Nicméně ikdyž tady hájím použití BMS a nemám s BMS žádný problém na žádném stroji, tak mě samozřejmě u Electry láká naskládat si tam li-polky v počtu, který si určím a ne do kterého mě nutí existence vhodého BMSka. Takže beru to, co tady říkáte. Jen tak nějak cítím, že to je trošku riskantní záležitost a že se to pak musí provozovat třeba tak, že se nabíjí jen na 4,1V a vybíjí třeba jen na těch 3,5V. Vrtá mi to celé hlavou, protože u Electry mám dojezd jenom 25 až 30km. Abych dojel dále, tak bych musel šetřit a to se mi na stroji s plynovou rukojetí vůbec nechce. Jenže dát sit tam lipolky bez BMS taky může znamenat, že dopadnu taky tak, že se mi z baterek jednou zakouří.
No zakouřit se může ale přičin toho taky může být více.
Pokud o ně budeš pečovat tak pár příčin které můžeš ovlivnit vyloučíš.
Vubec bych se toho nebál.
To je otázka na kolik článků. Pokud zůstanu u Kelly jednotky, tak je rozumné jít buď na 10 na 13 článků. Asi nejelegantnější je stejně to Adaptto, protože to řeší, jak jsem pochopil, úplně všechno včetně nabíjení a balancování a ochrany článků a pak je jedno kolik článků. LuboN, ty to budeš vědět, jak se zapíná a vypíná to Adaptto? Vypíná se to přes ten displej, nebo tam musí být vypínač mezi baterkou a jednotkou?
Inak najjednoduchšie a najlacnejšie LiPo riešenie je dať 12s (2x6s). A prípadne na 12s sú aj BMS-ká. 12s LiPo ťahá lepšie než bežné 13s Li-Ion cyklo batérie, pretože tým pod záťažou padá napätie hlbšie než má v záťaži 12s LiPo.
Ale jak pak nabíjet 12S LiPo? To bych musel sehnat nabíječku na 50,4V? Nebo jak bys to nabíjel? Já mám na všem 36V a nabíječky 42V pro li-ion a 43,8V pro LiFePo4.
Robikl, môžeš ostať pri 10s (36V) tak ako píše Bob – a neváhal by som to kúpiť rovno dvojmo aby to malo 32Ah 🙂
Ak chceš prejsť na 12s, treba nabíjačku s napätím 50,4V. Buď si zoženieš CC/CV zdroj 48V, a trimrom (ktorý tam na to je) upravíš napätie na tých 50,4V a hotovo, alebo hotovú nabíjačku na akékoľvek napätie je možné kúpiť na stránke bmsbattery, majú tam od pár desiatok wattov po 4kW. Osobne mi príde najvýhodnejšia tá 1kW za 88USD (aj napriek 60USD poštovnému je to podľa mňa vychytávka za super cenu).
Ak má Tvoja RJ limit 60V, je možné získať maximum použitím 14s ako mám ja (6s+4s+4s). Nabíjanie sa dá riešiť rovnakým spôsobom ako pri tých 12s.
Len tak na okraj, je to pekná debilina že sa ako štandard používajú 13s batérie, vzniklo to pochopiteľne pre kompatibilitu so 48V olovom, ale inak to je čistý nezmysel a 12s alebo 14s je jednoznačne rozumnejší počet článkov. Vo svete je už pár výrobcov čo robí 14s batérie pre e-bike nakoľko to je max. čo vezmú bežné RJ a tým sa dosiahne maximálny výkon a samozrejme o niečo vyššia rýchlosť.
Ak chceš poriadny upgrade pre svoju mašinu odporúčam tých 14s a silnú nabíjačku nech to frčí… Ale BMS sa na to blbo zháňa… (na 10s a 12s nie je problém).
Bobe, ako je mozne, ze v hobbykingu ked hladam, tak tu bateriu LiPo 6S 16Ah nenajdem za taku cenu, ale len za 110,- Eur. Pri odkaze od Teba ale je za 74,- Eur. To je podstatny cenovy rozdiel. V com to je?
Práve som to pozrel, stále sú v akcii, akurát ako napísal Bob najprv treba vybrať EU warehouse (vľavo hore nad kategóriami tovaru).
Tipujem že sa rýchlo vypredajú, nakoľko na severnej pologuli sveta práve začína modelárska aj e-bike sezóna (a tu je najväčšia kúpna sila).
Ahaaaa, dik Bobe, uz mi to ide. Ja som stale vybral vo filtri, ze EU a to mi hodilo chybovu hlasku… Skoda, ze mi treba 20Ah, ta stoji 150,- 16Ah stoji vybornych 73,- ale mam jednu 22Ah, 20Ah je na ceste a nemozem tretiu vziat 16Ah, to by bolo naprd. 🙁
Pivnicek, už to nekombinuj, kúp si všetky rovnaké a naraz, koľko článkov používaš do série, 3x5s? Čo takto dať 6s+4s+4s/16Ah, alebo 6s+6s+4s/16Ah, a to rovno dvojmo nech máš 32Ah a dobrú prúdovú zaťažiteľnosť? Kým sú baterky v akcii je to na zváženie…
14s/32Ah vyjde teraz aj s poštovným cca 350€, to je za 1,65kWh smiešne…
LuboN, ak by som kupoval vsetky, tak to nejako vyskladam poriadne. Ale mam plne funkcnu 22Ah 5S, dosla mi nedavno 20Ah 6S a k tomu som nakoniec doobjednal 2x10Ah 6S. Bohuzial uz 20Ah 6S nemaju skladom (stoji 150 + doprava). Vzal som ale 2 lacne 10Ah (90+doprava). Cena neskutocna a nakoniec to nieje az tak zle, lebo budem mat na oboch stranach rovnomerne rozlozenu hmotnost. Do laveho vaku 22Ah5S+10Ah6S, do praveho 20Ah6S+10Ah6S. 10Ah6S paralelne lava s pravou a s ostatnymi do serie. Celkovo teda 1,3kWh.
Táto odpoveď bola upravená pred 8 years, 10 months používateľom pivnicek.
Autor
Príspevky
Zobrazuje sa 15 príspevkov - 616 až 630 (z celkového počtu 716 )