quilbix ramy poznas? tiež som na tom jazdil, je to dokonalejsi ram ako z ciech ale opať železo tazke 10kg pri osadení 5kW priamym motorom vzadu a 72 voltami siel pekne po asfalte. minuta hore strmou lukou a kuril ako kachle, ruku som ledva udržal. cyclon bol v tom istom kopci vlažný.
Diky Roman. Uz v piatok som zacal skladat, ale zistil som, ze mam atypicky BB bracket. Ocelovy lisovany. Po vybiti tam dam adapter na klasicky BB a dufam, ze to bude spolu pasovat (nastastie ho mali v predajni skladom). Obavam sa este vyosenia motora a velkeho taniera. No ale to vsetko som ocakaval. Tak dufam, ze to dnes dam aspon zhruba dokopy na prve povozenie 😉 Baterky uz som vymyslel kam dam. Asi kupim taky zadny nosic, ale umiestnim ho opacne nad ram na sedlovku. Inde sa ani neda, lebo ten YT-industries ma jedinu kruhovu trubku sedlovu.
Roman: 596 Wh na 46km (převýšení 1361m) – pokud správně počítám, je to při 48V baterce vyjetých JEN 12,4Ah tj. cca 0,27A/km. To se mi jeví jako hrozně malá spotřeba. Buď špatně počítám nebo tak silně šlapeš a k tomu jedeš ekonomicky tak, aby jsi neměl velkou spotřebu 🙂
Já mám v pořádných kopcích v terénu spotřebu okolo nebo i přes 1Ah/km (do kopce nebo i na zvlněných úsecích, kde často brzdím a pak zase přidávám plyn). Po rovině a z kopce také nejedu bez pomoci motoru, když se mi zdá, že mohu jet rychleji… 🙂
Zkoušel jsem minulý týden porovnávat Magic a Cyclone – na stejném úseku – asfaltová cesta cca 1km do táhlého kopce (neodhadnu sklon, autem tam jedu na 3, na 4 se nedá). Normálně jezdíme v terénu, ale zajímala mne okamžitá spotřeba obou motorů a jejich max. rychlost.
Magic s 72V 15Ah LiFePo – 45km/h 38A
Magic s 66V 16Ah Lipol – 45km/h 38A (Lipol jsou tvrdší zdroj než LiFePo)
Cyclone s 44,4V 16Ah Lipol – 38km/h 36A
Cyclone s 66,6V 12Ah Lipol – 53km/h 46A
Byl to relativně krátký úsek, takže nedošlo u žádného motoru ani řj k přehřátí. Cyclone s 66V byl už poměrně teplý, ale jel jako raketa.
karle, konecne super porovnanie, dik za neho. Skoda, ze moj kontroler je len do 66V. Kedby som do neho dal 3x6clanok LiPol, tak asi zhori, lebo pri plnom nabiti by to bolo az 75V. Takto budem musiet ist na vysoke prudy, alebo vymenit kontroler… Pocuj, lepsie je ale uvadzat Wh ako Ah, lebo potom clovek nevie o ake napatie sa jedna. Wh su uplne jednoznacny udaj.
To Roman
Na pedalovani mam kolo,tohle chci spis jako krosku,,Takze klidne 3 baterky lifepo,dohromady 36ah 48 V,prevod na kolo remenem nebo poradnym retezem,nejlepe na primo a v ramu variator,treba z male motorky..A motor vodou chlazenej 3Kw BLDC.Mozna je to utopie..
Zatim jsou to teoreticke uvahy,ale abych koupil kolo za 10tis Us s motorem MagicPie,to mne prijde nesmysl..
ano, 0,27 je mala spotreba, ja pedalujem a aj som sa dosť spotil do tých kopcov. Mám 72kg, bajk 23. behaval som do vrchu a jazdil horske maratony na bicykli. moja zena ma výrazne vyssiu spotrebu.rýchlo idem po rovine a dolu kopcom. idem na spotrebu, aby som prešiel co najviac a nemusel vlaciť druhu baterku,
to porovnanie motorov sedí, ale ak by bol kopec strmsí a musel by si isť rýchlostou 5-10km za hod? vtedy by bol stredový motor jasny víťaz. priamy je ako auto bez prevodovky, na jednej rýchlosti ideš všetko.
to pivnicek:
to je specialita nemcov, lisované stredy a este niekedy široke aj cez 90mm… cyclone motor pasuje na mnoho rámov, ale nie na všetky, na to treba davať pozor pri výbere rámu, jeden som musel zbrúsiť, dodžubal som zavit, dalsí – cube nepasoval nijako.
ten nosic to asi nebude dobre riešenie, v terene velmi často stojím, idem do záklonu, obcas sedím na rámovej trubke kvoli ťažisku, no zaleži akým terenom chceš jazdiť…ale popremýslaj radsej nad inou alternativou, menej by zavadzali akumulatory po bokoch rámu ak nie su moc hrube.
To tom:
popremyslaj, som zvedavy, este som na nete nic take nenasiel.
mam doma betu trial so sedadlom, hlinikova lahučka,nosiť ju možem chcel som el. pohon a kopa bateriek miesto spalovacieho motora ale neviem ako to spraviť. na priamo? aby vyvodove kolečko z motora reťazou hnalo rozetu? bolo by to bez prevodovky… neviem ako by to slo motorka bez motora a par zbytočnosti by mohla mať okolo 45-50kg +baterky a motor, 70-75kg
To Roman
Naprimo by to asi nebylo ono..Prave proto se mne jevi ten variator jako reseni,motor by porad bezel v optimalnich otackach,nebo spis takovych jak by jsi je na kontroleru omezil..Kdyz tu ctu problemy tak je to se hratim,rozetama,retezama,s tim ze motor nejede v optimalnich otackach(MagicPie do kopce)…Ted jsem mimo cr,jak dojedu proberu to s kamosem motorkarem a majitelem cykloopravny..Neco zkusime vymyslet
Tom, Tvoje napady su trosku z rise snov. To co chces vyrobit je vlastne tovatensky prototyp na kolene. Bude Ta to stat mnoho penazi a usilia s neistym výsledkom. Myslim si, ze su efektivnejsie riesenia k dosiahnutiu toho co chces. Ja som zvoli Down-Hill + silny stredovy motor. Vsetko uz mam, aj motor osadeny v BB, akurát si musim najst cas na dalsiu montaz a detaily.
Roman, mas pravdu s umiestnenim tej baterky. Nosic som nakoniec nekupil, dnes som ho v predajni prirovnaval k sedlovke a bol by dost vysoko, co moze v terene prekazat. Skusim dat baterky z boku ramu, na sirku su dost tenke, cca 5cm z kazdej strany. Napadlo ma uchytit ich na zaciatok pavukmi z auta. Pekne ich oboptne a nebudu napevno ale pekne pruzne ulozenie… Inak zistil som, ze mi vôbec nesedi ten nemecky BB bracket. Vyrobca pisal, ze je to 83mm a je to naozaj tak. Taiwanci vsak pisali, ze 83mm, ale to nieje ten rozmer. Sekli sa o cca 7mm. Teraz musim sustruzit zo zavitovanej trubky. No uvidíme, ci flexa, ci sustruh…
Roman: ještě poslední dotaz. Nemusíš nikdy (popř. jak často) během dlouhé vyjíždky zastavit kvůli přehřátému motoru? U Cyclonu se mi stává, že přehřátý motor přestane úplně jet a jak trochu vychladne, tak jede normálně dál.
Dnes jsme byli večer s čelovkami na singletrackách u Vsetína s Magicem. Najeto 14km, vyjeto 618Wh (cca 8,9Ah), průměrná rychlost 21km/h. Nahoru jsme jeli 2x po asfaltu a 2x terénem po modré, dolů po červené.
Pivnicek: taky mám zatím Lipolky (8ks 6S po 4Ah) na kole c Cyclonem připevněné pavoukem z auta 🙂
Nevypadá to nic moc, ale je to funkční. Jen jsem si nedal pozor a jedna baterka se mi trochu připekla od přehřátého motoru, jak se ho dotýkala… a jeden článek byl kaput 🙁
Taky mi nepasoval dodaný BB na můj Canyon. Vyřešilo se to použitím dvou misek našroubovaných na sebe.
Tom, možno by si mohol zvážiť aj možnosť ísť do GNG Gen1. Tento motor je schopný bežať aj na 100V a vydať cez 4kw bez problémov so zahrievanim. Je to podstatne kvalitnejší motor ako 24V Cyclone a je bez internej prevodovky, ktorá spôsobuje prehrievanie. Zvyšné časti sú odpad takže vyžadujú upgrade.
to pivnicek:
baterky vpredu nie su dobré pri jazde z kopca, citelne sa mení ovladanie bajku a vacsia rýchlosť sa stava nebezpecnou, skratka zle sa toci. ale 5cm hrubka je v pohode, skus z kazdej strany ramu ich dať a do ramu napr riad. jednotku.to mas asi jedinu rozumnu možnosť, inak to bude stale niečomu vadiť. ja som mal v rame baterku sirky 145mm a nevadila vobec, praveze to bolo perfektne, ci je v rame alebo bokom je zajedno.
k tomu stredu…no, volako to už dolad, je blbe zasahovať do ramu flexou, to radsej nie, v cykloopravovni mavaju take frezy, že vedia zobrať z kazdej strany nejaky milimeter, ja by som to tak riešil.
to dusan :
ano mas pravdu, gng motory prst hore, ale všetko okolo je smejd.mne sa napriklad pri vlhku sam spustil motor, 3x, a zene sa spustil na plný výkon pri jazde z kopca v lese,
temer sa zabila.nevies aké ovladanie k nemu? lebo tomu od GNG neverím. kontroler je myslim ok.
to karel:
mne sa prehrial iba jeden krát, siel som 60km/hod do mierneho kopca, prsalo, ponáhlal som.inak nie.
ak sa ti prehrieva, priciny budu nasledovné:
pušťaš mu velký prúd nad 20A dlhsiu dobu sa moze prehriať, zaleži od teploty vonku a chladenia
mas to blbo sprevodované ja mam do kopcov 38z-40z, pustam mu do 20A prudu a kuri len tak v norme, ale pedalujem,hlavne do kopca, cim strmsi tým viac, to vyrazne pomaha proti prehriatiu. tiež zalezi od tvojej vahy a bicykla s prislusenstvom
pedalujes minimalne alebo vobec, do kopcov mu treba pomahať, je to vymyslene ako dopomoc, nie je to celkom motorka do terenu
inak by sa ti prehrievať nemal
to tom:
skus zistit ako to ma spravene KTM na tej svojej trial-enduro elektromotorke.ale ja by som skor vsadzal na tie bajky, lebo je to výhodnejsie-lahsie ak dojde baterka, vzdy volako dopedalujes. tlacit 70 kilový stroj-to teda netužim. ono sa to ujalo zatial bud na jadzu po ceste, alebo ako cross na okruh, alebo play moto, polhodinku pojazdiť a šup na nabijacku. ta spotreba v terene pri hmotnosti jazdca a motocykla okolo 130-140kg bude velmi velka,
to Dusan
Ahoj diky za tipy kouknu jak bude chvilka.Nechtel jsem jit do cyklone,ale golden m.dela i spoustu jinych bldc motoru,a prave ze i rovnou s vodnim chlazenim..
Autor
Príspevky
Zobrazuje sa 15 príspevkov - 151 až 165 (z celkového počtu 716 )