Karel, osobne by som videl budúcnosť skôr v motore ako je MP, s doriešeným chladením a odľahčením vhodnými materiálmi by to bolo ideálne riešenie. Povedzme hmotnosť do 5kg a trvale uchladiteľný výkon tak 3-5kW…
LuboN, rozobral som novy motor (grek z turbobikekit mi ho vyreklamoval + dokonca poslal dalsiu novu RJ cyclone). V prilohe su foto. Na hall senzore pise 43F 422. Skusim pohladat na nete… Resp. myslis, ze jeden z tych co si mi napisal su dobre nahrady?
Robikl, to práve nik z nás nevie či je to dobrá náhrada… Musel by to niekto vyskúšať… Typ sondy by síce vhodný byť mohol, ale či to má tie správne parametre nik nevie.
Zdar ja som meni hall senzory na Bafangu mal som z GME všetko ide okej
objednaj si viac aj 9 kusov (aj ked potrebuješ len 3) http://www.gme.sk/tle4935l-p533-442 – tuším som bral tieto a išlo to
tu je taká malá pomôcka :
Podla blikania diod zistíte či hall je okej ak dioda by svietila alebo nesvietila či nejako hall blbo reagoval na magnety…Myslím že ak má nekdo podozrenie na hall tak je to nápomocné
Pivnicek, tak nakoniec to sú tie čo som Ti napísal na začiatku. Takže teraz vieme že sú vhodné a fungujú, to je užitočná informácia, vďaka Teslabike 🙂
Ak Pivnickovi vydržia fungovať, tak to bude krst ohňom a ostatným vydržia určite tiež 🙂
Pivnicek: Po pár vyjížďkách musím konstatovat, že cromotor je to nejlepší, co jsem zatím zkusil. Poháněn 72V 15Ah LiFePo4 poskládanou baterkou a 6kW Kelly KEB řídíci jednotkou. Překvapila mne poměrně nízká průměrná spotřeba. V terénu v sobotu cca 30Wh/km, což je dokonce o něco nižší než s Magic Pie. Výkon předčil očekávání. Není tu dýchavičnost běžného hubmotoru při rozjezdu v prudkém kopci. Rychlost po rovině s 24 palcovým kolem po rovině zatím cca 65km/hod. Motor snese napětí přes 100V, takže při použití silnější baterky a řídící jednotky může být rychlost a výkon ještě vyšší. Zásadní výhodou proti středovému motoru je, že tu není tu nutnost neustále řadit. Pomíjím tišší chod a že není namáhán řetěz a řazení. Samozřejmě nevýhodou je váha samotného motoru cca 11 klg. Momentálně jsem nepojízdný, rozbitý napínák řetězu o kámen a ulomené uchycení osy motoru. Bude se muset svařovat. Uchycení, které bylo dostatečné pro Magic Pie, se bude muset zesílit. Pokud budeš mít další problémy, je tohle asi lepší cesta, než silný středový motor. Další rezerva je použití řídící sinusové řídící jednotky, se kterou se u hubmotoru ještě dále zlepší chod v nízkých otáčkách.
Karel, Cromotor je vo vyšších výkonoch určite účinnejší než MP, ktorý sa navyše rýchlo prehreje a tým sa to uňho ešte zhorší… Pre adrenalínovú jazdu terénom síce hub nie je ideálny, je to však stále najdostupnejšie riešenie. Najlepší výsledok sa dá dosiahnuť stredovým motorom s veľkým rozsahom otáčok s jediným pevným prevodom na zadné koleso. Ešte by ma zaujímalo, stavia sa to pri tom výkone už na zadné? Máš vzadu už iba jednokolo s voľnobežkou?
Inak celkom dobrá a obľúbená alternatíva pre tých čo to chcú lacnejšie a ľahšie je Mxus 3000W… Nedávno som ho videl pridaný aj na simulátore (www.ebikes.ca) v troch verziách vinutia a prekvapila ma účinnosť ktorú dosahuje (až 90%). Je o 2kg ľahší a s jednokolom sa myslím ešte zmestí do 13,5cm…
Vzadu je jednokolečko 16z s volnoběžkou a napínákem řetězu. Na zadní se to určitě v případě neopatrného přidání plynu postaví. To udělá ale i Magic se sinusovou jednotkou nebo i středový Cyclone 1680W, ten ale jen zabere, ale dál nezrychluje, pokud se nepřeřadí.
S normálním kolem to má společný už jen vzhled, jízdními vlastnostmi je to bližší lehké krosové motorce. Možná by to chtělo do terénu místo 24palcového kola dát ještě menší.
Karel, bežne sa dozadu dáva 19″ motoráfik a motoguma, to je odskúšané a odporúčané. Zvýši sa tým o niečo ešte záber a účinnosť do kopca a podstatne sa zníži riziko poškodenia gumy/ráfku. Pri tak veľkej hmotnosti ako má cromotor je to do terénu jediné naozaj solídne riešenie.
Ešte ma napadlo, nevieš náhodou aký veľký výkon treba (prípadne napätie/prúd) aby začal MP dvíhať predné koleso (26″)? Ja mám teraz max. trvalý 1500W (1600W pri úplne nabitej bat.) a koleso mi podvihne len keď pri veľmi malej rýchlosti prudko zaberiem do pedálov na ľahšom prevode a zároveň dám plný plyn, najmä v zákrute (to je dosť nepríjemné). Aj s batohom na chrbte mám pod 70kg.
To je pravda, že se dávají často ráfky 19 s širokou gumou. Měl bych ale problém ji dostat do rámu (šíře gumy). Muselo by se ohýbat ještě víc, než jsme museli nyní. Nemám rám vhodný na takové úpravy 🙁 Taky by se změnila geometrie (nižší zadní kolo) a muselo by se asi laborovat s uchycením zadního tlumiče. Ale určitě v terénu by byl záběr na menším průměru kola lepší. Menší by byla maximální rychlost na silnici (o kterou mi až tak nejde).
Ke zvedání zadního kola – měl jsem teď dlouho kombinaci MP2 + baterka nominál 72V 15Ah LiFePo4 a Kelly KEB 6kW řj. Už v této kombinaci byl výkon velmi slušný. Kdy se zvedne zadní kolo, záleží, kde si sednu, když dám těžiště dozadu, tak se kolo zvedne i při menším výkonu. Takže určit hranici výkonu, kdy se kolo zvedne asi úplně nejde. V každém případě MP snese 72V i víc. Zvýšit napětí je asi lepší a jednodušší cesta, než jen zvyšovat proud. S MP jsem měl při jízdě v náročném terénu průměrnou spotřebu cca 40Wh/km. Max. špičkový proud byl podle CA třeba 80A nebo i 100A, běžně mezi 20 až 40A. Pokud jezdíš na 48V (nevím), tak bych určitě zvedl volty. Záleží jakou máš řj, zda by jsi nemusel pořídit jinou na vyšší napětí… V každém případě se to vyplatí!!
Problém byl u MP přehřívání, to jsme vyřešili provrtáním bočních krytů a namontováním „lopatek“ na kryty dovnitř motoru. Postupovali jsme podle ES http://endless-sphere.com/forums/viewtopic.php?f=30&t=48518&p=921647&hilit=magic+pie+cooling#p921647
Dráty jsem neměnil, nechal jsem tam původní. Kupodivu ty ampéry nějak zvládaly.
To co jsem dřív nevyjel kvůli přehřátí motoru (dlouhé stoupání v terénu), přestal být problém. Jinak já mám taky jen cca 68kg i s batohem s nářadím na zádech 🙂
Budu muset dát inzerát na prodej věcí, které se mi hromadí po postupných upgradech 🙂
Momentálně MP, řj Kelly, 10 a 9 kolečko pro elektrokolo, aj.
Lubo, ještě dva laické dotazy k tobě jako elektrikářovi.
Kamarád má 60V Lifepo4 skládanou baterku (jako mám já, ale o 4 články méně). Chtěl by přidat 12V. Nechce ale dokupovat ty články LIfepo4, které hodně v poslední době zdražily, ale koupit Lipolku cca 14,4V s přibližně stejnými ampéry jako má Lifepo a dát ji do série. Fungovalo by to nebo je to nesmysl?
Druhý dotaz. Plynem se reguluje rychlost kola. Při max. rychlosti jde z plynu do řj signál cca 5V. Představa je přidat nějaký přepinač s obvodem s diodou, která by pustila v případě potřeby místo 5V jen třeba 3V – kolo by pak nejelo např. 50km/h ale jen třeba 30km/h. Takový omezovač výkonu. Použilo by se třeba při půjčení kola někomu nezkušenému nebo při policejní kontrole (vyzkoušejte si, vždyť to jede max. 30…). Mne osobně to zatím netrápí, ale kamarád o tom stále diskutuje.
Děkuji za případnou radu.
Autor
Príspevky
Zobrazuje sa 15 príspevkov - 481 až 495 (z celkového počtu 716 )