Mosfet krátku špičku znesie, a aj tak sa to musí predimenzovať aby tam neboli straty pri plnom prúde. Navyše to chcem urobiť tak, aby tam bol „soft start“, takže to nezopne v okamihu natvrdo. Prvý odhad – dal by som 2ks IRFP4110 (120A/100V/0,0037Ohm 1kus)
Pri 120A vychádza strata 27W. To sa pri tých kilowatoch stratí. Plánujem že by to mohlo mať ešte aj funkciu nadprúdovej ochrany, napr. pri skrate nech nezasvietia všetky káble. Pri LiPo baterkách mi to príde ako veľmi dobrý nápad… To ešte budem musieť riadne otestovať.
Taký typ konektora by som na to nedával… Ani žiadne fastony. Pri tých prúdoch a vibráciách by to skončilo zle. Reálne to vidím iba na nejaké modelárske konektory. Tie majú kvalitný povrch s veľkou styčnou plochou a konštrukčne sa počíta s vibráciami.
No, presne takyto mam doma priamo z Ciny: http://eskutr.cz/cs/jistice-kontaktory-odpojovace/504-stykac-mzj-72v-dc-100a.html
Fajn, lenze to vazi 0,5kg a take tazke cudo tam velmi nechcem davat. To radsej budem zapajat rucne kable. Riesim kazdy gram, neprifalatim si tam 0,5kg stykac 🙂 Tie co vyzeraju lahsie zas su len na 12V 🙁 Uvidíme ako ten odpojovac bat. Som zvedavy ake velke a najme ake tazke cudo to bude realne… Ku konektorom, pouzivam XT 150 a vyzeraju ok. Mal som ich aj na bateriach Lipol Original, tak staviam na nich. Tiez sa daju lacno objednat z aliexpresu, uz su na ceste. Tie prve konektory co si napisal 600V su zbytocne drahe. 7,- Eur za jeden konektor je moc.
Žijeme v 3-ťom tisícročí, čudujem sa že ešte používame nejaké mechanické kontaktory. Má to síce aj nejakú tú výhodu, ale nevýhody sú jasné. Možno v aute alebo nejakom vozíku to je jedno, ale na bike by som si to ani ja nedal. Pre prehľadnosť som sa rozhodol založiť nové vlákno s názvom Mosfetový pripájač batérie.
Autor
Príspevky
Zobrazuje sa 15 príspevkov - 346 až 360 (z celkového počtu 716 )