Nieje zac. Ano, LiPol clanok ma 3,7V nominal. 4,2 je max. co sa moze nabijat, nesmie sa prekrocit. Cize nabijacie napatie je 50,4V. Balancovat clanky nebudes? Skrati sa Ti ich zivotnost.
Budu balancovat, ale ne pri kazdem nabijeni. Na to mam objednanu tu b6 nabijecku. Myslis ze na bulk nabijeni to muzu nabijet 20A nebo uz je to moc? Cinan me pise, ze je lepsi posilat tam jen 10A takze nabiju 32ah za cca 3 hod. Nebudu to vybijat uplne tak mozna i min.
Hrebik, ja by som Ti odporučil 14s/32Ah, to je do 60V (58,8V max) čo zvláda prakticky každá riadiaca jednotka, zložíš to ako 6+4+4 a tie dve 6s čo Ti ostanú môžeš použiť ako 12s na druhý bike. Budeš mať veľkú kapacitu, dostatočné napätie a batérie nebudú preťažované. Je to myslím si najlepší kompromis. Kúp si od číňana tú 1000W nabíjačku aby si nestrávil svoje najlepšie hodiny života čakaním kým sa to nabije. Cenovo je o málo drahšia ako tie omnoho slabšie.
Nabíjať LiPo 1C je úplný štandard, takže pri 32Ah by si mohol nabíjať prúdom 32A. 1000W nabíjačka Ti dá tak max. 17A pri 58V takže baterky budú úplne v pohode. Nedávaj si tých 44V, ani iba 16Ah, budeš to ľutovať. Potom sa to už bude ťažko prerábať a stratíš na tom čas a peniaze. Nabíjať bulk je v pohode, len musia byť články v poriadku. Ak sú zdravé, balanc držia aj rok. Kontrolovať pravidelne samozrejme treba.
LuboN, on ma uz kupene 16Ah, cize nabija napr. 16A. Ja mam 20 a 22Ah a nabijam 8A. Mam nabite za cca 2,5h. Ono ak by som zapojil mostikovo (co moja nabijacka umoznuje) a nabijal 16A, neznamena to, ze doba nabijania sa rapidne skrati a uz vobec nie na polovicu. Po hodine nabijania uz je nabijacie napatie 4,2V a uz nabija napr. len 5A prudom. Cize v konecnom dosledku rozdiel medzi 16A a 8A nabijackou je mozno 25% skratenie casu. Okrem toho nabijanie nizsim prudom zvysuje zivotnost baterky. Ked ma takto divoko pokulene clanky, neviem, ci je to dobre bulk nabijat. Ja by som radsej voli modelarsku nabku na kazdy kanal zvlast + balancer vyuzivat uz ked je tam. Trosku viac pracne nabijat, ale napr. mna to celkom bavi 🙂
Pvnicek, Hrebik má 4ks 6s/16Ah a 4ks 4s/16Ah, to je spolu 20s/32Ah. Pozri si to o stránku dozadu. Z toho je preňho najvýhodnejšie zložiť 6+4+4 = 14s/32Ah. Maximálne rozumné napätie a maximálna kapacita. Zvyšné 2ks 6s/16Ah môže použiť ako 12s/16Ah na druhý bike. Lipo nabíjam denne, a 2x vyšší prúd nabije 2x rýchlejšie, a to preto že nemá význam to tlačiť po 4,2V/čl., stopnem to väčšinou keď začína prúd klesať (batéria nabitá na 90-95%) a je to. Takto sa zbavíš zdĺhavej a škodlivej CV fázy pri nabíjaní a je tam aj rezerva v prípade malej odchýlky v napätiach článkov.
Neviem čo Ti na jeho článkoch príde divoké, sú to všetko nové a rovnaké články, to už uniformnejšie a ideálnejšie ani byť nemôže. Ak sú všetky v poriadku (treba otestovať) tak je to ideálna batéria na bulk nabíjanie a nemá jej to prečo škodiť.
14s je 51.8V (to co uz je za napatie, ani „macka ani pes“), Podlamna je rozumnejsie 16s teda 60V (ako som uz pisal vcera), teda moze vyuzit najvyssie mozne napatie co motor zvladne. Musi ale skladat 6s+6s+4s 16Ah v serii. Resp. moze aj 2x6s+2x6s+2x4s teda 32Ah, spolu 1900Wh, ale to uz bude mat 12kg baterie co je masaker vaha.
Pivnicek, ja som písal max. napätie, lebo to je rozhodujúce pre výber RJ a nastavenie nabíjačky. 14s je jediné čo vlezie do 60V limitu bežného pre mnohé RJ. Takisto je to rozumné z pohľadu využitia zvyšných dvoch kusov batérií. Samozrejme ak to RJ dovolí nie je problém zostaviť aj 16s/32Ah (6+6+4) a zostanú 2ks 4s/16Ah.
Taktak. Hrebik ale doteraz nenapisal aku ma RJ. RJ ak je napisane ze je do 60V to znamena, ze je to nominalne napatie, cize znesie pri nabitych baterkach aj 67,2V (nabity clanok na 4.2V). Len motor ma do 60V. K tomu motoru davaju RJ do 72V (aspon ja som tak dostal). Z toho som vychadzal, pokial sa da je lepsie vyssie napatie.
Ahojte, diky za rady. Nabijecku sem nakonec objednal na 12s ale kdyz budu chit, tak je moznost trimrama uvnitr nastavitt vyssi napeti. Nabijeci proud bude 20Ǎ. Az to slozim budu s tim laborovat a kdyztak to nastavim na 14s. Jak sem psal. Chci pro manzelku pak postavit bafang a u toho sem cetl, ze maximum je 50v baterie. Uvidim jak to pojede az to cele slozim dokopy. Myslim ale, ze i s tema 1800w to pojede hezky. Jeste uvazuju, jak uchytit baterie. Bud plechovy box z hliniku pripevnim na ram, nebo dam pack do batohu. 12s 32ah vazi 7,7 kg.
Rj mam 36-72v nominal. Druhy set baterii bych ze zbyvajicich slozil tak, ze ke 4x 4s prikupim dalsi dve a budu mit taky 12s2p 32ah. Cyclone uz je na celnici, tak snad to pujde dobre a brzo dorazi.
Az to slozim vyzkousim ruzne kombinace napeti. S vyssim napetim mi ale poroste i vaha baterek. 16s je tak max co dam na ram aby se dalo jeste normalne pedalovat.
Hrebik, RJ v bafangu (48V verzia) ide bez problémov do max. napätia 60V, takže max 14s (58,8V).
Ak máš čas a chuť je dobré si vyskúšať aká kombinácia Ti bude k tomu cyclone vyhovovať, každopádne je fajn že si sa rozhodol použiť 32Ah nakoľko kapacity nikdy nie je dosť a bude to omnoho lepšie pre batériu nakoľko samotné články budú zaťažované polovične.
Mam taku skusenost:
Prvy polrok som jazdil 44,4V 12S. Islo to pekne, ale musel som castejsie radit. Potom si prerobil na 60V, motor ma sirsie spektrum otacok. Teda nemusim tolko radit. V podstate je to takmer priamy motor s tym, ze je moznost podla profilu trate menit prevod. Po meste prehodim 1-2x za jazdu. V terene hodim vacsie zadne kolecko, po rovinke mensie. Predtym som radil castejsie. Tiez maximalka je vyssia. Motor je mozne viac vybudit. Dalej sa mi znizil problem tavenia kablov. Ono sa to nezda, ale pri prudoch cez 100A sa pekne zahrievaju. Ked je slabsi cinovany spoj, kludne sa roztavi. Co sa tyka pedalovania, tak to nema ziaden vyznam pri tychto vykonoch. Jednak nestiham kadencii motora a ked ano, tak rozdiel nepostrehnem. Slapanie ma vyznam len ked mi je zima, alebo ked idem s niekym, kto nema motor, resp. slabsi motor.