E-bajk do terénu s výkonom 6000W

Zobrazuje sa 15 príspevkov - 511 až 525 (z celkového počtu 716 )
  • Autor
    Príspevky
  • #6245
    Robikl
    Účastník (Participant)

    pivniček: Aby celoodpružené kolo žehlilo nerovnosti podobně jako těžká motorka, tak musí mít lepší poměr odpružené a neodpružené hmoty. Tomu pomůžou baterky v rámu, ale patrně to pořád nestačí. Jezdec sám nestačí i kdyby měl 120 kilo, protože není k rámu dostatečně „připevněn“. Takže vlastně pořádné terénní ebike ať klidně má 50kg. Pak věřím, že bude přes nerovnosti plavat jako koráb po moři.

    #6247
    uzivatel
    Člen

    Karle…cely bike ma presne 20kg, ja mam 75kg, a akumulator nosim v ruksaku a ten ma 4kg. Dohromady cela vaha je cca 100kg. Teraz som pozeral na CA 175w na hodinu a 6wh/km ale nieje to udaj cisto teren a nie cisto na baterku…zvadsa vyrazne motoru pomaham , skor jazdim tak ako na normalnom bike len kde tu ak je tazko alebo narocny teren tak pridam.

    #6259
    pivnicek
    Účastník (Participant)

    Tak poslednykrat skusam nahravat moje sucasne vyuzitie bajku. Maly mi zaspal po ceste z jasli. To je dokaz, ze celoodpruzeny bajk je fajn 😉

    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    #6262
    Robikl
    Účastník (Participant)

    pivnicek: Paráda. Jak se to líbí malému pivníčkovi, když z toho pohodlí zrovna neusne? 🙂
    A ještě dotaz. Umístění baterek ti nějak nevadí kolenům při šlapání? Mě na mém kole vychází, že do nějaké šířky můžu jít jen tam, kde je to dál než kolena.

    #6263
    karel
    Účastník (Participant)

    Krásné fotky 🙂
    Pro pořádné elektrokolo je celoodpružený rám základ.
    Taky mám baterky i mezi nohama, ale už moc nešlapu 🙂

    #6275
    pivnicek
    Účastník (Participant)

    Robikl, Maly si este velmi nezvykol. Z pociatku protestuje, ale po 5m uz je pohoda. Ked som trosku pridal, do zakruty cca 30, tak sa zlakol. Tak radsej chodim pomaly 15-20km/h. Predsalen ma len 2 roky. Dufam, ze si casom zvykne. Uz som vozil aj starsieho, ale ten ma uz 22kg, cize je na limite sedacky. On by isiel aj 60, ale ja sa bojim tak s chlapcom riskovat. Bterky mi pri slapani vobec nevadia. Pravdou je, ze slapem len ked mi je Zima, alebo pred policajtom, ked sa namna diva a spekuluje pohladom, co je to za cudny bajk 🙂 Viac mi vadi pri pedalovani vyoseny lavy pedal. Je cca 5cm vysunuty kvoli sirke motora. To je citit, ze to nieje ono. Ale ako vravim, pedalujem len z pasie. Pri tom vykone totiz vobec necitim vykon svojich noh 🙂
    Karle, zda sa mi ze z pohladu vyvazenia su tie bat. na najlepsom moznom mieste…

    #6276
    pivnicek
    Účastník (Participant)

    Este jeden postreh. Konecne som pripojil RJ Kelly k PC a pohral som sa trosku s nastavenim. Velmi mi vadila odozva plynovky 0,5s. Tak som nastavil pre skusku 0,2s a je to omnoho lepsie. Nabuduce skusim Rovno 0s co to spravi. Problem ani nieje v tom, ze reaguje neskoro na pridanie plynu, ale na ubratie. Chcem zabrzdit a bajk este 0,5s taha jak besny. To bolo nebezpecne. Tiez som zmenil nastavenie plynovky z hodnot 1-4V na 0-5V. Zda sa mi, ze plynovka ide lepsie. Stavalo sa mi predtym, ze ked som zastavil a plynovku pustil, motor slabunko zaberal. Pri takom silnom motore to znamenalo mat ruku na brzde, lebo ma tlacil napr. na cervenu do krizovatky. Riesil som to vypnutim RJ a pri opatovnom zapnuti to uz bolo ok, zas az pri dalsom zastaveni, ale nie vzdy. Po zmene nastaveni uz je ok. V kazdom pripade defaultne hodnoty su divne. Ako posledne som nastavil prudove obmedzenie na 68%, cize cca na 80A. Predsalen chcem si toto leto zajazdit a nie neustale opravovat pokazene a pokrutene veci…

    • Táto odpoveď bola upravená pred 9 years, 8 months používateľom pivnicek.
    #6278
    bob
    Účastník (Participant)

    Pivnicek
    Ta prodleva 0,5s je kvůli nechtěnemu pootočení plynové páčky, při při ubrani tohle nemá vliv, navíc půl sekundy nejsi schopen ani postřehnout.
    Dále se divím že nastavení plynovky na 0-5V ti funguje, u mně když dám počáteční hodnotu pod 1,3V tak plynovka vůbec nefunguje. U maximalu mně jde nastavit maximálně 4V ne 5V, že by každá jednotka měla jiné nastavení? Co máš přesně za řj?

    • Táto odpoveď bola upravená pred 9 years, 8 months používateľom bob.
    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    #6282
    pivnicek
    Účastník (Participant)

    Bobe, 0.5s je strasne dlha doba. Naozaj mi to velmi vadilo, v terene potrebujem zrychlit a ono nic a zrazu taha jak besne. Tu odozvu, no neviem, mam pocit, ze to malo vplyv aj nato. Este polaborujem a napisem. Nemam doma adapter USB-serial, tak az v pondelok najskor… Inak dnes som spravil osobny rychlostny record po rovine bez prislapu. Ale asi som mal priaznivy vietor, foto v prilohe. Tiez som zistil, ze ten cyclone cyklocomputer mi zle ukazuje prud a vykon. Akosi ukazuje len vysoke hodnoty, a nerata nizke. Nabijacka mi Nabila 7000mAh a on ukazoval spotrebu 3500mAh. To bolo na 10000mAh LiPolkach. RJ mam Kelly KBS72121X. Je to 24-72V, 55A, 120A max. Inak ak zastavim na krizovatke napr. a uberem plyn, obcas sa mi stane ze motor slabo taha… (predtym sa mi zdalo, ze sa to poriesilo, ale bohuzial nie). Nevie nehodou niekto poradit, co s tym?

    • Táto odpoveď bola upravená pred 9 years, 8 months používateľom pivnicek.
    • Táto odpoveď bola upravená pred 9 years, 8 months používateľom pivnicek.
    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    #6286
    bob
    Účastník (Participant)

    Ta akcelerace se řídí na kroku2, 6 položka na obrázku (throttle up) dej na fast 1.
    Dále polaboruj s třetí položkou (control mode) a uvidíš různé reakce.

    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    #6288
    bob
    Účastník (Participant)

    Ještě dodám, pro představu 0,5s (půl vteřiny) je jedno mrknutí oka a tuhle prodlevu rozhodně na plynu nepoznáš.
    Bádej jinde v nastavení:-)

    #6289
    pivnicek
    Účastník (Participant)

    Bobe, dostanem sa k tomu az v pondelok. Doma nemam kabel. To opozdenie mi vadilo od zaciatku, poobne ako opozdenie turba v aute pri nizkych otackach. Kazdy z kamosov co sa na nom odviezli mi to potvrdili, ze to opozdenie je neprijemne. 1s uz by bolo takmer nepouzitelne. 0.5s je citelne a 0.2s je akceptovatelne. Ked sa pozries napr. na uzavierku na starom fotaku a tam si nastavis 1/125s a 1/60s tiez vidis rozdiel…

    #6303
    karel
    Účastník (Participant)

    Půl vteřiny je někdy hrozně dlouhá doba. Když plyn hned nereaguje, tak narazíš do stromu 🙁
    Taky jsem měl s reakcí plynu u KBS72121X hrozné problémy. Jednou jsem hodil pěkný záda, když plyn hned neubral, když měl ubrat. Na silnici to asi nevadí, ale v terénu záleží na desetinách vteřiny. Nevím už ale, co jsem tam vlastně nastavil, že se to zlepšilo. Jezdím teď ale hlavně na kole s Cromotorem s jinou řj Kelly, kde ty problémy nebyly.
    S popojížděním při nulové poloze plynu jsem se nesetkal. Dobrý je mít odpojovač motoru, zapojený do okruhu hydraulické brzdy. Zmáčkneš brzdu a odpojí se přes čidlo motor. Dá se využít někdy i při jízdě, že držíš plyn třeba na polovině a mačkáš a pouštíš brzdu a tím vypínáš a zapínáš motor.

    #6304
    LuboN
    Účastník (Participant)

    Plynovka s hall sondou je okrem iného aj tepelne závislá, ak sa nastaví rozsah 1-4V môže sa stať, že za určitých podmienok nebude pri nulovom plyne menej než 1V. Stačí zväčšiť rezervu, ideálne je premerať si aký výstup plynovka dáva a nastaviť podľa toho s primeranou rezervou.

    #6320
    pivnicek
    Účastník (Participant)

    Dik za rady. Posielam moj novy rychlostny record 70km/h. 🙂

    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
Zobrazuje sa 15 príspevkov - 511 až 525 (z celkového počtu 716 )
  • Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.