Tak ja tomu asi nerozumiem…..naco ine ostatný pouzivate e-bike?
Ved ak v predu dam 22zubov a v zadz 36 alebo 42 nebodaj tak vyslapem poriadny kopcisko…len pomaly. Velmi pomaly. Zaradim 32 vpredu 28 vzadu a slapem rovnako tazko ako 22/42 ibaze pomaham motorom a kopec vybehnem ooomnoho rychlejsie. Pouziva to niekdo inak okrem BOBA? Lebo ak ano tak celu elektrifikaciu mozem hodit do zbernych surovin. Naco by mi inak bola?ufff
predpokladam ze Bob je starsi pan ktory chodi na ebiku do 250w na rybacku a do obchodiku na konci dedinky .. ale kazdy normalny mlady chalan tuzi po niecom silnejsom. mam motorku honda fmx 650, par sezon odjazdene.mal som tu cest aj na inych masinach jazdit ovela silnejsich. mal som aj yamaha XT.. ale dozrel cas na poriadny ebike.. a urcite to nebude do 250w a ani 750w a ziadne podobne sracky co posklada nejaky predajca. ten kto mal motorku si nekupi nejaku pomalu vyskladaninu z lacnych dielov. Wamp zalezi na tebe do coho pojdes a ake skusenosti mas. haibike ma aspon nejaku zaruku za tie prachy a na pohlad je to supa. boh vie akoto ide ale urcite dobre lebo som mal moznost na agose to je to najlacnejsie co je asi na trhu a mal som dobry pocit pomahalo to ale to je tak pre Boba .. nic proti Bob .)) e-mier .))
Klotas
Předpokládáš velmi špatně kromě věku jsi úplně vedle.
Na kole jezdím v podstatě celý život a né na ryby jak přiblble soudíš:-)
Kdyby jsi zde řádně četl než začneš nekoho hodnotit tak by jsi věděl že mám cyclona 1680W a to jen proto že jsem invalidní na obě nohy. Ještě před pěti léty jsem byl zdráv a jezdil jsem dálky a terény o kterých se mnohým mladým může jen zdát. A co je důležité nepotřeboval jsem na to rozhodně žádný motor. Proto i dnes nehodlám opustit jizdu do dálek a né okolo domu a nebo jak spousta vás mladých jízdu od hodpody k hospdě, čest vyjimkám.
Pokud chceš jak píšeš ty kopečky jezdit nejraději skoro 80satkou tak si kup auto a nebo motorku.
Znova opakuji ty vaše 3 a 6 kW stroje rozhodně už nejsou e bike!
Mám pocit že vy mladí ač jste zdraví jste dost líní na šlapání do kopců:-)
Jak jinak si vysvětlit vaši honbu za extrémní výkony? Kecy o adrenalinu neberu to je jen alibismus jak si okecat nechuť šlapat.
Normálnímu zdravému člověku bez ohledu na věk stačí motory dejme tomu do 1kW na opravdu přípomoc k jejich šlapání do kopce. Nad jednu kW už není potřeba ani šlapat.
Jedu li do prudkého kopce a vidím na CA že i na ten prudký kopec potřebuji 800W pak zdravému člověku na to stačí motor o výkonu 500-600W.
Jezdím s kolegou (stejného věku jako já) taky invalidou (srdce) který motor nemá a ten kopec šlape vlastní silou. Jezdíme ob den za slušného počasí kolem 100km a obden kolem 70km jako odpočinek z předešlého dne.
Ještě před těmi 5 léty jsem ročně najezdil kolem 8tis. km. před 10 to bylo 12tis.km, kolik mladých jezdí ročně tolik km?
Bob ma silnu masinu , vyskladanu a aj skusenosti. Prejde toho vela aj ked tahat nemoze , je to cestovatel. Skor sa jednalo o nazor na e-bike a peincip sucinnosti s clovekom.
Forum by malo sluzit pre ludi co chcu zacat s e-bike. Napriklad ako wamp. Ale vidim ze moze clovek napisat cokolvek aj tak si kazdy „poserie vsetko sam“ Pardon za vyraz. Na vlastnych chybach sa clovek uci a tak ako ide do predu vyvoj techniky…auta, pc tv a ina technika tak sa aj clovek vyvija. Rastie. Bohuzial to stoji peniaze. Jeho peniaze. Tak sa aj mne stalo ze som si myslel kupim hotovy e-bike …bude to fabricke bute to bomba. Opak bola pravda. A poskladal zom tak ako som c-pozadoval . Od vtedy som spokojny.
Myslim ze Bob tiez vie o com piseme…tiez ma 1.6kW ebike….
ako pise klotas e-mier .))
SFSF
A nemáš pocit že cyklistika je o sportu či cykloturistice a né o tom kdo jakou rychlostí jaký kopec vyjede? E-bike je k tomu aby těm co již moc síly do toho kopce nemají pomohl motor. A taky pro ty co jsou na tom třeba zdravotně tak že už nemohou šlapat.
Ony ty super výkoné stroje už s klasickou cyklistikou nemají nic společného.
Při prvním smrťáku na takovém stroji po nás poliši půjdou jak kura po flusu.
Moc závidím těm co mohou šlapat, jízda jen na motor je pro mně značně nudná a boli z toho sezení zadek:-))
Možná to i jiným dojde později jaká je to nuda:-)
Mám kolegu zdravého o pár let mladšího začínal na elektrokole s motorem magic a stačil mu jeden rok na to aby motor zrušil a nyní jezdí na bezmotoráči do francie a po evropě.
Stačí si přečíst něco třeba zde http://www.nakole.cz/blogy/jindra8526/843-stredomori-2-vsechno-co-se-trpyti.html
a koho to zajímá může si najít a přečíst příspěvky tohoto pána cestovatele a věřte je to dobré čtení pro kované cykloturisty.
Táto odpoveď bola upravená pred 9 years, 7 months používateľom bob.
Bob ma pravdu, s policiou to bude este zabavne na cestach. Ja osobne aj idem po ceste alebo cyklochodnikoch tak na bike cestnom. http://faix.support/bike/velke/favorit.jpg to ale len obcas lebo cyklochodnikov je extremne malo u nas, a cesty su uzke, aut vela a bike je pomaly takze kazde auto ma prebieha a tym som vzdy ten co kolizie robi.
Takze zvadsa chodievam po lesnych, polnych a nezpevnenych cestach kde policajta nemas, urbaristi a lesna straz je mimo lebo nemam motorove vozidlo / hlucne na spalovaci pohon/. Obcas silny bike vyuzijem na vyblaznenie a v bani na piesok kde obcas blbnu motorkari tak s 1.6kW poskladanym bike videm skoro vsetko co oni. https://www.youtube.com/watch?v=UHKGBpcTSqg jeden kopec ten tiahly na konci nie. Je to kvoli tomu ze tam nieje moznost rozbehu a koleso na bike je uzke.Takze sa zapichne v piesku. Motorky tam idu vkuse smikom a koleso je sirsie. Predpokladam ale ze pivnicek alebo klotas by to asi dali.
Kazdopadne, cyklistika ako taka asi mi nieco hovori kedze za jeden cely den spotrebujem od 0 do 5Ah z 15 Ah baterky. Kilometrov prejdem tiez od 50 do 100 ako ktory den. V tatrach rovinky moc niesu takze tie Ah spotrebovane keby boli bez tahania tak su radovo v desiatkach amperoch.
Ak by som sa nezaujimal o cyklistiku urcite by som motorku nepredal a len by som sa vozil.
Myslím že vcelku chápem obe skupiny, aj tých čo na poctivé šliapanie nedajú dopustiť, ale aj tých čo sa radi vozia a čím rýchlejšie tým lepšie. Popravde ma baví oboje, a keďže mám zatiaľ len jeden ebike, je postavený niekde na pomedzí týchto dvoch svetov. Na jednej strane robím dlhšie výlety po kotline alebo do hôr, idem na spotrebu, poctivo šliapem a motor mi len pomáha proti vetru a do kopcov, prípadne urýchľuje tempo, to sú jazdy pri ktorých dosahujem pod 5Wh/kilometer, občas v kopcoch trošku viac. Na strane druhej mám niekedy potrebu sa „vylietať“ či už niekde po cestách, alebo po horách, lúkach. Aj vtedy síce zväčša riadne dupem do pedálov, ale doprajem si plný výkon motora a užívam si rýchlu dynamickú jazdu. A vlastne ešte sú tu jazdy typu „obchod, pošta, vybaviť niečo v meste 15km vzdialenom“ a tam to už záleží od toho koľko mám času a energie. Môj ebike takto plní až 3 účely, čo som pôvodne aj chcel a tak som vcelku spokojný s jeho konštrukciou. Dokončujem práve druhý a odlišný bude len väčšou kapacitou batérie a lepším rámom s odpruženou prednou vidlicou. Hubmotor v zadnom kolese okrem jeho váhy nepociťujem ako handicap, pri výletoch s kamarátom ktorý má stredový bafang máme väčšinou rovnaké čísla na wattmetri pri jazde do kopca čo dokazuje že aj s takýmto pohonom sa dá jazdiť hospodárne (samozrejme s výnimkou extrémnych kopcov 20% a viac alebo ťažkého terénu a za predpokladu že má človek zdravé nohy) a navyše pri zjazde nadol s obľubou využívam regen brzdu čím sa reálna spotreba ešte viac znižuje.
Vzhľadom na toto by ma ako môj jediný ebike neuspokojil ani 250W hub/streďák, ale taktiež ani 6000W cyclone či hub. Už by to bolo moc na jednu alebo druhú stranu. Cyklista makač závodník nie som, a tiež nie som motorkár.
LuboN
To co píšeš beru, ale jsou i šílenci co s těmito těžkými a rychlými stroji ohrožují cyklisty na stezkách a turistických trasách. Jsou drze bezohlední a přinesou jen buzeraci ze strany policie.
Vv Poprade je pomaly samovražda isť na cyklochodnik….niesu tam ani výkonné ebiky, ale šialenci na korčuliach a obyčajných bikeoch….a o tom výkone je to aj pri autach a motorkach…a legislativa by mala potom dať na motorky asi zbrojný pas , keď je výkon vyšší ako 75kw…
Můj názor je, že ideál je mít jak pedelec pro sportování, tak silnější ebike na vození se. 🙂 Oboje je to zcela jiná kategorie. Mám za to, že mnoho z vás se snaží o nějaký kompromis mezi tím. Jo je to možné, ale já si myslím, že některé kompromisy dobré nejsou. Všechno chce svoje. Silné ebike na vození se chce pohodlnou geometrii a sedlo. Pedelec na sportování chce zase geometrii a sedlo pro efektivní šlapání. Takže řekl bych, že to chce si rozmyslet, co vlastně kdo chce.
bobo: Ono v té terminologii obecně je bordel. Třeba pro mě je i 3kW prostě silné ebike. Nemá to co dočinění s kategorií pedelec a často ani S-pedelec, takže co jiného než silné ebike? Když to má pedály a ještě to vypadá jako kolo, tak to motorka ještě není.
Autor
Príspevky
Zobrazuje sa 15 príspevkov - 76 až 90 (z celkového počtu 122 )