E-bajk do terénu s výkonom 6000W

Zobrazuje sa 15 príspevkov - 376 až 390 (z celkového počtu 716 )
  • Autor
    Príspevky
  • #5174
    pivnicek
    Účastník (Participant)

    PRd, este jednoduchsie sa to da. Staci vyrobit 2 vypalky laserom do hrubsieho duralu a spolu zoskrutkovat. Aku vzdialenost maju mat pily medzi sebou? KEd budem mat cas, nakreslim to a skritizujete mi to. Blbe je, ze nemam bafang, tak len tusim co a ako asi treba…

    #5179
    dusan
    Účastník (Participant)

    No, ja ten Bafang tiež nemám, to som len písal že na tom by sa dalo zarobiť lebo najpoužívanejším kitom. Ja ti pošlem môj prípad ale teraz veľmi nemám čas.

    #5291
    pivnicek
    Účastník (Participant)

    Dnes som konecne dal dokopy mechaniku s tretim variantom – zosilnenym drziaka motora. Drziak je duralovy, vypaleny laserom a ohybany na CNC ohybacke. Vystuzil som co sa dalo. Tiez som ho v najslabsom mieste profilu U previazal dvoma skrutkami, cize uz by mi nemal vybehnut BB bracket z ulozenia, ako sa mi to stalo minule pri testovani. Tiez som vyuzil otvory na bicykli, co sluzili na drzanie krytu retaze. Motor 1920W je strasne silny v kombinacii s LiPol 2x6S, 22000mAh, 25C. Tentoraz som ale odskusal druhu sadu bateriek 10000mAh z Ciny. V celku som s nimi spokojny, dali ale „iba“ 99A. Tie predosle 115A. Cize vykon „len“ 4000W. Pri testovani zrychlenia naplno mi pocas 2km testov 2x preskocila retaz. Neviem odlisit, ci na bajku, alebo na primarnom prevode od motora. Predpokladam, ale ze asi primar. Budem musiet dat silnejsiu pruzinu na dotlacanie. Pruzinu som si dal vyrobit na zakazku (3 typy). Pouzil som prostrednu, nakolko silnejsia bola velmi tuha a prevod bol hlucny. Asi ale dam predsalen najsilnejsiu pruzinu. Pomaly ma to uz prestava bavit a lutujem, ze som si nekupil priamy motor, ako som planoval na zaciatku. Cez 5kW je proste stredovy motor blbost. Aj ked sa mi podari to nakoniec zfunkcnit, obavam sa zivotnosti. Uvidíme. Asi zacnem viac jazdit a menej ladit… Hoc aj s polovicnym vykonom (2-3kW). Tu je videjko z dnesneho statického testu (pri prudkom rozbehu na najtazsi prevod trosku vidno ako sa motor hybe):

    • Táto odpoveď bola upravená pred 10 years používateľom pivnicek.
    • Táto odpoveď bola upravená pred 10 years používateľom pivnicek.
    #5292
    pivnicek
    Účastník (Participant)

    Len pre ilustraciu. 1/2 cast drziaka motora, 3 variant…

    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    #5296
    LuboN
    Účastník (Participant)

    Problémy s mechanikou tohto riešenia sa dali očakávať, ani jeden z komponentov nie je stavaný na takú záťaž… Ak to aj bude fungovať, bude to viac servisovania ako jazdenia a náchylné na nečakané poruchy. Prevodový systém pohonu je jednoznačne výhodný pri nízkych výkonoch, smerom k vyšším postupne narastajú problémy. Aj tak je to ale zaujímavý experiment a držím palce aby z toho bola aj radosť a úžitok. Pre bezproblémový chod by asi bolo nutné celý prevodový systém navrhnúť a vyrobiť adekvátne dimenzovaný, čo je trochu v rovine sci-fi. Ak by sa to ale niekomu podarilo, určite by s tým zožal úspech.
    Myslím že nateraz by asi pomohlo znížiť max. krútiaci moment (tzn. max. fázový prúd) a do budúcna možno upraviť prevody tak, aby motor aj prevody šli radšej vo vyšších otáčkach a reťaz pri menšom ťahu. Či pri tom pôjde ešte pedálovať je otázne, ale pri tých výkonoch to aj tak nemá veľký význam…

    #5297
    pivnicek
    Účastník (Participant)

    Ja sa osobne cudujem, ze ten SRAM X9 s 10kazetou to vsetko zatial zvlada bez zavahania. Zatial sa mi kazi len primar… A brzdy su uzasne. Tie kotucaky 200mm brzdia super. Vyborne davkovanie a aj za fajne zakusnu ked treba. Lenze sa bojim, ze ich ten motor uvari. KEd som davnejsie testoval zataz baterii, cize som brzdil brzdou a motor bezal asi na 1/2 vykon, velmi rychlo zacali smrdiet. Trebalo by asi brzdy z krosy 🙂

    #5303
    LuboN
    Účastník (Participant)

    Tie brzdy sú podľa mňa OK, ich účelom nie je brzdiť motor, ale určitú hmotnosť zastaviť, alebo spomaliť pri zjazde dolu kopcom. Nakoľko výkon motora je podstatne väčší než priemerný brzdný výkon potrebný na vyššie uvedené účely, je normálne že na kontinuálne brzdenie motora nestačia. Verím tomu, že brzdením motora by sa uvarili brzdy aj na motorke, aj na aute.

    #5304
    uzivatel
    Člen

    cav „pivnicek“ , ja si myslim ze si to naladil az az dobre, skus zobrat vahu tvojho motora bez bateriek a vahu napr 750W alebo mensieho stredoveho pohonu bez bateriek….rozdiel si myslim ze bude par kilo. Ak si to v hlave zrovnas a prestanes mysliet na extremnu rychlost pripadne silu…tak si mozes uzivat jazdu bez problemov a bez poruchy. Svoj kumst a „urob si sam“ by som zameral na druhy stroj trebars aj 15kw a ten uz postav s terjsimy vedomostami….:-) zdar kutilstvu a bicyklovaniu.
    PS: Ja som prave dnes dokoncil jeden bike sice nie e-bike ale zato ma dve rychlosti a ziadnu prehadzovacku….na daleke tury to moc nieje /aj ked sa da/ ale je to boomba. Dam aj foto ale musim to nafotit….nestihal som.
    PS2: prevod je 0.72 a druhy 2.3

    #5305
    uzivatel
    Člen

    Tak prikladam obrazky.
    Design som zatial neriesil, riesil som funkcnost. Teraz ked je to funkcne tak poriesim krasu.
    Ozaj 2.3 prevod je normalne ked pedalujes, a lahucky 0.72 ked pedalujes dozadu. Samozrejme bike ide stale dopredu….zmena prevodu je v mziku sekundy….

    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    #5308
    pivnicek
    Účastník (Participant)

    Dik za kompliment. Je to na dlho, vela casu, testovania a popri rodine nieje vela casu. Dobre, ze som zacal na jesen. Teple dni ma budu motivovat… Inak ten Tvoj prehadzovaci system sa mi paci. Je to velmi zaujimave. Ako sa prehadzuju rychlosti? Co je tam za spojka? alo by sa aj 3 rychlosti asi, nie?

    #5310
    uzivatel
    Člen

    su tam dva volnobezne jednokolieska , jedno je nasrubovane na naboji to vacsie , do neho /jednokolieska/ je vsrubovaný diel zo stredoveho zlozenia na klukach /pasuje zavit/ a nasrubovane dalsie volnobezne jednokoliesko….poskladat, dat retaz vycentrovat retaz a hotovo…..ked ti ide tazko ako na normalnom bike tak zacnes tocit pedalmi dozadu, automaticky sa zapoji do zataze namiesto druheho kolecka to prve / velke/ V jednoduchosti je sila….
    Princip pochadza z 20storocia 20 te roky http://en.wikipedia.org/wiki/Retro-direct

    #5315
    dusan
    Účastník (Participant)

    Neboj pivnicek, nie si na tom tak jediný. Dnes mi vletel konár do reťazí na pravej strane. Ohol som reťaz a doskrabal rám reťazou. To som išiel len na nejakých 600W.
    To ma jednoznačne uistilo, že potrebujem niečo zapuzdrene ako Bafang. Menej servisu, viac jazdenia.

    #5316
    uzivatel
    Člen

    cavte
    dusan, davnejsie som ti pisal ze tych retazi je tam privela….no nic…
    Jeden namet , myslim ze toto je dotiahnute do dokonalosti ….Vykon do 200w pouzivaš všetke prevody na bike ako u cyclone alebo gng alebo bafang ale aj vpredu 3 pily a baterka ak nestaci povodna tak flaskova stacit bude. Stale je to bycikel a pomoze ked treba….viem ze pre boba to nieje bo pedale nema ale ostatny sa mozu insporovat…

    Vivax Assist – Doped Electric Bike

    #5317
    klotas
    Účastník (Participant)

    vie niekto poradit?
    nahodil som na skusku motor crystalyte4080 a ja sme to roztocili tak som si vsimol ze to nejde uplne rovno proste ako keby mal osmicku myslite ze ked dam vypliest rafik s motorom dokazu to vycentrovat? ma niekto taku skusenost ?

    #5318
    roman
    Účastník (Participant)

    pivnicek, jedine co ma napadlo pri tom výkone, dať to na tialovú motorku so sedadlom. mam jednu taku doma beta 300 4T. vaha s motorom nadržou a vsetkým okolo je 72kg. ked bol nezjadný teren nosil som ju zavesenu na popruhu na pleci.

Zobrazuje sa 15 príspevkov - 376 až 390 (z celkového počtu 716 )
  • Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.