Uverejnené komentárov 16

Test rýchlosti motoru 36V bafang BPMII pri zvyšení napätia na 48V

Ako som slubil v diskusii o teste motoru QQ -m128F. Testoval som motor 8Fun (bafang) 36V na ktorom jazdím denne a dobre ho poznám. Cieľom testu bolo zistiť  koľko pridá na rýchlosti zvýšenie napätia o jeden rád (12voltov) z 36V na 48V

Motor má s vypnutým obmedzovačom  pri rýchlosti  28-30km/h spotrebu nad 10 ampérov tj cca 11-13A. Uskutočnil som pár testov ktoré sú tu neskôr  zverejnené teraz popíšem testovaciu zostavu.

Riadiaca jednotka bola použitá táto , je to klasika z elifebike  jej názov  QQ-500-9m  48V  500W    9Mosfets

Riadiaca jednotka má 48V 500W  hall senzory som mal odpojené (sakra až teraz ma napadlo že som mohol skúsiť test  zo zapojenými a odpojenými hall senzormi , tak niekedy nabudúce).

elektrobicykel riadiaca jednotka
elektrobicykel riadiaca jednotka

Do riadiacej jednotky som pripojil batériu lifepo4 36V 20ah  jej napätie po nabití je cca 44V no pri záťaži klesne na 38-39V .. O batérií lifepo4 som písal tu (je to jeden zo starších testov trošku neohrabaný chýbajú merania..) Niekde v diskusnom fóre zaznela otázka že či sa k lionovej batérií môže pripojiť olovená do série Áno (paralelne nie ,ak by aj boli rovnaké čo sa týka napätia by som to  aj tak nerobil). Treba si uvedomiť že  pripájať do série s lítiovou batériu olovenú je elektricky možné no je to zlé riešenie z hľadiska použiteľnosti.

Slabá olovená batéria limituje dojaz skrátka elektrobike ju vytlče, ak by som chcel aby sa kapacitovo vyrovnala lifepo4 batérie tak by som ta musel navaliť 8-10 kilov olova a to je moc veľká záťaž na zadné koleso , do hry vstupujú konektory a celkové prevedenie ktoré  je ako vidieť na fotkách ozaj len dočasné 🙂 ..

 

riadiace jednotky pre elektrobicykel 48V 500W
dobrá chobotnica 🙂

Do úložného priestoru na nosič sa musela zmestiť riadiaca jednotka 36V lifepo4 batéria a 12 voltová 12Ah batéria.Problém olovenej batérie bol v tom že  klesá rýchlo napätie , celkovo nedrží napätie pod záťažou takže aby som udržal batériu dobrej kondícii som dobetáloval na testovacie miesto.

Výsledky testu boli dobré 

Počiatočné napätie bolo 54 V(zatial som batériu nepoužil )

Test 1 vypnutý obmedzovač

51V 13-14 Amperov odber a rýchlosť 36.5km/h , spotreba po rozbehu klesla na 11ampérov.

Test 2 bolo to tej istej dráhe len opačný smer a boli aj také isté výsledky

Test 3  zapnutý obmedzovač

Bola iná dráha (no lepšia cesta ) napätie na batériách už bolo 48V no výsledky boli ešte lepšie … 37.5 km/h..WTF ? tak ako písal Cormoran v diskusii či je zapnutý alebo vypnutý obmedzovač je to uplne jedno .. asi to tak bude na týchto 48V riadiacích jednotkách lebo na 36V to funguje ak zapnem obmedzovač elektrobike spomalí. Potom  ešte som chcel overiť fakt že zvýšenie napätia o 12Voltov sa na rýchlosti prejaví o 6 km/h ak by som bol optimista napísal by som že je to skoro 9 km/h no môj vysledok je že ba 36V to ide 29 km/h a na 48V to ide 37 km/h , takže v zásade súhlasím že 6km/h sa my zvýši rýchlosť ak pridám 12V aj keď je to trošku viac..

Nakoniec som otestoval rýchlosť do kopca  krátky kopček s 5 % stúpaním to vybehlo jak nič v 25km/h ..

Moje hodnotenie mať 48V 15ah lifepo4 batériu by bolo super určite lepšie niež 36V 20 Ah. Na koniec testu ma napadlo aj ponechať tú batériu  a ešte chvílku sa voziť no nebol by to najlepší napad , zlé prevedenie , možno by sa to zle aj nabíjalo ..

Napadlo ma vyskladať lifepo4 12 Voltový prídavný pack ale nakonec  z toho upustím lebo ako sa poznám ani 48 V nebude dosť 🙂  .. počkám si kým prerobíme hub motor na “ stredový “ motor .. a uvidíme takých 60-85 Voltov by bolo  pekné ..

8fun bpm

 

 

 

 

 

 

 

 

 

16 názorov k “Test rýchlosti motoru 36V bafang BPMII pri zvyšení napätia na 48V

  1. Dnes jsem to opět projel kolem „brněnské“ přehrady. Jsou tu krátké prudké kopečky a měl jsem z nich strach-vyjel jsem je s příšlapem 24km/h jede to jak tank, bohužel mě jen 30-31km. Chová se to jak motor na 48v.

  2. Vďaka, potešila informácia. Čiže motor je fakt iba kus železa a všetko záleží od baterky.

    1. Ano ale daj si pozor nato ako je navinuty ak si kupiš 48V motor a dáš 36V baterku pojdeš pomaly ..opačný prípad je ten lepší

      presne všetko zaleží len od baterky

  3. Pokud máme stejné motory 36v/500w proč se chovají odlišně. Můj na 36v vůbec nejede a na 48v jen 31km/h. Ř. jednotku máme oba na 48v ale jiná čísla moje ELB-2013
    tvoje ELB-121007=H42003
    č. motoru 36v/500w 26(13) 1305234934 zelená známka OC/04 no můj mi připadá, že je už od výroby 48v,ale označení hlásí 36v.Nějak to nechápu….

    Dostal jsem dnes SMS, že mi PPL veze tu opravenou(novou) malou pětistovku. Doufal jsem, že s tím motorem manželku zlákám opět k jízdě na kole. Nechce… tak buď ji prodám, nebo půjde na předek a budou na kole motory 2 -jeden pojede na plyn a druhej na pas.

  4. Koleso mám 26″ , cislo mam prelepené s páskou vlastne celú tu obruč nechcel som aby motor doškrkali kamienky ta som ta dal ochrannú izolačku.

    Skús rozpojit tie hall senzory (pet tenkých drotov ) možno to pomože ja som mal hally odpojené .. Tiež je možne že poslali 48V motor s tým že si povedali že 25km to pojde. Myslím si že sa bude jednat o 48V motor ked si objednával riadiacu jednotku 48V si asi mysleli že chceš aj 48V motor , inak rýchlost sedí ak ja napojím svoj na 36V tak idem tak isto ako ty ..

    som zvedavý keby dám 24V motor na 48V kolko by dal 🙂 ak to takto navíjajú 🙂

  5. Jak jsem to namontoval a připojil aku 36v tak to ujelo 10m a vyplo. Po restartu už jen asi 3m a pak už nic. Doma po dobití aku to zase jelo a jak kleslo napětí na 40v se to odpojilo a po restartu znovu nerozjelo. Myslím, že to dělá ř.j. motor by měl jet i na 24v možná ho roztočí i 12v, tahle ř.j. při poklesu napětí na 40v to prostě odpojí a dál se nejede.

    Taky mám 26″ a dnes v 5% kopci 1,5km dlouhém s lehkým příšlapem to jelo 27km.

    1. Není se čemu divit, pokud máš řj. na 48V tak na 36V to nemůže fungovat jelikož ochrana baterie je nastavena na 40V.
      Jiná věc je pokud ta řj. podporuje všechna napětí (24V,36V,48V), pak je vada v řj.

  6. Já už provozuju cca 2 měsíce 250w motor od epohon (golden motor) na 48v maám ho na 26″ ráfku jede mi max 46km/h
    po rovině 40-46 podle větru v kopcích nepocituju rozdíl 36 nebo 48v mám to samozřejmě ubráno v řidící jednotce,abych ho neupek zaživa.Jinak pohoda motor.i svezení.

  7. To máš parádu motor je dobre navinutý meral si aj spotrebu amperov ? kolko vážiš ?

  8. Je to tento motor http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/4-1-Komponenty-na-e-bike/1-2-Elektromotory/5/184-BLDC-motor-250W-zadni-kolo proud jsem neměřil v řj mam nastaveno 8A stály a 18A špičkovy .Dojezd mám ověřený 50km 48v 12ah
    LIFePO4 VPower.Vážim do 90kg.

    1. Ten motor je docela dobrý kúsok , je jasné že neznese moc amperov lebo je lahky a malý ale tá rýchlosť je dosť dobrá.

    2. Ta rychlost je neuveritelna. Ake su vase skusenosti s tymto pohonom po case? Aku riadiau jednotku k tomuto motru mate? Utiahne Vas aj bez prislapu a akou rychlostou?
      Dakujem

      1. Tibi vsimni si datum máj 11, 2014 at 1:23 pm

  9. Dobry den neviem ci tento forum este zije? ale mal by som otazku ohladom mojej elektrokolobezky. Majitel od koho som kupoval mi povedal ze ma motor na 36v a ja mam baterku 48voltovu a zaujimalo ma ci by som mohol napojit na ten motor alebo to sa nemoze? A ked ano tak aky vpliv by mal na motor? Dakujem za odpovede

  10. mozem na elektricku kolobezku sencor scooter one 2020 ktora ma vykon motora 350w pripojit bateriu ktora ma napatie 36V a kapacitu 100Ah?potrebujem zvysit rychlost a dojazd ale napadlo ma pripojit ku jednej baterii este aj druhu ale neviem ci to vobec moze byt a az ano tak ci seriovo alebo paralelne

    1. Ahoj denis možeš si poškodiť riadiacu jednotku nerobto musíš mať zmapované komponenty navyše batéria nesmie mať rôznu kapacitu lebo sa rýchlo pokazí
      ono myslíš dobre že ak pridaš batériu tak zvýšiš rýchlosť aj dojazd ale riadiaca jednotka má svoj limit

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *