rad by som elektrifikoval chopperbike. Motor dam do predneho kolesa. Otazka znie aky? Druha otazka znie, kam dat bateriu. Jedine miesto je na vidlu zhora. Otazka znie ako?
zdar, z BA niesom ale myslim ze akykolvek motor na prednu vidlu na niecom takom v takom sklone a takej dlzky je k…na. Takze zadny urcite a aku urcite v strede kostry , mozno dva do V ako valce na chopri …alebo do rupsaku na chrbat 🙂
No dopredu ak tak jedine malý sprevodovaný hub, pokiaľ možno čo najľahší. Aj tak ale koleso naberie na váhe a v určitých situáciách to môže vadiť. Takže ak je to realizovateľné, radšej motor dozadu. Batériu by som šupol jednoznačne do rámu. Ono bolo by dobré vedieť, aké sú od elektrifikácie očakávania, kto, ako a kde bude jazdiť… Čím viac info, tým lepšia rada.
Chopperbike by nemal mat retaze a prehadzovacku. Podla môjho nazoru jednoznacne priamy motor do zadneho kolesa. Choper ma byt robustny, silny, predimenzovany, spolahlivy, neznicitelny a moze byt tazky. Baterky o velkej kapacite pekne do ramu…
myslim ze v toto style
PS: ale podla mna….moj osobny nazor …skoda penazi. Nieje to ani motorka, ani bike, nieje to ako cestak na asfalt, ani horsky do terenu, DH uz vonkoncom nie….je to ani neviem co….prepac.
SFSF, mam podobny nazor. Niesom choprista. Aj preto som mal enduro motorku a ked som sa aj vozil na kamosovej Suzuki Intruder 800, tak to bola taka pohodka, nizke otacky, sila od nízkych otacok. Mne by ale po case chybalo, ze nemozem zahnut na polnu cestu a poprehanat sa po lese, po lukach…
Su ale ludia ktori tomuto holduju a je to ich styl… Mozno aj my budeme, o 20 rokov 😉
no pivnicek asi nie….ja som koncom roku predal Varadero 1000 ku a na chopri som sa tiez vozil, ale ist na chopri dlhu trasu 1000 km a viac no ti poviem…chrbtica vprdeli, ruky idu odpadnut, nohy v predu bolia ako svina ….proste roztiahnuty nechutne a nepohodlne, tazisko nizke lebo take hebedo ine ani mat nemoze a ak z toho chces nieco dostat tak musis ist aspon na 2 liter… o nadrzi kde mas problem natankovat 10l ani nehovorim…..proste bieda…..
Je pravda ze Varadero sa este tvarilo a je zaradene ako velke enduro ale to je tiez omyl …s 250 kilovou masinou ked v kopci na trave podklzne koleso tak ju polozis na milion percent. Ale to daleko zachadzam.
Kolegovi som nechcel brat iluzie ani zamer, ja len ze je to neprakticky projekt ako taky…ani do prace ani na vylet ani do krcmy proste som sa zamyslel kam by som na niecom takom isiel…nenasiel som ani 1 m cesty…snad po dvore, pri dome.
SFSF: Asi máš pravdu, ale je možné že vlastne na tom ani nikam ísť nechce, to nie je asi o tom niekam sa dostať ale len tak sa trochu povoziť a popromenádovať a nemusieť pri tom toľko šľapať… Toto asi nie je projekt zameraný na praktickosť a užitočnosť…
Pani je tam v zadnom náboji 5 stupňová prevodovka. Ta strieborná páka slúži na radenie rýchlosti. Brzda je len torpédo, čiže protislap. Čiže neprichádza do úvahy zadný náhon.
Ja mam len jednu zásadnú dilemu kam dať baterku okrem super vtipného návrhu do ruksaku…
Baterku najskôr pod tú páku radenia, buď nejakú kapsu dať ušiť a napr. suchými zipsami pripevniť ma rúrky dookola, alebo prípadne koženú s remeňmi. Ďalšia možnosť je zhotoviť z vhodného materiálu (karbón, plech, tvrdý plast…) krabicu správneho tvaru a zase upevniť o rúrky. Iné rozumné miesto tam asi nie je. A bude treba bastliť, bežná hotová batéria tam asi nesadne a ak by aj, tak pokazí celý vzhľad.