Tento piatok jeden starší priniesol elektrobicykel. Opísaná chyba bola že elektrobicykel jednoducho nejde a už predtým haproval v servise to nedokázali opraviť a teraz klakol úplne. Tak som sa do toho pustil s tipoval som že to bude riadiaca jednotka alebo baterka.
Pri hladaní chyby som narazil na zaujímavé bms ktoré má vyvedení +1 balančný konektor paralelne stým čo ide do samotného obvodu , poskytol dobrú výhodu každý článok som premeral.
Tu je pár snímkov z opravy:
Začal som od batérie nameral 25V (bicykel je 24V čiže okej) ostávala riadiaca jednotka po pripojení vôbec nereagovala a tak som zmeral napájacia napätie a bolo 5V. Sústredil som sa na konektor medzi akumulátorom a riadiacou jednotkou.
Akokoľvek som pripojil batériu napätie po pripojení vždy padlo na 5V.Prípajal som to asi 6 krát zakaždým rovnaký stav.
Chybu som po 8 hodinách našiel a vyriešil…
V komentároch si môžete tipnúť kde by ste hladali chybu resp ktorá súčiastka bola vadná:
Buď BMS nebo někdo do toho vrtal a jestli dobře vidím tak spojil černý a červený drát tedy + a – , sice nevím od čeho jsou ty dráty, ale mohlo by to způsobovat vybíjení než to odpojila BMS.
Ak napätie pri záťaži padalo dolu, tak by som tipoval chybu v napájacej kabeláži/konektoroch alebo problém na BMS (možno odporový bočník)…
Lubo bol si blízko
Ja som kabelaž preveroval všetko ok potom som sa zaostril na BMSko teoria bola taká že RJ pri zapajaní robí zašlah (kondík) BMS to vyhodnotí ako skrat .. no čo sa stalo že to doteraz fungovalo a už nefuguje… všetky články mali 4.1V čo je okej.
Nakoniec to bola POISTKA ktorá bola nejak len „čiastočne prepálená “ a zaujímave bolo na tom to že ak som baterku vybral tak som nameral 40V ak som ju vložil vždy 0 V urobil som 10x
Strávil som dlhý čas opravou a chyba bola taká jednoduchá …preto som to dal sem ako by postupvali skúsení borci
Hehe, najhoršie sú súčiastky, ktoré sa nepokazia poriadne, ale len tak „trochu“…