Čo chystáte v roku 2017 ?

Domov Diskusné Fóra Diskusné fórum pre svet elektro-pohonov Ostatné Čo chystáte v roku 2017 ?

Zobrazuje sa 15 príspevkov - 16 až 30 (z celkového počtu 34 )
  • Autor
    Príspevky
  • #10649
    bob
    Účastník (Participant)

    LuboN nemáš nějaké rady či poznatky k tomu mgicpie? Ja stavím momentálně tojle. http://bob54.rajce.idnes.cz/Stavba_pripojneho_zarizeni/
    A zajímaly by mně jakekoliv poznatky. Chystám se koupit řj.sin wave ale nemám o ni žádné info jen to co uvádí prodejce.
    http://www.elektrokola-dh.cz/ridici-jednotky/262-ridici-jednotka-sin-wave-2000w48v-45a.html

    Pro ty, kteří hledají v elektrokolech nejnovější a nelepší technologie, uvádíme na trh novou super „sin-wave“ řídící jednotku pro 1000W-1500W motory s pracovním napětím 48V a hall sondami. Hlavní novinkou je sínusový výstupní signál, distribuovaný do fázových vodičů motoru. Oproti klasickým jednotkám se čtvercovým průběhem signálu přináší kultivovanější a velmi tichý chod motoru sílu i v nízkých otáčkách a něco nižší spotřebě energie (díky vyšší efektivitě se více energie spotřebuje na výkon a méně na odpadní teplo, takže se systém i méně zahřívá). Řidicí jednotka umožńuje rekuperační brždění ve dvou stupních výkonu, ovládané brzdovou páčkou.Tempomat. Možnost připojení tří polohového přepínače k ovládání výkonu a to 1.stupeń 40%výkon a rychlost max 25km/h 2. stupeň 80% 3.stupeň 110% rychlost až 55 km/h s li-ion. .Konektor pro připojení Cycle Analistu.. Jednotka tedy nabídne vždy vyšší rychlost o 10% než běžné jednotky.Nutné dokoupit tří polohový přepínač.

    Tak jsem zvědav zda to opravdu dodá sílu i nizkých otáčkách.

    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    #10653
    LuboN
    Účastník (Participant)

    Ahoj, podľa parametrov tá RJ nevyzerá zle… Ako rýchlo s tým chceš jazdiť? Vzhľadom na malý priemer kolesa s motorom to na 48V moc rýchlo nepôjde… Možno by si mohol pozrieť aj túto RJ:
    https://fasterbikes.eu/de/controller/227-40a-36-72v-grintech-sinus-controller-12-fet-irfb4110-controller.html
    Griňáci sú lídri v oblasti ebike a máš aj ich cycle analyst a ten k nej tiež pasuje… Ak by nestačilo 48V môžeš napätie ešte zvýšiť.
    Na to aký to bude mať záťah bude mať väčší vplyv malý rozmer kolesa než to že RJ je sínusová… Len aby to pri tom výkone už nehrabalo…

    #10654
    bob
    Účastník (Participant)

    Ahoj, rychlost pro mně není důležítá a stačí mi do 25km/h, hlavní je pro mně výkon do kopečků a to by právě ta sinusovka měla zajistit. Analysta k ní připojovat nebudu mam starší verzi2.3 a jsem s ní spokojen.

    #10659
    LuboN
    Účastník (Participant)

    Ahoj, no ako som už napísal, to že je sínusová pridá v nízkych otáčkach nejakých 5-10% a trochu zníži zahrievanie motora. Podstatnejší je priemer kolesa, pretože „záťah“ je nepriamo úmerný priemeru kolesa. Na tých fotkách s prestavbou čo si dal link je Magic Pie s 20″ ráfkom, čo by znamenalo 30% nárast ťahu oproti 26″ kolesu. Maximálka sa zníži zhruba o nejakých 25%.
    Čo sa RJ týka je otázne aký bude mať ťah oproti nejakej inej, lebo o tom rozhoduje aj jej vnútorné naprogramovanie, obmedzenie fázového prúdu a pod. A do toho nevidíme, takže sa to dá len vyskúšať a porovnať. Dá sa ale povedať, že pri jazde do kopca za rovnakých podmienok (aj rovnaká rýchlosť, hmotnosť) sa bude motor trochu menej hriať pri sínusovej RJ.

    #10660
    bob
    Účastník (Participant)

    Tak to je celkem dobrá zpráva a znamenalo by to že bych mohl i nějaký ten kopec vyjet. Už se nemůžu dočkat až s tím vyjedu.
    Tak že původní řj. co je u té sady je určitě horší jak ta sin Wave?

    #10661
    LuboN
    Účastník (Participant)

    Ak myslíš tú klasickú RJ Magic, tak tá má max. 30A baterkový prúd, takže má menší výkon ako tá sínusová (tá má 45A). Možno by si to mohol vyskúšať aj s tou Magic a uvidíš či budeš potrebovať väčší výkon… Ja ju mám upravenú na nejakých 50A a to už ide super. Nakoľko je motor v menšom kolese tak motor aj RJ sú menej namáhané, je to vlastne ako keby si zaradil ľahší prevodový stupeň. Na ten istý kopec bude stačiť menší výkon (akurát to pôjde pomalšie). Akú batériu tam budeš mať? Aké stúpanie v % potrebuješ aby to zvládlo? Koľko to aj s tebou bude vážiť?

    #10662
    bob
    Účastník (Participant)

    Ta původní řj. ovšem nemá sínusový výst. signál.
    Baterie bude zatím táto http://www.elektrokola-dh.cz/akumulatory-li-ion-life-po4-olovene/133-akumulator-li-ion-samsung-48v-154-ah-plast.html
    A pak zvažuji multistáry v sestavě 6S+4S+4S 16Ah, bohužel momentálně nejsou dostupné a z číny to do čr. nechtějí poslat.
    Váha toho připojného zařízení bude asi 25kg včetně baterie a vozík 26Kg ja 120kg. Stoupání tak do 15% víc to asi nedá vozík.


    • Táto odpoveď bola upravená pred 7 years, 7 months používateľom bob.
    #10665
    LuboN
    Účastník (Participant)

    V EU sklade majú 4s a 6s 8Ah Multistary, šlo by to vyskladať aj z nich. Ak ale chceš skladať veľkú kapacitu možno by sa oplatilo počkať na nejakú akciu alebo či nebudú aj 4s a 6s 16Ah… Ale to nik nevie…

    #10666
    bob
    Účastník (Participant)

    Nad těmi 8Ah jsem taky zvažoval ale je to už více propojek a více servisních konektorů na balancování. Počkám jestli se neobjeví ty 16Ah.
    Mrzí mně že už nedělají ty zipy 5Ah/10S ty byly vynikající, jedou už 4 roky a mají stále 85-90% původní kapacity. A to nebyly nijak šetřené, dokoce byly bez použivání půl roku plně nabité. Tak se mně zdá že i přes různe proklamace se už desetiletí vývoj baterií zastavil.

    #10715
    LuboN
    Účastník (Participant)

    Nazdar Bob, ako si pokročil so stavbou? HK má zas 4s/16Ah Multistary, prípadne by si mohol kúpiť 7ks a jeden pack rozdeliť na 2ks po 2s, potom by to šlo zložiť na 14s/32Ah… Alebo kúpiť RJ na 48-72V a dať 16s…

    #10716
    bob
    Účastník (Participant)

    Ja už jezdím a zatím jsem koupil dvě bat. samsung22P 48V/15,4Ah
    Zatím v pohodě ujedu na jednu 42km a napětí na baterce je 47V tak že ještě 10km by to utáhlo.
    Nějak se mně podělal cycleanalyst, po zapnutí ihned počítá odběr 200W, zajímavé že se to děje jen když to mám venku. Doma je odběr po zapnutí 0.
    Nemůžu zaboha na chybu přijít, dokonce to po ujetí asi 25-30km začne při zastavení zase ukazovat 0. Fakt záhada 🙂
    Řj. Wavesinus je skvělá, motor tahá i prudký kopec v minimálních otáčkách, jsem překvapen co to dokáže vyjet.

    Multistary bych chtěl 6S a 2x 4S a nabíjet by to šlo nabíječkou na lifepo na 58V. Rozdělavat se mně to nechce toho se docela bojím neboť už dobře nevidím a navíc mám problém i s rukama 🙂 všechno mně padá 🙂

    • Táto odpoveď bola upravená pred 7 years, 6 months používateľom bob.
    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    #10989
    LuboN
    Účastník (Participant)

    Super vozítko, som rád že sa to podarilo a slúži 🙂
    Ak Ti to ešte stále blbne skús skontrolovať bočník a jeho pripojenie, prípadne ak sú tam nejaké zemnenia… Možno podoťahovať kontakty, vystriekať kontoxom…
    Práve majú v HK Multistary 6s/16Ah v akcii, ak môžeš neváhaj a ber 2ks 6s a 4ks 4s, budeš mať 1650Wh ako ja a s tým sa dá prejsť halda kilometrov a ide to nabíjať 1800W Eatnom na počkanie 🙂 Zastavíš sa na pivko a po 20-40min (podľa toho ako si bol vybitý) pokračuješ zase s plnou baterkou… S chalanmi takto robíme neskutočné výlety, už sme prešli za deň raz 240km a druhý raz až 250… A to vrátane horských prechodov a výjazdov vysoko do kopcov (samozrejme žiadny náročný terén).
    Takto vyzerá moja mašinka teraz:

    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    #10992
    bob
    Účastník (Participant)

    Už jsem na to přišel co to rušilo, byl to měnič v blízkosti bočníku.
    Tak je nyní vypnutý a zapíná se jen když potřebuji dobíjet mobil.
    Baterie letos už kupovat nebudu na ty své lionky 2×15,4Ah/48V ujedu pohodlně 120km a to je nevybíjím na doraz. Nechávám v nich 2A v každé tak že těch 120km ujedu na 26Ah.
    Kopce to tahá jak zběsile, jsem dost překvapen co stím udělal ta řj. sin-wave
    http://www.elektrokola-dh.cz/ridici-jednotky/291-ridici-jednotka-sin-wave-1200w48v-35a.html
    Možná příští rok koupím dvě 6S16Ah a tuhle nabíječku
    https://emotors.cz/isdt/13991-isdt-d2-200w-mini-dualni-nabijec-s-balancerem.html
    Jaký máš na ni názor?

    #10993
    LuboN
    Účastník (Participant)

    Nabíjačka vyzerá pekne, ale mne to príde zbytočné, do tej ceny sa zmestíš s Eatnom + nejaký malý príručný balancer na občasnú kontrolu a môžeš nabíjať LiPo až do 1800W (ide ho naprogramovať aj na menší výkon). Balancovanie pri každom nabíjaní nie je potrebné, skôr naopak. Tiež to väčšinou znamená nabíjať nadoraz čo nie je pre batériu nič moc. S tak rýchlym nabíjaním sa dá pohodlne dobiť po výlete na nejakých 60% a zvyšok sa dobije podľa potreby až pred ďalšou jazdou behom krátkej chvíle. Batéria tak nestojí plne nabitá. Taktiež nie je problém sa rýchlo dobiť niekde po ceste… Je to osvedčené riešenie, máme to tu už traja a nevieme si to vynachváliť… Tá rýchlosť je k nezaplateniu… Čas je vzácny, a ťahať so sebou 20kg batérií aby vydržali celý deň je nezmysel. Je praktickejšia menšia batéria ktorá sa dá behom pár desiatok minút dobiť a ide sa ďalej. Tá nabíjačka nie je moc veľká ani ťažká, a hlavne nie na ten výkon (aj s káblami a predlžovákom je to kúsok nad 2kg).

    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    #11000
    bob
    Účastník (Participant)

    Právě že s touto nabíječkou na doraz nabíjet nemusíš, nastavíš si napětí na čl. např. 4,1V a ono se ti to na toto napětí balancuje a i na něm vypne. Kolega ji má a nemůže si ji vynáchválit, je lehká a malá.
    Osobně nabíječku na cesty neberu, vždy mám naplánováno tak abych se i mohl vrátit bez nutnosti nabíjet venku.
    Na tom vozíku jet 120km je totiž dost utrpení pro mé klouby i pro pozadí 🙂
    Ještě to promyslím, možná mně zatím budou stačit ty lionky co mám.
    Ta stavba mně vyšla na 65000Kč což není málo. Vozík mám na pojišťovnu jen jsem na něm vyměnil nová kola což mně vyšlo na 7500Kč.

    • Táto odpoveď bola upravená pred 7 years, 4 months používateľom bob.
    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
Zobrazuje sa 15 príspevkov - 16 až 30 (z celkového počtu 34 )
  • Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.