Prihlasenie ebiku nad 250W

Domov Diskusné Fóra Diskusné fórum pre svet elektro-pohonov Prihlasenie ebiku nad 250W

Zobrazujú sa 2 príspevky - 1 až 2 (z celkového počtu 2)
  • Autor
    Príspevky
  • #8233
    Mintz
    Účastník (Participant)

    Zdravim,

    ak som spravne pochopil zakon, tak elektricke bicykle sa mozu pouzivat na verejnych komunikaciach iba ak:

    1. Motor nepresahuje 250W
    2. Motor zapne iba pri pedalovani
    3. Rychlost nepresiahne 25km/h

    Ak teda clovek ma elektricky bicykel s motorom napriklad od 250W-1kW, nemoze sa teda pouzivat na verejnych komunikaciach, iba na vlastnom pozemku alebo na privatnom pozemku so suhlasom vlastnika.

    Kedze bicykel s motorom 1kW nieje legalny na verejnych komunikaciach, dal by sa takyto stroj po potrebnych upravach prihlasit napriklad ako elektricky skuter? Ma niekto skusenosti s prihlasenim vysoko vykonneho elektrickeho bicykla? Cital som na endless-sphere clanok ze jednemu z Anglicka sa to podarilo, aj ked proces bol velmi zdlhavy. Myslite, ze na Slovensku je to vobec mozne?

    Diky za odpovede 😉

    #8235
    neverican
    Účastník (Participant)

    Nechcem sa opakovať tak sem skopírujem dva moje príspevky z tohto fóra. Dúfam že ti to pomôže:

    • k téme – legislatíva: (2015)
    k povinnej výbave bicykla už nepatria blatníky, zvonček a svetlá (tie len pri zhoršenej viditeľnosti). Prilbu a reflexné prvky by som nosil aj bez vyhlášky nakoľko ide o môj život (vyditeľnosť/bezpečnosť)!
    elektrobicykel musí spĺňať:
    pedále (takže nerobiť si kostry len zo stupačkami)!!!
    senzor PAS alebo ekvivalent pre rozpoznanie pedálovania (na bicykli môžte mať tlačidlo na jeho odstavenie – offroad mód)
    nominálny výkon motora 250W, maximálny teda môže byť aj 10kW (výrobcovia ako Stealth Bomber používajú legálne tlačidlo offroad 250w/4,5kW)
    takže teoretická situácia z praxe: idem na bicykli ako ma klotas 50km/h v meste. Polícia ma namerá a zaství z výrazom wtf??? Nuž páni dnes mám dobrú kondíciu(veď ste nepedálovali – veď zotrvačnosť), motor mi pomáha len do 25km/h a má nominálny výkon do 250W(ukazujem na štítok/označenie na motore kde to čínsky výrobca uvádza – dúfam že sa rozumieme:))Offroad tlačidlo vypínajúce PAS je samozrejme pri kontrole vypnuté. Pánom policajtom poprajem pekný zvyšok služby a ideme ďalej…
    V realite to funguje tak že zatiaľ si ebiky chlpatý nevšímajú, prípadne nepoznajú ani zákony. Treba mať hlavne povinnú výbavu(hlavne kvôli svojej bezpečnosti) a byť slušný, či už k orgánom, chodcom, premávke alebo k prírode v lese.

    • “protože mě osobně může nějaký aspekt unikat. ”
    motocykel :
    – STK každé 2 roky
    – EVČ – náklady a čas na prihlasovanie, odhlasovanie pri kúpe a predaji
    – povinné zmluvné poistenie
    – zákaz jazdiť v lese, na cyklocestách..
    – nutnosť vodičského oprávnenia
    – prilba (pripadne aj okuliare)
    – pokuty (vďaka EČV aj objektívna zodpovednosť)
    ….
    Myslím že toto všetko vymeniť len za demontáž pedálov….

Zobrazujú sa 2 príspevky - 1 až 2 (z celkového počtu 2)
  • Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.