Ostatne veci ako BMSko a celkovo poskladanie clankov ostane mne na krku, mam ale par znamych co pomozu.
Autor
Príspevky
Zobrazuje sa 9 príspevkov - 1 až 9 (z celkového počtu 9 )