Uverejnené komentárov 24

Aku najdlhšiu trasu ste prešli na elektrobicykli ?

Včera som mal čas a išiel som sa okúpať na Hornú Stredu vtedy som si pomyslel jak je super mat ebike s dobrým dostrelom.Rovinatú trasu 60km limitovala stará baterka z bionxu 36 10Ah ktorú som zachraňoval minulý mesiac

trasa

 

Systém ostal postarom 8fun BPMII  a lifepo4 36V + bionx 36V = 72V pre istotu som jemno betáloval lebo bionx baterke som neveril. Bez betálovania je cca dojazd 40-50km. Dobré na tom je to že čínska lifepo4 (kocka z ebayu) stále dobre drží aj 3 rok používania.. najazdené cez 10 000km..

Moja najdlhšia trasa na bicykli bola na VN Kráľova (tam aj späť) cca 80km (s odbočkami) vtedy som mal ebike na 36V a batérie som striedal.

 

vodná nadrž kralova
vodná nadrž kralova

Do komentárov sa môžete pochváliť Vašimi „rekordmi“ a urobiť tak lepší prehľad ľudom ktorý uvažujú nad elektrobicyklom koľko je dojazd ,a zároveň porovnať svoje mašiny. Je vhodné uviesť základné parametre napätie a kapacitu baterky , ďalšie parametre váha,výkon ebiku,

Moje skúsenosti sú :

lifepo4 36V 20Ah =  dojazd 50 km rovina bez betálovania (keď mala prvý rok) cca 140 kg komplet

24 názorov k “Aku najdlhšiu trasu ste prešli na elektrobicykli ?

  1. no ja tiez skusam dojazd a v principe to co pisal bob, ze asistencia cca pod 5Wh/km nie je asistencia je viac menej pravda
    mam li ion 36V/11Ah bateriu, nejakych 400Wh ale cez 80km bez dodatocneho setrenia sa nedostanem, samozrejme bavim sa o XC terene alebo kombinacia
    momentalne moj najlepsi vysledok je 4,7Wh/km ale to uz davam pozor na spotrebu, kontrolujem vykon, otacky, kadenciu

    1. Ahoj, som 63 ročný „chalan“ dôchodca aktívny mám 2 dosp.synov, nemajú čas.Jazdím s 500W Bafangom a hľadám nové kontakty na výmenu skúseností a príp. na výlety s niekym, kto je tak ako ja fanda na elektro.
      Som z Vrakune, neviem, kde v diskusii som natrafil, že nejaký môj menovec tu v okolí tiež má Bafang.
      Tak skúšam kolega či to nie si ty, keď máš záujem ozvi sa na d.pagac@atlas.sk

  2. Trasa VM-Přerov-Grymov-Soběchleby-Hlinsko-VM http://www.mapy.cz/s/iQqx (rovina)
    131km spotřeba 36,8Ah – 10,5Wh/km – 3,6km/1Ah čas 7h 35min. prům rych. 17,29km/h
    Vše bez šlapání.

  3. Zatiaľ mám najdlhší výlet z Turčianskej Štiavničky do Ľubochnianskej doliny a späť, 101km, nastúpaných 1600m výškových, čas jazdy 5:23, priemerná rýchlosť 18,8km/h, spotrebovaných 11,35Ah, regen 2,63Ah (23%). MTB s MP2/RJ Magic, batéria 14s LiPo 10Ah.

  4. Tak aj ja pridam trošku do štatistiky :
    Lehokolo Azub 5, Bafang BBS 02 , bat 48/ 23,5 Ah, jazdec 85 kg + batožina
    Bratislava DNV – Neusiedl am See – Bratislava DNV …v celku rovina nastúpaných 500m výškových s miernim protivetrom …. 143 Km s priemernou rýchlosťou 24 km/h – spotreba 870 Wh

  5. Trasa Brno – Pálavská jezera a zpět, rovná až mírně zvlněná krajina. Ujeto celkem 126km za 6hod. průměr asi 21km/hod. Horské kolo 26 motor 8fun BPMII 500w převodový baterie Lifepo4 48v/12Ah

  6. 26. ročník – Cyklotúra – Cesta priateľstva – 30.05.2015 136,6km. Priemerna rychlost tazko povedat, v dave sa da ist len tak rychlo ako dav… Ale zazitok to je pekny. Po navrate ostala 1/3 baterky.
    Motor stredovy EV-BIKE 250w Baterka 36V/13Ah v rame. Bike s kapsami a mnou 120kg 😉

  7. tie dojazdy sú paradne , nad 100km + energia v zálohe ..

  8. Momentalne neriešim dojazd denne jazdim cca 12+12 km, ale riešim rychlosť tu čo mam teraz cca 55-60 po rovine mi pride malo, potrebujem okolo 80+ Budem musiet prejsť na stredovy motor bateria 48V 40Ah.

  9. BULLS E Stream FS enduro

    dnes, plne nabitá bateria, mod tour a sport.. urobil som 84km.Prevážne šotolina, lesné a hrebeňove (zarastené vysokou trávou) cesty Prevýšenie 1065metrov. Priemerná rýchlosť jazdy 24,6km, doba jazdy (štyry zastávky) s obedom, kávičkou, pivkom 4a pol hodiny. Posledných 6km som išiel bez motora po asfaltke. Bateria začala blikať pri dvoch čiarkach, tak som ju nechcel vyšťaviť.
    je to čistokrvné enduro so super brzdami

  10. dnes som prvýkrát testoval môj bullsik…115km, prevýšenie 1225 metrov,čas jazdy 4:15. priemerná rýchlosť 27,4km, maximálna rychlosť 61,2km…Trať: PP-KK-Belanská jaskyňa-Tatranská Lomnica-Starý Smokoves-Strbské pleso-Strba-Šuňava-Svit-PP, bateria vypla pri 114 km

    podotýkam, že po asfalte jazdim len výnimočne, toto bola skuška..a ak by som dal iné plášte, tak urobím určite 130…

  11. Ahojte.

    Tiež pridávam svoju skúsenost s dojazdom,ale zdá sa mi dost malá,voči tomu čo tu čítam.
    Baterka je LiFeYPO4 48V 40Ah motor crystalyte 3525(motor r. jednotka a drobnosti sú odtialto od Romana,za čo znova len dakujem), riadiaca jednotka je 45A ale nastavená na 20A (z neznámeho dovodu ani nejde už prestavit) samotný bike má cca 50kg+ cca 67 ja a dojazd som skúšal na asi tak 4 krát. Po rovine (a len asfalt) to došlo cca 125km při plnej rýchlosti (cca 40-42km/h) a úplne bez príšlapu. najazdených mám cca 5000km plus nejaké drobné.

    1. Lui, keby si poctivo šliapal a šiel pomalšie (ako väčšina z nás keď chceme urobiť dlhý výlet) tak by si na tom prešiel možno aj 400km… Pri rýchlosti 40km/h je už vysoká spotreba vďaka odporu vzduchu, už len spomaliť na 25km/h by dojazd takmer zdvojnásobilo. Keď sa k tomu pridá šliapanie do pedálov, zníži to spotrebu pri takej nízkej rýchlosti dosť výrazne, takže možno ďalšie zdvojnásobenie dojazdu…

  12. Mam lacny pb cinsky ebike mp korado klasik, po troch rokoch a 1500km som testoval dojazd. Skoro bez prišlapu po rovine 32km samozrejme s povodnym akumulatorom. . Celkom dobre , ci ?

    1. Těžko posoudit když nevíme parametry aku ani motoru 🙂

  13. Súhlasím s Bobom, informácia má malú výpovednú hodnotu bez ďalších údajov, tak som poprosil strýčka googla…
    Batéria Pb 36V/12Ah 13,5kg!!, 250W motor, 26″ kolesá…
    info získané tu:
    http://www.mpkorado.cz/1422897024-elektrokolo-mpkorado-klasik/
    Inak olovené batérie sa robia od totálnych lacných šmejdov po už drahšie značkové podstatne výkonnejšie, odolnejšie pri hlbokom vybíjaní a záťaži… kedysi v dobe pred stavbou môjho ebiku som hodne študoval všetko o batériách vrátane olovených. Zásadná je starostlivosť a údržba + spôsob používania. A samozrejme základ je nemať tam tie lacné šmejdy 🙂
    Takže v podstate by sme mohli k uvedeným hodnotám gratulovať, aj keď s Bobom sa pohybujeme v úplne iných vodách (a číslach) a tie olovené by u nás neprežili ani pol sezóny (ja za 2015 mám 6400km 🙂 a LiPo ide stále ako nové aj keď z nich beriem až do 1500W a od jesene do 3000W).
    Vzhľadom na Peukertov efekt mohla mať tá olovená batéria nová (reálne v záťaži) okolo 300Wh. Multistar LiPo by s takou kapacitou vážilo 1,6kg články, no nech kúsok cez 2kg s Al krabicou 🙂 cena u Hobbykinga cca 120€ (je to sranda, ani to už nie je moc drahšie než to olovo 🙂 )
    Takže to len taký tip ak by batéria doslúžila 🙂 a vďaka ušetreným vyše 11kg by to asi aj lepšie šlo. Hlavne rozjazd a do kopca 😉

    1. Multistar LiPo taky po nich pokukuji ale chybí mně nabíječka a taky nevím co by na to řekla řj. kelly na 36V kdybych do ni pustil 50V.

      1. Bob, 6+4=10 🙂 Multistar sa robia 6s aj 4s a nie je žiaden problém ich používať ako 10s. Osvedčené sú 6s a 4s 16Ah, ale nedávno zlacneli aj 20Ah takže to vychádza na jednotku kapacity podobne. Pomer výkon/kapacita/cena/jednoduchosť zapojenia/hmotnosť je najlepší z toho čo je na trhu. Balancovať často netreba, nedávno som kontroloval priateľkin ebike a rozdiely na článkoch sú malé, pri nabíjaní napr. 4,15V/čl je to v pohode (a to najazdila 2250km a ešte som nebalancoval… urobím to až na jar). Ak to napäťovo RJ zvládne ideálne by bolo 2x6s (50,4V max, 44,4 nominál), ale to už by si potreboval aj nabíjačku…

        1. No vidíš tohle mně nenapadlo, ovšem jak to bude spolu chodit? Má s tím někdo zkušenost?
          Dokonce jsou skladem a cena je skvělá 5500Kč i s dopravou.
          Jen mně mate ten popis „Configuration: 6S2P / 22.2V / 6Cell“ to 2P by tam nemělo být u té 4S je to taky špatně.
          http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__66310__Multistar_High_Capacity_6S_16000mAh_Multi_Rotor_Lipo_Pack_EU_Warehouse_.html

          http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=66309

    2. diky za typ na tu lipolku. ten bike použivam na cestu do prace, je to 4krat denne 3km a tej baterke som povodne daval tak max. rok. Ked skonci tak tam dam nejaku lipol alebo lion. musim este zistit co je lepsie. celkom sa mi pačia tie članky sanyo 1850mah co su aj v tesle s.

  14. To 2p znamená že napr. tých 6s / 16Ah je zložených z 12ks 8Ah LiPo článkov ktoré sú spojené po dva paralelne a následne 6 dvojíc sériovo. To je ale interné zapojenie a navonok sa to chová ako regulérny 6s článok. Je to ako keď máš batériu zloženú z 18650-tiek a sú po 4ks paralelne a 10 do série (10s4p) – ten istý princíp. Tie 6s a 4s 16Ah sú masovo používané ebikermi po celom svete a vcelku sa osvedčili. Mám niekde aj presný vybíjací graf pri rôznych C pre 6s/16Ah ak by si potreboval (ja som podľa toho urobil priateľke tabuľku kde podľa napätia odčítaného z wattmetra si vie zistiť na koľko % je batéria nabitá.)

    1. Spíše bych řekl že je to překlep a mělo by tam být 6S1P u všech ostatních to tak je ale nevím.
      No uvidím na jaře jestli ještě budu moci vůbec vyjet a nebo už budu po operaci kýčle 🙂

  15. Bob, majú to správne, mám tie LiPolky doma a je vidno cez obal že je tam tých „sáčkov“ 12. LiPo články sa väčšinou nerobia moc hrubé a keďže nechceli aby to bolo moc široké dali tam po 2 menšie paralelne. Všimni si napr. že 20Ah Multistar sú 1p a sú už veľmi široké.
    V prípade že pôjdeš na operáciu prajem skoré uzdravenie aby si mohol zase do sedla 🙂

  16. Teslanicola, 18650 sú super a výber veľký, vieme aj kde dobre kúpiť, ale háčik je v tom poskladať to, preto väčšinou LiPolky víťazia. Ale mal by som čoskoro dokončiť bodovačku a potom budem vedieť vyrobiť pack ak by niekto potreboval. Dám to tu potom do inzerátov.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *