Uverejnené komentárov 6

Ampére / točiaci moment (8Fun BPM)

Našiel som zaujímavú tabuľku ktorá popisuje vzťah medzi prúdom a točiacim momentom v N.M.  Je pre motory 8Fun BPM ,ktoré mám doma a zatiaľ som s nimi spokojný. Moja riadiaca jednotka podporuje prúd do 20 ampérov takže točivý moment by mohol byť ešte vyšší. Možno to niekomu pomôže pri prestavbe bicykla. Dobré je urobiť si obraz o sile ktorá pôsobí na vidlicu aby sa nestala nehoda.

Tabulka:

BPM motor specification

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pre obraz takto vyzerá ten Bafang BPM motor:

 

Bafang BPM 1

 

 

 

 

 

 

 

 

Bafang BPM 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bafang BPM 3

6 názorov k “Ampére / točiaci moment (8Fun BPM)

  1. Ahoj mam doma 750w hub v zadnom kole k tomu 48v 20ah bateriu ale som z tych uchylenych co zhanaju ani nie tak vykon ako skor efektivnost a dojazd moj povodny po oprave baterie LiFePo bez prislapu cca 60km ja som si dal metu 100km pri 50 km/h.
    Preto chcem ist do stredoveho motora ako je tento a ocenim kazdu skusenoet. Co ma prekvapilo je iba 80% ucinnosti v tych tabulkach ako keby sa dal ten motor pustit aj na viac voltov ale aj prudu. Otazka je ako sa to hreje na plny vykon.

  2. Ozaj a zabudol som nylonove kolieska – ked ich vidim zacina ma obchadzat nevolnost:)

    1. Aj mna po prvý krat obešla že to nemôže vydržať a zatal to ide .. skúšam to osobne .. zatial čo sa týka týchto prevodov nevidím problém u 8Fun u ostatných neviem napr QQ.. Volal som z jedným pánom z Pieštan skladá elektrobiky jeden jeho zákazník otestoval takýto motor že ho išiel proste zničiť do tatier , zničil ho ale stúpanie bolo brutálne ..to sme si povedali len tak medzi reču neviem podrobnejšie info ,, ak chceš dám ti kontakt..
      Celkovo 8Fun chvalia aj na endlessphere ..zatial som zub nevylomil a išiel som stúpania pri ktorých os motoru zlomila vidlu tam sa začalo moje trapenie = naberanie skúseností.

      1. uchyty na vidle nie vidlicu … aby som bol presnejší

  3. Prúd aj volty reguluje riadiaca jednotka + batéria motor je len slave ako oni pískaju tak on skáče , problém je v tom že iba do určitej hranice. Napríklad ak by si dal na 36V 8fun 48V systém tak pojde rýchlo no nezničí sa . pri 36V je rýchlosť okolo 25-30km/h pri 48V je rýchlosť 34-40kmh. 80% účinosť je normalka nečo zlhtne prevodovka, back emf teplo v kopci je učinost mizerná preto prišli na rad stredové motory napríklad ten bosh,

    1. K tomuto pre upresnenie tolkoto kedze pri nizkych otacka je frekvencia impulzov od regulatora do motora mala a nestiha na nu reagovat indukcnost cievok je prud obmedzeny prave regulatorom lebo vyssi prud = viac Nm ale aj viac tepla. Pri nejakych 200 ot/min a 48 voltoch z lepsej baterie by si tomu 8 fun dal teoreticky napriamo aj cez 200A vysledkom by bol sice brutal krutak ale len desatiny sekund. Na toto tam nie je stavane nic ani koncove tranzistory regulatora a ani kable vinutia naopak 48 volt pomaha prekonat impedanciu cievok pri vyssich tockach kedy sa prejavuje indukcnost cievok a tudiz z rastucou frekvenciou rastie aj inpedancia cize klesa prud a aj pri maxime z regulatora proste vyssi nebude – svina ohmov zakon. Cize viac voltov = moznost vyssich prudov pri vyssich otacakch, ale stale zostava maximalny (prud za cas) motora prekonas len za cenu jeho prehriaia a preto tuto velicinu obmedzujeme regulatorom.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *