ešte raz radu.
Kedže nemôžem dať stredový bafang, tak poraďte kto by mi dodal nejaký výkonnejší motor/1000-1500W) do zadného koesa.
ale:
malo by to byť vpletené do 29″ Fulcrum Red Power 29 XL Disc, s brzdovým kotúčom pre Avid Elixir 7 a osadené kazetou Sram PG-1070 10SP 11-32.
výkonná bateria by mala isť do ramu.
V prípade, že budem chcieť bicyklovať bez motoru, tak len prehodím koleso, zhodim bateriu a možem isť….
Nazdar, tak s tým vymieňaním kolesa je to fakt blbý nápad 🙂 Nepoznám nikoho koho by po montáži motora napadlo ho dávať dolu 🙂 A aj tí čo majú viac bajkov zisťujú, že tie bez motora stoja v garáži a padá na ne prach 🙂
Ak to má byť do terénu a do 29″ tak by bol asi ideálny Magic pie, lenže ten sa nerobí na kazetu ale len na skrutkovacie viackoliečko (DNP robí skrutkovacie ekvivalenty až do 10-koliečka). Sú potom motory aj na kazetu, ale sú dosť drahšie a bohužiaľ výkonom a krútiacim momentom na MP nemajú.
Zaujímavé riešenie by mohlo byť dať do zadu 26″ koleso a dosť hrubú gumu (vhodné kôli váhe motora) a nastaviť prípadne trochu zadné rameno tak aby bol stred s pedálmi v správnej výške. Inak mám MP na mojom bajku s výkonom 1,5kW a je možné si to u mňa vyskúšať, môžem pomôcť aj s prípadnou realizáciou (okres MT)… Chodím na výlety s kamarátom čo má stredový bafang 500w a pri jazde po zvážniciach v horách sa moc rozdiel v spotrebe u nás neprejavil. Treba mať len správnu techniku jazdy. Rozdiely oproti streďáku sú výrazné až pri ťažkých terénoch. Zatiaľ som s mojím bajkom dokázal vyjsť všetko čo on, hoci aj 60% stúpanie (je ale pravda že mám 2x taký výkon ako on – ja max 1500W a on 700-800W). V realite je omnoho rozumnejšie takéto úseky vyjsť popri bajku vzhľadom na nezmyselne vysokú spotrebu pri oboch systémoch, šli sme raz cez les takou strminou že pešo to bolo brutál a bajky to vďaka schopnosti ísť na motor popri nás pekne vytiahli, nemuseli sme ich tlačiť, takže pohoda (a spotreba prázdneho bajku je hoci aj do 100% stúpania relatívne malá).
Blbý nápad to není, ale je to tak, jak píše Lubo, v praxi se většinou nikdo ke kolu bez motoru nevrací. Taky jsem dělal přestavbu i za cenu vyšších nákladů tak, abych se mohl vrátit zpět, ale zatím k tou nikdy nedošlo. Motory do zadního kola používají jiné kazety (šroubovací), než normální kola. V šuplíku mi leží 9 a 10 kolečka (pro motor), prodal bych za cca 1/2 cenu. Taky mám momentálně navíc motor Magic Pie a řídící jednotku Kelly, kdyby byl zájem…
Motor bych určitě nedával do 29ráfku. Byl by zbytečně rychlý 🙂 a v terénu by se trápil v malé rychlosti. Klidně nechat vpředu 29 r8fek a dozadu motor s 26 ráfkem a širší gumou.
o menšom kolese neuvažujem pre „estetické“ vyváženie bicykla.Rad jazdím rýchlo a strmé kopce moc nemusím….dá sa na ten magicpie aj kotuč na hydraulicku brzdu?
aku maš výkonnu bateriu, chcel by som ju do ramu, kvôli vyvaženosti…mám na biku komp. výbavu sram x9…spolupracoval by prehadzovač aj s tou 5či 6 kolesovou kazetou
dik
Kotúč tam dať ide, má to fúru dier asi na každý typ kotúča, či sa tam zmestí hydraulika by bolo treba odmerať alebo vyskúšať (doma mám 2 bajky s MP, môžeme skúsiť primerať). 9-koliesko DNP existuje a malo by fungovať, ako sa tam zmestí neviem, ja mám ešte staré shimano 7-koliesko s 11-timi zubmi na najmenšom (už sa nevyrába) a vošlo mi to tam tak-tak.
Ja mám batériu LiPo 14s 10aH (modré 20C Turnigy) dáva mi to s originál Magic RJ 1500W, rýchlosť na 26″ tesne nad 40km/h. Batériu som si vstaval do rámu, estetika 0%, funkčnosť 100% 🙂
rozmyšlam či nehodim bike na nosič a nedojdem za tebou……keby sme pokecali, tak by sme možno k niečomu došli…nevieš ake bude počasie cez vikend? išiel by som pozrieť u vas okolie
Zatiaľ je víkend ďaleko, takže ťažko veriť predpovedi, čo som pozeral tak štvrtok/piatok má byť pekne… Tak za dva dni budeme múdrejší, to už bude dôveryhodnejšia predpoveď na víkend. Pokecať môžeme a tiež si môžeš skúsiť ako ten MP ide… druhý bajk ešte nie je zložený, tak tu mám koleso s motorom len tak opreté, môžeme pozrieť ako by tam šla tá brzda, prípadne aj skúsiť vložiť do rámu…