E-bajk do terénu s výkonom 6000W

Zobrazuje sa 15 príspevkov - 166 až 180 (z celkového počtu 716 )
  • Autor
    Príspevky
  • #4073
    pivnicek
    Účastník (Participant)

    to Roman
    Tak teda do ramu urcite rezat nebudem. Na to vyzera velmi dobre… Upravujem suciastky z cyclone. Je tam taka trubka, ktora rozsiruje BB z 83 na 190mm. Lavy pedal je vysunuty. V skutocnosti to ale je len 73mm a nie slubovanych 83mm. Ale zda sa ze okrem trubky to vsetko pasuje. Chcel som ju doma odrezat flexou, ale radsej to spravim na dielni sustruhom. Aspon si prvyraz v zivote daco osustruzim vlastnorucne 🙂 Inak dicta volnobezka je tak ako si uz niekolkokrat spominal smetie. Uz len pri letmom toceni mi chodi vonkajsi obvod velkeho taniera cca +-1mm. Nechapem ako moze niekto nieco take vobec vyrabat. Zivotnost to nemoze mat ziadnu… Idem hned objednat to ACS a koliesko volnobezky.

    #4076
    bob
    Účastník (Participant)

    Bohužel to házení je i u volnoběžky ACS, mám ještě jednu DICTA a ta nehází vubec.
    Na tu původní jsem najel bez problému 2500Km a je stale ok.
    Na dictu u motoru jsem najel již 3500km a nic se nepodělalo, mám taky do rezervy ještě jednu (kdyby náhodou se něco podělalo). Asi jsem měl štěstí při nákupu.

    #4077
    pivnicek
    Účastník (Participant)

    Zopar postrehov z dnesnej montaze:
    Znova som musel zabehnut do dielne sustruzit, potom do hornbachu po skrutku. Mechaniku mam hotovu. Ked som nitoval retaz, tak mi to nitovane ocko slo dost tazko, az vyskakovala retaz z malého kolesa na motore. Tak som so srubovakom roztlacil a ide dobre. Dufam, ze som nic neposkodil. Veta roboty som mal s volnobezkou, teda s pruzinou. Ked som ju zachytil o ram, tahalo pruzinu do sikma. Na to aby som ju dal rovno som musel dat kontramatku a dlhu skrutku. Teraz to ale bezi dobre. Zistil som, ze ked mam retaz na velkom tanieri, pri nezatazenej zadnej odpruzenej stavbe mi retaz dre o ram zadnej stavby. Predpokladam vsak, ze pri jazde bude zadok trosku nizsie. Celkovo DH ram si velmi nerozumie s dvojtanierom. S presmykovacom sa budem hrat az po otestovani, velmi ho nieje kam pripevnit a tiez koniec baunena nieje kam ukotvit. Budem musiet dat vypalit na plazme profil ramu v tej casti kam pojde (je to cosi ako sikmy zuzujuci sa kuzel so zaoblenymi hranami), takze to bude na dlhsie. Zatial podla profilu cesty prehodim retaz rukou. Dalej som zistil, ze mam kratky kabel od senzora rychlosti k baterkovému konektoru, tam je totiz vyvedeny, co je dost hlupe. Budem ho musiet viest najkratsou cestou, co nieje najlepsie. OStatne kable su straaaaaasne dlhe, budem sa musiet poriadne povenovat kablovacke, nech to nejako vyzera k svetu. Velky problem mam s plynom. Ked som ho dal tak ako ma byt, zavadzal packam na prehadzovat a dost mi pri prehadzovani prekazal ruke. Tak som ho otocil hore hlavou. Vyzera to blbo, ale uz az tak nezavadzia. Tiez koliduje s brzdou, ledva som nasiel uhol pootocenia, ze sa to tam akotak vsetko pomesti. Mozno zajtra po nakablovani dam prvu jazdu… 😉

    #4104
    pivnicek
    Účastník (Participant)

    Priatelia, tak som sa tesil na prve povozenie, ze som si narychlo zapojil konektor reverzu na plyn (jediny zamenitelny konektor) a asi som si odpiekol riadiacu jednotku. Na wattmetri mi ukazuje nejakych 8W co zodpoveda spotrebe samotneho wattmetra a troch diod na plyne. Po zapojeni riadiacej jednotky sa spotreba nezvysi ani o watt. Predtym, ked som to skusal prvykrat rozlozene na zemi, tak mal motor v kludovom rezime spotrebu okolo 170W. Teraz len 8W. Budem musiet kupit novu riadiacu jednotku. Rozmyslam nad tou novou Kelly: http://kellycontroller.com/kbs72121x55a24-72v-mini-brushless-dc-controller-p-529.html
    Len som si nie isty, ci mi budu pasovat konektory na cyclone 1920W.
    Karel, chcem sa Teba spytat, Ty mas LiPoly bez BMS. Ked ich pripajas, nahodi Ti velku iskru? Mne to slahne taku sajbu, ze mu odtavilo kus z 150A XT konektor. Ako to riesit? Napadlo ma dat tam predradny odpot na naindukovanie a potom natvrdo prepojit… Poradte prosim…

    #4105
    dusan
    Účastník (Participant)

    Ešte je možnosť Lyen kontroler.

    http://www.lyen.com
    Neviem, čo som čítal, ľudia čo bežia 2kw a viac používajú Lyen.

    #4106
    karel
    Účastník (Participant)

    Ahoj Pivnicek. Tve problémy při montáži mi silně připomínají ty mé 🙂
    Já mám na kole s cyclonem přesně stejnou Kelly´, jak jsi napsal odkaz. Je o dost silnější než 48V, 35A Kelly, která se dodává k 1680W motoru. Jednotka má zelenou a červenou ledku, červená dává chybové hlášení. Jinak na kole s Magicem mám http://kellycontroller.com/keb72600x24v-72v280a6kwe-bike-brushless-controller-p-278.html , ta by byla ale pro Cyclona asi zbytečně předimenzovaná, navíc je dost rozměrná.
    Lipoly mám bez BMSky, zapínám to ale přes jednofázový jistič, mám tam myslím 50A D – se zpožděným vypnutím při přetížení. Kelly dodává k jednotce ten odpor, jak píšeš, + diodu, nemám to ale zapojené. Zapojení najdeš v manuálu na stránkách Kelly. Konektory ti podle mne pasovat určitě nebudou, ale to nevadí, připájíš to natvrdo nebo před konektor Cyclona, který tam můžeš nechat. Ale čím méně spojů, tím méně poruch. Teoreticky 🙂
    Dnes jsem konečně zprovoznil přesmykač (spodní tah) . Připevnil jsem ho přes ručně vyrobený plechový držák přišroubovaný na držáku motoru.
    Hodně úspěchů a málo ztrát při dalším zprovozňování ebiku!

    #4109
    pivnicek
    Účastník (Participant)

    Diky Karle, Tvoje rady maju cenu zlata. Posielam sucasny stav, ak by to niekoho zaujimalo.

    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    #4115
    karel
    Účastník (Participant)

    Pivnicek: Pěkně to vypadá!! Hlavně ať už to jezdí!! 🙂 Ze začátku se dá jezdit různě provizorně a postupně to dolaďovat. U nme ale některé věci pak zůstanou provizorní na furt, když se ukážou jako funkční… Jednotku teda objednáš novou?
    Včera jsme byli zase v Semetíně u Vsetína, kde jsou udělané singletracky, výjezd po asfaltu a dolů stezky lesem. Na stejné trati na kole s cyclonem spotřeba 20-25Wh/km, na kole s Magicem stabilně 40Wh/km. Přesmykač na kole s Cyclonem zatím funguje 🙂 V terénu ale jedu jen na malou placku.
    Dotaz na Romana a Boba: můj Cyclone má při rozjezdu při pomalém přidávání plynu prodlevu (nic se neděje) a pak silně zabere (cukne), což je při neopatrném přidání plynu v terénu nepříjemné a až nebezpečné 🙂 Máte s tím nějakou zkušenost?
    Dotaz na Boba: Včera jsem jel na kole s cyclonem s Lipolkami 8ks 6S 4000mAh zapojené serioparalelně tak, že to bylo celkem 16Ah a 44,4V. Vyjel jsem 11,8Ah a pak mi vypla ŘJ, kde jsem měl omezení na min. 40V (teoreticky 3,33V na článek). V praxi to znamená, že mám sice baterku 16Ah, ale dovolí mi použít jen 12Ah… Jít níže než 3,3V na článek asi není dobrá cesta? U LiFePo mám 15Ah baterku a vyjedu min. 14Ah.

    #4116
    bob
    Účastník (Participant)

    Karel, prodlevu si musíš nastavit, najdeš to v popisu nastavení řj. kelly.
    lipolky se chovají kapku divně (ale i li-mn) a to tak že když je cucáš do kopců na maximum v konečném důsledku dají nižší kapacitu než když jedeš po rovině.
    U mých 10s 15Ah mně dají po tovině 14,5Ah a do kopců jen 13Ah vše při poklesu napětí na 35V = 3,5V na článek samozřejmě v zátěži. Po vypnutí zátěže měřák ukazuje 36V.
    Jit na 3,33V na článek je dost riskantní, 3,5V by měl být limit.
    S 6s nemám žádné zkušenosti.

    #4117
    pivnicek
    Účastník (Participant)

    Prave riesim reklamaciu u Greka. Avsak aj tak sa mi zacina o dost viac pacit ta keely riadiaca jednotka: http://kellycontroller.com/kbs72121x55a24-72v-mini-brushless-dc-controller-p-529.html
    Ma to 55A oproti 40A z cyclone RJ a tiez 120A max. oproti 100A, ale hlavne 72V oproti 60V !!! Teda mozem dat 3pack LiPol do serie na 66,6V. Pritom je priblizne rovnako velka. Dalej sa mi omnoho viac paci motorkova throttle: http://kellycontroller.com/throttle-hall-5v-twist-gripwuxing-p-134.html
    Tiez asi vezmem contactor: http://kellycontroller.com/main-contactor-cz-72vdc-coils-100amps-p-75.html
    Dioda a odpor je vraj v baleni k RJ. Prosim ale o radu. Ako tak pozeram zapojenie, nieje mi jasne ako zapojim thermistor z cyclone motora. Je to tu na obr. dole: http://www.cyclone-tw.com/FAQ.htm
    1 a 4 kablik thermistor. Neviem kam to zapojim do keely KBS-X. Nic take tam nevidim.
    K Tvojmu poslednemu odkazu na LiPol Karle, ja by som znizil kludne na LiPol clanok ist do 3,0V. To je pri vysokej zatazi, vtedy trosku moze klesnut na clanok. Ked to prestanes zatazovat, stupne napatie nad 3,3V. Inak nevyzmikas z LoPol maximum.

    #4118
    bob
    Účastník (Participant)
    #4119
    dusan
    Účastník (Participant)

    Pivnicek, to chceš skúsiť bez prevodovky?
    Aj keď pozerám, na Cyclone stránke to tak predávajú.

    #4122
    karel
    Účastník (Participant)

    Bob: dík za radu. Po rovině moc nejezdím, jen do kopce nebo z kopce… 6S se chovají principiálně asi stejně jako 10S, to by nemělo mít vliv. Je fakt, že jim asi dávám zabrat, tak pak nevyužiju teoretickou kapacitu. V každém případě má při mém použití 15Ah Lifepo určitě využitelnější kapacitu než 15Ah Lipol. Navíc je potřeba opatrného zacházení a nabíjení u Lipolek. Lipol ale jsou levnější a lehčí…
    To nastavení plynu jsem zkoušel, ale nemělo to moc vliv, ještě to budu muset zkusit. Výměna plynové rukojeti by nepomohla? Jedna věc je prodleva, než začne motor vůbec jet a druhá věc je, že to hodně „cukne“. Ta druhá je ještě nepříjemnější než ta první.
    Pivnicek: Zapojení termistoru ti neporadím, neřešil jsem. V návodu na Kelly o termistoru píšou, ale ve schématu zapojení není. K motoru 1680W je ale dodávána standardně Kelly 48V 35A a ta má stejné vnější zapojení jako ta 72V, 55A. Podle ní jsem zapojil tu 72V, 55A. Pokud je zapojení stejné u tvého motoru 1920W jako u mého 1680W, pak ti můžu poslat, jak to mám zapojené. Ten contactor s odporem a diodou jsme nikdy nepoužívali, ale možná je to chyba. V návodu píšou, že se může řídící jednotka bez precharge odporu při zapnutí poškodit…
    Ten motorkový plyn – nevím. Při sjezdu jsem někdy rád, že držím pravou rukojeť za pevnou část (dělený plyn), abych při nějakém nárazu omylem nepřidal plyn. Asi je to ale jen otázka zvyku.

    #4123
    bob
    Účastník (Participant)

    Maš to nastavené nějak takto?
    http://teslabike.online/wp-content/uploads/2014/06/%C5%99j-kelly-1-nov%C3%A9.jpg
    http://teslabike.online/wp-content/uploads/2014/06/%C5%99j-kelly-2-nov%C3%A9.jpg
    U kroku 2 se akcelerace nastavuje na 3-5 (1 je okamžitá, 10 je pomalá)

    #4124
    pivnicek
    Účastník (Participant)

    Bob, dobre odkazy. Cize plati jak som napisal, pri zmykani ist do 3,0V. Ked nechcem skracovat zivotnost, tak trebarz len do 3,2V. V praxi by som to riesil asi tak, ze ju budem zmykat a ku koncu cyklu uz treba ist pomalsie a nie na plny vykon. Celkovo ale len do 80% kapacity. Ja by som volil asi viac Ah LiPol. Napr. 22Ah. Resp. spojit tie dve lacne 10Ah.
    Dusan, nerozumiem co sa pytas. 1920W cyclone ma prevodovku v sebe. Vystupne otacky ma nizke, idealne na dany ucel. To nieje ten model s 7T kolieskom, ale 14T.
    Karle, prosim posli mi Tvoju schemu zapojenia. Z tych schem neviem vycitat zapojenie termistora. Podla navodu zapojim z motora pin 1 brown na + pol cez vypinac a pin 4 black na kellyovsky pin 7 PWR? Je to na obr. Inymi slovami na termistor nam plne napatie a vyvediem do PWR konektoru na Kelly? Nezda sa mi to…
    Karle s tym plynom je to dobre. Na motorke to tak je a nieje to problem. Vec zvyku. Skor sa obavam toho deleneho plynu. Ale ten som zas nikdy nevyskusal ja… 🙂

    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
Zobrazuje sa 15 príspevkov - 166 až 180 (z celkového počtu 716 )
  • Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.