Zdar Karle!
Momentalne tam mam 44,4V 22Ah. Dalsie dve 44,4V 10Ah som momentalne pozical kamosovi na testovanie. Mam v plane na mierne presuvy 10Ah a na poriadny narez 22,2Ah. Tie s vyssou kapacitou maju vyssiu prudovu zatazitelnost. Tie baterky teoreticky v spicke davaju 450A. Obmedzenie je teda RJ, ktora robi do 120A. A tak to naozaj je. Baterku nabijam stvorkanalovym Hitec nabijacom s balancovanim. Nabijal som celkovo len 2x, raz bez a raz s balancovanim. Musim si prerobit balancne kable na dlhsie, aby som to robil komfortne. Aj nabijacie kable detto.
Prave som dokoncil dve pevnostne vystuhy proti kruteniu drziaka motora a dal silnejsiu pruzinu na napinak retaze. Asi 3x sa mi pri testovacej jazde stalo, ze mi preskocil zub na rozvodovej retazi od motora.
Caute
Nechcem mudrovat , ale z elektro hladiska P=UxI z toho vyvodis vzorec I=P/U
Ak to dosadis tak je jasne ze cim vacsie napatie U tym mensi prud I …cize prud je priamo umerny napatiu. Dalej ak premyslis tak cim mensi prud tym mesie tepelne straty atd…..Priklad 6000W motor na 48V bude brat: 125A ale 6000W motor na 72V uz len 83A a na 96 V iba 63A avsak viac clankov , drahsia beterka a kusok vacsia vaha….ale aj tak myslim ze hore s U sa ist oplati….
Ozaj a ak nieco silne tak myslim ze toto je super…. http://elektrokola-elektroskutry.cz/elektrokola-horska-novakola-top-7
asi to tu uz bolo spomenute….
PS: motorky som mal /mam / aj ja. Elektro a spalovak sa moc neda porovnavat…
Litrove Varadero zryluje z 0-100 za cca 6s TDM900 to robila este menej ale zatah tak od cca 3000 otacoch aj to pri vecku -…radovy este vysie …a elektro linearne od 0 otacok …./ podobne ako start lietadla/ myslim teda….aspon mne to tak pripada
Cau SFSF. Od zaciatku som chcel tiez 72V. Resp. moja volba su LiPol baterie, cize 66,6V. Su totiz lahsie, tvrdsie, mensie a teda celkovo „adrenalinovejsie“. Kvoli tomu som aj menil riadiacu jednotku z 60V a 100A na 72V 120A. Stale je mozne, ze po case dokupim tretiu bat. a zvysim si dojazd a zvacsim maximalku a vykon. Avsak uz vidim, ze vykon zvysovat len tak sa neda a vsetky namahane casti sa ohybaju, retaze praskaju a brzdy horia. Tiez prehrievanie motora a vyssia hmotnost a navysenie ceny. Ten bajk vyzera parametrami super, dizajn nic moc (to ani moje baterky a kable niesu terno). Velmi rad by som ten bajk porovnal s mojim. Este som svoj nevazil, ale myslim, ze budem tak o 10kg lahsi. Brzdy mam rovnake, kolesa s vacsim priemerom, sirka totozna, zadne uzsie. Zdvihy rovnake. Najvacsim rozdielom je priamy motor. Cize ucinnost tamtoho bude cca o 30% nizsia, tiez dojazd slabsi, resp. mozno rovnaky, kedze ma viac Wh. Tiez sa neda navolit iny prevod ked sa zmeni jazdny profil, cize pomala jazda krokom v tazkom terene – brod bude problem. Urcite vsak bude lepsi spolahlivostou. Ten moj este musim vela ladit a odstranovat slabe miesta. Stale si vsak myslim, ze poriadny downhillovy bajk v kombinacii so stredovym motorom je to najlepsie co sa da zohnat.
K tym motorkam SFSF. Jasne, ze moto je nieco ine. Ja mam namysli porovnanie pocitu pri zatahu. Bajk je omnoho lahsi ako moto, cize staci uplne maly vykon na podobne zrychlovanie. Maximalku taku ale nedosiahnes, lebo tam uz vykon na odpor vzduchu nepostacuje ako je to u moto. Ja som mal XT600, jednovalec, ktory zatiahol aj od 2500ot. K elektromotorom, nieje to celkom tak, ze elektromotor ma plny krutak od 0 ot. Je to asi riadenim, ze ak dam maly prevod, tak zatiahne od 0 perfektne. Avsak, ak dam velky prevod, tak RJ zacne akosi odpajat motor a ten od 0 vobec netaha. To je prave problem s priamyli motormi, ze od 0 nemaju zatah, ale treba prislapnut – rozbehnut ich. Najprv som nechapal ked som videl videa americkych tinedzerov ako prislapuju od 0 a potom uz letia… Ked som vyskusal svoj bajk, pochopil som to. Priamy motor proste nieje na jazdu krokom. Vtedy ma aj strasne nizku ucinnost. Kdesi davnejsie som k tomu napisal dlhy popis s grafmi… Kvoli moznosti zmeny prevodu je teda vyhodnejsi stredovy motor. A tiez kvoli moznosti prislapu v akejkolvek rychlosti a pri vybitej bat. na dojazd domov. Pri priamom motore je to cosi podobne ako na babete…
Pivnicek, dovolím si nesúhlasiť s tvrdením, že DD motor má malý krútiaci moment od nuly. Je to práve naopak, krútiaci moment sa s klesajúcimi otáčkami zvyšuje a dosiahne v podstate maximum pri zastavení. A to aj napriek tomu že riadiaca jednotka limituje prúd batérie (najčastejší prípad). Krútiaci moment je priamo úmerný prúdu motora (ktorý nie je rovný prúdu baterky), a ten sa s klesajúcimi otáčkami zvyšuje. Jediné čo klesá spolu s otáčkami od určitého momentu je mechanický výkon motora a účinnosť (až na nulu pri 0 otáčkach/min.). Trochu inak sa môže chovať motor v prípade, že RJ má aj obmedzenie prúdu motora, po dosiahnutí jeho max. hodnoty (čo znamená aj max. hodnotu krútiaceho momentu) sa až do zastavenia motora nemení. Z tohto vyplýva, že najväčší krútiaci moment má DD motor pri štarte a so vzrastajúcimi otáčkami postupne klesá. Zároveň však stúpa účinnosť a tým mechanický výkon. Pri slabých DD motoroch je citeľné zlepšenie rozbehu pokiaľ motoru pomáha cyklista, motor sa rýchlejšie dostáva do oblasti vyššieho výkonu a účinnosti čo sa prejaví aj na spotrebe. Cítiť to aj pri silnejšom DD, nakoľko pri najnižších otáčkach je mechanický výkon stále menší alebo porovnateľný s výkonom človeka. Krútiaci moment je však najvyšší.
Čo sa týka rýchlosti, ani pomalá jazda pre DD nie je problém z pohľadu účinnosti, pokiaľ to nie je do kopca. Zlú účinnosť má DD motor až keď sa dosiahne určitý pomer otáčok a príkonu. A to je presne tá pomalá jazda do strmého kopca s plynom na doraz alebo ťažko prejazdné technické úseky s neustálym rozbiehaním a brzdením. Na to DD naozaj nie je vhodný.
LuboN, tak asi to inak funguje na priamom motore ako na stredovom. Na mojom cyclone 1920-3000W ked mam velky prevod, tak RJ ho od rychlosti 0 na chvilku zapne a potom vypne. Predpokladam, ze je to kvôli prehrievaniu. Aj elektromotor sa asi potrebuje chladit tocenim. Proste od 0 nezabera. Ked dam ale mensi prevod, tak dviha na zadne.
Dnes som konecne dokoncil napinak. Musel som si objednat specialnu pruzinu na napinanie, zatial napina perfektne. Trosku som si dnes zablbol, bohuzial znova po tme. Moje dojmy sa daju charakterizovat do troch slov: Masaker, masaker, masaker. Je to naozaj nebezpecny bajk. Skusil som dat to na zadne. To ale nielenze dalo, ale ma to prehodilo a skoro som sa vysypal. Oproti motorke je tu totiz jeden problem – opozdenie plynu. Ked uz som na zadnom a potrebujem ubrat vykon, RJ este asi pol sekundy dava plny vykon a mna bajk zhodil zo sedla ako neskroteny plnokrvnik amaterskeho jazdca rodea 🙂 Tiez som skusil maximalku na osvetlenej stvorprudovke. U zopar vodicov som vypozoroval vygulene oci, ked som ich obehoval bez pedalovania v rychlosti odhadujem cca 60km/h. Skusal som aj jazdu po rozbitej luke a je to parada. DH ram krasne plave v terene a vykonu je nadbytok. Najazdil som asi 8km stylom brzda-plyn, maximalka, brzda, plne zrychlenie, test do kopca a tak podobne. Spotrebu som mal 8Ah. Cize takmer pol baterky. Vacsinou som vsak mal na wattmetri 2000-5000W. Skusal som mechaniku, ci uz je vsetko tuhe a pevne ako ma byt. Zda sa ze uz je to ok. Uz teraz sa tesim na zajtrajsiu jazdu. Mozno to nevydrzim a pojdem na nom aj do prace 😀
Ak by mi niekto z Ke alebo okolia pozical GoPro kamerku, alebo nieco podobne, rad by som natocil jazdu…
Pripajam dnesne moje videjka na YouTube:
No jasné že to kape, veď to je ako keby si sa šiel pohýňať s autom so zaradenou 4-kou… Inak veru peknú mašinu si zložil, až sa rozhodnem skúsiť streďák určite sa budem inšpirovať 🙂
Čo sa riadiacej jednotky týka, tak si myslím, že by mala reagovať na pustenie plynu okamžite, to ani nie je asi celkom bezpečné aby na toto reagovala opozdene…
Ja som si na natáčanie pri jazdní a aj iné účely kúpil celkom lacnú kamerku do auta: http://www.ebay.com/itm/371149477154?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
Nie je to síce žiadne GoPro, ale za tých pár drobných môžem čosi natočiť a ak sa mi to zapáči možno kúpim niečo lepšie. Plus je že to skoro nič neváži, mínus potreba napájať z USB portu 5V (vstavaná bat. vydrží len chvíľu, v aute sa to napája z 12V zásuvky cez adaptér). Vyriešil som to takým udelátkom ktorým sa nabíjajú mobily v teréne.
Len opar faktov z posledného videa: Jazda ultra testovacia – brzda-plyn, kopec, maximalka, dvihanie na zadne a pod. Max prud 115,2 Amper, Max. dosiahnuty vykon 5277W, 7,8km trasa, 8,5Ah. Pokles napatia z 50V na 46,5V. Pokled napatia pri max. vykone 5277W 43,66V. Teplota vzduchu 4C.
Opravujem spotrebu. Zistil som, ze to ukazuje aktualne zvysne Ah. Cize ak je defaultne nastavene 10Ah, tak som spotreboval 1,5Ah. dnes uz chcem nastavit obvod kolesa a Ah baterie, nech to je ako ma byt…
K té spotřebě. Spíš bych věřil při tom výkonu tomu prvnímu údaji, 8,5A na 8km než 1,5A na 8km 🙂 Těch vyjetých 1,5A by byla neuvěřitelně malá spotřeba cca 0,18A/km při rychlosti 60km/h!! Prověř to a dej vědět 🙂
K té jednotce. Mám stejnou na motoru Cyclone 1680W s poskládanou Lipol 44,4V, 16Ah a mám úplně stejný problém, že po ubrání plynu je zpožděná reakce. Zkoušel jsem všechna možná nastavení, radil jsem se i s výrobcem a úplně se mi to nepodařilo vyřešit. V terénu je to velmi nepříjemné! Kdyby jsi přišel na to, jak to vyřešit, dej vědět!
Jinak spotřebu mám cca 20Wh/km tj. při 44,4V cca 0,5 A/km.
Karle, tu odozvu beriem, zatial tak, ze si na to musim zvyknut. Alebo zeby som skusil zapojit cyclone RJ? Ta ma akurat trosku nizsi max. prud, len 100A. Co by bolo -15% vykonu pri zrychlovani. Opozdena reakcia plynu mi pripomina moj turbo motor v aute TSI. Tiez pri nizsich otackach treba pockat a potom, ked sa nadychne, uz ide. Teraz uz s tym nemam problem. A v terene som este nejazdil, velmi sa tesim, ked vybehnem do lesa. Bajk je velmi komfortny.
Dnes som nastavil priemer kolesa. Isiel som do tiahleho kopca, kto pozna v Kosiciach od Amfiteatra az hore na Popradsku. Cely kopec bez prislapu mierne cez 40km/h. Potom po Popradskej – mierny kopec, takmer rovina max. 54km/h. Baterku som mal ale trosku vystavenu po tom kopci a teplota okolo 8°C. Kamarat ma natocil na kratke videjko:
Táto odpoveď bola upravená pred 9 years, 9 months používateľom pivnicek.
Zdar pivnicek, pekny bike a dobra volba stredový motor…Jednoznacne moznostou pouzitia prevodu bicykla motor má obrovskú silu/rychlost podla prevodu….klasicky ako u motoriek , auta apod ….prevodovka..
Tam som ja videl ale aj velku nevyhodu a to prave tak ako si pisal…motor 5KW na bicykel to je velmi slusná porcia sily. No s takou silou fakt treba retaz, kolecka , prehadzovacku atd ..doladit ba neviem ci vobec sa este z bicyklu da pouzivat…ci by to nechcelo nieco ine…V tom vidim zase vyhodu priamych motorov.
Ja som to riesil ako som uz pisal …zadny do 750W a predny do 350W. Do kopca ak idem len na zadnom tak ide 700 Wh / s prislapom/ a ak mu pomozem prednym klesne na / 400Wh/ alebo ak idem dlhu trasu tak idem na zadnom a predny necham pre istotu ak by dosla energia zadnemu….alebo opacne …podla potreby rychlosti.
Ale urcite mam v hlave plan taky ako ty ..okolo 1 kW a stredovy
Ak ist viac do vykonu tak je to na zvazenie ….cena/dojazd/vaha a hlavne nasi kamarati policajti si to uz urcite nenehaju ujst… takze stavat nieco len do terenu ako kross -… no mozno aj to bude 🙂
Cele zle. Po 20km testovania je zosilneny drziak stale slaby. Pri vykone cez 5kw sa to dalo cakat. Lutujem, ze som si nespravil MKP analyzu pri navrhu drziaka v 3D. Cely ho poprehybalo a dokonca mi vytiahlo lisovane uchytenie BB z ramu von. Budem musiet znova navrhnut upravy a asi novy drziak nebude z duralu ale z nerezovej zosilnenej ocele. Tiez uvazujem, ze predsalen pouzijem 66,6V namiesto 44,4V, cize vykonom pojdem z 5277W na 8000W. V tom pripade uz drziak uplne poprekruca… A mozno predsalen pristupim k obmedzeniu prudu, napr len do 100A, z dovodu predlzenia zivotnosti bateriek a mechanických casti… Takze nakoniec bude výsledok 6000W ako v nadpise tohto vlakna 🙂 Poobede moznu pridam nejake foto zo zdeformovaného drziaka.
Autor
Príspevky
Zobrazuje sa 15 príspevkov - 256 až 270 (z celkového počtu 716 )