E-bajk do terénu s výkonom 6000W

Zobrazuje sa 15 príspevkov - 271 až 285 (z celkového počtu 716 )
  • Autor
    Príspevky
  • #4819
    bob
    Účastník (Participant)

    Ono je to i díky tomu že máš špatnou techniku řazení a ten silný motor necháváš rvát na malé převody:-) Nebo se pletu?
    Já mám kalený dural 5mm a motor uchycen 4 bodově a vše ještě zpevněno držákem v mistě uchycení flašky na pití, viz http://bob54.rajce.idnes.cz/Kompletni_prestavba_elektrokola_2015/
    Tohle by nehlo ani s těma tvýma 6kW:-)

    #4820
    pivnicek
    Účastník (Participant)

    No ano, Bobe skusam aj male prevody, zatah odspodku. Musi to vydrzat kazdy rezim. Byt opatrny a davat si pozor pri radeni sa mi moze nahodou niekde daleko od domova vypomstit. V ramci testov zatazujem co najviac v najtazsich podmienkach.
    Tvoja praca je krasna. V jednoduchosti je sila. Bohuzial sa velmi inspirovat nemozem, kedze drziak na napoje nemam a nemam ani trubky ramu kruhového prierezu, ale prierezu „halabala“. Tiez mi tak pekne nesedia roviny uchytenia motora a BB. Skoda, velmi by mi to ulahcilo konstrukciu. No nic, som konstrukter, tak sa budem musiet s tym popasovat. Tiez som chcel dat ten najpevnejsi dural aky sa u nas da kupit, cize EN AW 7075 – AlZnMgCu1,5, cize medza pevnosti Rm 540 MPa. Aj som si kupil tabulu, ze z nej budem drziak vyrabat. Bohuzial, tento dural je super pevny (ako bezna ocel), ale neda sa tvarnit – ohybat. Praskol by. Cize som musel pouzit iny, co ma len 125MPa. Aky presne dural si pouzil Ty? Kaleny dural je totiz makky a tvarny, presne naopak ako u ocele. Pri tej hrubke co si pouzil to vsak je jedno, je to cele robustne, ze budes mat navzdy pokoj. Pekne mas aj vypinace, to si chcem aj ja tak v buducnosti spravit podla Teba. Na obr. vidno ako BB vytiahlo von a pokrivilo bocnu platnu a aj uchyt motora s výstuhou.

    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    #4822
    neverican
    Účastník (Participant)

    RE: “ Bohuzial sa velmi inspirovat nemozem, kedze drziak na napoje nemam a nemam ani trubky ramu kruhového prierezu, ale prierezu “halabala” „

    Pracujem v nástrojárni a presne viem ako by som vyrábal držiak na halabala trubku.
    Najprv by som skopíroval prierez trubky na začiatku a na konci kde bude tento držiak(objímka)napr. pomocou papierovej šablóny – rozumej vystrihujem z papiera a prirovnávam na trubke kým mi to presne nesadne. Následne si to naskenujem do pc a v CADe to obkreslím a vytvorým dve krivky(začiatok a koniec objímky). Následne vyrezať na drôtorezačke pomocou 4-osého rezu, alebo vyfrézovať na CNC frézovačke(3D). Následne to bude sedieť ako … na šerbli.

    #4823
    bob
    Účastník (Participant)

    Dřžák na pití tam sice mám ale trubka je taky „halabala“ profil, rozhodně to není kružnice.
    Určitě to půjde vyřešit podobně hlavně to chce materiál který se nedá ohýbat, já mám tento

    Výpalek 5MM-424203.62 1,0 ks 300,00 300,00 21%
    Norma: AlCu4Mg1 kalený, č. v. 2015060102ST, Vaše č. Pravá konzola
    015060101 Výpalek 5MM-424203.62 1,0 ks 300,00 300,00 21%
    Norma: AlCu4Mg1 kalený, č. v. 2015060101ST, Vaše č. Levá konzola

    Je to od profíků a je to kalené a neohebné, je to z fa ALUPA

    A ještě k tomu řazení, v autě a nebo na motorce se taky nerozjíždíš na 5 nebo 6 stupeň ale pěkně od jedničky.
    V prudkém kopci taky řadíš níšší rychl. stupeň.
    Chovej se k tomu jak k autu a nebudeš mít problémy nejen s ohnutím konzol ale i se řetězem a ozubenými koly:-)

    • Táto odpoveď bola upravená pred 10 years, 1 months používateľom bob.
    #4825
    pivnicek
    Účastník (Participant)

    Dik za rady chlapci. Bobe, EN AW-2024 co je AlCu4Mg1 je super, lenze bez moznosti ohybania. Ja ohyba potrebujem, kedze mi nesedia roviny tak ako na 1680W motore. 1920W motor je omhoho vacsie cudo. Co sa tyka profilu halabala, tiez mi kolega radil pouzit plastelinu, resp. modurit, prilozit, potlapkat, nech sa skopiruje tvar, potom prevarit – vytvrdne, potom rozrezat pilou a oscanovat. Asi by to slo. Ale velmi to hadam nebude potrebne, kedze sila od motora posobi tak, ze motor pritlaca k ramu. Tiez je u mna dalsi problem, ze takmer vobec nemam miesto v rame na nejaky uchyt. Je tam tlmic a odpruzenie zadneho kolesa + boudeny osadene priamo na trubke zvnutra. Dokonca ledva som tam prepchal dve SK-pasky na pritiahnutie motora k ramu. Pozrite foto. Prikladam tiez foto mojho diela zo dnes. Nepaci sa mi to, vyzera to dizajnovo strasne, ale ohybat by sa to nemalo. Ohyby su s velkym polomerom, lebo planujem pevnejsi dural vyuzit, ktory ma predpisany vacsi polomer ohybu. Zajtra to hodim na vykres a dam vypalit laserom a poohybat na CNC ohybacke.

    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    #4828
    bob
    Účastník (Participant)

    Osobně bych to doporučoval uchytit na všech 4 bodech motoru.
    Když jsem měl původní konzoly jen na dvou bodech tak se to taky kroutilo.
    Ty podložky mezi těma konzolama taky nejsou moc košér.
    Kdyby tam nebyly možná by se to ani nezkřivilo. Vždy celá plocha vzájemně sešroubovaná je mnoho násobně pevnější.

    • Táto odpoveď bola upravená pred 10 years, 1 months používateľom bob.
    #4830
    bob
    Účastník (Participant)

    Chtělo by to taky přiložit k tomu rozměry, třeba jaké jsou vnitřní rozměry mezi konzolami na osce, jaká je šířka středového domku? rozměry motoru?
    Já bych použil dvě konzoly kalené neohýbané a mezi ně přišrouboval profil U tím bych měl plochu pro uchycení samotných motorových konzol.
    Ten profil by mohl mít klidně i 5-8mm silný. Pro uchcení motoru bych použl pak 2 kusy profilu L taky zesílený. Vše sešroubováno šroubama.
    Řešení je i bez ohýbání a tím je vyloučeno použití „blata“.

    • Táto odpoveď bola upravená pred 10 years, 1 months používateľom bob.
    #4832
    pivnicek
    Účastník (Participant)

    Pozrel som si profily L a U. Bohuzial nasiel som len z materialu 6060, co je ako Ty nazyvas „blato“. Kvalitny pevny dural viem zohnat len rovny plech. Taky mam aj doma AW 7075 – AlZnMgCu1,5 co je nejakých Rm 540MPa, Re 460MPa. Bajk rozostup BB ma 88mm a motor rozostup ma 133mm. Take U ani neexistuju, takze by to museli byt len L profily. Srubovat spolu 5ks roznych profilov nieje najlepsie riesenie. Zda sa mi lepsie toto co riesim. Navyse je mozne to nastavit – rovinu kolesa motora a velkeho taniera na BB. Snad toto riesenie bude ok. Bude to pevnejsi material s omnoho pevnejsim konstrukcnym usporiadanim. Ak nie, budem musiet uvazovat dalej. Este je tu moznost spravit drziak z nerezu. Je 2x pevnejsi, ale 3x tazsi, cize celkovo nevyhodny. Chcem aby to bolo co najlahsie.

    #4833
    pivnicek
    Účastník (Participant)

    Nemate niekto nahodou na predaj 40 zubove chainwell koleso? Original mam 48 zubove. Uplne zbytovne take velke. Velke kolieska vzadu na prehadzovac vobec nevyuzijem, kedze je to silny motor. Alebo ak by ste niekto objednavali z cyclone alebo od Greka z turbobikekit.com, tak by sme sa mohli dohodnut. Doprava totiz vynde viac ako cena kolesa. Resp., zeby som si ho nechal vypalit z nerezu? Resp., kedze idem zatial len na 44.4V tak je mozne, ze ked zvysim napatie na 66.6V tak pojdem aspon 80km/h? Zatial totiz dosahujem na rovinke len 53km/h. Neviem vyuzit potencial motora, vykon pri max. je len nieco okolo 1500W. Ake vy dosahujete maximalky pri 1680W motore a pri akom napati?

    • Táto odpoveď bola upravená pred 10 years, 1 months používateľom pivnicek.
    #4834
    bob
    Účastník (Participant)

    Požívám profily 6060 a moc to tedy blato není obvzvlášť při vrtání:-)
    Však uvidíš sám jak to vyřešíš ja také možnosti jako ty (ohýbání, řezání, atd.) nemám.

    #4835
    bob
    Účastník (Participant)

    http://www.gebhardt.cz
    Tady jsem si nechal udělat 40z i 28z převodník.

    #4837
    pivnicek
    Účastník (Participant)

    Kludne si mozes nechat vyrezat laserom aj Ty a na CNC ohybacke ohnut. Robia to vo firme http://www.laserkov.sk Dokonca tam maju aj nejake materialy na vyber, nemesis material zhanat. Tentokrat ale objednavam material z http://www.hlinik.sk a Rovno ho poslu do laserkovu. Ten predosly drziak komplet vyroba s materialom obe casti ma vysli na smiesnych 16.5 Eura. Len treba im to treba nakreslit do pdf vykres a dxf model rozvinuteho tvaru. Posles mailom a nechas si to poslat domov hotove…
    dural 6060, cize AlMgSi sa vyrabaju v dvoch vyhotoveniach T6 a T66, co zodpoveda medze pevnosti Rm 170 a 195MPa. Nieje to blato, ale ani ziadna slava. Ten moj material z ktoreho som ohybal mal Rm 125MPa. Ten rovny duralovy plech co som spominal AW 7075 – AlZnMgCu1,5 ma Rm 540MPa. To uz je na urovni slusnej ocele, resp. nerezu. Info napr. tu dole: http://www.alunet.cz/normy-tvrdosti-hlinikovych-slitin/
    Bobe a kolko Ta vysla vyroba ozubenych kolies? Rozmyslam, ze aj to si dam urobit v laserkove…

    #4838
    pivnicek
    Účastník (Participant)

    Pocitam, ze na 80km/h potrebujem namiesto 48z az 32z koliesko na pedaloch.

    #4839
    pivnicek
    Účastník (Participant)

    Prave ma napadlo, ze nieje potrebne vyrabat nove ozubene koleso, staci vyrobit-vypalit laserom adapter medzi volnobezkou a standardnymi 4 dierami pre uchyt ozubeneho kolesa a viem kupit akekolvek standardne koleso a menit podla potreby. Original mi zvysil z downhilu od YT-industries 36z. To sa mi zda dobry pocet.

    #4840
    bob
    Účastník (Participant)

    Tady je cana za výrobu převodníků + doprava

    Dobrý den,

    cena velkého převodníku 495,-, malého 272,-

    poštovné 86,-

    děkuji

    S pozdravem / Best regards

    Gebhardtová

    • Táto odpoveď bola upravená pred 10 years, 1 months používateľom bob.
    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
Zobrazuje sa 15 príspevkov - 271 až 285 (z celkového počtu 716 )
  • Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.