Nebojíš se té dratařiny?:-)
Stále nějak nemohu pochopit tu zbytečnou honbu za vysokými výkony motorů.
Ten cyclone 1680W fakt nestačí? Mám pouhých 720W a zatím vyjedu všude.
Pravda, rychlost do kopce není nijak závratná ale je rychlejší než vlastní pohon.
Vysoké výkony přináši jen vysoké náklady na baterie a všechny ostatní komponenty jako kabeláž řj. apod.
Za ty prachy by vyšel levněji elektroskutřík:-)
neverican:
výkon na Magic – 72V baterka, analyst ukazuje špičkový proud např. 60A, tj. cca 4kW. Nabitá baterka LiFePo má sice cca 84V, ale pod zatížením napětí silně poklesne. Lipolky jsou tvrdší, ale zase se nedoporučuje je využívat až na hranici. Ty 4-5kW tam asi budou.
Cromotor x TC65 – cromotor je za 500 usd přímo z Chorvatska + poštovné. TC65 je o dost dražší 🙁 Ve prospěch Cromotoru mluví i rozšířenost a recenze uživatelů na ES (endless-sphere.com). U Cromotor mám ale problém s roztečí (dropout) na zadní vidlici. Minimum je 145mm, mám 135mm, musel bych vidlu nějak předělat. Měl jsem tam původně pevnou osu, musel jsem to už jednou nechat převařit. TC má myslím 140mm.
Rozdíly middrive x hub – s Cyclone nemám zatím tolik zkušeností jako s Magic, Cyclone mám asi od června, Magic asi 3 roky. Mé subjektivní dojmy – akceleraci na rovině má se 72V lepší Magic, asi dáno tím, že se nemusí řadit, jen přidám plyn a čekám až se to rozjede 🙂 Teorie, že je středový pohon úspornější, se mi nepotvrdila. Na stejných trasách v terénu i na asfaltu zhruba stejná spotřeba při zhruba stejné rychlosti, spíš byl Cyclone o něco málo žravější. Je fakt, že se díky řazení u Cyclone lépe využije síla motoru – v malé i velké rychlosti. Hlavní problém mám ale s přehříváním obou motorů. Cyclone se podle mne hřeje ještě víc než Magic. U Magic vyměnil kolega přívodní dráty za silnější a vyvrtal díry kvůli chlazení podle návodu na ES. O něco se to zlepšilo, ale dokonalé to není. Já jsem to ještě neudělal. Magic se obecně trápí v malých otáčkách, v terénu nelze jen furt na maximum 🙂 Jakmile se motor (platí pro oba) při jízdě do kopce přehřeje, přestane jet, musí se počkat až vychladne a jede se dál. Na Cyclone mám ty jejich chladící žebra, chtělo by to asi řešit nějak jinak – na AFT bikes mají na Cyclone masivní chladič nebo dát nějaké vodní chlazení 🙂 Také sériové mechanické uchycení Cyclone je dost strašné, zatím jsem ho ale nepředělal. Taky mám připravený olej do převodovky, sériově je tam jen vazelína. Možná silnější větší Cyclone 1920W se tak hřát nebude? Hlučnost je jasná, Magic není skoro slyšet, Cyclone není taky nějak hrozný, ale nějaké bzučení slyšet je. Psal jsem tak, jak mne to napadalo, asi trochu zmateně…
Bob:
drátařiny se nebojím, jen to nevypadá zrovna IN 🙂
máš pravdu, že vysoké rychlosti přináší vysoké náklady
taky jsem při jízdě rychlostí cca 65km/h zjistil, že snad rychleji už ani nepotřebuju 🙂
ale víc síly při akceleraci bych klidně unesl
hlavně jde ale o jízdu v terénu, kde jde o využití výkonu motoru v různých podmínkách – neustálé rozjíždění a brždění, do kopce, z kopce, zde je přebytek výkonu vždy výhodou
to že vyjedu vše, není nějaký parametr, záleží jak to vyjedu, zda je to pro mne zážitek, asi máme k tomu jiný přístup, zároveň je to zvědavost, kam až se dá dojít, vždy se někde objeví díl, který se stane nejslabším článkem…
teslabike:
Cyclone bych mohl otestovat na 72V, musel bych ale přehodit baterky LiFePo z jednoho na druhé kolo, to by bylo pracné. Cyclone jsem ale testoval na 66,6 V nominál tj. 75,6V plně nabitá baterka LiPol (3 seriově spojené 6S Lipol). Měl jsem strach, zda nepoškodím motor, ale šlo to ok. Na ES jsem nenašel, že by to tak někdo provozoval. Jak jsem ale napsal výše, Cyclone se mi při větším a delším zatížení dost hřeje.
Cromotor je hovado. Láká mne na něm, že je dost rozšířen na ES a jsou s ním dost spokojeni. Čím ho nakrmit? Ty naše stávající LiFePo 15Ah (24ks WINA tj. 72V) dávají max. 5C, což je málo. Chtělo by to Headway 40152S s 10C nebo pořádné LiPol 🙂 A časem se objeví něco lepšího.
Karel, gratulujem Ti. Tvoj bajk sa mi paci. Chcem nieco podobne. Dufam, ze sa mi to podari. Mne prave dnes prisiel list z colnice, ze si mam prist po Cyclone 1920W. Bohuzial som to nestihol v ich pracovnej dobe, tak budem musiet vydrzat do pondelka. Bajk aj baterky uz su tiez na ceste. Zacinam sa tesit jak maly chlapec. Aj ked viem ze ma caka este vela roboty. Mam na Teba zopar otazok: Preco je original uchytenie cyclone motora problemove? Kolko vazi Tvoj bajk s cyclone aj s baterkami? Aky mas dojazd? Aku max. rychlost? Uchytenie bat. si predstavujem rovnako, ale neskodia otrasy od bajku clankom? Uvazujem, ci nenad bat. do ruksaku ako to robi EGO kit. Dik za odpovede.
pivnicek:
kolo s magicem váží 39kg (jen baterky LiFePo mají přes 12kg), kolo s cyclonem má cca 26-27kg. Lehčí kolo je obratnější, ale i s tím těžkým se dá v pohodě v terénu jet, je to takový tank, který projede vše 🙂 (skoro)
Obě kola jedou nyní něco přes 60km/hod. po rovině po asfaltu, Cyclone asi o něco rychleji. (já mám jen cca 65kg) Dojezd zcela závisí na způsobu jízdy a terénu. Nejezdím tak, abych dojel co nejdál, ale abych si to užil. Při velké rychlosti rapidně stoupá spotřeba. V náročném terénu ujedu min. 25km, po nenáročných polních cestách by se ujelo mnohem víc. Nabíječku na LiFePo mám 10A, takže nabito mám za 1,5 hodiny (baterka 15 Ah). Kolega má 15A nabíječku, nabito má za hodinu. LiFePo máme bez BMS, abychom vyždímali velké proudy. Na každém článku máme balancer kvůli hlídání přebití. LiPoly provozuju taky bez BMS, podbití hlídá jen Cycle Analyst a nastavení na řídící jednotce (celkové napětí na baterce jako celku), což asi není ideální. Nabíjení LiPol mám složité, nabíjím je paralelně nabíječkou s balancováním článků 18V 2x400W + zdroj 30A. Když je čas, nabíjím každou zvlášť. Otřesy asi nevadí, ale LiPolky by to chtělo dát asi do nějakého estetického krytu, kvůli riziku proražení (pád, odražený kámen…) a údajné možné následné exploze… U některých LiPol se mi začaly brzo rozcházet napětí na jednotlivých článcích. Jeden článek mi odešel úplně, oživování nabíjením v režimu NiMh nepomohlo. LiFePo se zdají odolnější. Jo a s LiPol se prý nedá jezdit v zimě. Jezdíme i na sněhu s krátkými lyžemi na nohách 🙂
Taky jsem se díval po silnějším cyclone, ale nechtělo se mi objednávat v číně kvůli drahé dopravě a dph a clu, tak jsem koupil motor v Anglii, kde ty silnější motory nevedou :-(. Jsem zvědavý, jak budeš spokojen. O řeckém turbobikekit jsem četl na ES. Někdo si tam stěžoval, že se to tváří, že dodává z EU, ale pak to dojde z Číny. Řek mu prý pak DPH a clo doplatil. Můžeš to taky zkusit uhádat 🙂
Uchycení Cyclone 1680W je pomocí dvou plechů + dlouhé šrouby + stahovací páska. Při zatížení se to celé kroutí. Prodává se i dražší uchcení přes hliníkovou frézovanou desku, to ale v Anglii neměli. Mohu poslat odkazy, kde jsou fotky uchycení. Šlo by to nechat vyrobit. Mám taky problém s přesmykačem, velké ozubené kolo má větší průměr než původní a na celodpruženém rámu mi to vůbec nepasuje, abych mohl přesmykačem řadit mezi dvěma koly na středové ose, tak mám řetěz zatím napevno na velkém kole. Ten tvůj motor má ale asi jiné uchycení. Bude ale asi i širší s delší středovou osou a s pedály dál od sebe? Podej pak zprávy 🙂 Hodně zdaru a málo problémů!
Baterky do ruksaku, nevím, nemám s tím zkušenost, uvádějí jako výhodu, že je bike lehčí. Ale vozit kvůli tomu baterky na zádech? A být kabelem spojený s kolem? Musel bych to zkusit…
Táto odpoveď bola upravená pred 10 years, 4 months používateľom karel.
Karel, diky za poznatky. Ano, kit by mal mat sirsie uchytenie 190mm. Ked mozes, prosim posli foto toho uchytenia na motor hlinikovym krytom. Moj ram ma dost zle tvarovanu spodnu ruru (v prilohe), tak asi budem musiet vyrabat lepsie uchytenie, ked original nebude stacit. Na greka sa tu dost nadava, ale ja som sa s nim dohodol na riadiacej jednotke s 60V namiesto 48V a tiez mi sikovne poslal 2 faktury. Najprv som nevedel preco, ale potom som si uvedomil, ze je to vyhoda pri precleni. No uvidim v pondelok ako preclim. A ci tam je naozaj ta 60V jednotka. Tiez mi dost vela veci poradil, mnoho detailov. Bol napomocny radami.
Táto odpoveď bola upravená pred 10 years, 4 months používateľom pivnicek.
Ten první odkaz je dobrý na cyclona do 250W, při vyšších výkonech se ti to pohne.
Ostatní řešení (odkazy) je jen složitější provedení BB uchycení.
Ja mám řešní jednoduší a pevné, viz příloha.
No jo, ten prvy odkaz je to iste ako toto http://eclipsebikes.com/chainwheel-watt-ebike-p-974.html
len tie dlhe skrutky musis ohnut, pochybujem, ze je to lepsie uchytenie ako BB, hlavne co sa tyka silnejsich motorov.
Spominane uchytanie ma jednu vyhodu a to, ze si uzivatel moze za urcitych okolnosti ponechat povodny stred, radenie a pily, len najvacsiu pouzije pre motor. T.j. nema volnobezku na strede. Ako pise Bob je to volba skor pre slabsie motory. Osobne zvazujem aj tento sposob, ktorym by som udrzal kadenciu jazdy, podotykam ze jazdec je nuteny udrziavat kadenciu motora, preto je velmi dolezite sprevodovanie a tiez volba vhodneho vykonu motora. Tento sposob je skor vhodny pre lahsie Cyclony, napriklad 360W, kde sa vie jazdec dostat do vahy bicykla + 1.8kg (motor) + bateria a stale mat bicykel v povodnom cyklistom stave. Nepredpokladam, ze tato konfiguracia bude vhodna pre ludi, ktory nechcu hlavne pedalovat 🙂
AFT a Ego su fajn ale pohybuju sa cenovo niekde inde.
Bob: Bobe, ty nemáš nikdy problém s přehřátím motoru Cyclone? (např. hodně dlouhé stoupání v terénu) To mne trápí momentálně nejvíc. Zatím více než uchycení motoru. Jaký proud ti ve stoupání ukazuje analyst (trvalý a popř. maximální)? Já mám např. cca 35A trvale, max. cca 65A a když tak jedu delší dobu, tak se motor přehřeje a přestane jet (uvnitř je údajně nějaký bimetalový pásek, který motor odpojí?, jak to trochu zchladne, tak jede dál). Uvažuju nechat vyfrézovat macatější chladič něco jak mají na AFT. S chlazením možná pomůže i oběh oleje v převodovce, jak má AFT? Nebo vyrobit nějaké vodní chlazení nebo jen ventilátor k motoru? 🙂
Mně se motor nepřehřívá ani při hodinovém stoupáni s odběrem 20A. Ovšem já mám jen 720W výkon. Bohužel přehřívání motoru je negativum vysokých výkonů. Ideální by byl větší chladič a k němu přidělat ventilátor 12V třeba z PC.
Mně se naopak dost hřeje řj. kelly a to mám na ní robustní chladič. Musel jsem k ní ještě přidělat malý ventilátor na 12V a už je to OK.
Aft nemá žádný oběh oleje je to jen vyrovnávač haladiny oleje tak jak je to u některých elektomotoru při mazání ložisek. Viz foto http://bob54.rajce.idnes.cz/Vylet_na_Bumbalku_2014/
Autor
Príspevky
Zobrazuje sa 15 príspevkov - 76 až 90 (z celkového počtu 716 )