44 namiesto 48z je zhruba 10% rozdiel v prevode. Cize ak pri 48z das 50, tak pri 44 vychadza 55km/h. 850W Ti staci na 50km/h? Mne na to trebalo asi 1500W, ked sa dobre pamatam. Overim a potom napisem.
Pochop že to není o watech ale o převodech.
Jezdci TF nemají žádné motory a taky to švihají po rovině 60km/h:-)
Ty k tomu potřebuješ 1680W což jezdci TF rozhodně nevydají.
Táto odpoveď bola upravená pred 9 years, 11 months používateľom bob.
OK, znie to rozumne. Idem teda menit prevody 🙂
Zas jazdci na TDF maju trosku ine odpory – ine bajky. Na downhile nejazdia po asfalte 50-tkou. Ktovie kolko by dali s DH, mozno tak 42 pri rovnakom vykone noh. Ale 80 musim dat s 5kw urcite aj keby co bolo…
Táto odpoveď bola upravená pred 9 years, 11 months používateľom pivnicek.
Fyzika nepustí, pri jazde po rovine za bezvetria s predpokladom že na horskom bicykli sedí normálne oblečený jazdec normálnej hmotnosti sú výkony potrebné na dosiahnutie určitej rýchlosti konštantné. Prevody s tým nijak nesúvisia. Tie slúžia iba na to, aby sa optimálne prispôsobili otáčky motoru rýchlosti jazdy a tým sa dosiahla požadovaná účinnosť prenosu energie. Pri predpoklade účinnosti elektro-mechanického systému okolo 80% sú priemerné potrebné príkony pre tieto rýchlosti za daných podmienok nasledovné:
20km/h – 135W
25km/h – 216W
30km/h – 345W
40km/h – 720W
50km/h – 1380W
60km/h – 2330W
70km/h – 3700W
80km/h – 5300W
Pivnicek, ak budeš mať na to vhodný prevod, tak tých 80 by si vytiahnuť po rovinke na tom mal. Inak hodne urobí už len to, či máš na sebe bundu, oteplovačky a čo ja viem čo, alebo ideš v tričku a kraťasoch. Na odpor vzduchu to má celkom vplyv, takže v lete asi budeš jazdiť trochu rýchlejšie než teraz 🙂
A ešte jedna vec – pokiaľ ideš stále na jednom prevode, tak máš priebeh účinnosti od spodku rovnaký ako pri hub motore. Jedine neustálym radením a udržovaním motoru v optimálnych otáčkach sa dostaneš na optimálnu účinnosť a spotrebu.
Dik Lubon, pekne cisla. Z nich vychadza aj to, ze s 250W 40km/h nespravis (sice mozes pedalovat a chvilu ist na 500W, tak ano…). ANo, poznam to z motorky – enduro, ze ked som sa poskladal na motorku, tak sla 150-160 a ked som si sadol normalne, tak len 140. Jeden prevod zo stredoveho motora spravi vlastne hub motor, to mi je jasne. Takze vopred si navolim podla ocakavanej jazdy (v terene, na ceste) predpokladany vhodny prevod. HUB motor bude na ceste ucinnostu v pohode, ale v lese uvaris baterku. Tak nejako si to predstavujem podla toho co som nacital…
Táto odpoveď bola upravená pred 9 years, 11 months používateľom pivnicek.
To jsi si vycucal z prstu a nebo odkud? Převody s tím vždy souvisí.
Chceš tím říci že zavodníci na TF vyvinou VÝKON 2330W?
Je prokazatelné že těchto rychlostí dosahují.
Mám prokazáno že na 720W jedu při výše uvedených převodech 60km/h.
Při změně převodů jedu na ten samý výkon jen 50km/h, máš pocit že převody na to nemají vliv?
Kde je v těch výpočtech počítáno s odporem vzuchu a jakým? Odpor vzduchu je vždy i za bezvětří.
Kde je váha jezdce a jaká?
Kde je odpor pneu pro ruzné nahustění a šířky?
Kde je velilkost ráfku?
Kde je počítáno s povrchem terénu?
Měl jsem crystalyte 2kW HUB motor, používal jsem jen 1,2kW (omezené možnosti řj. a baterií) přesto jsem s tím po rovině fičel 63km/h.
Na tutéž rychlost u středového motoru mně stačí o 500W menší výkon a to jen díky převodům.
Čo sa týka TDF tak niekde udávali že žlté tričko jazdilo s priemerným výkonom 240W. Priemernú rýchlosť majú 40km/h, ale treba poznamenať že jazdia v pelotóne čo výrazne znižuje odpor vzduchu.
Aktuálna maximálka na kapotážovanom bicykli(velomobil) je 133,78km/h(priemer na 200 metrovom úseku) a okolo 90km/h priemer počas 1 hodiny. Krátkodobý ľudský výkon v záťaži sa pohybuje okolo 500W.Dlhodobý okolo 100W.
Tu je vidieť aktuálny výkon/rýchlosť na velomobile.
Z vlastnej skúsenosti: Babetta 50cm3 výkon motora 1,75kW, rýchlosť na malej rozete vzadu 70km/h keď som bol sklonený a 65km/h keď som normálne sedel. A to babetta má široké 16″ plášte a môže vážiť okolo 80kg. Takže na DH bicykli by to malo byť podobné alebo lepšie.
Bob ty uvádzaš vždy nominálny výkon napr. 250W/24 ale realita je aktuálny prúd*napätie a to môže byť kľudne aj 2x toľko ako nominál.
Tie čísla platia iba za podmienok ktoré som uviedol. Jazdec na TF je niečo úplne iné. Pokiaľ sa niečo zmení v podmienkach mimo stanovený priemer, aj čísla vyjdú iné. Tie čísla sú orientačné, nie sú to nejaké fyzikálne konštanty. Vcelku však dobre vystihujú bežné hodnoty z praxe. Nastaviť podmienky a odčítať odpovedajúce čísla je možné jednoducho tu: http://www.ebikes.ca/tools/simulator.html
Sú tam započítané všetky podstatné vplyvy, stačí ich nastaviť. Autori fyziku aj matematiku zvládnutú bezpochyby majú a verím že model je preverený aj v praxi nakoľko to nie sú iba teoretici.
Cafte ludkovia, mne sa zda ze tu to zacina vyzerat ako na deckom ihrisku , kto dalej „docura“. Myslim ze vzdy su to bicykle a jedna sa hlavne o relax a pohyb.
PS: Na trase Gerlachov – Tatranska Polianka vzdialenost 3.3km , nadmorska vyska 791m – 1005m na motorke Varadero 1000 som rychlost ani nemeral lebo by som sa v zatackach vytrel… ale ked idem na bicykli tak pri tom prevíšeni maš co robit aby si priemerku dal 5km za hodinu. Na mojom e-bike s 2ks hub motor 750W+350W to ide s prislapom 27.5km/h a to mi uplne staci….ak nie tak sadnem na motorku a frcímmm 🙂
Pivnicek: jak jsem psal 13.10. jednalo se o hodnoty pri jizde do kopce (asfaltka kde jedu autem trojkou). Nemeril jsem tehdy max. rychlost na rovine ale porovnaval jsem hub se stredakem pri jizde do kopce – jaky si vezmou proud pri ruznych napetich baterky.
Tva uvaha, ze zaradis u cyclona jeden spravny prevod a s tim vystacis po nejakou dobu neni asi spravna. Motor se bude dusit (pomalu rozjizdet) pri rozjezdu a nedosahnes max. rychlosti.
Mas pravdu ze 10kolecko je na nic, furt se musi radit. Chtelo by to min kolecek s vetsimi rozestupy, motor to zvladne. Ja radim tak, ze uberu plyn, zaradim a pridam. A pak to skubne. A pak spadnu z kola 🙂
Neradit u stredaku je blbost.
Ale taky se snazim radit co nejmene.
Jinak na kole s magicem jsme vymenili 26“ zadni kolo za sirokou 24“ pneu a hned se snizila maximalka. Ale v terenu je to bezva.
No máš pravdu jelikož mám sice udávaný nominál 720W ale přes měření tam klidně v zátěži valí 1200W. Přesto je to na 60km/h nižší hodnota než z uvedeého simulátoru:-)
Táto odpoveď bola upravená pred 9 years, 11 months používateľom bob.
Jistě že řazení se středovým motorem je to co jsme požadovali, nechce li kolega řadit pak si měl dát do zadního kola 6kW HUB motor a nemusdel by řadit:-)
Autor
Príspevky
Zobrazuje sa 15 príspevkov - 301 až 315 (z celkového počtu 716 )