Inak na stránke to tam máš uvedené keď rozklikneš:
Výkon motoru může být zvýšen , v sekcii proč toto e-kolo
V ekolo.cz nabízíme legální elektrokola s výkonem až 800W, při kroutícím momentu 70 N.m. . Maximální výkon se liší od nominálního (jmenovitého) výkonu. Jmenovitý výkon u legálních elektrokol je omezen Směrnicí EU na 250W. ekolo.cz nabízí výhradně taková elektrokola a přestavby na elektrokolo, která jsou ve shodě s platnou legislativou! Maximální výkon může být vyšší než nominální i o více než 100%. U některých typů elektrokol lze změnit mód ze „silničního“ na !off-road“ (mimo veřejné komunikace, kde není omezení výkonu) a díky tomu i zvýšit jmenovitý a maximální výkon motoru.
Najlepšie im však bude asi zavolať , nakoľko písomné stanovisko že ilegálne na počkanie zvyšujú výkon ti asi nedajú.
Nechcem sa opakovať tak sem skopírujem dva moje príspevky z tohto fóra. Dúfam že ti to pomôže:
• k téme – legislatíva: (2015)
k povinnej výbave bicykla už nepatria blatníky, zvonček a svetlá (tie len pri zhoršenej viditeľnosti). Prilbu a reflexné prvky by som nosil aj bez vyhlášky nakoľko ide o môj život (vyditeľnosť/bezpečnosť)!
elektrobicykel musí spĺňať:
pedále (takže nerobiť si kostry len zo stupačkami)!!!
senzor PAS alebo ekvivalent pre rozpoznanie pedálovania (na bicykli môžte mať tlačidlo na jeho odstavenie – offroad mód)
nominálny výkon motora 250W, maximálny teda môže byť aj 10kW (výrobcovia ako Stealth Bomber používajú legálne tlačidlo offroad 250w/4,5kW)
takže teoretická situácia z praxe: idem na bicykli ako ma klotas 50km/h v meste. Polícia ma namerá a zaství z výrazom wtf??? Nuž páni dnes mám dobrú kondíciu(veď ste nepedálovali – veď zotrvačnosť), motor mi pomáha len do 25km/h a má nominálny výkon do 250W(ukazujem na štítok/označenie na motore kde to čínsky výrobca uvádza – dúfam že sa rozumieme:))Offroad tlačidlo vypínajúce PAS je samozrejme pri kontrole vypnuté. Pánom policajtom poprajem pekný zvyšok služby a ideme ďalej…
V realite to funguje tak že zatiaľ si ebiky chlpatý nevšímajú, prípadne nepoznajú ani zákony. Treba mať hlavne povinnú výbavu(hlavne kvôli svojej bezpečnosti) a byť slušný, či už k orgánom, chodcom, premávke alebo k prírode v lese.
• “protože mě osobně může nějaký aspekt unikat. ”
motocykel :
– STK každé 2 roky
– EVČ – náklady a čas na prihlasovanie, odhlasovanie pri kúpe a predaji
– povinné zmluvné poistenie
– zákaz jazdiť v lese, na cyklocestách..
– nutnosť vodičského oprávnenia
– prilba (pripadne aj okuliare)
– pokuty (vďaka EČV aj objektívna zodpovednosť)
….
Myslím že toto všetko vymeniť len za demontáž pedálov….
Prajem ti veľa šťastných kilometrov bez poruchy a nehody. A časom sa určite pochváľ aj s nejakými aktualitami alebo videami.
Tá vysoká cena toho adaptta bude asi opodstatnená. Tiež by som ho chcel riešiť v budúcnosti v kombinácií s cromotorom…
na elektrický ekvivalent ku 300cm3/2t moto v prijatelnej cene zabudni.
Zjednodušene máš v podstate len 2 možnosti.
1.: Využitie elektro bicykla ako bicykel. To znamená budeš aj pedálovať, budeš môcť jazdiť aj náročnejšie lesné trate a bude to mať prijateľnú váhu/cenu.
V tomto prípade určite použi stredový motor (napr.: BBS 02 750W, cyclone,bosh, yamaha…) a batériu v strede rámu prípadne do batohu.
2. možnosť je mať elektro bicykel skôr ako motorku kde pedále slúžia len pre(okrasu) legálnosť použitia na cestách alebo v lese. V tomto prípade treba výkonný hub motor (ideálne CROMOTOR, Crystalyte Crown TC…)predimenzovanú plne programovateľnú riadiacu jednotku(Adapto, kelly…) a výkonovo predimenzovanú batériu umiestnenú v strede rámu(momentálne cenovo naj. je Lipo, životnosťou by som sa poobzeral aj po LiFePo Headway článkoch). Rám z DH bicykla predáš, kúpiš alebo vyrobíš špeciálny rám (napr. Quilbix)kde nieje problém seriózne uchytiť RJ, displej a batérie. Na takomto type bicykla „nebude problém“ chodiť rýchlosťami 130km/h. Popozeraj youtube, je tam toho na mraky prípadne sa inšpiruj napr. stealth bomber.
Aj tu na fóre je toho dosť popísaného treba si to prelistovať a poučiť sa s chýb druhých…
motocykel :
– STK každé 2 roky
– EVČ – náklady a čas na prihlasovanie, odhlasovanie pri kúpe a predaji
– povinné zmluvné poistenie
– zákaz jazdiť v lese, na cyklocestách..
– nutnosť vodičského oprávnenia
– prilba (pripadne aj okuliare)
– pokuty (vďaka EČV aj objektívna zodpovednosť)
….
Myslím že toto všetko vymeniť len za demontáž pedálov….
7 milíard ľudí – 7 miliárd názorov , načo tie zbytočné žabo-myšie vojny. Toto je seriózny web a nie pokec…
k téme – legislatíva: (2015)
k povinnej výbave bicykla už nepatria blatníky, zvonček a svetlá (tie len pri zhoršenej viditeľnosti). Prilbu a reflexné prvky by som nosil aj bez vyhlášky nakoľko ide o môj život (vyditeľnosť/bezpečnosť)! elektrobicykel musí spĺňať: pedále (takže nerobiť si kostry len zo stupačkami)!!! senzor PAS alebo ekvivalent pre rozpoznanie pedálovania (na bicykli môžte mať tlačidlo na jeho odstavenie – offroad mód) nominálny výkon motora 250W, maximálny teda môže byť aj 10kW (výrobcovia ako Stealth Bomber používajú legálne tlačidlo offroad 250w/4,5kW)
takže teoretická situácia z praxe: idem na bicykli ako ma klotas 50km/h v meste. Polícia ma namerá a zaství z výrazom wtf??? Nuž páni dnes mám dobrú kondíciu(veď ste nepedálovali – veď zotrvačnosť), motor mi pomáha len do 25km/h a má nominálny výkon do 250W(ukazujem na štítok/označenie na motore kde to čínsky výrobca uvádza – dúfam že sa rozumieme:))Offroad tlačidlo vypínajúce PAS je samozrejme pri kontrole vypnuté. Pánom policajtom poprajem pekný zvyšok služby a ideme ďalej…
V realite to funguje tak že zatiaľ si ebiky chlpatý nevšímajú, prípadne nepoznajú ani zákony. Treba mať hlavne povinnú výbavu(hlavne kvôli svojej bezpečnosti) a byť slušný, či už k orgánom, chodcom, premávke alebo k prírode v lese.
Môj názor čo sa týka klotasovho biku :
niečo podobné som chcel skladať v minulosti aj ja, takže viem pochopiť tú koncepciu. Pri tej cene čo ťa vyšla kostra si mohol už mať aj origo kostru ako napr. od quilbix-u. Motorovo by som šiel do špičkového cromotoru (keď do pekla tak na poriadnej kobyle). Batérie u mňa zatiaľ LiFePo4 headway články kvôli cene/výkonu/životnosti/jednoduchosti výmeny jednotlivých článkov.
re: user
viem pochopiť aj tvoj názor nakoľko mám pojazdených pár horských maratónov a tak je možné vidieť kam sa výkonovo človek môže tréningom dostať(a urobiť niečo aj pre svoje zdravie -aj keď je to diskutabilné). Sám tiež preferujem tento sposob cyklistiky. No sú aj starší ľudia, invalidi, ženy prípadne ľudia čo vyhľadávajú výkon/rýchlosť prípadne legálnu náhradu cross-moto do lesa. A pre tých je tu toto fórum. Fórum pre vyznávačov klasickej cyklistiky je mtbiker…
takže rýchlo preč od klávesnice a hor sa na bike alebo do dielne…
– ak tam nebudú pedále(aspoň provizórne) tak to bude pre jazdu po cestných komunikáciach, poľných a turistických cestách nelegálne (pokiaľ sú v ČR rovnaké zákony ako v SR) – informácia jasná asi väčšine ľudí tu na fóre
-ak ideš použiť stredový motor bez možnosti prevodov (možno som ťa len zle pochopil) tak tým zrušíš najväčšiu výhodu stredového motoru. Účinnosťou budeš na tom horšie ako na priamom(HUB) motore.
-ak ideš do stredového motora kvôli ťažisku, možnej zmene prevodu(priemerom hnacieho a hnaného kolesa), lepšej oprave defektov atď.., potrebuješ veľký výkon prípadne chladenie vodou skús porozmýšľať nad BLDC motormi (napr.: http://www.goldenmotor.com/ ). Pohon sa tam rieši napr.aj plochým remeňom, dokonca som videl stavby obojstranné ako na babette.
neviem presné určenie bicyklu, ale na takú e-motorku sa mi najviac pozdáva kombinácia DH bicyklu(pevný rám, rozsah odpruženia, naddimenzované brzdy…), batérie(heedway) v strede rámu, a Hub motor (CrownTC 65 alebo Cromotor viď. karel) a aspoň proforma pedále (single speed) ktoré sa dajú využiť napr. pri poruche e-biku ako to bolo aj na babette(skuúšal to už niekto na cca 1km :))) )
dal by som tam priamy hub motor( trvácne, jednoduché a bezproblémové riešenie) , riadiacu jednotku aj batérie. Na bicykel by išla len plynová páčka (rukoväť,tempomat…) spojená z vozíkom ľubovolným konektorom vďaka ktorému je to možné ľahko odpojiť.
výhody:
-po odpojení vozíka nemáš žiadne zbytočné zariadenia, váhu a odpor na bicykli.
-zásah do konštrukcie bicykla je minimálny, nieje problém napr. pri defekte..
-môžeš to využiť aj na iné bicykle, lehokolá, kolobežky…v domácnosti, stačí len kúpiť ďaľšiu plynovú páčku…
-máš ďaľšie úložné miesto či už na výbavu, fotovoltaiku atď…
Pri tvojej zručnosti nebude problém takýto jednoduchý vozík vyrobiť aj z odpadu.
Takéto riešenie mal niekto od Nitry(na inom fóre) a strašne si to pochvaľoval…
ale pozor táto volnobežka nieje na retazi od motora ale na druhej strane na pedáloch. Neviem aký výkon vydrží, len som chcel dať info že niečo také existuje a je to ľahko dostupné. Kolega to chce použiť na cyklo-4-kolku namiesto diferenciálu pri pohone zadnej osi.