Myslím si že dať niekoľko tisíc za akýkoľvek výkon je mimo možností bežného Slováka… Ja jazdím za 600€, bajk starý ako Praha (18 ročný MTB, v hodnote zbernej suroviny, najazdené má cez 25.000) nafasoval pár upgradov, motor a baterku a veselo slúži, užil som si neskutočne aj bez kvalitných a drahých komponentov (za necelý rok cez 4000km), základ je jazdiť, a časom človek porieši lepšie veci k svojej spokojnosti. Teraz už má bajk aj priateľka (cca 500€), a ja dokončujem nový pre seba (asi 750€). Za to dokopy by som nemal ani na jeden taký „vymakaný“
LuboN,
máme však ľudí, ktorý neváhaju dať za bike 10000ečiek….každy skače do vyšky platu…možno keby si dobre zarabal, tak by si dal aj ty. Ale pravdu maš v tom, že základom je jazdiť….a ono sa to nazbiera
Áno nájdu sa aj takí, ale to nie je masa ľudu, to je pár jednotlivcov. Pritom elektrobicykel je nielen zábavka, ale aj hodnotný dopravný prostriedok (blízkej budúcnosti 🙂 ), ktorý výhodne využije práve tá časť obyvateľstva, ktorej sa ušetrené euro za benzín zíde a v takom prípade návratnosť investície a obstarávacia cena hrá významnú rolu. Pre taký účel jednoznačne vyhráva stroj s nižšou obstarávacou cenou (čomu výrazne pomáha ak je to prestavba vlastného bicykla) s nízkymi prevádzkovými nákladmi (servisovateľné doma za použitia štandardných náhradných dielov). Výrobcovia elektrobicyklov sa zatiaľ uberajú iným smerom čo je myslím pre širokú verejnosť trochu na škodu.
no ja si myslím, že nemam dve ľavé ruky, ale elektrina a všetko okolo nej je pre mňa niečo, čomu sa vyhýbam…ale žiarovku si doma vymením….
a do prestavby na epohon by som sa sam nepustil…
Ja si myslim, ze elektrobajk vobec neznamena usetrene peniaze. Omnoho menej penazi som daval do svojej starej motorky ako teraz do ebajku. Cena pohonnych hmot je tak nizka, ze sa bobec neoplati uvazovat o navratnosti. Elektrobajk je ale o inom, o lahkosti, radosti z prirody, neobtazovani a nezatazovani druhych ramusom a smradom, praktickosti a skladovatelnosti… Aj ked s ebajkom nemozem ist do obchodu, lebo by som sa bal ze mi ho ukradnu aj s drziakom na bicykle 🙁
Tak ale to platí len pre nás nadšencov, je kopec ľudí čo denne dochádzajú kilometre do práce alebo potrebujú byť hodne mobilní a buď nemajú auto alebo ich nebaví čakať v zápchach, hľadať parkovanie a platiť zaň + míňať peniaze na benzín. Nezanedbateľný je aj zdravotný benefit – čo tiež šetrí peniaze, a niekedy dosť výrazne. Ja s bajkom chodím všade, ale zas ťažím z odstrašujúceho dizajnu mojej elektrifikácie (mala byť len pokusne-dočasná) v kombinácii s extra špinavým 18-ročným MTB bajkom (v zásade neumývam) 🙂
Taky neumývám 🙂
V Německu parkují lidé na sidlišti elektrokola před domem přes noc ve stojanech. To u nás jaksi není možné a snižuje se tak praktická využitelnost. V Rakousku v Alpách si nechám lyže klidně ležet hodinu před hospodou, u nás bych měl docela strach.
LUBO: poslal jsem ti 26.5. dva dotazy v tématu „E-bajk do terénu s výkonom 6000W“. Asi jsi to nečetl? Děkuji za odpověď.
Práve som vyriešil dilemu ohľadom prevodov s voľnobežkou pre môj nový bike. Kaziet sa robí na mraky, výber je neskutočný, lenže väčšina hub motorov (vrátane môjho magicpie) sa robí na skrutkovacie viackoliesko. Zvažoval som 7-rýchlostné DNP, lenže to tu zohnať nejde, hodne sa frfle na ich kvalitu a lacné teda nie sú. Takže som sa rozhodol pre 9rýchlostné sunrace, to ide kúpiť aj v EÚ a má mnou vytúžené 11-zubové najmenšie koliesko. Dúfam že to pôjde zmestiť do rámu, prehadzovačku som ešte nekúpil takže nie som obmedzený počtom prevodov. Má s tým niekto skúsenosť?
Lubo, to 9 kolecko ( nejmensi ma 11 zubu a nejvetsi ma 32zubu) mam v supliku. Myslim, ze to je od sunrace. Mam i 10 kolecko to je od sunrace urcite. Posli mi mail, poslu ti fotky, pokud chces. Mel jsem je obe na magic pie. Do ramu se vleze.
Karel, ak sú ešte v dobrom stave tak by som aspoň o jedno z nich mal záujem, pošli mi prosím foto na lubo990@azet.sk + nejaký popis… Už druhý mesiac mi tu leží nedokončený bajk a toto je jedna z mála vecí čo tomu ešte chýba (radenie som ešte nekúpil tak nie som limitovaný počtom prevodov). A možno by som využil aj obe, starý bajk má dožívajúce shimano 7kolo s 11z (nezohnateľné) a radenie je už na mraky… upgrade by sa hodil. Jazdenie bez 11z vzadu si už neviem predstaviť, s 48z vpredu to je ideál pre rýchlosti okolo 40km/h.
No, ja si to pomaly ujasnujem a do hard tail už nepôjdem, už som na to príliš starý a rozbitý aby som urobil 90km v horách iba tak.
Tá Yamaha sa mi páči, za tých 3400, celoodpruzeny na 27,5″ plášťoch.
Perspektívne žiadne problémy, venovať sa práci a rodine. To ma láka. ☺