To kolo vypadá dobře, s uchycením motoru to nějak samozřejmě půjde… jen se obávám že na baterie tam už moc místa mít nebudeš takže budeš muset sáhnout asi po lehkých Li-polech… když říkáš že to chceš pro zábavu tak tě jejich životnost asi trápit nebude 🙂 neumím si představit na tomhle kole vozit LiFePo články 🙂 1680W cyclone si myslím je dostatečný… jen vhodně upravit převody a pastorky aby ti vyhovoval. Rozhodně bych sáhnul po nějakých kvalitnějších talířech a věnoval pečlivost uchycení motoru. Hádám že pokud to chceš jen do terénu tak by ti na středu stačil jen dvojtalíř s tím že by kolo jezdilo maximálně do 50Km/h
baterky to bude problem. kdyz to tak pocitam, pri kapacite packu 15ah to bude i tak pro baterky slusny zahul vic jak 2C. predpoklad je pouzit limn nebo lipo. lifepo v zadnem pripade. jeste zvazuju i 72V. ale na to potrebuju nejake data, kolik maji otacek ty motory atd. co jsem zbezne zhledl, jsou tam velke rozdily. nektere vykone motory maji az 6000ot/min. to by muselo byt silene zprevodovani. jine maji treba jen 1500ot. na tech cyklonech vidim ze existuje slusne resena redukcni prevodovka. ale zas, cim mene redukci na celkovy prevod na zadni kolo, tim mensi ztraty a nasledna pakarka ze servisem a serizovani.
kolo jen na teren, kliky a slapatka na 90% z konstrukce vypustim uplne.jen nejake bytelne naslapy na boty. vysledkem by melo byt lehci „enduro“. 50kmh bohate staci,mozna i mene 40kmh.
ale zacinam tusit ten nejvetsi problem – jak dokaze takovehle vykony prenaset „obycejny“ tenky cyklisticky retez? nebo existuji nejake mohutnejsi retezy? vzdyt kolikrat se i na standartnim slapacim kole retez i kazety vytahaji. nechtel bych po 100km menit sadu retezu a kolecek…
s těmi parametry motorů cyclone je pravda že není moc k sehnání nějaká konkrétnější data 🙁 na taiwanském webu jsou jen jakési „grafy“ které sedí jen na motory s vnitřním kontrolérem. Pokud někdo ví kde tyhle údaje sehnat tak ať prosím napíše. Co se týká motoru 1680W který mám… tak má maximálně 4500 ot/m je v něm planetová převodovka s poměrem 9.33:1 to znamená na hřídeli převodovky maximálně 482 ot/m Parametry ohledně točivého momentu a další údaje bohužel nevím. Nevím ani jak velké napětí samotný motor snese… na štítku je rozsah 24-48V Jestli vinutí snese i 70V netuším.
Jinak na tom videu jde vidět že má klasický hub motor umístěný ve středu 🙂
Cyclone má pôvodne iba dva typy motorov. http://www.cyclone-tw.com/dc24.htm
Tie čo sú na 24V a 48V, najsilnejší z tých na 24V je potom kontrolerom dopovany na 32V alebo 48V. Na základe napätia sa potom menia aj charakteristiky, teda aj RPM. Planetarna prevodovka v prípade 24V verzie je stavaná cca do 1000W. Zvyšok je už potom o tom, čo tu opisujú užívatelia 48V, prípadne nad 1kW motorov.
Pokiaľ chceš spoľahlivý 48V motor treba isť do toho spodného, originál na 48V.
Odporúčam prečítať si toto http://www.endless-sphere.com/forums/viewtopic.php?f=28&t=13423
A necakat že za 500Euro dostaneš z Taiwanu sadu na výrobu cross motorky.
Z grafu pre 24V/650W teda vyplýva, že keby sa optimálne otáčky motora mali zhodnúť s optimálnou kadenciou cyklistu musela by byť napájaná cca 12V.
No, povodne mozno mal dva typy, ale teraz ma aj treti(2400W a 3000W non geared) a stvrty typ, pod ktory (usudzujem podla vzhladu) spada: 1920-3000W, 6000W a 8000W: http://www.turbobikekit.com/cyclone-bike-kit/cyclone-waterproof-geared-electric-ebike-kit-1920watt-3000watt-36v-60volt
Mne sa tento 1920W zda ako najlepsia volba. Je sprevodovany (narozdiel od 2400 a 3000W verzie), vraj nema problem s chladenim (na rozdiel od 1680W verzie), nieje az tak velmi tazky (narozdiel od 6kw a 8kw verzie). Uz ho mam doma, na diskusii „E-bajk do terénu s výkonom 6000W“ som popisal viac. Ked ho otestujem, napisem recenziu. Bajk a baterky cakam kazdy chvilu…
Ešte k tým grafom,
Joda, keďže ty máš 48V, čo je dva krát viac ako 24V, otáčky sú tiež cca dvojnásobne, pozri 650W verziu. K tomu sa potom proporcionalne mení aj graf. Tvoj 48V motor je stále sprevodovany na 24V.
DC 24V Brushless motor
360W
500W
650W
* Max speed 3600Rpm
* Rated speed 2600Rpm
* Rated output 360W
* Max output 550W
* Rated Torque 13.5Kg-cm
* Max Torque 32Kg-cm
* Rated Amp 16.5A
* Insulation class E class
* Driver Built in
* Control method PWM
*Ambient temperature -15C~40C *Efficiency: 97.6%
* weight 1.8Kg
* Max speed 3600Rpm
* Rated speed 2500Rpm
* Rated output 500W
* Max output 700W
* Rated Torque 20Kg-cm
* Max Torque 42Kg-cm
* Rated Amp 24A
* Insulation class E class
* Driver Built in
* Control method PWM
*Ambient temperature -15C~40C *Efficiency: 97%
* weight 2.2Kg
* Max speed 2500Rpm
* Rated speed 2050Rpm
* Rated output 650W
* Max output 1020.5W
* Rated Torque 42Kg-cm
* Max Torque 63.3Kg-cm
* Rated Amp 33.37A
* Insulation class E class
* External Driver
* Control method PWM
*Ambient temperature -15C~40C *Efficiency: 94.89%
* weight 4Kg
Toto je originál navinuty a sprevodovany na 48V
* Max speed 3223Rpm
* Rated speed 4111Rpm
* Rated output 1500W
* Max output 4329W
* Rated Torque 83.46Kg-cm
* Max Torque 98.36Kg-cm
* Rated Amp 29.52A, 75A
* Insulation class E class
* External Driver
* Control method PWM
*Ambient temperature -15C~40C *Efficiency: 93.23%
* weight 4.8 Kg
Takže ak chceš dostať zo svojho nachipovaneho motora ucinne výkon, potrebuješ znížiť prevodové pomery, napr. na motore 13 zubov a stred 58 zubov a jazdiť kadenciou 80-100.