Ale ochčije, keď niekto poruší mailovú dohodu, poruší aj zmluvu, to je vec povahy.
A nerozčuľuj sa, veď ty si Moravák:-)
Najviac ma nasrala tá neserióznosť, niečo sľúbia, iné dodajú a potom sa tvária že o nič nejde.
Ale musím uznať, že na moje účely vyhovuje, nemal som s ňou za pol roka žiadny problém.
A napíšem tiež o baterke, ktorú som si na jar dal zložiť.
Články 3500mAh Sanyo/ Panasonic 18650GA kúpené v nkon.nl a skladané v e-pohon.cz
Zaujímavé je, že na krabičkách bol údaj o tom, kedy boli naposledy nabité- a bol tam december 2014, pričom kupované boli v apríli 2016- možno tam je koreň tej nápadne dobrej ceny, v iných e-shopoch boli o cca 3€ za článok drahšie.
Doprava článkov do ČR- jedine Slovenská pošta, vypisuje sa k balíku taká sprievodka, tam som napísal že li-ion články a žiadny problém. Kuriérske služby to od súkromnej osoby odmietajú prebrať, s tým že ide o nebezpečný tovar. Zábavné je, že mne ich, z Holandska aj Česka, doručil kuriér:-)
BMS+obal typu „Dolphin“ (oni ho nazývajú „Kinte“) +práca (články sú zlepené a bodovo zvarené) stálo 100€
BMS- nakoniec som sa e-pohon dohodol, že tam dajú 20A/40A, a keď mi baterka došla, na štítku aj v záručnom liste bolo 15A/30A. Sťažoval som sa na to, ale ťahal som za kratší koniec, čo oni dobre vedeli a podľa toho tá komunikácie aj vyzerala. Skrátka typickí Česi. Na tento rozdiel medzi dohodou a skutočnosťou nech si dajú pozor tí, čo majú silnejšie kontrolery a divší spôsob jazdy. Keď dodáte vlastné články, tak sa takáto situácia v podstate nedá reklamovať.
Ja mám 18A a jazdím po asfaltkách turisticky, nežmýkam to na max. výkon dlhšie než 20-30 sekúnd, v praxi som s tým BMS nemal vôbec žiadny problém.
Celkovo ma baterka 48V/13Ah vyšla na 420€
Je dosť tvrdá, aj po vybití 11,5 Ah, kedy už blikal symbol na displeji, že je baterka vybitá, som ešte vyšiel slušný kopec zo Svrbíc smerom do Piešťan.
Po sezóne môžem povedať, že je to, aspoň pre môj štýl jazdy, super baterka za dobrú cenu.
Niekde v tomto vlákne bola reč o mazaní vazelínou, tak sem píšem skúsenosti z tohto roka.
Pýtal som sa predajcu, čo tam dávajú, odpovedal mi: The white grease for the nylon gears is lithium grease and the black grease is Mobilgrease 28.
bol som mimo, tak reagujem oneskorene, sorry.
ak tá ochrana pracuje aj s časom (desiatky sekúnd), tak by to by mohlo vysvetľovať popísané správanie, dobrá myšlienka.
batéria je z článkov s povolenou hodnotou 2,5V, je ich 13 do série, a tomu by mala zodpovedať aj bms. tak som v kontroleri znížil lvc na 38V, uvidím, koľko z nej vyťažím.
meranie Ah samozrejme mám, ale bez pamäte, a 13 Ah jedným vrzom miniem málokedy, takže sa musím spoliehať na vlastnú:-)
raz-dvakrát do roka zvyknem urobiť kontrolné vybitie a vynesiem si to do grafu, pri tých starých baterkách mi vychádzalo, od 43V padajú už tak strmo, že treba padať domov:-).
aj voltmeter samotný, samozrejme v záťaži, dá celkom užitočnú informáciu. jasné že meranie náboja je lepšie, ale píšem to preto, že tie nové (2016) displeje na bbs už uvádzajú aktuálne napätie, takže to pre dnešných záujemcov o kúpu môže byť zaujímavý údaj.
caute.
technická záhada: mám baterku lion 48V a bbs02. V kontroleri motora je nastavené ochrana proti podbitiu (LVC) nastavená na 41V, v BMS neviem naisto, ale výrobca batérie tvrdí že 32V.
V obvode mám zapojený merák, relatívne presný. V skutočnosti sa batéria pri hlbokom vybití správa rôzne- už sa mi stalo, že som išiel rovnomerne cca 20km/h a displej vypínal pri 42V (skúšané niekoľkokrát za sebou) a tiež tak, že som sa s vybitou baterkou naschvál prudko rozbiehal, a nameral pokles na 38V bez vypnutia displeja.
Tie hodnoty spolu vôbec nehrajú a tým pádom ani neviem z napätia odhadnúť, koľko mi ešte v baterke zostáva.
Rozumiete tomu niekto?
nie je to celkom tak. skusal som rozne pocty, na mojom sa da nastavit po jednotkach do 9. v kontroleri to bude tak, ze kazdy z deviatich stupnov je nejako nastaveny a pri zmene poctu niektore preskocis, ale v praxi je to citelny rozdiel, tym mam na mysli pocit z jazdy. cize jednoducha zmena hned prinesie zlepsenie- to pisem pre tych co maju C961, experimentovat sa oplati.
mulder, ked uz displej mas, nema zmysel kupovat starsi model. uz len preto, ze je trikrat drahsi, nez programovaci kabel. myslim, ze v prvom kroku by si mal oslovit predajcu, prave pri bafangu by uz takuto sluzbu mohol poskytovat/sprostredkovat, informacie su dostupne. a ked nie, napis sem jeho meno, nech ma ostudu.
inac tie lubove poznamky k radeniu maju vyznam, napis aku tam mas vpredu pilu a aku mas asi priemernu kadenciu. niekde okolo 60 ot./min. ma uz bbs02 rozumnu ucinnost, ja na svojej starsej baterke 48/8 s neidentifikovatelnymi clankami dam 60km po myjavskych kopaniciach- pricom radim tak, aby som sa zhruba drzal tychto otacok.
mulder, vitaj vo svete cinskych elektrobajkov:-) na zaciatku budes otraveny z toho ze treba stale nieco riesit, ale nakoniec zistis, ze ta variabilita a otvorenost systemov su ich zasadnou vyhodou.
napis, alebo odfot, aky tam mas displej a jeho tlacitkovy ovladac, niektore sa daju zmenit na 9 stupnov asistenciu priamo, bez programovacieho kabla. potom by bol ten rozbeh na 1-2 stupni jemnejsi (aj ked 150W o ktorych pises sa mi nezda vela).
a pouvazuj o merani, aspon na zaciatok, na testovacie ucely. len tak budes vediet, ako klesa napatie v zatazi, pri akom napati ti to ochrana vypne, ake prudy tam tecu v strmom kopci alebo rozbehu atd. potom ta debata hned inak vyzera, z ciselnych hodnot sa da identifikovat problem. staci nejaky lacny modelarsky, priamo do obvodu, napr. http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__75944__Turnigy_180A_Watt_Meter_and_Power_Analyzer.html?strSearch=wattmeter
a to si tú kazetu roznitoval, alebo sa dala rozobrať?
pozeral som teraz sunrace kazety a zdá sa, že voľne rozoberateľné sú až desiatkové, žiadnu 9 som nenašiel.
neviete niekto o 9-rýchlostnej kazete (max. 34z) z ktorej by sa dali zhodiť dve-tri dolné kolečká?
Orech je kazetu 8/9-kolecko. Podla toho potom radenie.
Prevod vo vnutri sa da ovladat tiez normalnym trojstupnovym radenim. Skusal som najprv rapidfire a teraz tam mam 3-stupnove dyna-sys, funguju obidve. Je na to aj original packa, resp. niekolko paciek, ale ta co som mal (SLS30-T) je otrasna, tak som ju zrusil.
Dolezita vec: vnutorny prevod v tahu nepreradis. Mne motor reaguje na zastavenie pedalov okamzite, aj som si na to lahko zvykol, ale komu by to vadilo, mozno by mu pomohol gearsensor. Prehadzovacka tak normalne, pokial nemas plyn na plne gule, prehadzuje pekne.
Kotuc je na siestich dierach. Fotky sorry, nechce sa mi uz teraz do pivnice:-)
Celkovo si myslim, ze v pripade vykonnych e-bajkov do terenu cesta nevedie cez take tie bezne naboje s prevodovkou (nexus, alfine, sa, sram, sachs). Ani na horakoch to nebyva, osadzuje sa to max. na trekove.
Este ti davam do pozornosti tento: http://www.bikeinvest.cz/sturmey-archer-naboj-cs-rk3-36h
Sram robi nieco podobne-DualDrive.
Krizenie retaze to v podstate riesi. Na vrchne dve kolecka ides len malokedy, to je na mimoriadne strme useky- vtedy je na nu zhora sice trochu smutny pohlad, ale radi a nepada.
Ja som s nim po 5000km velmi spokojny, ale jazdim pokojne, turisticky, ziadne vystrelky (bafang 500W).
Kym som si ho vybral, tak som o tom vselico hladal a nexus mi vychadzal nevhodny, to je na city biky. Sturmey archer znesie viac. O srame neviem nic a myslim, ze ani forach nenajdes, neviem preco.
Na velke vykony rohlik, alebo nuvinci.
Teoreticky by kazdy vyrobca mal udavat max. povoleny tah retaze a ci vyhovuje dopocitas cez parametre motora a momentovu vetu.
nazdar chlapci,
máte niekto skúsenosti s posielaním li-ion článkov do Česka cez normálnu poštu? Volal som na ich zákaznícku linku a tam mi vraveli, že v pohode, ide to ako obyčajný balík, žiadne označenie apod. Čo ma dosť prekvapilo, lebo kuriérske služby to prepravovať nechcú.
Mám čakať nejaké problémy?
Autor
Príspevky
Zobrazuje sa 15 príspevkov - 1 až 15 (z celkového počtu 20 )