Reakcie
-
AutorPríspevky
-
tonda.liska
Účastník (Participant)ahoj, to myslis tu moji kauzu…obder neni 30A ale 20A..i tak. po tom tvem upozorneni jsem kontaktoval prodejce,a bms jsme vymenili za tu 60A.
tonda.liska
Účastník (Participant)dobre se podivej sem: http://eskutr.cz/images/SBM.pdf
je tam u meho typu SBM12/10 Board 12cells (36V/10A) psane 65A +/-5A
nicemene continous curent je skutecne 10A a to me zacina znervoznovat…
nemas tedy nejaky tip na bms i s tou funkci „spinaci skrinka“?
tonda.liska
Účastník (Participant)ten odkaz z epohonu jsem uz nekde videl. myslim ze prave na ebay. asi to bude „cina“.
za BMSku 2500kc???
nechce se me kupovat mimo CR, kvuli zaruce atak. puvodne jsem chtel vsecko brat prave z ebay nebo z dojču,ale velice rychle jsem si to rozmyslel.
je docela blby ze je bmska jen verze 10A a pak az 60A. nejaky zlaty stred 30A temer neni.
nicmene ano je tam psany jmenovity proud 10A,ale detekce pretizeni je u te moji 60A. to je docela velky rozptyl. tech mojich 23A to fakt neutlaci??
tonda.liska
Účastník (Participant)ok, polozim prodejci otazku, proc mi doporucil tuto bms ktera je poddimenzovana…mimochodem je to ten co jsem tady vkladal vsecky odkazy.
mas tedy prosim nejaky tip na slusnou bms? alu box na baterii je hotovy, takze jsem omezeny rozmery…
no a nakonec, co jsem hledal, tak jsem nikde nenasel BMS s funkci..ehm jak to popsat..funkci MOSFET spinace. tzn ze ma vyvedene 2 slaboucke dratky a spinaji se nejake miliampery, tim celou baterii vypnu nebo zapnu.
bylo by super na tomto foru, kdyby se uzivatele pustili do testu baterii co maji koupene a sestavene (evibike apod),jakou maji kapacitu v zavislosti na vybijecim proudu 10/20/30A. trosku lituju ze jsem toto nestihl udelat s tou moji evbike liion.
ta spatna zkusenost,jaka?…nebyl to nakup z ebay? ten slavny Vpower? taky jsem o nich uvazoval,ale recenze na endlesssphere me odradila.
-
Táto odpoveď bola upravená pred 10 years, 7 months používateľom
tonda.liska.
tonda.liska
Účastník (Participant)li-mn je taky ovsem cenove jeste o cca 80% drazsi oproti LiFePo (z odkazu cos poslal+nabijecka+doprava cca 600EUR). nehlede na to zminovane skladani clanku paralelne kvuli dosazeni kapacity. tohle se me proste nelibi.
ad BMS- dobra pripominka. lec tuhle BMS mi doporucil primo prodejce, ze to bude OK. pokud nebude, a napriklad shori, je to jeho problem. navic, to ze moje baterie umi az 75A nic neznamena, protoze z ni budu udebirat max 22A co da kontroler. bavime se o zminovane sestave co jsem popsal. pokud bych casem neco vymyslel jinak, tak bych resil urcite jine bms i baterie a napeti.(lehce si pohravam s myslenkou stredoveho pohonu,ale to je budoucnost).
obecne,urcite je potreba si dobre zvolit baterii vzhledem k vykonu motoru alias odebiranemu proudu. mam za to,ze limn jsou predevsim modelarske baterie, kde jsou priority sestavene jinak, nez pro nas ekolare. mam za to, ze je tam rozhodujici mala hmotnost a rozmery,a prave to ze ty baterie umi dodat neskutecne vysoky proud. vse ostatni je podradne. myslim si ze vydrz/pocet cyklu pri takovych brutalnich odberech bude velmi mala.
na limn jsem toho zatim moc necetl. skus mi popsat, proc bych mel zvolit prave limn, ktera misto 8900CZK by stala 16800CZK. co je na lifepo spatne??? zatim jsem zadne negativa nenasel(krom lehce vyssi vahy).
moje sestava bude max odebirat 1,5C z lifepo, coz si myslim je vcelku prijatelny udaj pro velkou vydrz a pocet cyklu. nevim jak to maji ostatni, ale pri cene takovych baterii (at uz lifepo nebo limn) 9-16.000CZK, je pro me vydrz jeden ze zasadnich parametru a nechci resit novou baterii drive nez za 3 roky.
tonda.liska
Účastník (Participant)ještě info k baterii EVBIKE 36V/13Ah…
tady je v odkazu pdf soubor: http://files.evbike.cz/inc/_doc/attach/StoItem/3767/Manual-EVBAT36_48V-CZ.pdf
zajímavé info je, že uvádi kapacitu nejméně 12.35Ah, což se človek dozví až při podrobnějším zkoumání…ale OK. Co už OK není je fakt, ze dále uvádí maximální TRVALÝ vybíjecí proud 12A, což máme úplne maximálně 480W (40V*12A) nebo 432W (36V*12A). Maximální proud po dobu 5 sekund je 21A / 756W špičkově. Každopádne tyto baterie, jak vidno, nebudou zrovna vhodné pro výkonnějši motory nad 500W/36V.
Otázka je, proč jsou ty proudy tak „malé“. Jestli je to danné slabou BMS, nebo skutečně shit článkama. Zde v odkazu : http://www.kronium.cz/dobijeci-baterie-fenix-18650-3200mah-li-ion/prod_966.html?actCat=133 je psáno pro tento typ kvalitního článku vybíjecí proud maximálně 2C, tzn. při udávané kapacitě 3,2Ah to je 6,4A na článek. Myslím si, že toto je docela bežná hodnota Liion článků 18650, takže bych se přikláněl k názoru, že evbike baterka ma skutečně velmi velmi shit články. Samostatná kapitola by byla, ta udávaná kapacita. Slušnejší prodejce, at už jakýchkoliv baterii, uvede při jakém vybíjecím proudu je této kapacity dosaženo, obvykle to bývá legračně málo (na příkladu 0,2C), oproti realite kolik z baterie na ekole bežně ždímáme. Bylo by od prodejců fér, kdyby uváděli kapacitu při vybíjení 1C a také 2C, což jistě vice přiblíží realitu použití článků na elektrokole.
Taktéž udávaný „zaručený“ počet cyklů baterie je jedna velká lež a klamárstvo 😀 . Opět záleží na dalších faktorech a to predevším: vybíjecí proud,a hloubka vybití. EVBIKE uvádí více jak 500cyklů při zachování nejméně 80% kapacity, bez dalších parametrů. Zcela jistě to nebude realita, protože opět srovnám s nějakými kvalitními komerčními članky 18650, kde parametry vypadají asi takto: při vybíjení do 100% kapacity, proudem 0.5C , bude mít baterie po 300 takových cyklech 60% jmenovité kapacity.
Myslím si, že to vybíjeni do téměř 100% kapacity bude v mnoha případech majitelů elektrokol realita, zatěžování proudem nejméně 1C také. Jak bude vypadat taková charakteristika baterie si můžeme jen představovat, ale v lepším případě to bude 150-200 cyklů při snížení kapacity na cca 50%. A to stále kalkuluji použití skutečně kvalitních článků…
A teď z druhé strany barikády – LiFePo
Vybíjecí proudy obecně vysoké, pro konkrétní případ na Wina 15Ah je to až 5C!!! což je 75A! Charakteristiku vybíjení proudem 0,2C jsem ani nikde nenašel. Nejméně co jsem dohledal byla informace o vybíjení 1C, kdy byla změřená kapacita dokonce vyšší než jmenovitá! Životnost LiFePo je tedy při stejných podmínkách nejméně 5x vyšší.Myslím si, že použití baterií Liion na elektrokolech je jen dočasné řešení uživatelů, než definitivně přejdou na baterie LiFePo.
tonda.liska
Účastník (Participant)jak se daji tyto fotky pridat primo do claku?
Attachments:
You must be logged in to view attached files.tonda.liska
Účastník (Participant)kolo
Attachments:
You must be logged in to view attached files. -
Táto odpoveď bola upravená pred 10 years, 7 months používateľom
-
AutorPríspevky