no, trocha inak som to myslel s tým, že spekuluje…ponukol som mu skusenosti, sam som vyhodil kopa penazi zbytočne, ale on nema zaujem, a chce tiež vyhodit kopa penazi navyse a zostrojit cosi co sa mu rozsype po par jazdach v terene. výkon, spotreba rýchlosť vsetko ma svoje obmedzenia a hranice, ak zvysim výkon, potom musím spevniť rám -už mam treti, pouziť inu reťaz, iný pastorok, ine volnobežky, ine pruženie,často menit kazetu,dať brzdy s chladenim a ine veci…. Kto to robi prvý krát, nemá šancu domyslieť veci a urobiť to na prvýkrát, ale ak ma pár tisic euro, može sa hrat…
to co si ten pivnicek objednal cez greka, si mohol objednat priamo, ma to riadiacu jednotku 40a bez možnosti programovania a a s neoverenou reputaciou.kely je skvela, ja mávam obcas na meraci 4000-4500w.o výkon sa netreba bať, ten sa da zvyšit, ale všetko ostatne mu treba prisposobit a to je zložitejsie a drahe.
Roman, nechapem Tvoju kritiku voci mne. Mam zaujem o info a rady. Akoze som si nenechal poradit? Povodne som chcel motor s 10kW a priamy. Poradili ste mi ze to baterky nezvladnu, nastudoval som si to a zmenil som nazor. Mali ste pravdu. Aj koncepciu som pochopil, ze musi byt stredova aj vykon nema vyznam 6 alebo 8kW. Znizil som svoj nazor na 1920W. To je najnovsi motor od cyclone a nikde okrem stranky cyclone ho nemaju. Opytal som sa Greka, ci mi ho nevie dodat a on ze ano. Je z EU, tak som si myslel ze tym obidem clenie a DPH uz bude v cene (tak to aj pise ze tax include). O mojich zameroch som sem napisal a cakal som na Vase a aj Tvoje rady Roman. Niekto akurat poznamenal, ze ten Grek ma vyssie ceny za dopravu. Az ked som uz mal objednane a zaplatene, tak ste mi napisali, ze aky je to podvod, ze on to neposiela, ale je to posielane z Taiwanu. Nerozumiem teda, ze v com spekulujem? Podla Vasich rad by som si mal kupit 350W motor s 7kg baterkou LiFePo 36V. To sa mi zda ale malo. V tomto pripade si radsej znova kupim motorku. Co sa tyka bajku, nechal som si poradit od kamarata, co jazdi roky sutazne downhill. YT-industries mi poradil ako najlepsi pomer ceny a kvality s tym, ze komponenty ma trvacne a vybavu super a vydrzi velmi vela v terene. Chlapik sa ruti bezne 80km/h dole kopcom cez les. Tak hadam, ze ked to znesie taketo zaobchadzanie, znesie aj zataz od motora a baterky + mojich 82kg. Za vsetky rady dakujem. Mnohemu som sa naucil. Uvidime ako to nakoniec dopadne. Napisem vysledok, ktory mozno niekomu podobne zmyslajucemu ako ja pomoze.
Pokud by jsi si pořídil 1680W cyclone a k němu kellku 50A tak se dostaneš z výkonem na 2400W.
Možná jsi si nevšimnul ale ty motory od řady 840W/24V výše jsou všechny nachlup stejné a to včetně ceny.
Liší se jen řídící jednotkou kelly která se dá nasavit na odběr 35A a při 48V dá ten cyclone 1680W. Vyšší proud a vyšší napětí z tohoto motoru udělají motor o výkonu 2400W. Sám jsem to už zde párkrát uvedl. Taky jsem ti doporučoval ověřený obchod a to již dávno předtím než jsi to našel jinde. Docela nechápu proč se čertíš na Romana, všichni jsme se snažili ti pomoct a poradit.
No, niesom skuseny v tomto. Len ze mi pisali, ze 1680W je BB 152mm a 1920W je BB 190mm. Tiez mi pisal ten Grek, ze 1920W vraj nema problem s chladenim a teda nepotrebuje tie hlinikove chladice. Tiez nejako zdoraznovali, ze 1920W ma nejaku izolaciu voci vode a je tichy. To vsetko mozno plati aj pre nizsie modely, neviem. Ale aj rozsah uvadzaju 1920-3000W. To uz je vykon o ktory mi od zaciatku ide. Eclipse uz by som teraz riesil, ak by som vedel, ze ten Grek tak oblbuje. To mi predtym nik nenapisal. Naopak, kdesi som tu cital, ze ma slusne ceny. Zverejnil som svoj zamer nakupit u neho s vypisom poloziek a len ste mi okomentovali vyber veci. Az potom mi ktori napisal, ze ako to je s tym zasielanim. Ja sa necertim na Romana, len nechapem, preco sa on certi namna 🙂 Vdaka jemu aj Vam za rady.
Jasne pivníček aj ja som v tomto nováčik , a šlapeš aj ostatným cestu ,alebo ukažeš že tadial nevede to je tiež cenné
Motor už je poslaný ,no ešte je skoro robiť závery , možno ti ho pošle z grecka a nebude sa platiť nič naviac.. ako to bude uvidíme ..
Kedy by ti to malo doraziť ?
Batérie budeš dávať tie lipol
budem ta citovať : Ide len o to, ze na hobbyking si to overia a predavaju len tie preverene. Lenze si na to daju 100% prirazku, ak nie viac. Preto by som skusil priamo od Cinanov brat. Ked kupim a odskusam, napisem recenziu urcite. Zatial cakam na bicykel z Nemecka a kit z Taiwanu/Grecka. Baterky zoberiem 22Ah, 22,2V do serie 2ks, cize s napatim 44,4V z nasho modelarskeho obchodu. Tu predavaju overene. Baterky budu vazit okolo 4kg s kapacitou 976Wh. Napatie sice trosku nizsie ako 48V, ale LiPoly su velmi tvrdy zdroj s kontinualnymi prudmi bez problemov 70A
Čo pýtajú za tie batérie ?
Ako máš overené tie batérie ? boli nejaké testy merania ?
Lipo ako píšeš budú mať 4 kg
Najväčšiu hustotu energie ma kombinácia cobalt ion
podla batery university tj 130-160 wh/kg http://batteryuniversity.com/learn/article/whats_the_best_battery http://batteryuniversity.com/learn/article/the_high_power_lithium_ion
Podla wikipedie to je
Specific energy 100–265 W·h/kg(0.36–0.95 MJ/kg)
Energy density 250–730 W·h/L(0.90–2.23 MJ/L)
POdla jedného rc modelárskeho fora toje
Concerning Energy density
The biggest density technology is Li2S it is 1550 Wh/kg
(the Lipo has 410 Wh/kg)
But it is on 1.7 V nominal Voltage and 2.2V (end of charge voltage)
Toto už je mimo mojho rozsahu no poradím ti ak môžeš batérie otestuj sú celkom ľahké..
Ak by dovolila riadiaca jednotka nbolo by lepšie dať 3x 22,2 ..predsa len vyšie napätie – nižší prúd
ps čertení nehajme bokom :)… pivníček otestuje svoj ebike uvidí
pivnicek, s usmevom sledujem Tvoj vývojový proces,…
raz, davnejsie som ti napisal, že som mal x motoriek same endurá, yamaha, ktm, honda,beta…a presiel som na bajk,lebo na moto sa nesmie jazdiť v horách. vystriedal som x elektro pohonov, x bajkov, kazdy som vylepsoval aby sa moje jazdenie bližilo jazde na motorke. Toto cele mi trvalo rok a pol. Pritom som prečital snad všetky info z amerických australskych a iných dostupných for. Bol som asi prvý-siel som cestou pokus-omyl.A teraz mam dojem, že iTy ides po mojich slapajach, pokus omyl, je to skoda, ponukal som možnosť, prijdi vyskusaj si bajk umna s motorom, odovzdam ti svoje skusenosti, .Miesto toho špekulujes s vecami, ktoré sa ukazali byť nedobré alebo problematicke.Napr. vieš preco je zbytočné zvyšovať výkon stredoveho motora nad 1500W? lebo ho nevyužijes trvale, motor sa ti bude hriať,a všetko bude trpieť medzi motorom a plaštom zadneho kolesa.Ak velký výkon, tak len priamy motor, ale ten je žravý a ťažky. Tak si treba vybrať. Bud sa povoziš rychlo a kratko alebo vela, pomalsie a lacnejsie. Ak potrebujes adrenalin, daj ten stredový motor na AM bajk a možes si uživať dolu svahmi, hore ťa motor vyvezie. DH bajk nie je na skutocnu jazdu v horách moc vhodný-geometria a vaha.AM je zlatý stred, a ak das baterky do rámu, získas skvele ťažisko a jazda je fakt palba.
Ja sa na Teba necertim,mne je v podstate fuk co robiš ako a kolko ta to stoji, ale toto forum je tu na to, aby sme si vymienali skusenosti, pomahali,
teslabike, budem mat lipo 44.4V 22Ah. Mam skusenosti s aplikaciami LiPo do motorov. Taktiez verim modelarom, asi vedia preco pouzivaju LiPo do lietajucich modelov (poziadavka – lahke, velke prudy, cim mensia velkost). Overene tie konkretne baterky niesu. Ale predavaju sa v modelarskom obchode a z toho dovodu si dovolim tvrdit, ze budu ok.
Roman, velmi rad by som sa s Tebou stretol a vyskusal si nazovo Tvoj bike. Chcel som to urobit uz skor, ale mam 2 male deti, kopu roboty doma aj v robote a nejako nieje cas… Z toho vyplyva aj moj zamer – chcem nieco co bude silne, akceptujem, ze dojazd nebude najlepsi, ale nie zas uplne kratucky, akceptujem, ze zivotnost bat. bude nizsia (LiPo) ako LiFePo. Bohuzial nebudem mat cas dennodenne sa vozit, o to viac chcem, ked uz si najdem cas, nech to fachci na max. Taky podobny system ako cross motorka vs. enduro. Enduro je tazke, slabsie, ale trvacne a udrzba lacna. Cross je obratna, silna, lahka, ale draha udrzba a casto sa jej treba venovat pokial chces jazdit. Teda ja idem cestou tej crossy. Roman, ak si namna najdes cas, napis mi na yamdae@gmail.com a dame stretko. Vopred diky.
Bajk mi ma prist cca za 2 tyzdne. Motor kit cca o 3 tyzdne a baterky uz idem objednat. Tie by mali byt do dvoch tyzdnov tiez. Baterky budu stat cca 1000,- + nabka s balancerom 2x240W a zdrojom, cca do 400,- Eur. Tu nabijaciu sadu mienim pouzivat aj na ine ucely, tak preto take parametre…
ahoj, Tesla mě upozornil že tu řešíte něco ohledně objednávek z číny a mohl bych vám sem napsat mojí zkušenost. Původně jsem chtěl objednávat z eclipsebike z anglie. Bohužel mi neodpovídali na mail a tak jsem se obrátil na prodejce z řecka – http://www.turbobikekit.com/ objednávku jsem vyřídil pomocí mailu a peníze poslal přes paypal. Jaksi jsem „předpokládal“ že ten obchodník v řecku má nějaké skladové kusy a posílá zboží v rámci EU. To jsem se ale spletl. Zboží vyráželo přímo z Taiwanu a na celním mi ho pozastavili. V tomhle případě nepomůže ani označení balíčku jako „gift“ (dárek) Byl jsem na vážkách zda na celní nalhat nějakou nižší cenu. Z toho jsem měl ale obavy a tak jsem okopíroval fakturu na plnou částku – výsledek tedy byl že se mi objednávka prodražila o nějakých 2300 +- už si nejsem jistý přesnou částkou. Obchodníka z řecka http://www.turbobikekit.com/ tedy rozhodně nedoporučuji.
A jsi u eclipsebike registrován? Ja ano a na mejly mně reagují. I když možná přes léto byly dovolené.
Nevím ale jestli dostávají stovky mějlu od neregistrovaných tak to se těžko na to odpovídá.
Zkus registraci a pak uvidíš.
Zdravím nadšence terénních ekol 🙂
Hodně nás řeší podobné problémy. My začali s motorizací s kamarádem, se kterým jsme po ježdění hřebenovek přešli před lety postupně do bikeparků. On pak asi před 3 lety namontoval na své celoodpružené kolo Merida motor Magic Pie s baterkou LiFePo 36V 15Ah a bylo rozhodnuto, kam se budeme ubírat. Namontoval jsem taky Magic s baterkou 48V, 12Ah na můj Canyon 160/160mm a začala éra postupného vylepšování. Po nadšení z ekola jsem namontoval Magic i na další kolo Canyon 200/200mm, kde jsme již použili silnější baterky poskládané ze článků WINA 15Ah celkem na 72V. Po čtení různých názorů na webu, že středový pohon je do terénu „zcela zásadně lepší“ než pohon v zadním kole, jsem koupil na eclipsebikes Cyclone 1680W, 48V a dal ho na kolo Canyon 160/160mm. Abych vyzkoušel v jistém směru lepší vlastnosti baterek LiPol, koupil jsem na HK postupně 9 ks LiPol 6S 4Ah (5Ah byly zrovna vyprodané). Poskládal jsem baterku 44,4V 16Ah z 8 ks LiPolek a pak na zkoušku i 66,6V, 12Ah z 9 ks LiPol.
Řídící jednotky měly vývoj od jednotky určené pro Magic, pak Kelly KBS48101L,35A,24-48V, přes KBS72101L,35A,24-72V, KBS72121X,55A,24-72V až nyní po KEB72600X,24V-72V,280A,6KW, která je připravena spíš pro nějaký Cromotor nebo Cr. Crown (jehož koupi u mne oddálily názory na výhodnost středového motoru na webu) a který budu muset také dřív nebo později vyzkoušet, abych zjistil, kde je pravda 🙂 Takže mou blízkou budoucnost vidím v Cromotor (nutno řešit uchycení do zadní vidle, je širší než 135mm), baterky LiFePo s C min. 10 jsou drahé, ekonomičtěji a váhově lépe vychází LiPol třeba Multistar 16Ah na HK.
Pro představu kde jezdíme – dřív jsme objížděli rekreačně bikeparky v Rakousku a na Slovensku, s ekolem si vystačíme i blíže. Rádi jezdíme třeba na Rychlebské stezky, kde do kopce asi podrýváme morálku ostatních bikerů 🙂 Kolo je skvělé i na příležitostné dojíždění do práce, jízda po městě mezi auty je adrenalinová skoro jako v terénu 🙂
Přidávám fota obou kol. Provedení detailů není příliš profesionální, obě kola jsou neustále ve fázi vývoje 🙂
karel máš z čoho porovnávať nakoľko máte obe riešenia (stred vs. HUB) – aké najväčšie rozdiely vtom pozoruješ?
Aký max. výkon ste mali na MagicPie?
cromotor vs crystalyte TC65?
vopred ďakujem za odpoveď…
Autor
Príspevky
Zobrazuje sa 15 príspevkov - 61 až 75 (z celkového počtu 716 )