Nechcem sa opakovať tak sem skopírujem dva moje príspevky z tohto fóra. Dúfam že ti to pomôže:
• k téme – legislatíva: (2015)
k povinnej výbave bicykla už nepatria blatníky, zvonček a svetlá (tie len pri zhoršenej viditeľnosti). Prilbu a reflexné prvky by som nosil aj bez vyhlášky nakoľko ide o môj život (vyditeľnosť/bezpečnosť)!
elektrobicykel musí spĺňať:
pedále (takže nerobiť si kostry len zo stupačkami)!!!
senzor PAS alebo ekvivalent pre rozpoznanie pedálovania (na bicykli môžte mať tlačidlo na jeho odstavenie – offroad mód)
nominálny výkon motora 250W, maximálny teda môže byť aj 10kW (výrobcovia ako Stealth Bomber používajú legálne tlačidlo offroad 250w/4,5kW)
takže teoretická situácia z praxe: idem na bicykli ako ma klotas 50km/h v meste. Polícia ma namerá a zaství z výrazom wtf??? Nuž páni dnes mám dobrú kondíciu(veď ste nepedálovali – veď zotrvačnosť), motor mi pomáha len do 25km/h a má nominálny výkon do 250W(ukazujem na štítok/označenie na motore kde to čínsky výrobca uvádza – dúfam že sa rozumieme:))Offroad tlačidlo vypínajúce PAS je samozrejme pri kontrole vypnuté. Pánom policajtom poprajem pekný zvyšok služby a ideme ďalej…
V realite to funguje tak že zatiaľ si ebiky chlpatý nevšímajú, prípadne nepoznajú ani zákony. Treba mať hlavne povinnú výbavu(hlavne kvôli svojej bezpečnosti) a byť slušný, či už k orgánom, chodcom, premávke alebo k prírode v lese.
• “protože mě osobně může nějaký aspekt unikat. ”
motocykel :
– STK každé 2 roky
– EVČ – náklady a čas na prihlasovanie, odhlasovanie pri kúpe a predaji
– povinné zmluvné poistenie
– zákaz jazdiť v lese, na cyklocestách..
– nutnosť vodičského oprávnenia
– prilba (pripadne aj okuliare)
– pokuty (vďaka EČV aj objektívna zodpovednosť)
….
Myslím že toto všetko vymeniť len za demontáž pedálov….
Komentáre