slavo952

Reakcie

Zobrazujú sa 2 príspevky - 1 až 2 (z celkového počtu 2)
  • Autor
    Príspevky
  • odpoveď na: Turnigy Multistar 10C LiPo #8240
    slavo952
    Účastník (Participant)

    Na základe odporúčaní z tohto fóra som si postavil 14S 16 Ah batériu z Multistar článkov(6S+4S+4S). Balančné konektory aj XT-90 konektory som odstrihol a všetky balančné káble som pripojil do 14S BMS-ka, pôvodné hrubé vodiče (XT-90) som zapojil do série. Batéria mi dobre slúži. BMS ju nabíja do 58,6 V a pod záťažou ju vypína pri 48 V. Čo ma ale prekvapilo je nižšia využitelná kapacita v porovnaní s mojou ďalšou 20 Ah LiFePo4 batériou, resp. ako keby som nevedel využiť plných 16 Ah. Napríklad, na 20 Ah batériu prejdem bežne 100 km ale z tejto Multistar dostanem veľakrát len 60 km pri rovnakom štýle jazdy. Možno je to chyba článku alebo vlastnosť BMS-ka. Pokles napätia je pri 20 A zaťažení aj viac ako 1 V tak rozmýšlam nad tým či sú články v poriadku. Pravdepodobne by bolo lepšie nabíjať články modelárskou nabíjačkou a tak ich aj balancovať ale to už je moja pohodlnosť že som to zapojil ako 18650 akumulátory.

    odpoveď na: Ohrev batérie #7361
    slavo952
    Účastník (Participant)

    Ahoj,

    skusenost nemam konkretne s ohrevom baterie ale s ohrevom plastoveho boxu na nosici bicykla. Bol asi vo velkosti 48V 30 Ah Li-ion baterie a podarilo sa mi teplotu zvysit minimalne o 5 stupnov pri vonkajsich mrazoch s vykonom 4 W. Box nebol izolovany takze ty budes mat urcite lepsie vysledky ak by si bateriu poriadne zaizoloval. Myslim ze akakolvek vyhrievacia podlozka napriklad ako tato https://www.sparkfun.com/products/11288 by plnila svoj ucel. Dolezite je aby podlozka nemala prilis vysoku teplotu co by mohlo byt kontraproduktivne pre bateriove clanky. Konkretne tato v linku by mala mat 40 stupnov pri 5V/0,75 A takze s nejakym step down modulom by som riesil tieto podlozky v seriovom zapojeni napriklad na 4V/podlozka a dostal by si mozno 30 stupnov z podlozky co by uz bolo fajn pre baterie. Takze napriklad 8 podloziek v serii to mas 8x 5 V = 40 V a potom znizit napatie aby to teplo nebolo prilis velke. V pripade ze by si vedel urobit vzduchove medzery medzi bateriovymi clankami, myslim ze by si podlozky mohol nechat bezat aj na vyssich teplotach. Tiez som sa stretol s poklesom kapacity pri mrazoch napriek tomu ze mam LiFePo4 takze by ma zauijimalo ako by to pomohlo kapacite 🙂
    Tu mas este lacnejsie a menej pracne riesenie.
    http://www.ebay.com/itm/P4PM-12V-Universal-Motorcycle-Motorbike-Handlebar-Warm-Heated-Grip-Kit-Pads-/201200692422?hash=item2ed87eecc6:g:EDQAAOxyCepSbHcL
    Podla napatia tvojej baterky spojis 12V vyhrievacie podlozky do serie. Zda sa mi ale ze tepelny vykon jednej podlozky je az 36W co nepotrebujes. Na vyhriatie tvojej baterky by malo stacit 10 W co by ti ani velmi neubralo z kapacity.
    Takze treba s tym experimentovat a asi najucinnejsi by bol zaizolovany box s ventilarom cim by sa teplo distribuovalo rovnomernejsie.

    • Táto odpoveď bola upravená pred 9 years, 1 months používateľom slavo952.
Zobrazujú sa 2 príspevky - 1 až 2 (z celkového počtu 2)