Domov › Diskusné Fóra › Diskusné fórum pre svet elektro-pohonov › Hotové elektrobicykle prerábky a koncepty › E-bajk do terénu s výkonom 6000W
Označené ako: 6000W, down hill, Mid drive 750W, stredový motor, terén
- Toto téma obsahuje 715 odpovedí, 24 hlasov, a bola naposledny upravená pred 6 years, 10 months od
pivnicek.
-
AutorPríspevky
-
9 apríla, 2016 o 11:02 pm #7818
pivnicek
Účastník (Participant)Zeby som predsalen kupil toto? Vyzera to slusne a dimenzovali to na ebike dokonca. http://www.sunrace.cz/napsalionas/151116-7166230212.jpg
9 apríla, 2016 o 11:09 pm #7819pivnicek
Účastník (Participant)Tu je krasavec. Naozaj pisu, ze “ Designed for heavy duty use“, co znie slubne.
http://www.sturmey-archer.com/en/products/detail/rx-rf5
Ak by to bolo spolahlive, dost by nam to vsetkym ulahcilo zivot s krizenim retaze.
Ani cena nieje strasna:
http://www.jizdnikola.net/naboj-sturmey-archer-5r-rx-volnobezny-p58075
http://eshop.khsport.cz/naboj-sturmey-archer-5r-rx-volnobezny/-
Táto odpoveď bola upravená pred 9 years používateľom
pivnicek.
10 apríla, 2016 o 5:45 pm #7821roman
Účastník (Participant)pivnicek, to sa da riešiť nasledovne, kazetu rozobrať a použiť len každe druhe ozubene kolečko, ja mam miesto 9 rychlostí len 7 a funguje to dobre, menej križi reťaz, pada iba vynimočne.prve tri ozubenia su set, tie nerozoberieš, stvrte som vyhodil, piate som nechal, šieste vyhodil ostatne nechal. Sram kazeta 11-36t to umožnuje
10 apríla, 2016 o 5:58 pm #7822autofelicia
Účastník (Participant)🙂 hm to iste som napisal v druhej teme
10 apríla, 2016 o 6:50 pm #7823pivnicek
Účastník (Participant)Ano, to ma napadlo uz davnejsie. Cize dve krajne nepouzivas? Pre mna je to ale malo. 7 by som si netrufol krizit. Ja tak max. 4 pouzivam. Aj to jemne pridavam, nikdy nie naplno. Ked sa niekedy zabudnem, preskoci mi to cez obvod o jeden zub. Je to hrozny zvuk. Preto vidim u seba len 3 riesenia:
1/ Ako ma Roman, + zvacsit pocty zubov na tanieri aj na kazete, aby bolo viac zubov v zabere (teraz mam cestnu kazetu co ma male pocty zubov 11-12-14–28) prevodove pomery dodrzat. V zadu na kazete spravit vacsie odskoky.
2/ Spravit priemy prevod s kompromisnym prevodovym pomerom.
3/ Skusit nejake kvalitne torpedo.10 apríla, 2016 o 10:34 pm #7824roman
Účastník (Participant)ja by som to skusil takto:
dať 52t prevodník, kazetu 11-36t a na kazete ist iba po 14t, na prehadzovačke sa da nadstaviť doraz.problem je ak je motor silny a chceš prudke zrýchlenie na 14t, všetko sa enormne namaha,ak ti preskakuje reťaz o zub,zvycajne na 10t,11t, znamena to vyťahanú reťaz ,zdeformované zuby na kazete alebo oboje. ja vyhadzujem reťaz aj kazetu,len reťaz vymeniť nikdy nestačí. na 32-36t je to v pohode,možes akcelerovať. tiež použivam 26″ kolesa, 29″ znamenajú este vacšiu namahu pri prenose sily.
a mierku na reťaz treba obcas použiť.
reťazí som vyskusal niekolko, campagnolo c-9 mi vydrži viac než rok, smejd som menil častejsie11 apríla, 2016 o 7:46 am #7825pivnicek
Účastník (Participant)Dobre, musim pozriet retaz a ozubenia v akom je stave. Pamatam, ze na motorke mi tiez padala retaz, ked uz boli vyhlodane zuby. Tu sa ale bojim, ze je to proste velky vykon na tie zubky a retaz. Ked mas vytahanu retaz, predny tanier nemenis? Len kazetu a retaz?
11 apríla, 2016 o 9:59 am #7826roman
Účastník (Participant)ja myslím, že aj 3000w by to mohlo zniesť, len všetko musi byť vyladene a v 100%nom stave a používať s rozumom, nie je to motorka.Predný tanier ma 40-50 zubov, v zabere je polovica, prevodník vzadu ma 11 zubov, v zabere je menej ako polovica.
vyťahana reťaz poskodí zuby, ak ju vymeníš poskodene zuby poskodia novú reťaz.Preto existuje mierka na reťaz, ak ju budes merať a vcas vymeníš, nebude preskakovať a neposkodí zuby na kazete.Predný tanier som este nemenil.
,12 apríla, 2016 o 4:42 am #7828Robikl
Účastník (Participant)Pro silný středový je podle mě nejlepší jít na siglespeed s větší zadní rozetou – pastorkem a je po starostech. Na 22z pastorku budou poloviční tahy v řetězu proti 11z. Jen se pak nebude dát šlapat při vyšší rychlosti a taky bude potřeba vyšších otáček motoru. Ale fakt proč nějaké převody u silného motoru, to mě řekněte. S tak velkými výkony jenom problémy. Když stačí jeden převod Tesle nebo KTM Freeride, tak proč ne lehkému kolu s motorem nad 3kW? Někdo to už i psal, že stejně není potřeba moc řadit, protože ten motor táhne odspoda.
12 apríla, 2016 o 9:02 am #7829pivnicek
Účastník (Participant)To dodnes nechapem preco nemaju elektroauta ziaden prevod. Ale uz som aj cital je BOSCH uz vyvija 2 stupnovu prevodovku a nejaka ina firma 3 stupnovu. Ide o to, ze vo vysokych otackach je motor omnoho ucinnejsi. Aj silny motor potrebuje obcas preradit. Napr. v lese je potrebny iny prevod ako na cestu. Ale oproti slabsim motorom si viem predstavit, ze v lese mi postaci jeden prevod od 0-40km/h napr. prip. 2 prevody z nich jeden na velmi tazky teren a druhy enduro. Na cestu jeden mestsky prevod a jeden na maximalku. Celkovo tak 3-4 prevody by boli fajn podlamna na 3kw.
12 apríla, 2016 o 11:35 am #7830LuboN
Účastník (Participant)Kedysi som čítal článok, kde bolo z rôznych pohľadov rozobraná tematika prevodovky. Pointa je v tom, že na rozdiel od jej nutnosti v aute pri kombinácii so spaľovacím motorom, je pri elektromotore možné riešiť problém inými, výhodnejšími spôsobmi – napríklad použitím motora, ktorý má veľmi široký rozsah otáčok. Prevodovka totiž jednoznačne má kopec nevýhod – je drahá, zložitá, stráca sa v nej časť výkonu a má nezanedbateľnú hmotnosť + potrebuje spojku (a samozrejme – vyžaduje si radiť 🙂 ). Takže je jasné že v tomto prípade je efektívnejšie riešenie bez nej.
Pri bicykli by po vzore viacerých úspešných konštrukcií stačilo v prípade dostatočne výkonného motora (a tých 3kW by mohlo stačiť) použiť prevod, pri ktorom bude rozbeh a jazda pri nízkej rýchlosti do veľkej záťaže prijateľne efektívna, a zároveň použiť vyššie napätie aby sa dosiahli otáčky potrebné pre dostatočnú rýchlosť po rovine. Takéto riešenie síce nedosiahne najväčší možný krútiaci moment spolu s perfektnou účinnosťou od minimálnej rýchlosti po vysokú maximálku limitovanú len výkonom motora na rovine, zato však to bude jednoduché a bezproblémové na údržbu a používanie. Pokiaľ je cieľom radosť z jazdy, a nie dosahovanie nejakých rekordov, tak v tom nevidím žiaden problém. Pokiaľ to nemá byť čistá motorka bolo by zaujímavé riešenie viesť od motora osobitne poriadnu reťaz dozadu (pravdepodobne na ľavej strane) a zachovať si klasické prevody bicykla mimo motorizácie.12 apríla, 2016 o 9:29 pm #7832pivnicek
Účastník (Participant)Osobne si myslim, ze sa prevodovky postupne presadia aj v elektromobiloch. Zvlast potom co som videl grafy ucinnosti, krutiaceho momentu a vykonu. Smiesne je napr, ze elektricke auto dosiahne max. napr. len 130km/h. Pritom ma vacsi vykon a krutak jak spalovaci motor. Tiez pruznost v nizkych rychlostiach a vysokych je nanic.
Co sa tyka bajku, presne tuto myslienku tiez riesim, ze sprevodujem zadnu linku napevno BMX retazou a mam svaty pokoj. V podstate to bude priamy motor s nizsou hmotnostou. Lenze ked chcem bajk do terenu, tak jednoducho potrebujem viac sily a nie len pohnutie sa ako na ceste. Tiez obcas si chcem dupnut a pridat, poprehanat auta a to zas bude nevyhoda. Proste to chce prevodovku, aspon par stupnov. Cim silnejsi motor, tym menej stupnov je potrebnych. Prve z toho tazi Tesla, ze ma silne baterky a silny motor, tak to v celkovom vysledku vypali dobre.-
Táto odpoveď bola upravená pred 9 years používateľom
pivnicek.
13 apríla, 2016 o 9:59 am #7834Robikl
Účastník (Participant)Pivníček, jenže času, kdy motor musí dávat max. moment a přitom má minimální otáčky a tedy i mizernou účinnost, je málo. Typicky je to rozjezd na plný plyn a pak to jsou jen sekundy. Samozřejmě je to taky kopec na hranici možností toho motoru. To nesmí nastat a u řešení v elektromobilech to jen tak nenastane. Tedy u pořádného elektromobilu s předimenzovaným motorem určitě. Drtivou většinu času třeba zrovna Tesla nebo Nissan Leaf pojede s efektivností nad 90%. Najdi si graf, kde máš účinnost v závislosti na momentu a otáčkách a uvidíš, že nekecám. Nehledej jen graf účinnosti pro maximální moment pro dané otáčky. A jak píše Lubo, tak vícerychlostní převodovka je složitost navíc. A hlavně při správně dimenzovaném motoru to není potřeba. Potřeba to je možná pro nějaký slabý motůrek 500W pro kolo.
13 apríla, 2016 o 6:58 pm #7839pivnicek
Účastník (Participant)Zopar clanockov k teme:
http://auto.pravda.sk/novinky/clanok/324925-bosch-vyvija-viacstupnovu-prevodovku-pre-elektromobily-bude-to-automat/
http://auto.pravda.sk/novinky/clanok/340285-zf-sa-zameria-na-elektromobily-dostanu-az-4-stupnove-automaty/
http://www.autoforum.cz/technika/budoucnosti-elektromobilu-jsou-tri-a-ctyrstupnove-prevodovky-rika-zf/
http://autobild.cas.sk/clanok/185527/antonov-vyvija-trojstupnovu-prevodovku-pre-elektromobily
http://webmagazin.teraz.sk/auta/elektricky-vw-beetle-zelectric-bug/3885-clanok.html14 apríla, 2016 o 9:49 am #7852 -
Táto odpoveď bola upravená pred 9 years používateľom
-
AutorPríspevky
- Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.
Komentáre