Zdravím. Chcel by som si elektrifikovať bicykel a behanim s fóra do fóra a s obchodu do obchodu som veľmi nezmudrel. A budem veľmi rád každej rade. Pár riadkov INFO
– bicykel na prestavbu trekkový pánsky 28″, brzdové pačka sú súčasťou prehadzovačky
– účel do práce 5+5 km
– cesta verejná komunikácia prevažne rovina tým pádom výkon motoru by mal byť 250W
– motor v predu
– displej by som chcel LCD
– je fakt sinusova riadiaca jednotka lepsia ?
– zaujalo má toto len tam sú tie senzory v brzdovych pačkach http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/3-1-Sety-na-prestavbu-e-bike/0/5/486-Konverzni-kit-250W-predni-kolo-SinWave
– a to hlavne nerád bytom som prekročil 600€
zdar, niesom sice odbornik ale volaco napisem.
Funkcny zaklad u elektrobike je -motor-riadiaca jednotka-„plynova“rychlostna packa alebo otocna rucka a AKUMULATOR.
-motor najlepsie vlastnosti ma stredovy pri pedaloch ale je hlucnejsi ako hub motor no univerzalnost tuto vlastnost prevazi. Mozes jazdit rovinky, kopce, asfalt, teren aj extrem. Motor vyuziva prevody bike. Pri hub motore ak ides do kopca tak sa jazda zpomali , menej vladze clovek viac taha motor ale 250W v kopci nevladze takze rychlost klesa, prud stupa a ucinost motora ide do …..riadiaca jednotka RJ pecie ako varic….
-RJ zalezi co od toho clovek bude v buducnu ocakavat ak nic iba zaklad a to ze to bude riadit 250w motor tak je jedno aka bude 🙂
-Brzdove packy nemusis mat….akurat ak pridavas plyn alebo tempomat taha tak brzdova packa s koncakom da signal RJ vypnut dopomoc. Ale pedalovy asistent a LCD nepotrebujes ak to je len do prace….Tam ti staci koleso s motorm 250W RJ napr Magic a plynova packa. to vsetko mas cca za 220€
-AAAA kamen urazu akumulator. Ak to chces fakt na 5+5km co ja osobne pochybujem lebo to by som po rovine dobehol a nie e bike staval, tak staci aj http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/16-1-Akumulatory-pro-elektrokola/0/5/499-Akumulator-Li-ion-36V-6-6-Ah-frog + nabijacka
SUMAR : akumulator 203€ , nab. 50€, konv. kit 220€, praca urobis sam doma takze 0€ dohromady si na 500€
Ja osobne si ale myslim ze ak uz nieco postavit tak poriadne a na to treba aspon : http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/3-1-Sety-na-prestavbu-e-bike/0/5/451-Konverzni-kit-48V-750W-stredovy-motor-8FUN-EVBIKE a http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/16-1-Akumulatory-pro-elektrokola/0/5/518-Akumulator-Li-ion-Samsung-48V-23-2Ah-plast a mozes vyrazit ….ale to uz vyde na 1400€
Dík za odpovede.
Ten stredový je fajn, ale to by som už asi musel darovať ľadvinu, alebo by my žena ukončila môj životný cyklus.
SFSF ja už pobehnem iba keď zakopnem 🙂
Pufli, má to byť výlučne pre tú cestu 5+5km do práce a späť? Aká je Tvoja kondícia/ochota šliapať? Koľko kíl bude bicykel viezť?
Schopnosť dobre poradiť výrazne stúpa s množstvom relevantných informácií. Čím viac, tým lepšie 🙂
Z toho čo zatiaľ viem by na ten účel v rámci ekonomickej verzie mohol vyhovovať predný sprevodovaný hub motor s výkonom od 250-500W. Je lacný, ľahký a vďaka prevodom má aj nejakú silu a účinnosť. Na uvedený účel mi príde úvaha o sínusovej RJ zbytočná. Zvážiť ešte treba či to má jazdiť na páčku + tempomat, alebo cez PAS (motor aktivovaný krútením pedálmi). Batéria by mala stačiť akákoľvek, 10km po rovine s 250W musí zvládnuť aj tá najlacnejšia – nejaká 36V a 6-9Ah.
Pivnicek, ak nechceš mať niekoho na svedomí, neponúkaj mu LiPo skôr ako sa uistíš že dotyčný vie čo to obnáša 😉
Sory, mas pravdu. Aj tak si myslim, ze LiPol su naj. Najlahsie, najtvrdsie, dost lacne. Jedine nabijanie nieje take komfortne ako standardizovane. Ale kazdy modelar v tomto poradi. Ak chce bajk na tie ucely, naco stavat? Rovno kupit hotovy so zárukou. Tusim, ze od 450,- Eur uz sa da: http://www.e-bike.sk/shop#!/Elektrobicykel-Liberto/p/10224377/category=1547164
Táto odpoveď bola upravená pred 9 years, 7 months používateľom pivnicek.
Pivnicek, že sú LiPo vo väčšine prípadov najvýhodnejšie niet pochýb, ale veľmi dobre vieme že to má háčik. Osobne si myslím, že pár rád od modelára nestačí. Čím viac toho o LiPo viem, tým viac vidím ako málo informácií má väčšina ľudí.
S tým hotovým bicyklom by som sa na ceste neukázal, a to nie som zaťažený na vzhľad 🙂 Okrem iného to má olovené baterky, ktoré sú minimálne hrozne ťažké. Ak má niekto dobrý, snáď obľúbený bicykel (ktorý si napr. vie aj servisovať), je pochopiteľné že si práve ten chce elektrifikovať. Navyše si dovolím tvrdiť, že diely toho hotového budú po 1. shit, a po 2. neštandardné. Takže to bude kopec radosti 🙂 Za tie peniaze to inak byť nemôže.
Osobne mam danu sadu s LIFEPO4 a jedina vec co mi je (momentalne na prekazku ked ma ex-zena vyhnala z domu) ze tahat to (dokopy cca 24kg) do bytu po schodoch na X-tom poschodi je dost neprakticke (v pivniciach sa casto kradne) a preto na dane ucely som si musel zelektrizovat skladaci bycikel.
(BTW-Ak by mal niekto o danu 1,5rocnu sadu v 26“ rafe(mozno i bez rafku) najazdene cca 600km pripadne zaujem aj s 7koleckom+7polohovym klikacim preradovacom mozno by sme sa vedeli dohodnut.)
LuboN – prevažne len do prace sem tam mesto, park, trocha šliapať môžem, 100kg. Sila na pedálovanie by bola, ale ma zavzdušňuje. (problém s alergiou s stroškou astmy)
zoomer – Sada EVBike 36V/500W + LiFePO4 ma zaujala aj skôr, ale mám obavy či nebudú mať pripomienky tý čo nám pomáhajú a chránia nás.
Ak nie sú kopce, aj 250W sprevodovaný motor s nejakým tým ledabolo šliapaním na jazdu stačí (vyberal by som nejaký skôr s vyšším krútiacim momentom a nižšou rýchlosťou, aj tak je legálna prípomoc len do 25km/h.) Tej EVBike sade by som vytkol veľkú hmotnosť motoru v prednom kolese, osobne by som tam nič väčšie než malý sprevodovaný motor nedával. Mám v zadnom kolese 6kg motor a predstava že by som ho mal v prednom kolese ma desí. Vyjsť na obrubník alebo zvládnuť nejaký ten schodík bude radosť. Navyše ja mám pri tej hmotnosti motoru výkon 1500W, a dávať takú ťarchu kôli 250W mi nepríde dobrý nápad. Navyše sprevodovaný motor bude mať aj lepšiu účinnosť a pri jazde s vypnutým motorom nekladie odpor. Pre zadané použitie nemá regen brzda moc význam a tak priamy hub ide mimo hru.
Torque arm by som dal určite, ak za jazdy motor s kolesom vyskočí z vidlice ide o život. To by som neriskoval ani náhodou. Takže jeden určite, dvomi sa samozrejme nič nepokazí.
Je otázka kedy začnú naše bicykle zelených pánov zaujímať, nejakú dobu to ešte asi moc riešiť nebudú, a navyše momentálne nemajú ako zistiť aký výkon to má. Takže pri „kultivovanej“ jazde by to zatiaľ nemusel byť problém. A tak by do úvahy ešte prichádzala aj verzia malého sprevodovaného motoru s 360 alebo 500W. Rozmerovo aj hmotnosťou sú veľmi podobné. Výkon určuje RJ, takže nie je problém na nich jazdiť len s 250W ak by na to prišlo.
Torque arm – Ten treba dať na obidve strany ? pri 250W nemusis a ak mas zeleznu vidlu tak aj 500W vydrzi – myslim , vsetko zalezi od zatazovania a hlavne style jazdy. Ak je problem aj zdravotny ja by som volil potom urcite motor zprevodovany ako pisal LuboN lebo ma volnobezku takze ak nepouzivas motor tak kladie minimalny odpor, rekuperacia sice nieje mozna ale na 5+5km to nema zmysel a zadruhe zprevodovane hub msu omnoho mensie / tvaria sa mensie/ takze aj nasich prislusnikov budes menej drazdit. napr 500w/36V velkost ako 250W http://www.ecotech.cz/sk/elektrobicykle-motory/
Ten torque arm je tam tiež pre zamedzenie vyskočenia osky z vidly, nie len že by to vidlica nevydržala. Každopádne to výrazne zníži šancu poruchy a úrazu.
nechcem sa priecit ani hadat lebo viem ze Torque arm je super a LuboN ma prvdu ale na druhej strane najdi aspon 3 bicykle seriovo vyrabane 250W s Torque arm. Myslim ze nenajdes ani jeden.