Reakcie

Zobrazuje sa 15 príspevkov - 16 až 30 (z celkového počtu 34 )
  • Autor
    Príspevky
  • odpoveď na: Stredovy pohon – EVBIKE #3995
    Siki
    Účastník (Participant)
    odpoveď na: Stredovy pohon – EVBIKE #3994
    Siki
    Účastník (Participant)

    Už je na ceste aj China-balíček s rukavicami a zimnou kuklou pod prilbu. A ešte zvažujem jeden antiblatový doplnok:

    odpoveď na: Stredovy pohon – EVBIKE #3993
    Siki
    Účastník (Participant)

    Kazetové ozubené koleso 42T dorazilo. Montáž skoro pre deti, len ešte dnes som kúpil väčšiu reťaz. Večer nahodím a zajtra testujem 🙂

    odpoveď na: Stredovy pohon – EVBIKE #3922
    Siki
    Účastník (Participant)

    Presne moja reč. Som nadšený nadšený nadšený! Zima nezima, jazdiť sa musí 🙂 Len asi vymením sedanku, lebo zadok nevládze jednorázovo dojazdiť baterku.

    odpoveď na: Stredovy pohon – EVBIKE #3917
    Siki
    Účastník (Participant)
    • Táto odpoveď bola upravená pred 10 years, 5 months používateľom Siki.
    odpoveď na: Stredovy pohon – EVBIKE #3915
    Siki
    Účastník (Participant)

    Chvíľku som nad tým maturoval, ale je to jednoduché. Do prvej úrovne nastavení sa dostaneš ak súčasne chvíľku podržíš + a -. Vtedy začne blikať nastavenie maximálnej rýchlosti. Ak chceš pokračovať do druhej úrovne, tak + a – nesmieš pustiť a zároveň začneš opakovane stláčať aj tlačítko zapínania. Ak to urobíš správne, začne blikať nastavenie rozmeru pneumatík. Si v druhej úrovni a už môžeš + a – pustiť. Posúvaš sa len tlačítkom zapínania. Asi tretie nastavenie je počet úrovní dopomoci.
    Tu je to celkom zrozumiteľne vysvetlené:

    • Táto odpoveď bola upravená pred 10 years, 5 months používateľom Siki.
    odpoveď na: Stredovy pohon – EVBIKE #3901
    Siki
    Účastník (Participant)

    Mám najazdených 500km a už môžem posunúť prvé postrehy:
    Jazdím prevažne horské spevnené cesty, priemerne 50km a výškovo nastúpaných 700 – 1000m. (Často sa mi cesta jednoducho stratí a vtedy sa snažím nájsť inú cez napadané konáre a lístie. Už som takto našiel aj diviačie bahnisko v ktorom som sa vyváľal aj s bicyklom. Elektro sústava to prežila bez úhony.)
    – „zmobilu“ mal správnu pripomienku na utiahnutie stredu po 100km. Pohon si trochu „sadne“ a treba skontrolovať a príp. dotiahnúť stredovú maticu a pedálové kľuky.
    – za niekoľko dní očakávam objednané reťazové koleso 42T do zadnej kazety – konkrétne tohoto: (viď obrázok). To by malo stačiť na výjazd každého kopca čo v horách stretnem. Pedálové šliapanie s motorovou dopomocou je trochu odlišné ako bez neho. Dôležité je správne radenie prevodov. Postrehol som, že stačí na chvíľu prestať šliapať a motor hneď odpája pohon. Vtedy je radenie bez problémov a vôbec netreba žiadny dodatočný senzor na odpájanie pohonu. Prednú pílu 48T zatiaľ nechávam tak ako je. Prevod 48/11 je podľa mňa výhodný na rýchlejšiu jazdu po rovných cestách. Zvykol som si aj na kríženie reťaze. Pohonu to vôbec nevadí ani pri zvýšenom zaťažení a čas ukáže ako sa zníži životnosť reťaze. Znovu však pripomínam správne radenie. Netlačiť ťažký prevod do prudšieho stúpania a radšej voliť ľahšie prevody. Motoru sa uľahčí, šetrí sa energia z batérie a zvyšuje životnosť prevodového mechanizmu.
    – odpojil som páčku ručného plynu. Jednoznačne mi zavadzia. Blokuje páčky prehadzovačky a už niekoľkokrát som do nej neúmyselne „drcol“ čo malo za následok okamžité nepríjemné poskakovanie celého bicykla. Vždy pedálujem a preto ju vôbec nevyužívam. Silu motora nastavujem zásadne podľa úrovne dopomoci. Podľa môjho názoru akumulátor o skutočnom napätí 46,8V a 11Ah nemôžem považovať za dostatočne silný aby mňa a môj stroj poháňal bez pedálovania na väčšiu vzdialenosť. Tiež tento typ motora je asi skôr predurčený ako výkonný motor na dopomoc pri pedálovaní. Ak niekto požaduje vozenie bez pedálovania, doporučujem prečítať si príspevky „boba“ a ísť radšej cestou pohonu napr. Cyclone.
    – k dojazdu. Mám nastavenú max. rýchlosť na 50km/h a úrovne som zvýšil z 1 – 3 na 1 – 9. Mám kondíciu priemerného cyklistu. Používam úroveň 1 a hlavne 2 pri bezvetrí, rovinatej ceste a do nie moc prudkých stúpaní. Snažím sa využívať hlavne prevody aj za cenu nižšej rýchlosti. Pre mňa platí, že pokiaľ sa mi ľahko šliape a motor (tak ako pri šoférovaní auta) netrpí je to OK. V prudšom stúpaní využívam dopomoc 3 až 4. Viac som ešte nevyužil a na prevod 48/36 som pri úrovni 4 dokázal vyšliapať skoro všetko čo som potreboval. Pri tomto štýle, najazdených 50km a nastúpaných cca 700 výškových metroch som ešte neklesol pod 50% kapacity batérie. Presnejšie sa neviem vyjadriť, nakoľko Cycle Analist na tomto bicykli nemám nainštalovaný.
    – k odolnosti proti vode. Vzhľadom k upršanému letu a všadeprítomnému blatu umývam po každej jazde. Minimálne moja súprava je odolná proti striekajúcej vode a bez problémov znáša umývanie hadicou.

    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    odpoveď na: Stredovy pohon – EVBIKE #3760
    Siki
    Účastník (Participant)

    Takže dnes podľa časových možností najazdené 65km. Nastavenia mám 50km max. a úrovne som z 3 rozšíril na 9 (predpokladám, že som tým získal jemnejšie odstupňovanie dopomoci). Väčšinou som jazdil po cestách. Dopomoc som používal na úrovni 1 a 2, v krátkych kopcoch 3 a 4. Viac som využíval preraďovanie. Rýchlosť od 25km/h do 35km/h. Na záver som si dal kopček na 10km nastúpaných 550 výškových metrov. Tam šiel so mnou kamarát. On bike klasika MTB, jeho rýchlosť väčšinou okolo 10km/h. Ja 20 až 25km/h. Batéria mi po skončení ukazovala 50%. Podľa tejto skúsenosti som po dnešku presvedčený, že ebike je aj pre niekoho kto aktívne rád ťahá a potrebuje sa riadne vyšťaviť. Len to bude vo väčších rýchlostiach. Dnes by som normálne nejazdil. Vietor ma v bočných nárazoch občas pekne sfúkol až na krajnicu. A ťahať 48km/h po rovinke na 4 úroveň dopomoci a najťažší prevod je neskutočný pocit 🙂 🙂

    odpoveď na: Stredovy pohon – EVBIKE #3749
    Siki
    Účastník (Participant)

    Veď práve to nešťastné kríženie. Doteraz som sa vždy snažil radiť s čo najmenším krížením a toto ma desí. Ale možno je to len zvyk. Hory mám rád, no len po permanentných kopcoch nejazdím. Mám radšej „expedičné“ jazdenie. Čiže ak je to možné, vždy niečo nové v okolí vidieť. A nebyť pri tom obmedzovaný žiadnym kopcom.
    Najskôr doriešim tie predné prevodníky. 32T bude primár a 42T môže byť aj trochu viac od stredu. Zamýšľam ho používať na rýchlejšie jazdy po cestách. Budem testovať, ale po včerajšku viem, že pre pohodlie potrebujem určitú kadeciu šliapania. Bicykel je pre mňa hlavne relax a dopravný prostriedok bez obmedzení. No a keď si popri tom aj trochu zašportujem…

    odpoveď na: Stredovy pohon – EVBIKE #3747
    Siki
    Účastník (Participant)

    Poslal to FedEx-om = Battery – Fed Zone F(Weight: 6.60kg)123.77€
    Problémová je batéria. Na dopravu ju nevezme každý dopravca.

    odpoveď na: Stredovy pohon – EVBIKE #3742
    Siki
    Účastník (Participant)

    „Tiez si myslim ze hrozi ze ho takto niekde urves…“ Nič sa mu nestane. Na bike si dávam pozor. Skôr padám ja. Skoro na každej jazde v náročnejšom teréne čapnem. Má to aj výhodu. Už viem skvele padať…

    odpoveď na: Stredovy pohon – EVBIKE #3741
    Siki
    Účastník (Participant)

    Batéria je 29E 11Ah. Celková cena aj s doručením je… povedzme, presne iba taká čo ti nabehne v košíku pri platení na webe 🙂

    odpoveď na: Stredovy pohon – EVBIKE #3739
    Siki
    Účastník (Participant)

    Na tomto ráme to nejde. Tá šikmá trubka je oválna široká. Toto je jediná poloha na to aby mi tam vôbec vošiel.

    odpoveď na: Stredovy pohon – EVBIKE #3728
    Siki
    Účastník (Participant)

    Tak foto ešte raz:

    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    odpoveď na: Stredovy pohon – EVBIKE #3725
    Siki
    Účastník (Participant)

    Takže dnes som obdržal dva balíky. Za dve hoďky nebolo čo riešiť a doteraz som sa vozil. To je paráda. Normálne elektroúsmev 🙂 . Len píla 48 zubová je pre mňa trochu moc. Ťahal som len po ceste a menšie kopčeky no na moju kadenciu som šiel stále od 35 do 42 km/h na druhý stupeň dopomoci (v nastaveniach som si povolil všetkých deväť stupňov a rýchlosť som nastavil na 50km/h). Tretí stupeň som použil len v dlhšom stúpaní a v protivetre. Budem musieť vymeniť tú pílu. Počkám na toho pavúka a dopasujem tam prevodník 42 a 32.
    zmobilu máš pravdu. Páčka a prehadzovačka sa navzájom bijú. Zatiaľ som ich len vzdialil od seba. No zajtra budem silno uvažovať aby som to upravil k spokojnosti 🙂 . Mám aj ten nábojový motor na druhom bajku a ten je silnejší, no po dnešku je tento pohon presne to pravé pre mňa. Pridám aj nejaké rýchle foto…

    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
Zobrazuje sa 15 príspevkov - 16 až 30 (z celkového počtu 34 )