Ja by som išiel teraz asi do stredového bafanga (aj slabšia verzia) / plus nejaka dobra lifepo4 alebo lionka ,kapacita 20Ah .. Momentalne stále jazdim na BPMII baterka china lifepo4 20Ah + bionx 10AH 72V na kratke trasy do 25km je to dobre..
Osobne si myslím že skôr či neskôr skončím v zapuzdrenom riešení, bohužiaľ fyzika nepustí. Problém tu môže byť s obnovitelnymi komponentami ako batérie, ktorý sa možno stále da riešiť výmenou DIY batériou, za predpokladu že pôvodná nepožaduje autorizáciu.
nevie niekto poradiť či sastredový motor 8FUN 750W 48V vyrába aj so stredovým zložením nie 33,5..čo sú staršie bicykle, ale novšie majú tuším o 10mm viac…..
Wamp, ak jazdíš XC a jazdíš to už dlho možno ma pochopíš.
Bafang BBS bol a je vytvorený pre cestných užívateľov, či už prevodmi alebo logikou riadiacej jednotky. Najlepšiu možnú kombináciu čo môžeš dosiahnuť s BBS je povedzme konštantný výkon počas celého spektra kadencie. To znamená že torque sensor si kompenzujes prevodmi (nie vykonom) alebo vlastnou silou. Druhá varianta je dosť nebezpečná na kĺby. Totižto stále sa musíš držať vo svojej a kadencii motora.
Momentálne idem skúsiť pomer 1:1, 42z vpredu a 42z vzadu s BBS.
Bosch ponúka najmenší prevod 15z, interná prevodovka má 2.45 pomer, to znamená 37z výsledok. Súčasné bajky sú väčšinou 29″, ja mám 26″. Pri 29″ XC terén v zdravej kadencii neutiahnes v prípade Bosch. Opäť ďalší bajk na cesty. Okrem toho ebajk by mal byť sprevodovany aj na ťažký XC terén bez možnosti asistencie.
Uvidim po tomto týždni s pomerom 1:1 na 26″ ako to pôjde ale som čiastočne skeptický už teraz.
Stále vidím ako jedinú skalnu možnosť Yamaha a 32z (pripadne 30z) vpredu a 42z vzadu aj pri 29″ by malo byt OK.
Toť vsjo.
Dusan …ja mam 32 vpredu a 42 v zadu. Ono je to tak ze vo velmi prudkych kopcoch je problem udrzat sa na biku. Ale myslim ze na xc to bude pomale….Kadenciu 90 udrzim ja ale motor ide az do cca 150.to je cca 15km/h. To uz potom je motorka ….Takze väcsinou jazdim 32 : 28 /tiez cca 15km/h/ + motorom pomozem ked je potrebne. Ma to velmi velku silu. Uz mi to raz roztrhlo retaz. Ale zase …ide to paradne , kopec – nekopec.
Ja som bežne jazdil 22z vpredu a 32z vzadu na 26″. Vyšiel som všetko s rezervou.
Treba si dávať pozor, dopomoc je zradna, ušetrí energiu na uphill potom to človek preháňa a môže dôjsť k poškodeniu kĺbov.
V Bratislave otvorili predajňu Haibike, http://www.ebajk.sk
Bol som teda trochu poobsmrdat. Ponuku si môžete pozrieť na stránke.
Bosch má teda integrovanú prevodovku s pomerom 2.45 pre tú malú pílu. Najmenšia je 15z, potom myslím 16,17z a 20z. Teda sa to dá celkom pekne nakonfigurovať na preferovaný terén. Výsledné píly sú teda 15×2.45=37z či 16×2.45=39z a iné.
Kazetu vo vyššej výbave dávajú aj 11-40. Teda 1×11 prevodov.
Výhoda dodatočnej prevodovky je potom v menšom tlaku na mechanické časti keďže napríklad to 15z kolečko sa otáča 2.5 rýchlejšie ako jazdec točí.
Výsledný pomer teda môže byť 37z píla ku 40z pastorok, teda 0.925, kolesá sa už ale robia iba 27.5 a 29″.
Yamaha vsadila na klasiku, adaptér na klukach je 104mm BCD, v dvojpilovej verzii dodávajú 32z a 44z. Kazety dodávajú štandardné 11-36. Teda 32z ku 36z je 0.888, stále ale je možnosť prevody ešte znížiť, teda pohybovať sa v prudkých vyslapoch s minimálnou či žiadnou asistenciou pri 2×10 prevodov.
11prevodove kazety a radenia ako 11-40 sú väčšinou drahšie, teda predpokladám drahší servis v prípade Bosch.
Obidve verzie majú obmedzovač rýchlosti na 25kmh.
Čo sa týka výkonu, skúšal som len Yamahu a na najvyššej úrovni asistencii, myslím 250%, teda 600-700W, mi to dvihalo predné koleso pri aktivnejsom prislape.
Obe verzie by mali byť plne vodotesné, teda v rámci bajkovania.
Osobne si tiež nemyslím, že cena 2-3.5tis je zlá, v pomere čo človek požaduje.
V cene je v princípe zahrnutý nový, výbavou nadštandardný bajk, stavaný na výkon motora, samotný stredový pohon, batéria, nabíjačka a väčšinou minimálne 2 ročná záruka.
Keď si spocitam Bafang BBS tak sa možno dostanem o 500Eur nižšie ale viac menej bez akýchkoľvek záruk a väčšinou nutnosti dodatočných úprav.
Výhodu BBS stále vidím v montazi na nepokryty trh ako trojkolky či lehokola, prípadne ak chce užívateľ silou mocou ostať pri svojom pôvodnom bajku či potrebuje asistenciu trvale.
Mám pocit že pod tým pojmom „nominálny“ si výrobcovia predstavujú čoraz zaujímavejšie veci… Odteraz začínam tvrdohlavo hlásiť že môj motor má 250W nominál a tých 1500W je len špičkových 🙂
Začínam to vidieť tak, že výrobcovia v snahe zapôsobiť na zákazníka a predbehnúť konkurenciu zrejme neváhajú čoraz viac posúvať hranice toho, čo považujú a označujú za legálne. Predpokladám že v zákone to nie je veľmi špecifikované, takže teoreticky ako výrobca môžem stanoviť že môj cestne legálny pohon má 250W nominálny výkon a v realite to bude aj cez kilo… samozrejme špičkovo, ako inak, akurát že môj pohon zvláda hodne široké špičky 🙂
Nie že by som im to závidel, to nie, stále mám viac koní pod sedlom než oni, ale prišlo mi to celkom zaujímavé. Zjavne z toho vyplýva, že nie je 250W ako 250W… Keby im niekto tie watty stiahol, asi by to už nejazdilo tak parádne a bolo by po konkurenčnej výhode. Vyzerá to tak, že odvážnym šťastie praje.