E-bajk do terénu s výkonom 6000W

Zobrazuje sa 15 príspevkov - 466 až 480 (z celkového počtu 716 )
  • Autor
    Príspevky
  • #5853
    LuboN
    Účastník (Participant)

    Bob, kolomotorku si predstavujem takto: https://www.electricbike.com/vector-from-ukraine/
    Zámerne som neuviedol link na stealth ebiky, toto je dostupnejšie pre chudáka Slováka… minimálne ten rám by ma určite vedel potešiť 🙂

    #5921
    uzivatel
    Člen

    pivnicek ….toto je asi do terenu co si mal postavit namiesto stredoveho pohonu…
    http://emx-bike.com/emxshop/index.php/emx-cross.html

    #5953
    karel
    Účastník (Participant)

    LuboN: konečně jsem zprovoznil tu nabíječku 50V (baterku mám lipol 12 S). Dal jsem tam ten diodový můstek. S ním se mi zdálo, že to nabíjí menšíma ampérama (bez můstku to nabíjí 11,3A, s můstkem cca 8-9A). Tak jsem nabíjel bez můstku. Zapojené jsem to měl baterie-cycle analyst-nabíječka. Po asi 15 minutách přijdu a na cycle analystovi bylo nesmyslné napětí 62V a displej divně svítil. Na baterce ale bylo podle voltmetru 50V a na nabíječce (zdroji) 51V. Postupně nešly přečíst na displeji čísla vůbec. Cycle analyst prostě odešel. Displej svítí, ale čísla nejdou přečíst. Nabíjení na to asi nemohlo mít vliv?? Stalo se to už někomu? Dnes ho posílám na reklamaci. Mám ho od září, necelý rok 🙁
    Došel mi už ten cromotor, mám problém ho dostat do rámu. Budeme muset zkusit rám roztáhnout teplem.

    #5954
    Robikl
    Účastník (Participant)

    Asi jsi to napětí jen usměrnil, ale nevyhladil?

    #5956
    uzivatel
    Člen

    noo asi mas motor na 160mm a zadna stavba na bike je 135mm …tie motory su urcene na lahke motorky alebo atypicke bike. Ozaj a prečo vobec nabijas LiPOL cez cycleanalyst? a ako? ved aspon ja by som to nabijal ze odpojim akupak pripojim nabijaci/vybijaci konektor k nab a pri liPol kde mas asi balancovaci obvod sucastou nabijacky nie akupaku tak aj ten pripadne nie…podla uvazenia ako stoja jednotlive clanky….mozno sa mylim ale sa mi vidi ze obzvlast LiPOL by sa mali samostatne a este k tomu v specialnej nehorlavej poduske/vreko/krabicka/ aby v pripade zahorenia nevyhorel cely bike alebo dokonca dom 🙁
    no neviem…..ja mam LiION pack s balancnym obvodom ale nabijam to uplne odelene od biku a tym aj od cycleanalys a RJ….

    #5957
    LuboN
    Účastník (Participant)

    Karel, s cycle analystom nemám skúsenosti, ja mám „chudobnú“ verziu 2ks modelárskych wattmetrov (zapojené jeden normálne a druhý opačne aby mi meral regen). Pri nabíjaní to púšťam cez ne aby som videl prúd aj napätie (asi to isté si chcel aj Ty predpokladám). Napätie zo zdroja je usmernené, vyhladené a stabilizované, takže by to nemalo robiť problém ničomu. Mne to nikdy žiaden problém nerobilo, svojím 400W zdrojom nabíjam môj aj priateľkin bike (14s a 12s batéria, obe LiPo bez BMS, nastavenie nemením – sa mi nechce, len pri tej 12s musím ustriehnuť kedy to je full inak boooom). Mne to na oboch bajkoch tlačí rovnaký (nastavený) prúd 6,6A. Ak by to fungovalo tak ako môj zdroj tak by to malo tlačiť rovnaký prúd s mostíkom aj bez… teda ak batéria nie je už blízko plného nabitia, lebo ten mostík má podľa prúdu určitý úbytok napätia s klesajúcim prúdom sa trošku zmenšuje. Takže povedzme vybitá alebo polovybitá batéria by sa mala nabíjať rovnakým prúdom s mostíkom aj bez neho…

    #5958
    LuboN
    Účastník (Participant)

    SFSF, mne sa tu za chrbtom práve nabíja cez 4kg LiPo len tak natvrdo 400W zdrojom bez balancérov, bez BMS… robím to takto už skoro rok, námatkovo kontrolujem takým šikovným udelátkom napätia článkov a stále je to OK. Balancovať treba zriedka. Inak nenabíjam na 4,2V, ale trochu menej, a to podľa potreby, niekedy len na 4,0 alebo 4,1V. Pár stotín voltu rozdielu na článkoch tým pádom nemusím riešiť.

    #5961
    pivnicek
    Účastník (Participant)

    Cavte kolegovia, namontoval som previnuty motor, ale bohuzial nefunguje. Trosku sa pohne, cca o 5-10° a stoji. Kelly signalizuje ze je bud zle vinutie, alebo hall senzor. Vinutie bolo previnute, tak pocitam, ze to je ok. Avsak ked som meral hall senzory, tak mi pri dvoch odmeralo 0-11V (pri toceni) a pri jednom nic. Nerozumiem celkom preco tak vysoke napatie, ked by malo byt v rozsahu 0-5V. Baterku som napojil 22,2V Lipol, cize priblizne 25V. Alebo je mozne, ze je nieco zle zapojene? Prip. mi neviete niekto poradit, kde zohnat taky hall senzor (pre 1920W cyclone)? Inak druhy – novy motor uz je na ceste. Grek mi ho vyreklamoval, akurát musim zaplatit dopravu.

    #5973
    LuboN
    Účastník (Participant)

    Pivnicek, po tom smažení niet divu že tie hally pošli… Videl som nejaké ktoré by mohli fungovať v GME, musia to byť také s integrovanou elektronikou s výstupom zap/vyp a napájaním 5V… Sú relatívne lacné a treba dať všetky 3 rovnaké, za pokus by to stálo…

    #5974
    LuboN
    Účastník (Participant)

    Pivnicek, skús si premerať aké napätie ide z RJ do hallov (býva to červený káblik, čierny je mínus) aby si mal istotu že nie je RJ poškodená.

    #5975
    karel
    Účastník (Participant)

    Lubo: Ten rozdíl v nabíjecím proudu s můstkem a bez něco jsem naměřil při nabíjení skoro nabité baterky. (když jsem ten zdroj poprvé připojil, tak byla baterka jen mírně vybitá) Takže to asi byl ten důvod, že proud s můstek byl nižší než bez něho. Na můstku je úbytek napětí. Displej analystu mi poslední dobou nějak blikal, takže důvod poruchy analystu může být jiný než nabíjení přes analyst. Ze začátku to pěkně ukazovalo, že přes něj teče nabíjecí proud cca -11A. Ale pak odešel. Uvidím co na to prodejce. Můžeš mi, prosím, poslat odkaz na ten wattmetr? Mám analyst ještě na dalším kole, ale nechce se mi to furt přehazovat z kola na kolo.
    Cromotor včera nasazen do rámu. Teď ještě připojit dráty. Kolo bude docela těžké. Teď mělo 40kg a bude mít min. o 5 kg víc. Snad to zadní stavba vydrží, skáčeme s tím i menší skoky.
    Hallové sondy – kamarád má taky často problémy s odcházením hallových sond na Magic Pie. Už si to mění sám. Obecně jsou Hallovky docela levné. Mám dojem, že taky na výstupu z řj naměřil u hallovek 11V, ale to nakonec neznamenalo, že by byla chyba v řj. Chyba byla ve vadné hallovce.

    #5977
    pivnicek
    Účastník (Participant)

    Cize to vyzera, ze tie hall senzory objednam rovno 3ks (ak najdem vhodny typ). LuboN, nepozries sa prosim a neodporucis mi nejake? Vopred vdaka.

    #5979
    LuboN
    Účastník (Participant)

    Karel, s tým prúdom s mostíkom a bez je to teda jasné. Wattmeter mám z ebay, mám doma viacero modelov, sú lacné ale vhodné nie do 60V ako píšu ale tak max. niečo okolo 50V, inak v nich odíde smd rezistor a je ho treba nahradiť (čo som na tých mojich urobil nakoľko nabíjam niekedy až do 58,8V). Na tých Tvojich 12s by to malo ísť aj bez úpravy. Tu je niečo na ebay: http://www.ebay.com/itm/FT08-RC-150A-Hight-Precision-Watt-Meter-and-Power-Analyzer-w-Backlight-LCD-/251927974499?pt=LH_DefaultDomain_2&hash=item3aa813d263
    Po úprave toho rezistoru som to testoval aj cez 60V a zobrazovalo to (možno tak 65V som skúšal), či to však bude kalkulovať všetko správne a do koľko to vie merať netuším (to len tak pre zaujímavosť). Ak by niekto chcel vedieť ako urobiť úpravu/opravu pre bezproblémové fungovanie do 60V môžem dať návod, je to jednoduché (treba trochu spájkovať). Presnosť a kvalita sa za tie peniaze nedá očakávať na úrovni cycle analystu, avšak oproti „jazde naslepo“ je to výrazný posun vpred…

    #5980
    LuboN
    Účastník (Participant)

    Pivnicek, neviem presne aké parametre by tie hallovky mali mať, ale tieto by mohli fungovať: http://www.gme.sk/tle4935l-p533-442
    alebo: http://www.gme.sk/tle4945l-p533-095
    ktorá je vhodnejšia neviem. Inak podľa toho čo píšu to ide od 3,8 po 24V takže je dosť možné že RJ Kelly má napájanie pre hally nie 5V ale práve tých 11V, čím by sa zlepšil odstup signál/šum (a tým presnosť).
    Pri ich cene by to hádam stálo za vyskúšanie, ak to bude OK určite to bude užitočná informácia aj pre ostatných na tomto fóre…

    #5986
    karel
    Účastník (Participant)

    Lubo dik za odkaz. Pokud oprava analystu bude problem, tak do toho asi pujdu.
    Dnes jsem zprovoznil cromotor. Zatim jsem ho zkousel jen kolem baraku. Uvidime v terenu. Asi hlavni nevyhoda bude vaha celeho kola. Prestava to byt kolo, spis je to motorka 🙂
    Za jizdy to nevadi, ale manipulace s nim jako napr. nakladani do auta je problem. Jizda ale parada.

Zobrazuje sa 15 príspevkov - 466 až 480 (z celkového počtu 716 )
  • Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.