Namontovať sa to tam dá. Len platí, že každý tanier posúva linku reťaze smerom od stredu bicykla. A ďalšia vec je, že tento tanier (Alcedo 42T) je skoro ideálne vycentrovaný v strede vzhľadom na zadnú kazetu. No musel som demontovať prednú prehadzovačku. Už sa tam nezmestila. Nad dvomi tanierami som na začiatku rozmýšľal aj ja. No prax potvrdila, že jeden správny prevod vpredu úplne stačí. Jazdné vlastnosti ebike sú oproti bezmotorvému bicyklu trochu iné. Motor (aspoň teda môj 500w) kompenzuje všetky nedostatky a ťahá sa mi úplne v pohodičke. Skúšal som ťahať aj bez pomoci motora a tiež to nie je pri správne zaradenom prevode vôbec náročne. Neviem ako 46T, ale ja už po nahodení 42T by som pôvodný 48T nechcel ani za nič. Ak trochu viac pokrútim pedále, tak 45km/h je v pohode. Dokonca som skúšal aj 50km/h a tiež som to upedáloval.
Ak budeme chcieť, všetko doriešime. Preto sa tiež hlásim. Ohľadom miesta konania sa prispôsobím. Som z TO, ale nie je problém ani stredné Slovensko, príp. Česko.
🙂 môžme vybrať aj geografický stred z miest odkiaľ pochádzame. Len ak to napríklad náhodou bude stred niektorej z vodných nádrží, tak môj ebike to bude ťažko znášať 🙂
Táto odpoveď bola upravená pred 10 years používateľom Siki.
Kontaktoval som p. Iľka a dohodol na sobotu aj nedeľu pekné počko (ak náhodou nie,tak sa zas niekde stala chyba) 🙂
Zmobilu – dostal som od admina číslo, tak zajtra cez deň zavolám a dohodneme. Topíky zažijú elektroprehliadku 🙂
Konečne som mal čas otestovať kombináciu 42T vpredu a 42T vzadu. Predná rozeta 42T mi umožnila využívať naplno všetkých desať zadných prevodov. Pri pôvodnej prednej 48T som najmenšie zadné 11T a 13T využíval minimálne. Nedali sa v pohode ušlapať. Teraz sa mi maximálna rýchlosť s pedálovaním znížila z 50km/h na asi 43km/h, čo mi vyhovuje viac. Pri zaradenom najľahšom prevode sa dá vyšliapať naozaj všetko a záber motora je aj pri nižších stupňoch prípomoci naozaj poriadny. V priloženom videu som sa snažil nafilmovať aj zopár záberov prevodov.
V predchádzajúcich príspevkoch sme riešili aj prešmykovanie kolies v prudkých stúpaniach. Pri snahe riešiť tento problém som zistil, že motor ma riadny záber a dokáže otočiť kolesom v podstate v akomkoľvek stúpaní. Koleso však vždy prešlo okamžite do šmyku a situáciu neriešila ani výmena rôznych vzorov pneu do ťažších terénov. Jediná účinná technika na ktorú som zatiaľ prišiel je rozbeh na rovnejšom teréne a udržiavanie vyšších otáčok kolesa a tiež rýchlosti. Toto pomôže pri občasnom prešmyknutí kolesa neklesnúť na kritickú rýchlosť a pokračovať v stúpaní. Táto technika zaberá aj pri ojazdenej zadnej pneumatike (použitá vo videu) a vlhkom, príp. sypkom teréne.
Stupeň prípomoci vo videu je max. úroveň 5 z 9. Predpokladám, že je to pri 500W motore asi 280W.
Táto odpoveď bola upravená pred 10 years používateľom Siki.
Alcedo 42T CNC chainring dnes konečne dorazil. Je kvalitne spracovaný, ľahší ako pôvodný originálny 48T. Po namontovaní som zistil, že posunul líniu reťaze zo zadného tretieho prevodu na štvrtý (viď. foto). Stihol som to až teraz večer a vonku poriadne fúka, takže test bude až zajtra.
Presne takto ma to baví. Vidím, že sa naozaj snažíš nedať hrdzi pri odstavenom biku šancu 😛 a stále ho preháňaš.
Mne sa podaril parádny kúsok. Dostal som mladého od počítača:
Reťaz je síce kratšia, no pri zjazdoch som zistil, že prestala padať. Preto to zatiaľ nebudem riešiť.
Aj ja som sa pristihol, že všade kam sa dá chodím bicyklom. Je to fakt šikovné a bez námahy. 2100km za tri mesiace je paráda. V tomto prípade 100% návratnosť. Len mám podozrenie, či nebicykluješ aj namiesto spánku :).
Dne prišiel poštár a doniesol náhradné diely na kameru. Tak skúsim zas niečo amatérske. Len toho času by mohlo byť trochu viac.
Motor je naozaj navrhnutý ako dopomoc. Ako samostatný ťahúň sa príliš nehodí. Dojazdy mám super možno preto, lebo sa nesnažím chodiť rýchlo a len mi pomáha. Prevody používam skoro tak isto ako predtým. Len je to všetko poriadne ľahšie. Na rovine som mal maximálku 49km/h. To aby mi nevyplo pohon pri päťdesiatke. Ale postupne sa mi zdá, že je to zbytočne veľa. Radšej by som bral predné koleso 42 alebo 44T. Rýchlosti nad 40km/h mi zbytočne žerú baterku. A prevod 48-11T je pri menších rýchlostiach nepoužiteľný.
S tým dvíhaním neviem. Zišlo by sa to otestovať. Asi bude záležať aj na technike jazdy. Ja skôr preferujem ľahší prevod, sedenie v sedle a náklon nad predné koleso. Ak nesedím v sedle, zadne koleso stráca prítlak a obyčajne prešmykuje. Keď som mal prevod 48 vpredu a 34 vzadu, tak mi to bolo málo. Bolo to do kopcov stále príliš rýchle a ťažké. Teraz mám v zadu 42 a menšie je 36T. To mi vyhovuje. Ešte zvažujem vymeniť predné 48T za 42T.
Chystám sa niečo na prezentáciu stredového Bafangu natočiť, no úspešne sa mi podarilo znefunkčniť časť vybavenia potrebného na nakrúcanie. A tak teraz čakám na dodanie nového. Bude to niečo takéto amatérske: https://www.youtube.com/watch?v=UESyBDPiIfA&list=UUSjtbK254ty5jXgDVNDvccw
Natočené minulý rok s deťmi.
Som zo Žochároviec (Topoľčian). V piatok som vybehol na 50km a 1250výškových metrov. Dopomoc (ak použijeme len trojstupnicu) na úrovni 1 max. 2. Akumulátor ukazoval po dojazde 50% stavu. Po príchode domov vôbec žiadna únava a to by ma táto trasa predtým celkom zdarne odrovnala. Problémom bol hlavne rozbitý terén na 50% cesty.
Kolečko 42T je úplne božské. V jednom prudkom stupáčiku som trochu viac zatlačil do pedálov, motor tiež a zažil som vlastne predné koleso nad hlavou. Tak som odrazu ležal na chrbáte s nohami zacvaknutými do SPD. 🙂 Rýchlosť na 42T mám pri bežnej frekvencií pedálovania asi 8km/h. Žiaľ na tomto bajku nemám žiadny watmeter a tak nemám tušenia koľko tlačím do pedálov ja a koľko motor. No zhruba to odhadujem, že sa delíme fyfty fyfty. Z priloženej fotky sa možno bude dať trochu vyčítať. Používam Garmina navigáciu a dáta ťahám z nej. Inak čas jazdy som mal 3:25h a priemerná rýchlosť 16km/h.
Já se na to vyprdnu :). Menovec a rovnaké záľuby :).
Môj pekelný stroj vôbec nie je problém vyskúšať. S prešmykovaním skoro vôbec nemám problém. Dosť pedálujem a motor je u mňa len pomocník. Doteraz som mal pomer vpredu 48T a v zadu 36T. S tým som príliš v prudkých kopcoch nemakal. Bál som sa, že ak príliš zatlačím na reťaz, tak ju trhnem. Mám síce sadu na opravu, no ak by povolilo aj niečo iné… 40km od domu v lese to nieje lákavá predstava. Zajtra budem skúšať nový prevod v zadu 42T (vid. foto). Uvidíme v kopcoch.