Cau pivnicek,
asi tak taky skoncim nakonec:)
Jaky mas prurez kabelu? Kabelaz budu ted pajet tak abych to dostatecne nadimenzoval.
Jaký přesně typ máš toho řetězu? všude u bmx řetězů píšou, že sou jen pro singlespeed.
Zkusim teda ze zacatku tech 14s minimalne aby sa to tak netavilo a snizily sa prudy. To bude takova zlata stredni cesta.
Hrebik, a je to dosť pevné? Ak sa to prehýba tak neviem či to bude dosť dobré… Istejší by bol hliník na mieru a pevne zoskrutkovať… Ak spadneš a narazí to musí to vydržať… Neviem ako Ti to vojde do kostry, ale ak to nebude priamo v trojuholníku tak je to o to zranitelnejšie. Možno ako testovacia verzia by to mohlo ale byť. A potom to prerobiť.
Chlapi, když jsme u té debaty o vhodném napětí, tak jen tak pro zajímavost, jaké maximální napětí zvládnou XT60? Kam až se dá s nimi jít? Nikde jsem to nenašel. Co vím, tak modeláři jedou vesměs na nižší napětí než my.
Hrebik, cim vyssie napatie, tym lepsie. Znamena to nizsie prudy a vacsie spektrum krutiaceho momentu na motore, teda menej radenia. Ked to stavias od nuly, urcite Ti radim ist na 60V, teda 16S. Vyssie ist nemozes kvoli motoru. Kable teraz nepamatam ake su hrube, ale tusim, ze 6mm2. Konektory pouzivam XT150. Ale uz by som siel radsej na XT90. Su mensie a lacnejsie.
Co sa tyka tych plastovych bedni, tak LuboN dobre tvrdi, ze to prezije tak do prveho padu. Druha vec je estetika 🙂 A este ochrana proti prerazeniu, alebo horeniu LiPol. Mne LiPol nedavno horeli – prilis som ich vybil. A takato plastova skrinka by sa roztavila jak nic. Ja mam textilne, ktore tiez niesu odolne teplote, ale su lahucke a dobre vyzeraju.
Robikl, podlamna XT60 urcite do 100V musia zniest. Zarucene 50V, kedze sa robia aj 12s clanky standardne s tymto konektorom.
Pokiaľ je konektor suchý, prierazné napätie bude dosť vysoké nakoľko je mohutný a z kvalitného materiálu (podľa mňa by vydržal aj kilovolt). V prípade vlhka by nemusel moc korodovať nakoľko je zlátený, ale vysoké napätie + vlhkosť = skôr či neskôr problémy. Je to skôr o tom, aby mokrý konektor niekoho nekopol keď tam bude napr. 100V. Do 60V by som ale žiadny problém s napätím nevidel. Tiež treba vziať do úvahy že tam nie je striedavé napätie (od batérie samozrejme).
Bednu udelam z profilovaneho pozink plechu. Kvuli estetice a bezpecnosti. Vyuziju trasovaci zlab na vyrobu konstrukce a bocnice na to vyrezu z plechu. Pak sem dam foto. Konektory na baterkach su xt90 a tim padem sem nakupil ty same aj na kabelaz. Motor zatim visi na celnici, takze kdovi kdy dojde ke me:( Ono je v podstate jedno jestli slozim 16S nebo 14S. Nabijecku si nastavim trimrama uvnitr jak budu potrebovat. Zkusim teda 16S. To mi do krabice vleze.Minimalni rozdil v rozmerech.
Este si sa pytal na retaz. Tieto kity obsahuju 2 retaze. Primarnu od motora k stredovemu zlozeniu – tu pouzivam BMX hrubu. Sekundarna – standardna cyklisticka SRAM X9. S nou mam vsak problem, ze mi obcas preskoci o zub pri prudkej akceleracii. Spekulujem pouzit toto namiesto prehadzovaca (tiez na BMX retaz): http://www.bikeservis.com/naboj-zadny-3rychl-shimano-nexusvolnobezka-p-6782.html
Tymto by sa uplne vylucilo krizenie retaze a teda aj hlavny problem vacsich vykonov. Otazkou je, co to znesie…
Este ti davam do pozornosti tento: http://www.bikeinvest.cz/sturmey-archer-naboj-cs-rk3-36h
Sram robi nieco podobne-DualDrive.
Krizenie retaze to v podstate riesi. Na vrchne dve kolecka ides len malokedy, to je na mimoriadne strme useky- vtedy je na nu zhora sice trochu smutny pohlad, ale radi a nepada.
Ja som s nim po 5000km velmi spokojny, ale jazdim pokojne, turisticky, ziadne vystrelky (bafang 500W).
Kym som si ho vybral, tak som o tom vselico hladal a nexus mi vychadzal nevhodny, to je na city biky. Sturmey archer znesie viac. O srame neviem nic a myslim, ze ani forach nenajdes, neviem preco.
Na velke vykony rohlik, alebo nuvinci.
Teoreticky by kazdy vyrobca mal udavat max. povoleny tah retaze a ci vyhovuje dopocitas cez parametre motora a momentovu vetu.
Diky moc. Velmi zaujimave. Skoda, ze si to overil len na male vykony. Rohlik je drahy jak das, do toho asi nepojdem. Paci sa mi SRAM (v manuali popisuju, ze max. brzdna sila na zabudovanej bubnovej brzde je 250Nm co je dost vela, preto predpokladam, ze aj na tah by mohlo byt tak dimenzovane, ale to uz nepisu), ale aj tento Tvoj system. Prosim, nepripojil by si nejake fotky a viac vysvetlenia ako sa radi, ako su rozostupy velke a kam osadis kotuc brzdy?
Orech je kazetu 8/9-kolecko. Podla toho potom radenie.
Prevod vo vnutri sa da ovladat tiez normalnym trojstupnovym radenim. Skusal som najprv rapidfire a teraz tam mam 3-stupnove dyna-sys, funguju obidve. Je na to aj original packa, resp. niekolko paciek, ale ta co som mal (SLS30-T) je otrasna, tak som ju zrusil.
Dolezita vec: vnutorny prevod v tahu nepreradis. Mne motor reaguje na zastavenie pedalov okamzite, aj som si na to lahko zvykol, ale komu by to vadilo, mozno by mu pomohol gearsensor. Prehadzovacka tak normalne, pokial nemas plyn na plne gule, prehadzuje pekne.
Kotuc je na siestich dierach. Fotky sorry, nechce sa mi uz teraz do pivnice:-)
Celkovo si myslim, ze v pripade vykonnych e-bajkov do terenu cesta nevedie cez take tie bezne naboje s prevodovkou (nexus, alfine, sa, sram, sachs). Ani na horakoch to nebyva, osadzuje sa to max. na trekove.
51,8V napatie miesto 48V je často využivane napatie, je bezproblemove pre vačšinu RJ aj motorov,o trocha vačsie otacky o trocha vyssia rychlosť, no problem.
radenie v naboji :
silne bajky využivaju nu vinci a rohlof, ostatne radenianie, ale garanciu ti nedaju na ebike. je to stavané do 1,5kw, rohlof vraj vydrži podsttne viac.
vzhladom na cenu a rozne referencie, aj negatívne som sa tým prestal zapodievať
Hmm, tak to vyzera uz len na Rohloff. Aj by som ho kupil, ale sa mi strasne nepacu, ze ma az 14 prevodov. Mne treba tak idealne 3 prevody. Samozrejme odskoky vacsie. Celkovy rozsah tak 300-400%. Aj na tom 10kolecku SRAM co mam teraz su strasne malicke odskoky. To je taky blud… Idem c asfaltky do lesa, musim aspon o 3-4 stupne preradit. Nazad detto. Strasne dlho to trva a je to cele nezmysel podlamna. Uz aj na normalnom bajku mi to vadilo. Najspokojnejsi som bol s 5-6 stupnami a 3tanierom vpredu.
Co sa tyka torped, objavil som krasku stranku na takmer vsetky systemy tu: http://cykl.cz/item/torpedo-oziva
Ak by mal Rohloff verziu na 3-5 stupnov, hned ho berem. 14 je ale blud. Rozmyslam este spravit uplne jednoduche 10 kolecko vzadu na prehadzovac, ale pouzivat len 3-5 strednych koliesok. Tieto urobit s vacsimi odskokmi. Krizenie retaze by bolo male a rozsah postacujuci…
Autor
Príspevky
Zobrazuje sa 15 príspevkov - 676 až 690 (z celkového počtu 716 )