Len pozor Pivnicek . Ja mam Multistar 6S 12Ah 2x v serii ved vies videl si to , taham z nich max 25A i ked mam nastaveny regulator na 20A, moje aku nic moc. Jedna baterka sa mi uz rozchadza na dvoch clankoch no nic zavratne 0,1V. Asi vadny kus . Druha drzi. No ak som z nich tahal viac amperov cca 20 kontinualne tak sa rozchadzali clanky este viac. Ty chces tahat kontinualne mozno viac ako ja aj ked ich budes mat paralelne. Tak pozor na to. Snad ti vydrzia. Zo zaciatku ich sleduj
Šanca na problematický článok je bohužiaľ reálna… A nie len pri LiPo, ale dokonca aj pri 18650. Správne „zabehnutie“ novej batérie je kriticky dôležité, úvodne treba všetko vybalancovať, potom odsledovať či majú všetky články rovnakú kapacitu vybitím aspoň po 3,5-3,6V a potom v priebehu pár týždňov kontrolovať či nemá niektorý článok zvýšené samovybíjanie. V prípade vysokých prúdov je dobré zmerať či nedochádza k zohrievaniu článkov. Ak je všetko OK, je predpoklad že bude batéria dobre slúžiť a mala by stačiť občasná kontrola článkov a zo 2x za rok kontrola kapacity a súbehu až do vybitia.
Ahoj,
Chci stavit ebike a nahodou sem narazil na toto vlakno. Jezdim enduro 300 2t a uvazuju nad tim, ze to prodam a necham si svoje dh kolo ktere sem doted moc nevyuzil. Prestavbou na ebike bych to chtel zmenit. Zpocatku sem uvazoval nad hubem, ale predstava nakladnosti a ucinnosti od toho ustupuju. Uvazuju nad koupi toho uzsiho cyclunu 1800-3000 jen samostatny motor a zbytek ve i dokoupit kvalitnejsi, protoze jak to tady ctu, tak to je jednine co z toho setu zustane puvodni. Ted k memu dotazu. Dokazete mi poradit co vsechno si mam koupit a odkud? Baterky, ridici jednotka atd. Vim ze ste si toho hodne prosli a tak by h nerad udelal stejne chyby jako vy na zacatku. Tim, ze jeste nic krome kola a chuti to postavit:) prede moc diky za rady.
První krok baterie zdá se vyřešen:
Multistar High Capacity 6S 16000mAh
Minimum Capacity: 16000mAh
Configuration: 6S2P / 22.2V / 6Cell
Constant Discharge: 10C
Peak Discharge (10sec): 20C
Pack Weight: 1920g
Pack Size: 173 x 74 x 68mm
Charge Plug: JST-XH
Discharge Plug: XT90. Myslíte, že mi budou stačit 4? nebo mám vzít 6? A co je lepší? serie nebo seriovo patalelně 2×2 nebo 3×2 ks?
Díky
Hrebik vitaj 🙂
Je to super vidieť ako ľudia prechádzajú od benzínu k elektrine 🙂
Keďže to vyzerá že sa budeš chcieť na tom vyblázniť v teréne a pôjdeš na výkon, dal by som určite batérie po 2ks paralelne a 3ks do série (tie 6s/16Ah). To vidím ako dobrý kompromis medzi cenou, kapacitou a zaťažiteľnosťou… Akurát si musíš zvážiť ako to namontuješ na bike. Ak si si prečítal celé toto vlákno, tak už asi tušíš aké úskalia na Teba pri takejto stavbe čakajú (ak nie určite to urob). Vrelo odporúčam dať do motora teplotné čidlo a určite budeš potrebovať nejaký wattmeter alebo cycle analyst.
Veľká výhoda a zároveň aj nevýhoda hub motora oproti cyclone je že motor je nezávislý na radení rýchlostí, pri adrenalínovej jazde je výhodné nemusieť radiť, ale zase pre maximálny výkon a účinnosť pri všetkých rýchlostiach sú prevody potrebné. Riešenie s hub motorom je robustnejšie a nemá sa moc čo pokaziť, zase je ale koleso dosť ťažké.
Naštuduj toho čo najviac, prípadne sa s niekým tu na fóre dohodni a skús sa na niečom poriadnom previezť, aby si bol spokojný s tým čo postavíš…
na elektrický ekvivalent ku 300cm3/2t moto v prijatelnej cene zabudni.
Zjednodušene máš v podstate len 2 možnosti.
1.: Využitie elektro bicykla ako bicykel. To znamená budeš aj pedálovať, budeš môcť jazdiť aj náročnejšie lesné trate a bude to mať prijateľnú váhu/cenu.
V tomto prípade určite použi stredový motor (napr.: BBS 02 750W, cyclone,bosh, yamaha…) a batériu v strede rámu prípadne do batohu.
2. možnosť je mať elektro bicykel skôr ako motorku kde pedále slúžia len pre(okrasu) legálnosť použitia na cestách alebo v lese. V tomto prípade treba výkonný hub motor (ideálne CROMOTOR, Crystalyte Crown TC…)predimenzovanú plne programovateľnú riadiacu jednotku(Adapto, kelly…) a výkonovo predimenzovanú batériu umiestnenú v strede rámu(momentálne cenovo naj. je Lipo, životnosťou by som sa poobzeral aj po LiFePo Headway článkoch). Rám z DH bicykla predáš, kúpiš alebo vyrobíš špeciálny rám (napr. Quilbix)kde nieje problém seriózne uchytiť RJ, displej a batérie. Na takomto type bicykla „nebude problém“ chodiť rýchlosťami 130km/h. Popozeraj youtube, je tam toho na mraky prípadne sa inšpiruj napr. stealth bomber.
Aj tu na fóre je toho dosť popísaného treba si to prelistovať a poučiť sa s chýb druhých…
Caute,
Diky za vrele privitani a za reakce:)
Asi u mna vede ten stredovy pohon. Udelam upgrade tech prirub ktere fixuji motor k ramu po vzoru pivnicka a baterky vyskladam okolo hlavni sikme trubky. Tady na ES to jeden z toho mojeho ramu stavil: https://endless-sphere.com/forums/viewtopic.php?f=6&t=32769
S tema baterkama to ale vypada silene.
Hub motor asi nechci. Chci krutak a akceleraci a myslim ze s dobrym prevodem toho dosahnu lip ve vyssich tockach stredoveho motoru. I na motorce jezdim spis technicke trate, kde se hodi lehkost a obratnost. O maximalku me nejde. To se radsi projedu na silnicnim motu, ktere je na ty rychlosti stavene.
Myslite ze by mi stacily treba jen 4 ty multistary 6S 16000mAh? Kdyz je dam seriovoparalelne 2×2 tak z toho dostanu 44V 32ah, ne?
Jaky motor pro toto pouziti zvolit? Ten cyclone s vnitrni prevodovkou nebo bez?
Ridici jednotka asi nebude treba upgradovat nebo jo?
Toto vypada taky moc pekne. Ma tam cyclone 3000 a ten kroutak je uzasny:
Ahojte,
takze na ceste je 1800-3000W cyclone kit, 1000w charger z bms battery na 84V.
doma uz mam LIPO 20S2P, balancer B6.
momentalne delam na uchyceni baterek na ram a chystam kabelaz.
Pivnicek muzes mi poradit s upgrade uchyceni motoru k ramu kola? budu z toho tahat dost tak potrebuju co nejvetsi tuhost aby sa to nekrutilo. Cetl sem zes udelal uz 3 verze, ale furt nejsi spokojeny. Pokrocils nejak? CNC frezu mam k dispozici a material taky. Muzes poradit nebo poslat schema tvoji priruby?
Moc diky za rady. Uz sa tesim az vyjedu:)
ku kruťaku:
velmi zaleží ako to cele sprevodujes,bud do sily alebo do rychlosti, 84v hovorí že do rýchlosti, tvrdíš že o to ti nejde, preco 84V? V je rýchlosť, I je sila
reťaz od campagnolo to vydrží, neviem ako dlho, ale dlhsie než ine.
kto robi z bicykla motorku dlho spokojny nemože byť.žiadne cyklokomponenty nie su stavane pre cyklistu čo vyvinie 3000w výkonu.
ak nejde o rýchlosť, už 1000wat pri rozumnom sprevodovaní ma vytiahne na hreben tatier a tie cyklokomponenty vydržia, aj ked sa niektoré opotrebuvavajú vyrazne rýchlejsie ako na bajku bez motora.
Nazdar Hrebik. Necakaju Ta lahke casy 🙂 Ale drzim palce. Hned na zaciatku Ti poviem, ze mas rovnaky ciel ako som mal ja pred 2ma rokmi. Vzhladom k casu a narocnosti projektu by som momentalne volil bafang 750W s 2x20Ah LiPo, cize 44,4V na downhill. Jednak je to lahucke, vykonovo v celku fajn a nerere to tak baterie ako vykonnejsie riesenia, pritom to ma integrovanu riadiacu jednotku a mechaniku netreba riesit. Proste jednoduche, overene spolahlive nenarocne riesenie. Doma mam uz 3 motory, vsetky cyclone 3000W. Dve mam na predaj, len som nemal cas ich nahodit do bazaru. Co sa tyka prehrievania, tieto motory nemaju problem. Mne sa podarilo uvarit jeden motor, ale to som mal velmi tazky prevod a siel som do velmi strmeho tiahleho kopca. Moja chyba. Uvaril som uz aj baterky, ked som siel cca 40km vacsinu trasy na plny plyn 70km/h. Co sa tyka mechaniky, uz mam vsetko poriesene tak, ze jazdim, ale ten vykon je na bicyklove komponenty velmi silny. To znamena, ze zadna linka retaze mi pri prudkej akceleracii (vysoky krutak) preskoci o jeden zub po obvode zadnej kazety. Riesenie vidim v zvyseni poctu zubov zadnej kazety + predneho taniera (aby prevody ostali zachovane). Mam SRAM X9, vzadu 10kolecko, retaz tiez SRAM a vpredu tusim 32z tanier. Kupodivu tieto komponenty vydrzali doposial vsetok ten vykon (dosahujem cca 5200W). V predu mam heawy duty volnobezku cyclone a BMX hrubu retaz (tu povodnu co davaju k cyclone mi pri prvej jazde roztrhlo na dvoch miestach naraz). Maximalku dosahujem po rovine bez prislapu okolo 75-80km/h. Konstrukciu uchytenia motora som ri riesil sam. Pouzil som dural, vyrezany na laserovej rezacke + CNC ohybacku. Mozno je lepsou volbou nerez, ale bolo by to tazsie.