Reakcie

Zobrazuje sa 15 príspevkov - 1 až 15 (z celkového počtu 152 )
  • Autor
    Príspevky
  • odpoveď na: Ado Ebike Adecce oasis A20 problém nejde #23760
    teslabike
    Správca

    Keď elektrobicykel prestane fungovať: moja skúsenosť s Addece Oasis A20

    Elektrobicykel je skvelý pomocník, kým všetko funguje tak, ako má. No keď z ničoho nič prestane reagovať, vie to človeka poriadne zaskočiť. V tomto článku sa podelím o moju skúsenosť s modelom Addece Oasis A20, ktorý jedného dňa úplne vypovedal službu.

    Ako sa problém začal

    Spočiatku všetko fungovalo bezchybne. Jedného dňa som však zapol bicykel a ten jednoducho nenabehol. Na displeji sa nezobrazila žiadna chyba, žiadne varovanie – úplné ticho, pretože väčšinou pri poruche elektronika niečo zahlási.

    Skúška s druhým displejom

    Aby som zistil, kde je problém, pripojil som k bicyklu druhý displej. Tentokrát sa už chyba objavila – konkrétne kód E10, čo podľa manuálu znamená chyba komunikácie medzi RJ (riadiacou jednotkou) a displejom.

    Tým pádom som začal tušiť, že problém nebude v samotnom displeji, ale niekde v riadiacej jednotke alebo v komunikácii káblov , alebo riadiaca jednotka nepodporuje displej aj keď je rovnaky S866.

    Výmena riadiacej jednotky

    Ako ďalší krok som sa rozhodol vymeniť celú riadiacu jednotku. Očakával som, že bicykel konečne ožije, ale realita bola iná. Po výmene sa situácia vôbec nezmenila – bicykel stále nenabiehal.

    To bolo veľké sklamanie, pretože nový diel by mal problém vyriešiť, no očividne je chyba niekde inde v systéme.

    Čo môže byť príčinou?

    Podľa skúseností iných majiteľov a dostupných informácií môžu podobné problémy spôsobovať:

    • poškodený hlavný kábel (najmä konektor medzi riadiacou jednotkou a displejom) ten som však prepípal a test kontinuity ukazal že veštky piny sú spojené

    • vadný snímač alebo iný periférny komponent, ktorý blokuje komunikáciu,tie som skúšal iné , s nimi aj bez nich.

    Poučenie z celej skúsenosti

    Aj keď sa mi problém zatiaľ nepodarilo úplne vyriešiť, naučil som sa, že pri elektrobicykloch je diagnostika často zložitejšia, než sa zdá. Nestačí len vymeniť riadiacu jednotku či displej – všetko je prepojené a jedna malá chyba v kábli dokáže odstaviť celý systém.

    Ak sa vám stane niečo podobné, odporúčam ísť krok po kroku:

    1. Skontrolovať káble a konektory.

    2. Otestovať iný displej.

    3. Zvážiť výmenu riadiacej jednotky.

    4. V prípade neúspechu vyhľadať servis, ktorý má skúsenosti s konkrétnym modelom.

    Okrem toho sami podarilo zakódovať  pozor na položku P24 (štandardne to s866 displeje ani nemajú no adece oasis zrejme upravujú software ) heslo tvrdia že je 0000 ale v skutočnosti bolo 666.

    Endless sphere sú hodnoty pre 48V trochu iný systém ale budíž

    P Setting Value
    P1 2
    P2 1
    P3 48
    P4 5
    P5 1
    P6 20
    P7 1
    P8 41
    P9 0
    P10 2
    P11 2
    P12 3
    P13 12
    P14 15
    P15 39
    P16 576
    P17 0
    P18 100
    P19 0
    P20 1 (changed to 0)
    P21 70
    P22 105
    P23 145
    P24 190
    P25 255
    P26 43

    Ak by niekto vedel alebo potreboval pomôcť môže zanechať komentár

    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    odpoveď na: Akou velkostou kapaciti batérie kúpiť bicykel. #12294
    teslabike
    Správca

    Ja by som bral tu 17,5 Ah … osobne som kupoval 20Ah v 2013 a teraz má dobrú kapacitu , ide oto čo budeš jazdiť ak iba 90% krátke trasy tak aj 14.5Ah je viac ako dobra

    17.5Ah sa hodí do kopcov a dlhšie výlety ak budeš jazdiť strminy tak ber väčšiu.

    odpoveď na: Nové články 18650, kde kúpiť #11439
    teslabike
    Správca

    Myslím že si overil zdroj na batérie ak je dobrá cena čo 3,5usd za kus rozhodne je netreba už skúšať dalej ..možno najdeš o 0.5 lacnejší ale zasa by si to musel.. kúpil si výhodne

    odpoveď na: Napätie na LiFePo4 po nabití klesá #11409
    teslabike
    Správca

    Teda to paráda 20 000mAh .. má pekný dostrel, ja tiež mám 20Ah 36V už má 5 rokov musím testnúť dojazd.

    odpoveď na: Vlastna elektrokolobezka #10963
    teslabike
    Správca

    Dobre si to zrobel , je to delo ..

    odpoveď na: Odber prúdu 36V 250W bicykla po rovine #10781
    teslabike
    Správca

    Hojky mne to vychádza 5A okolo váha 100kg

    odpoveď na: BBS01 chyba 12H pomoc #10685
    teslabike
    Správca

    nemilé… ale stava sa..
    tu som videl nejaké parts pre bafang:
    http://elifebike.com/peng/iview.asp?KeyID=dtpic-2014-8C-BR9V.5FEXR

    (bbs2 stranky idu pomaly nechcelo sa mi listuvat)

    odpoveď na: BBS01 chyba 12H pomoc #10680
    teslabike
    Správca

    Hoj s chybovými hlaškami skúsensoti nemám zaleží natom akú verziu displeja máš

    Napríklad u C961 je to abnormalita prúdu (asi skrat)
    U starého displeju je to zasa teplota batérie moc vysoká

    Potom čo som pozrel fóra tak sú tam spomenuté aj páčky

    Sprav toto

    odpoj batériu , zmeraj ju ..a pozri čijej nečo není (nadutá čierna alebo..)

    Potom pomeraj brzové pačky tu budeš potrebovať multimeter nastav na prepípavanie ak máš tie s mikrospínačom tak to zistíš lahko pri stlačení sa tuším obvod preruší..

    daj vedet jak si dopadol .. a jaký maš displej .. možeš nahrať aj fotky

    odpoveď na: Využitie elektromotora z bicykla na dedine #9910
    teslabike
    Správca

    🙂 je to sranda .. utiahne to aj malú vlečku dreva ? .. aká je rýchlosť naložený / nenaložený ?

    nech sa darí

    odpoveď na: Bafang Max drive ? #9732
    teslabike
    Správca

    Skúsim sa na to odblokovanie pozrieť .. zatial som našiel len toto

    Click „i“ twice to enter the menu then click it once to move to the next option. Double click to save.
    TC = Trip Clearance. Choose N or Y
    S7 = Miles or KM. Use plus or minus to choose one then double click „i“. This will take you out of the menu but is the only way I found to keep the setting.
    BL= Back light sensor. How sensitive the sensor is to turn BL on.
    BL-1 = Back light brightness
    OFf = Screen auto off time
    nna = Maintenance reminder. 0 = off 1 = on
    SB = password. 0 „i“ 5 „i“ 1 „i“ 2 „i“
    LUd = Wheel diameter
    SPl = Speed limit
    601 = ???????

    odpoveď na: Bafang Max drive ? #9688
    teslabike
    Správca

    Myslím si že není rozdielny len displeje changujú .. osobne by som bral apache kvoli tej baterke .. 17 ah je dost dobré

    odpoveď na: Bafang Max drive ? #9685
    teslabike
    Správca

    Hojky skúsenosti sú také že ak použil výrobca generické súčiastky displej a pod .. od bafangu odblokovať pojde .. Ak tam vložil svoju špecialitu budeš musieť vyhladať kto to „skutočne“ vyrobil (lebo všetci si nechávajú vyrábať a davajú nalepky)…

    prajem štastnú ruku , bafang je dobrá voľba

    odpoveď na: Kladivo na tmu, alebo svetla nikdy nie je dosť… #9588
    teslabike
    Správca

    Ja zatiaľ používam také shit svetielko asi bude treba poriadne.. a toto je dobrý návod …

    odpoveď na: Komentare k clankom #9587
    teslabike
    Správca

    Ešte až by nečo nefugovalo napíšte hocikde sem … (komentáre forum) alebo na mail teslabike@gmail.com

    odpoveď na: Komentare k clankom #9584
    teslabike
    Správca

    vypol som vadný modul … myslím že všetko si robil dobre , sorry

    pred časom sa tu začali registrovať spamm booti zaregistrovalo si ich tu cez 2000 tak som to musel vyčistiť … a nahodil som modul , otestoval som či neblokuje registrácie / prihlásenie všetko bolo okej nuž až na tie komentáre …

    Teraz stačí napísať komentár , registrovaní uživatelia ktorý aspoň raz prispeli do komentárov , môžu vkladať komenty okamžite..aj budú zobrazené komentáre ..

    • Táto odpoveď bola upravená pred 8 rokmi, 7 mesiacmi používateľom teslabike.
    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
Zobrazuje sa 15 príspevkov - 1 až 15 (z celkového počtu 152 )