Roman, nabijet samozřejmě každou zvlášť. Na delší trasy s menším převýšením bych je používal odděleně (je dobré vědět že mám jednu ještě plnou pro nárat), na náročné stoupáky pak propojené.
Kolegovia, posielam porovnanie bajku Down Hill vs. Cross. Je vidiet, ze DH ma dlhsi razvor a celkovo ma nizsiu stavbu. Sirka riaditok je tiez uplne ina. Na pozretie tiez posielam LiPol 22000Ah, 22.2V, 25C. Teoreticky by to malo v spickach zvladat 550A. Aj ked original konektory su k tomu len do 150A. Na nase ucely ale do 100A uplne vyhovuje. Baterky su male a lahucke. Jedna vazi 2.5kg.
to pivnicek: krosový pevny bicykel porovnavať s downhilom sa velmi ani neda, každy je diametrálne odlišný
zaleži kto co chce jazdiť
ak downhill s možnosťou využitia el pohonu smerom hore-downhill bajk,zdvihy okolo 200mm, vaha 16-20kg
ak jazda rozbitým terenom, lesmi tažkým terenom, rýchlo horekopcom, rýchle dolu kopcom-enduro, 150-180mm, vaha okolo 14-15kg
ak dlhé jazdy v terene, niekolkohodinové s konfortom a obratnosťou allmountain zdvihy 140-150mm 13-14kg
ak je technický teren, vela treba manevrovať, prenášať, nie su kladene naroky na max rýchlosť hore, dolu ani po rovine, crosscountry je naj volba-odpruženie zdvihy okolo 100-120mm, vaha býva okolo 12-13kg
je dosť dolezite vybrať si spravny typ bajku,hlavne pre jazdu v terene, lebo jazdit rýchlo na xc je nebezpečné, jazdiť na Dh bajku v technicky naročnom terene s prenášaním je tiež naročne…
neverican, DH od YT-industries je velkost L. Ten stary cross je Author prime tusim, ze 21″ ram? Uz nepamatam a nevyznam sa, ale viem, ze v tej dobre (cca 10 rokov nazad) som vyberal co najvacsi bajk aky bol. Malo to 29″ kolesa uz vtedy a kazdy ma prehovaral, ze aka hovadina, ze stacia 26″. S 29″ o odpruzeni nebolo ani chyru ani slychu (take som chcel). Zlomenia sedlovky sa velmi nebojim, jednak ako roman konstatoval, ze YT je na tom s tuhostou a pevnostou velmi dobre a tiez je ta zadna stavba odpruzena so zdvihom 208mm. Cize nikdy nedostanes do sedlovky taky raz, ktory by ju zlomil. Dalsia vec je, ze DH je stavany tak, ze vacsinou stojis na pedáloch. Sedlovka je dost vysoko, lebo som si ho trosku uzival a jazdil na nom zatial bez motora.
roman, pekne si to rozpisal. V podstate mas pravdu. To vsetko co pises plati, ale pre normalne bajky. Osobne som toho nazoru, ze pri e-bajku je to trosku ine. Preco nemat zdvihy cim vacsie? Vaha toho DH je 16,5 kg. Nevidim zmysel chciet napr. 13kg. S motorom uz kazde kg nemusis nahanat. Ten moj je tazky a aj bat. budu tazke. Celkovo to ale stale bude okolo 30kg co je uzasna hodnota, oproti akej som zvyknuty z tazkeho endura (176kg). Niekedy si myslim, ze vaha moze byt aj na osoh, napr. ked si to rozbehnem do riadneho strmaku a vyuzijem svoju hybnost. S motorkou som to tak robil. Snad to pojde podobne aj tu.
Inak dnes som vyskusal prvýkrát motor, zatial len naprázdno na zemi a tvaril sa solidne. Pekne tocil podla plynu. Skoda, ze nemam vsetko naradie, montoval by som aj celu noc… 🙂
Ahoj vsem,jsem tu novy tak me nekamenujte,necetl jsem uplne celou diskuzi.Ale plne chapu,ze chce nekdo kolo,tedy spise elektrickou motorku do lesa jako ja..Sila do kopce bez prislapu,pouzivat ji jako tichou krosku..Co rikate na stavbu:http://elektrokolanovak.cz/galerie.php
Myslim ze super ram,upravit ho na cyklon,kloidne dat motor dale od stredu a doprostred ramu(udelat do nej pro motor diru)..
Co myslite?Tom
tom, je to dost napadne. Mne osobne sa ten bajk nepaci, take cudo-judo hranate. Nechcem aby ma hned zastavovali policajti, ze aky mam tam vykon, ci mam k tomu papiere a ze je to nelagalne… Princípom silneho elektrobicykla je aj nenapadnost. Tiez by som bol zvedavy co to stoji. A ci je dostatocne tuhy a pevny ten ram. Ci je prevereny. Ja myslim, ze do lesa Down-Hill so silnym elektromotorom je naj… Ake ma rozmery? Kolesa, zdvihy, hmotnost?
Libi se mne na tom,ze je to cisty…Sice hranaty,ale jednoduchy.Nikde z toho nic nekouka,vsechno scovane v ramu..A co se pevnosti tyce,kdyz vidim tu duralovou krabici,zrovna z toho bych strach nemel…Co spis resim je,jestli by neslo neco podobneho se stredovym motorem,a co treba pohon kola misto retezu remenem a s variatorem?Vaha by byla hodne,ale taky by to byla spis motorka jak kolo..
ja než som doladil bajk s cyclone pohonom tak, aby to všetko fungovalo 100%ne , tak mi to trvalo 4 mesiace. stale bolo niečo, čo s tým výkonom nefungovalo podla mojich predstav.
K tej vahe : pokial chces jazdiť v lese a hornatom terene, vaha je velmi doležitým faktorom ovplyvnujúcim dojazd. vymenil som baterku za o 4,3kg lahšiu a spotreba energie klesla asi o 5%: zda sa mi to neuveritelne, este to budem musieť preveriť. Ale asi to tak bude, maratonci vedia svoje, inak by za o kilo lahsí bicykel nevysolili dvakrat vyssiu cenu.po rovine vyssia hmotnost je sotva znatelna, cim vacsie kopce, tým viac to citiť.okrem hmotnosti je pri jazde v terene, v kopcoch doležite tažisko, opať cim strmsie kopce, tým dolezitejsie.je idealne ak je baterka v rame, na chrbte a zadnom nosici hroza.viackrat som sa prevratil dozadu ked som neopatrne pridal viac.
k tým zdvihom: 15 cm zdvihu je na jazdu lesom barskolko. nie vsak na skoky od dlžke 10 a viac metrov, pripadne DH jazdu rozbitým terenom 100 kilometrovou rýchlosťou.Sledoval som v kalnici nedavno na Dh trati chlapcov, 15 cm zdvihmi /CTM boxer/ skakali 4-5 metrov.
Par tvojich predstav urcite skorigujes ale fandim ti, motor spickový-nic lepsie si kupit nemohol, bajk skvely,uz len to daj dokopy…
a nezabudni na poriadne konektory
To tom:
ten rám je ocelový a ma 10kg, hlinikový by mal asi 5kg, cena okolo 800.-E
ma ostre hrany, co je velke minus, lebo niekedy ta hrana velmi boli. ak cely bajk postavis z kvalitých komponentov, bude 2 x drahsí ako porovnatelny seriový. inak ram hodnotím kladne, na bajku s tým rámom som jazdil, mal ale priamy motor a bolo to tak na zvlnene rovinky, asfaltky a polnacky.
ine riešenie je dobrý AM bajk, podla možnosti s najlepsimi recenziami ktorý ti pasne a vojde do stredu pred tlmic baterka aspon 12Ah/48, este lepsie dve.
bajk ktorý som teraz doskladal ma 13kg, asi 4kg motor,05riadiaca jednotka, 3,5kg 15Ah/48v baterka.celkova vaha je okolo 22kg.je to absolutne super, lesom jazdim 50km/h-dolu kopcom, tlmice fox vpredu vzadu to zvladaju s velkou rezervou
dnes 46km, 1361 vyskových metrov lesom po listi i blate, skalach a minute 596Wh-s mojim pedalovaním
tom, za 120 tisic czk možes mať 23kg tažky bajk s fox tlmením zvvihmi 140-150mm, vykonom 1920w a baterkou 700Wh s vahou 3,2kg.Tj spickovo vybaveny stroj, ktorý ťa vyvezie kamkolvek bez pedalovania ak sa udržiš v sedle
priamy motor-na asfalt a na rovinu
stredový motor na najtvrdsi teren,
vyssia vaha na osoh ti bude len v jdinom pipade. ak budeš chcieť isť dolu kopcom ako namydlený blesk. ale vtedy zase horia kotuce a vyviera brzdova kvapilina-už som spalil dva, dalsie brzdy budem kupovať s chladenim.
Autor
Príspevky
Zobrazuje sa 15 príspevkov - 136 až 150 (z celkového počtu 716 )