Reakcie
-
AutorPríspevky
-
neverican
ÚčastníkNa mojej Škode Octavií z roku 1959 je takýto odpojovač batérie od výroby!!! :)) Ale zas napr. bezpečnostné pásy to nemá…
neverican
ÚčastníkMotor nevlastním, obchodníka nepoznám. Neviem preto posúdiť či je to pravda alebo nie. Na ten článok som naďabil v nedávnej minulosti, a kedže pivnicek spomenul totožný motor aj predajcu tak by to mohlo niekomu pomôcť pri rozhodovaní.
RE: Tento kolega je ten který mně kdysi převědčil o tom že správná cesta elektrifikace kola je jen středový pohon. Jsem rád že jsem ho poslechl.-)
Keď sa bavíme o cene/výkone/spotrebe/váhe je stredový pohon bezkonkurenčné riešenie. Najväčší problém je len reťazové ústrojenstvo, ktoré má svoje výkonnové limity. Preto som zvedavý na pivnickov DH stroj, akú bude mať životnosť reťaz/kazeta.neverican
Účastníklink na popis a foto instalacie toho motora co uviedol pivnicek od evbike:
http://www.e-bike.sk/forum/viewtopic.php?f=14&t=344&sid=a327763ded5e7d55d20ca271913da408
treba ale asi byť zaregistrovaný.RE:“Stredový motor BAFANG (FUN)
od strujni.bicikl v Sob Jan 10, 2015 3:14 pm
Bestsellerm medzi elektromotormi na bicykel boli v roku 2014 stredové pohony.
Tí majetnejší si môžu dovoliť kúpiť motory od firmy Bosch. Ide o motory, vyrábané v Číne pre nemeckú značku Bosch, takže sú zákazníci presvedčení, že ide o vysokú kvalitu prevedenia. Nie je to však úplná pravda, keďže s týmito motormi boli viaceré problémy. Okrem iného boli celé výrobné série stiahnuté z predaja, keďže nemali tesnenie a dostávala sa do nich voda. Bicykle s týmito motormi sa predávajú v relácii 2500-3500€.
Proti Boschu stoja o niečo lacnejšie, jednoduchšie, ale zároveň rovnako dobré motory s podobnými parametrami, ktoré sa predávajú pod značkou BAFANG alebo 8FUN. Ide o japonské motory, ktorým vypršal patent, takže ich okopírovali podnikaví Číňania.
Existujú 4 typy týchto motorov, odstupňované podľa výkonu: 36V/250W, 36V/350W, 48V/500W a 48V/750W.
My sme skúšali základný model 250W a môžem zodpovedne vyhlásiť, že neexistuje potreba za iným motorom. Tento motor má spomedzí všetkých typov najnižšiu spotrebu, počas jazdy vyvíja výkon až 700W a zvláda bez problémov všetky bežné stupáky. V kombinácii so 6-stupňovou prehadzovačkou sme zvládli 18% stúpania na dvoch najrýchlejších prevodoch: 6 a 5. Vôbec nebola potreba podraďovať. Maximálna rýchlosť jazdy bola 30-35km/h, pri použití väčšej rozety to môže byť aj viac.
Montáž motora je jednoduchá, motor je absolútne tichý, čo je príjemná zmena oproti nábojovým motorom. Navyše, riadiaca elektronika je zabudovaná priamo v motore, takže je montáž rýchla, jednoduchá a čistá. Treba len pripojiť batériu.“
zdroj: http://www.e-bike.sk/forum/neverican
ÚčastníkČo sa týka TDF tak niekde udávali že žlté tričko jazdilo s priemerným výkonom 240W. Priemernú rýchlosť majú 40km/h, ale treba poznamenať že jazdia v pelotóne čo výrazne znižuje odpor vzduchu.
Aktuálna maximálka na kapotážovanom bicykli(velomobil) je 133,78km/h(priemer na 200 metrovom úseku) a okolo 90km/h priemer počas 1 hodiny. Krátkodobý ľudský výkon v záťaži sa pohybuje okolo 500W.Dlhodobý okolo 100W.
Tu je vidieť aktuálny výkon/rýchlosť na velomobile.Z vlastnej skúsenosti: Babetta 50cm3 výkon motora 1,75kW, rýchlosť na malej rozete vzadu 70km/h keď som bol sklonený a 65km/h keď som normálne sedel. A to babetta má široké 16″ plášte a môže vážiť okolo 80kg. Takže na DH bicykli by to malo byť podobné alebo lepšie.
Bob ty uvádzaš vždy nominálny výkon napr. 250W/24 ale realita je aktuálny prúd*napätie a to môže byť kľudne aj 2x toľko ako nominál.
neverican
Účastníkre: Velke kolieska vzadu na prehadzovac vobec nevyuzijem, kedze je to silny motor používaním viac zubových prevodov vzadu násobne predĺžiš život kazety aj reťaze samotnej.
Ten vysokopevný hliník nieje možné ohýbať pomocou nahrievania plameňom?
Nerez je síce skoro 3xťažšia, ale je aj výrazne pevnejšia, čo umožňuje použiť menšie hrúbky materiálu. Výsledná váha môže byť potom hlavne na e-biku zanedbateľná.A odľahčovať môžeš aj odvŕtavaním „voľného materíalu“
Ak poznáš niekoho v okolí s laserom, tak mu stačí vygenerovať v CADe podľa normy reťaze rôzno-zubové rozety a ten ti to za pár sekúnd už z „nejakého odpadu“ vylaseruje. Nábehová hrana sa potom zrazí na sústruhu a začistíš si to pilníčkom a môžeš potom laborovať. Laserované rozety však majú jednu výhodo-nevýhodu nakoľko hrana po laseri bude „prikalená“ čo predĺži životnosť rozety ale skráti životnosť reťaze.
neverican
ÚčastníkRE: “ Bohuzial sa velmi inspirovat nemozem, kedze drziak na napoje nemam a nemam ani trubky ramu kruhového prierezu, ale prierezu “halabala” „
Pracujem v nástrojárni a presne viem ako by som vyrábal držiak na halabala trubku.
Najprv by som skopíroval prierez trubky na začiatku a na konci kde bude tento držiak(objímka)napr. pomocou papierovej šablóny – rozumej vystrihujem z papiera a prirovnávam na trubke kým mi to presne nesadne. Následne si to naskenujem do pc a v CADe to obkreslím a vytvorým dve krivky(začiatok a koniec objímky). Následne vyrezať na drôtorezačke pomocou 4-osého rezu, alebo vyfrézovať na CNC frézovačke(3D). Následne to bude sedieť ako … na šerbli.neverican
Účastníktak tomuto hovorím zimná výbava na e-bike:
http://www.conhismotor.com/ProductShow.asp?id=382neverican
ÚčastníkAhoj Satos
koncept 2wd pohonu motocyklov (aj bicyklov) je na svete za tie roky xy. Videl som pohon predného kolesa pomocou reťaze, hydromotora, šnekovým prevodom a dokonca prichádzajú už aj elektropohony.
napr. prvý náhodný odkaz z googla, presne to čo hladáš možno sa dočkáš aj sériovej výroby… :
http://www.autoevolution.com/news/ktm-makes-2wd-hybrid-bike-2192.html#nebudem tu rozpisovať ako funguje striedavý motor napojený cez RJ na jenosmerný prúd, nakoľko to zhruba popísal bob.
K tvojmu prípadu ak by sme brali do úvahy motor v náboji. Zmenou vinutia motora sa mení počet otáčok vs. krútiaci moment. Potrebuješ teda motor z čo najmenším pomerom rpm/volt. Ideálny by bol motor z planétovou prevodovkou, avšak tie smiešne plastové 250W bicyklové horia ako fakle aj na 30kg bicykly nieto ešte na 300kg moto. Nieje tam problém len s plastovým ozubením ktoré by nebol problém vyrobiť z ocele ale už len samotné vinutie je bieda…
Tiež ako písal bob ešte treba rátať s komplikáciami ako z osky vitiahnúť kabeláž, oprava defektu , odpruženie vidlice, brzdy, zvýšená hmotnosť a zotrvačnosti…
V dnešnom svete je možné že niekto takéto špeciálne pomalobežné motory určené do predného kolesa moto vyrába, treba pohladať. Alebo začni vyrábať 🙂 .Druhá možnosť by mohla byť napr. poháňať koleso pomocou motora umiestneného nad kolesom a pohon pomocou trecieho prevodu (napr. pneu na pneu) Už dávno som videl aj u nás predávať spalovacie kity na bicykle na tomto princípe. Alebo by sa dal možno využiť priamo hub motor bez ráfu , tým by sa dosiahla aj malá rýchlosť a veľké Nm.
Alebo použiť štartér z auta/moto ktorý je vyrobený na takúto krátkodobú záťaž a môžeš to napájať priamo z 12V. Odpadá potreba RJ. Prepóluješ kontakty a ideš dozadu 🙂 .Jediný problém na tvojom projekte ktorý nemáš sú batérie. Váha motocykla ti umožňuje použiť akékoľvek typy a veľkosti batérií. Alebo postačí len zvýšiť kapacitu tej v moto (napr. pri použití štartéra) Dabíjanie zas buď cez alternátor alebo pomocou rekuperácie z hub motora pri jazde…
Inak celý projekt je iná káva, ale aj takýmito šialenosťami sa ľudstvo niekam posúva. Lepšie ako sledovať TV…
Takže prajem veľa úspechov s projektom. A ak si budeš niekedy pripadať ako sám vojak v poli spomeň si na einsteinove moto:
„Veľké osobnosti vždy narážali na odpor priemerných ľudí. Priemerná osobnosť nie je schopná rozumieť človeku ktorý odmietol slepo sa držať konvenčných zvyklostí a namiesto toho sa rozhodol vyjadrovať svoj názor odvážne a úprimne“.
Veď na Slovensku už máme aj lietajúce auto a v Čechách aj lietajúci bicykel…neverican
Účastníkv tvojom prípade na objednávanie z číny zabudni – clo, dph, bez záruky… (lipo z dx by ešte dávalo zmysel)
na tvoje požiadavky navrhujem napr. tento kit
http://teslabike.online/shop/sady-na-elektrobicykel/ev-bike-sada-36v-250-500w-do-zadneho-kolesa-26/
a tieto batérie
http://teslabike.online/shop/akumulatory/36v-3x15ah-csb-evh12150/
spolu 320€
Batérie vieš dobíjať bežnou 12V nabíjačkou k autu (lidl 15€), kapacitne ti budú stačiť. Váha 14kg. Ak vadí váha tak potom lipo(napr z DX) ale potom treba ešte započítať balancer a nabíjačku.
Motor píšu 40km/h čo by zodpovedalo tvojej požiadavke + môžeš sa ešte upedálovať k smrti. Podľa mňa jednoduché riešenie, nemal by byť problém s reklamáciou a s dodaním…neverican
Účastníkohľadom rekuperácie a hub motorov skús prečítať toto fórum (už viacmenej mŕtve): http://www.e-bike.sk/forum/index.php
základ pri rekuperácií je:
– HUB motor bez volnobežky (nesprevodovaný)
– kontrolér ktorý podporuje rekuperáciu – ideálne riadenú (napr Bionix) inak rekuperuješ len vtedy ak ideš tak rýchlo že vyrábané napätie je väčšie ako má batéria. Alebo ešte možnosť dole kopcom prepnúť batérie (ak máš viac článkové) napr. z 48V na 24V. A samozrejme ešte problematika odchádzania mosfetov v RJ keď je batéria už plná a ty rekuperuješ – napr. keď bývaš na kopcičo sa týka približného výpočtu rekuperácie matematicko-fyzikálne tak:
ideme do kopca:
(hodnota A (energia dodaná z batérií) x 0,3(pri pravdepodobnej účinnosti Hub motora do kopca 30%)) + (energia dodaná tebou cca 150W(špičkový jazdec na Tour de France dáva priemerne 250W) x účinnosť reťazového prevodu) – (valivý odpor pneumatík + ložísk + strata pri prešmyku kolesa + odpor vzduchu + straty na kontrolery+kábloch+konektoroch+BMSke+Batérií+PASsenzore) = hodnota B
teraz ideme z kopca – rekuperujeme:
( hodnota B x 0,8(nech ideálna účinnosť HUB motora 80%) x účinnosť kontroléra) – (valivé odpory + odpor vzduchu + prešmyk kolesa + straty na kábloch+konektoroch+BMS+Batérií+občasné brzdenie brzdami) = výsledná hodnota C ,čo sme dokázali dodať do batériedúfam že si teraz pochopil ten veľký rozdiel medzi hodnotou A a hodnotou C
rozdiel medzi A a C je pretavený hlavne do tepla motora, kontroléra, batérií….neverican
Účastníkaké veľkosťi má cross-ový a DH bike.
Nemáš strach že na DH zlomíš sedlovku alebo rám pri sedlovke(možno klame foto ale na môj vkus priveľmi vysunutá)?neverican
Účastníkmoja skúsenosť z dealextremom : objednával som tu už viackrát a všetko zásielky okolo 100€(gsm alarmy, disco laser…). Nikdy som clo ani dph neplatil, asi som mal šťastie (ja som donedávna ani nevedel že sa niečo platí – to až tu z fóra som sa dozvedel :)) Na balíčkoch bola vždy napísaná smiešna suma cca 0,09 – 15 usd a označené ako gift.
Raz mi prišiel balík, kde bol zlomený adaptér od laseru (za 2 minúty bol zalepený a funguje až doteraz) ale zo srandy som ho nafotil a poslal reklamáciu emailom. Prisahám že tak rýchlu odpoveď som ešte nedostal – 30sec.!!! Odpoveď bola že buď mi dajú zľavu 6usd(cely laser stál 50) alebo ho mám poslať naspäť do čajny a pošlú mi druhý kus. Súhlasil som z jedinou možnou možnosťou a oni mi napísali že pri ďalšom nákupe mi odpočítajú tú zľavu, ale tam to aj skončilo(sľuby sa sľubujú a blázni…).
Inak dodacia lehota u mňa vždy okolo 5 týždňov.
Platby robím cez paypal ale bez platobnej karty!Som zvedavý na praktické skúsenosti tých batérií lebo cena je bezkonkurenčná.
ps.: nákup z číny je ako pôžička pre známeho – dopredu si musíte dať otázku či ste ochotný tie peniaze už neuvidieť…
neverican
Účastníkďakujem za užitočný príspevok z praxe.
Tu sme začaly riešiť stred verzus HUB :
http://teslabike.online/forums/topic/neverican-elektrobicykle-za-vezus-proti/karel máš z čoho porovnávať nakoľko máte obe riešenia (stred vs. HUB) – aké najväčšie rozdiely vtom pozoruješ?
Aký max. výkon ste mali na MagicPie?
cromotor vs crystalyte TC65?
vopred ďakujem za odpoveď…neverican
Účastníkpodľa porekadla: keď niečo nejde silou, tak treba použiť ešte väčšiu silu :)))
tých 6kw je nominálny výkon, krátkodobo má max. 90A tj. pri 96V 8640W( – strata na účinnosti). Výkon by som taký nepotreboval (stačí mi po rovine do práce dosahovať 70km/h v priemere :))) ), ide len o to aby bol motor predimenzovaný a netrebalo sa on báť po prvom kopci + ma teplotné čidlo takže daľšia poistka proti zničeniu.
Cena to je už iná pieseň : motor s kvalitným ráfom a výpletom 26″ 800€, kontroler 375€, cycleanalyst 145€, batéria cca 1000€, + neake tie ovládače a samotný bike…to už nieje také slovenské 🙁neverican
Účastníkre pivnicek pokiaľ mám správnu info tak stealth bomber vychádza na cca 10000-12000€ podľa výbavy. Ten test som videl, treba sa na to ale pozrieť troška z nadhľadu a porovnať ten rozdiel konkrétne.
Čo sa týka tej účinnosti tak stredový aj HUB motor sú principiálne totožné, takže aj stredový má pri 0 otáčkach 0% účinnosť, podobnú max. účinnosť pri ideálnych otáčkach a taktiež zvyšok spotreby pôjde do „variča“ – ide len o to, že vďaka prevodom dokážeš ten stredový motor častejšie držať v optimálnych otáčkach.
Ale ak budem HUB motor držať v otáčkach zodpovedajúcich jeho max. účinnosti(dajme tomu rovina cca 50km/h- záleži od motora) tak bude mať dokonca menšiu spotrebu ako stredový, nakoľko je priamy a nemá straty cez prevodovku a reťazové ústrojenstvo. Nevýhody stredového som popísal vyššie, rád by som to videl, počul a previezol sa na vlastnej koži. Reálne skúsenosti ako má napr. roman sú určite na nezaplatenie(treba sa poučiť z jeho finančnej a časovej straty :))). Podľa mňa ide pri cyclone momentálne o bezkonkurenčný pomer cena/výkon/váha. Minulý rok som na svojom bicykly(bez e-pohonu) menil celé reťazové ústrojenstvo -kluky,kazeta,reťaz a to bolo „len deore“ a stálo to cca 140€(neviem už presne) po cca 3000km v ťažkom teréne. Neviem si predstaviť ako často by to bolo pri takomto silnom stredovom motore používanom v náročnom teréne. A otázna je ešte asi aj životnosť prevodovky na motore.re tesla čo sa týka tej ekonomiky jazdy – ak zabudnem na pocity,hobby, kutilstvo, recesiu a adrenalín a ostaté výhody e-biku, zoberiem do ruky kalkulačku, tak veľmi rýchlo zistím že prevádzka e-bike môže vyjsť lacnejšie len pri porovnaní s menej úsporným autom (výhody a nevýhody auta tu nebudem rozpisovať). Ak mám seriózne porovnávať tak si zoberme napr. babettu(je e-biku veľmi blízka).Momentálna kúpna cena cca 150€,výkon 1,5kW, max. rýchlosť(s malou rozetou)70km/h, spotreba 1,5-2l/100km/h, zatiaľ netreba ŠPZ a teda ani STK, ZP asi 25€/1rok. Tu človek pochopí že pokiaľ hladá len niečo úspornejšie na cestu do práce ako auto, tak je rozhodne lacnejšia babetta. Ekonomickú prevádzku e-bike zabíjajú len batérie. Sám som zvedavý čo prinesie budúcnosť -1kg batériu s kapacitou 10kw a životnosťou 20 rokov pri nešetrnom zaobchádzaní :)))…
-
AutorPríspevky