Zdravim, vcera som konecne rozbehal novy motor. Slape v pohode, cize RJ Kelly je v poriadku. Skusal som len na jednu malu 22,2 LiPolku. Max. rychlost sa pohybovala okolo 33km/h (bez prislapu). Idem objednat tie hall senzory na opravu stareho motora z GM. Este raz vdaka za rady.
Karle, ten Tvoj motor vyzera super. Aj ta sinusova RJ. Vidim, ze vyvoj ohladom elektromotorov pre pohony sa este zdaleka nezastavil. Uvidim, ci ostanem pri svojom. Chcem zajazdit aspon 1000km na tomto…
Karel, prepáč, Tvoj príspevok bol na konci strany a mňa hodilo už na novú keď som čítal, tak som to prehliadol. Takže, spojiť sa dá čokoľvek s čímkoľvek, pokiaľ človek ráta s určitými zvláštnosťami daného bastlu. V princípe by bolo dobré aby pri sériovom spojení bola vhodne zladená kapacita, ideálne ak by kamarát mohol odmerať koľko reálne Ah majú terajšie články po bod do ktorého zvykne vybíjať. Lipo by som volil ideálne o niečo vyššiu kapacitu, a to z 2. dôvodov: LiPo starne a stráca kapacitu rýchlejšie, a pri hlbokom vybití trpí viac. Takže nastaviť to tak, aby sa skôr vybili tie LiFePO4.
Čo sa nabíjania týka, pravdepodobne súbeh LiFePO4 a LiPo nebude dostatočný aby sa to dalo celé nabíjať naraz až do 100%, alebo ak tak bude treba po pár nabitiach dorovnať rozdiely medzi nimi. Treba si odsledovať ako sa to chová a podľa toho zvážiť vhodný spôsob nabíjania. Aj koncové nabíjacie napätie bude atypické a zrejme vyššie než by mal ekvivalentný LiFePO4 pack. (Ak by som rátal 3,6V pre LiFePO4 a 4,2 pre LiPo tak to vychádza že 4ks LiFePO4 by mali max. 14,4V a LiPo 16,8V – to je 2,4V rozdiel. Rozdiel v nominálnom napätí 3,2/3,7V by vychádzal 2V).
Plynom sa reguluje pomocou signálu 1-4V strieda PWM signálu v bežnej RJ. V praxi to skutočne odpovedá určitej dosiahnuteľnej rýchlosti. Vložením diódy alebo použitím odporového deliča (napríklad aj trimer, potenciometer) je možné limitovať maximálnu úroveň signálu do RJ, odporúčal by som skôr ten odporový delič, aby zostala zachovaná funkčnosť plynu v celom (mechanickom) rozsahu. Takže kombinácia nejakého trimru s vypínačom by mohla byť OK. Pozor, toto riešenie ale namá žiadny vplyv na obmedzenie maximálneho výkonu (celý čas uvažujeme použitie RJ ktorá má nastavené ovládanie na rýchlosť – ak by bolo nastavené ovládanie na prúd/výkon, potom by to čo píšem neplatilo a miesto max. rýchlosti by bol limitovaný max. prúd/výkon).
Takže ideálne by bolo limitovať rýchlosť aj výkon (prúd), prúd by som si chcel nastaviteľne limitovať aj ja s cieľom dosiahnuť ekonomickú, pohodovú jazdu aj na výkonnom stroji (navyše pri limite do 250W budem legálny na ceste). Jazdievam aj v meste alebo robím dlhé výlety kde treba jazdiť na spotrebu a toto by hoooodne pomohlo.
Zdar bikeri. Vozim uz na mojom bajku malého do jasli, kedze mame mesto totalne rozkopane. Je to super, jazdim pomaly s malym, az privelmi pomaly, kedze mi dnes po ceste domov zaspal 🙂
Konecne si uzivam e-bajk. Vozim uz na mojom bajku malého do jasli, kedze mame mesto totalne rozkopane. Je to super, jazdim pomaly s malym, az privelmi pomaly, kedze mi dnes po ceste domov zaspal 🙂
Pivnicek: tech 63km/h je max.?
Kolik to bere pri te rycblosti amper a pri jakem napeti baterky? Jakou mas prumernou spotrebu v terenu Wh/km popr. Ah/km? Baterku mas lipol 20Ah 12S? Kolik vazis?
Karle, tych 63 je zatial max. pri 44,4V. Prud neviem presne, ale tipujem tak cosi okolo 1,5kw pri tej maximalke. V tych vysokých otackach z neho neviem viac vydolovat. Ono silny motor je dobry v tom, ze v nízkych aj vysokých otackach nestrati az tak silu. Avsak v stredných, ked zhltne tych 115A, cca 5,3kW, tak je riziko smyku zadneho kolesa a tiez prasknutia niektorej z mechanických casti. Dnes som chcel vyskusat s dalsou baterkou, ale vytrieskal som sa pri prvej jazde v terene (teda ani nie v terene, ale nepozornost pri otacani na ceste – piesok na ceste a uz som bol na zemi 🙂 samozrejme bez ochrany, koleno zdrete…). Tak z testovania napatia 66,6V nic nebolo. Co sa tyka dojazdu, jazdil som bez dobijania treti den, ale az dnes ozaj v tazkom terene. Baterky mi pri dojazde ukazovali cca 33V, napiesto 44V. Pouzivam 2x22Ah 12S, vazim komplet 30kg. Presiel som celkovo cca 36km. Ziadna rovina to ale nebola…
Inak som sa dnes previezol na jednom bajku, ktory mal priemy motor 1000W, 48V LiIon. Baterku mal na zadnej stavbe a fakt bol predok tak lahucky, ze pri neopatrnom zaobchadzani dvihal na zadne. Ta bat. proste patri do stredu, ako tazisko motora na motorke. Inak silou je to taky cajicek, pekne idem max. okolo 42km/h. V podstate, ked dam na stredny prevod, tak od nízkych otacok az do max. je to identicke s mojim. Akurát moj ma uplne iny tah v stredných otackach, o 2 levely inde…
Táto odpoveď bola upravená pred 9 years, 5 months používateľom pivnicek.
karle ….ja mam cyclone 1.6kW , vazim cca 75 kg. Primarna retaz na motor mam 48zubov, sekundarna na koleso je 42z a 32z. Na kolese je kazeta od 11z do 42 zubov. Pri najlahsiom prevode 32z-42z po rovine 15km/h pri najtazsiom 42z-11z po rovine 55km/h CAcko ukazuje vtedy okolo 1.6kW ale kadenciu teda otacky pri najtazsiom prevode uz na svoje maximum nedotiahne….teda mozno by dotiahol len nemam po ruke taku dlhu rovinku 🙁 Akumulator mam LiION 48V/15Ah pri spickach odber cca 60A a pokles napatia ku 40V
Ak to ale zatazim do kopca tak ukaze aj cez 2kW a napatie ide pod 40V …
Istic mam B32A/1 a nikdy este nevyhodil. A krasne poberie cele tolko komentovane iskenie pri zapajani konektora. Aku nosievam vzdy v ruksaku , v terene to vidim ako zjavnu vyhodu.
Wamp: ten můj těžší bike s cromotorem, Lifepo 72V má cca 43 kg a jezdíme s tím normálně v terénu. Je tu samozřejmě nepohodlné nakládání do auta nebo přenášení přes spadlé stromy 🙁 Jinak na tom i normálně skáčeme skokánky 🙂 Nejlepší je výjezd v bikeparku směrem do kopce v klopených zatáčkách včetně skoků do kopce. (Jezdíme tak samozřejmě, když tam nikdo nejede z kopce…)
Druhý bike mám s Cyclone 1680W, Lipol 44V, ten má cca 30kg, jízda na něm je pravda díky nižší váze z kopce hravější. Ale do kopce a po rovině je jízda s hub motorem při dostatečném výkonu určitě příjemnější (netřeba řadit, jede se jen plynem a brzdami).
Pivnicek: ať se ti koleno brzo zahojí!
SFSF: jakou máš průměrnou spotřebu Wh/km podle CA v terénu? Já mám s cyclonem cca 24Wh/km, s Magic Pie to bylo cca 40 Wh/km a s Cromotorem cca 30 až 32Wh/km.
Wamp: Kolem 20kg můžeš mít slušný pedelec se jmenovitým výkonem 250W, ale mít silný ebike s takovou váhou a rozumným dojezdem je zatím z říše snů. 30kg není zase taková hrůza. Hrůza to je až když ti dojde šťáva v baterce. 🙂 Ale u silného ebike se na tohle prostě nehraje.
wamp, predtym som mal motorku, ktora mala 176kg a jazdil som s nou v terene. V tazkom terene to bolo narocne, hlavne ak sa jednalo na hranici padu a ak by motorka skoncila namne, tak tu ide o krk. Tam som pocitoval nadvahu ako problem. Crossy maju okolo 100kg a su urcene primarne do tazkeho terenu. Specialy na skaly maju okolo 60kg. Tych 30kg s 5kw je uplne v pohode. Dolezite je, ze motor je dole v strede a baterky mierne vpredu a tiez nie prilis vysoko. V tom pripade vaha nieje najmensi problem. Mne pri prvom vaznejsom porovnavani s predoslou motorkou – enduro vadi jazda cez siru luku – je uskakanejsia. Motorka viac zehlila nerovnosti a mohol so ist omnoho rychlejsie. V tazkom terene je ale bajk obratnejsi, hravejsi. Chapem a verim Karlovi, co hovori o priamom motore. Vcera po jazde som mal 100 chuti vyhodit ten cyclone 3kw motor a ist do priameho, kedze som zistil opatovne poskodenie uchytu pedalu na stredovom zlozeni. Nastastie sa mi to podarilo este v cera do noci vymysliet a urobit upravu na odstranenie problemu. Dnes som uz aj s rozbitym kolenom opat maleho viezol do jasli… 🙂
Táto odpoveď bola upravená pred 9 years, 5 months používateľom pivnicek.