Bobe, ked som sa pred dvoma mesiacmi pytal, ze ako riesite zapajanie a odpajanie baterie, tak mi nik toto neporadil. Je to lacne, lahke, male a jednoduche. Okrem toho ten „HELLA“ vypinac je z Ciny za polovicnu cenu aj s postovnym. Takze je to Amerika 🙂
Ony totiž žádné odpojovače není potřeba instalovat. Některé řj. mají svůj vypínač a to stačí. Pokud vypneš všechna zařízení tak připojení baterie nejiskří.
Ne Bobe. Mam vypnutu RJ, vypnuty cyklocomputer a cisto len pripojim motor a vypnutu RJ. Slahne mi to taky plamen, ze odtavi konektor. Teraz som prirobil odpor 1kOhm palalelne. Ten zapojim najprv, computer mi ukaze cca 22V, potom pripojim na priamo a ukaze 50V. Aj pritom zaiskri, ale nie tak ako ked uplne napriamo. Ten palalelny odpor dodala Keely j svojej RJ. Cyclone RJ ale vôbec nic take nedavala. Ono vy to asi nepoznate, lebo mate vsetci LiFePo, LiOn a podobne baterky, ktore maju okolo 5C prudy. Moja LiPol ma ale 25C, co pri kapacite 22Ah predstavuje 550A. A ona tolko naozaj da, je to zvaracka…
Na vstupe riadiacej jednotky sú kondenzátory. Keď sú vybité a pripojí sa batéria, prázdny kondenzátor na malú chvíľu pôsobí ako skrat – preto tá šupa a iskrenie. Kondenzátorom ani riadiacej jednotke to moc dobre nerobí. Je možné, že niektoré jednotky po vypnutí elektroniky vypínačom majú tak malý odber, že tie kondenzátory ostanú nabité a pri ďalšom pripojení to potom samozrejme neiskrí. Ak to nejde vyriešiť inak, je dobré použiť nabíjací rezistor – Pivnicek, ja by som použil menšiu hodnotu ak Ti ten odpor nabije len na 22V, kľudne daj nejakých 220R / 5W, taký by to mohol zvládnuť. Čím bude menší rozdiel napätí pri pripojení natvrdo, tým menej to bude iskriť. Ten silový odpájač nevyrieši tie prúdové nárazy do riadiacej jednotky. Mohol by si ho premostiť tým odporom a dať tam nejaké tlačítko, ktoré by si podržal sekundu-dve a potom zapol ten odpájač.
Tak potom je tá riadiaca jednotka nejakej zvláštnej konštrukcie, ja som myslel odpojenie možno niekoľko hodín, alebo deň-dva. Vybitý kondenzátor sa skutočne nabíja, ale vzhľadom na jeho malý ESR je to na zlomok sekundy vlastne skrat. Takže tečú aj stovky ampérov, preto tá iskra a odtavené konektory (väčšiu škodu to nespôsobí len preto, že to nabíjanie trvá veľmi krátky čas).
Ten mosfetový spínač rieši pripájanie bez iskier a aj ovládanie malým signálom/vypínačom, niečo podobné ale pre väčšie napätie/prúd si plánujem do sezóny postaviť (aj s funkciou postupného nabitia kondenzátorov riadiacej jednotky).
Mne to tiež iskri aj s 500W kontrolerom. Dal som medzi batériu a RJ vodotesny spínač na vyššie prúdy, nech to iskri v spinaci. Spinam iba + pol. Keď sa pokazí spínač vymením, lacná zalezitost. Tie kontakty sú na to skôr stavané ako zdierky batérie.
Bobe, mozes mi hovorit co chces, ze to nema iskrit. Mne to fak slahne iskru, darmo mam RJ vypnutu vypinacom na riditkach. Teraz s tym odporom to nieje zasadny problem. Zapajam to ale konektormi. Chcem nejake trvalejsie riesenie vypinacmi a nie konektormi. Preto som kupil z Ciny rele na 100A. Lenze to vazi cez 0,5kg a nechcem si s nim przdnit bajk. 0,5 kg na vypinac sa mi zda proste vela. Preto sa mi zdal ten odpajac bat. lepsie riesenie, kvôli hmotnosti. Ten MOSFET je sice pekny, ale je len na 50A. Ja mam bezne 115A, takze neviem, ci to ten MOSFET zhltne dlhodobo. 50A mi nic neriesi. Mimochodom, konektory pouzivam XT150 na 150A.
Táto odpoveď bola upravená pred 9 years, 11 months používateľom pivnicek.
Autor
Príspevky
Zobrazuje sa 15 príspevkov - 331 až 345 (z celkového počtu 716 )