Dík za info. Já jsem minulý víkend namontoval na kolo s Magicem 6kW jednotku Kelly a ta se nehřeje vůbec 🙂 Zase se ale začaly hřát baterky LiFePo4, potvory 🙂
ahoj, proud na cylone motoru kontinuálně 35A a výš který uvádíš je tedy dost velký. Já mám 1680W cyclone a při jízdě do kopce odebírám stejné proudy jako udává bob – kontinuálně 20A a ve špičkách cca 28A. Používáš správně řazení? jestli to valíš do kopce i na menší pastorky na zadním kole tak bych ty velké proudy potom chápal…
Já osobně jezdím do kopce asi následovně:
středové složení mám 48/48/32 – převážně používám 32 tác, vzadu mám osmikolečko 11-30 zubů
těžký terén a velké stoupání: zadní pastorek 30 zubů (převod č. 1) – na to vyjedu absolutně cokoli pokud se nepřevrátím na záda. Maximální rychlsot na tomto převodu cca 19Km/h
těžký terén a mírné stoupání: zadní pastorek 26 zubů (převod č.2) – o malinko vyšší rychlost max 21.7Km/h ale né moc abych mohl kontrolovat jízdu na rozbité cestě.
silnice – velké stoupání: 30z pastorek nebo maximálně 26z
silnice – mírné stoupání: 23z pastorek – 24.8Km/h nebo 20z pastorek – 28.4Km/h a když pospíchám i do kopce na silnici v mírném stoupání tak si tam hodím pátý převod – 17z což dělá nějakých 33.2Km/h – na tomto pátém mi to už bere odhadem 28A
po rovině to neřeším… tam řadím podle toho jak je mi na kole zima 😀 ono už při těch 25Km/h a výš člověk dost chladne 🙂
Tak pisem kolegovia ako som slubil o precleni z Taiwanu. Za cely set 1920W aj s r.j. cyclone 48V (s Grekom-turbobikekit som sa dohodol na 60V) a wattmetrom 100V 100A som zaplatil DPH 25,- Euro + 4,5 poplatok za preclenie poste + 0,5 Eura za sek. Clo som neplatil ziadne, kedze ako som spominal, Grek mi to sikovne poslal podelene na 2 casti. Teda s preclenim mi to dobre vyslo. Ako tak rozmyslam, mozno aj lacnejsie ako priamo objednat od Cyclone z Taiwanu (neviem ci by to rozdelili na 2 casti ako Grek). Motor 1920W je uplne iny ako 1680W. Nejaky chytrak ma tu predtým vysmial, ze to je rovnaky ako 1680W. Tento model som prvýkrát videl rozbaleny nazivo. Po vzhliadnuti turbobikekit dnes a aj cyclone stranky pozeram, ze uz nahodili fotky aj tam. Motor je dost tazky, na vahe vazil 6,2kg aj s BB kitom a hriadelom a nejakymi zeliezkami. Samostatne som nevazil. Na strankach pisu, ze semotny motor ma 4,8kg. Oproti 1680W, o ktorom pisu ze ma 3,5kg je teda trosku tazsi. V celku som spokojny, lebo 2400W a 3000W sa mi nepacilo to male 7 zubove kolecko na vystupe pre retaz a 1680W sa prehrieva. Teda premna sa mi pozdava tento 1920W ako najlepsia volba. Ked bude pravda co pisu, ze sa neprehrieva, ze je vodeodolny a toci len 3000 ot a je sptevodovany (oproti 6kw a 8kw verzii). Riadiacu jednotku mi poslal inu ako som chcel, alebo tato cyclone 48V sa da pouzit aj na 60V, resp. 66V max.? Nemam s tym skusenosti, vsade pisu daco ine. Tiez mi v baliku chybali gumene rukovate, ale to je asi to najlacnejsie a nejjednoduchsie upravit z nejakých kupenych. Na plynovej rukovati je nejake cervene tlacitko, kde pisu Li48V. Nevie niekto na co to je dobre? Tiez ked som meral rozmer BB, tak sa mi zdal o 10mm uzsi ako budem potrebovat na novy bajk, teda 73mm namiesto pozadovanych 83mm. Alebo sa to meria z vonkajsej strany? Tak by to mozno sedelo… V prilohe foto. Dalej cakam na bajk a baterie 😉
To Joda: Dík za rozbor. Je možné, že jsem za tři roky ježdění s hub motorem zapomněl umět správně řadit 🙂 Je taky fakt, že jsem s Cyclonem ještě moc nenajezdil, mám dvě kola a minimálně jedno z nich mám rozdělané, poslední dobu to s Cyclonem. Řeším tam ještě přesmykač, baterky (v jedné Lipolce odešel článek), uchycení motoru a chlazení a jde mi to pomalu 🙁
To Pivnicek: jsem velmi zvědav, jak ti to bude fungovat! Jaká je tam přesně Kelly jednotka? Podle fota vypadá jiná než KBS nebo KEB modely. Červené tlačítko na plynu já myslím nemám, podívám se doma. S rozměrem BB jsem taky zápasil, dostal jsem jiný, než jsem potřeboval, ale nějak jsem to pak vyřešil.
Jen to uchycení těmi dvěma bočními plechy k rámu se mi zdá pofidérní, je to podobné jako u mého 1680W motoru, u tvého je navíc do boku prodloužená středová osa. Vše je ale nakonec nějak řešitelné 🙂
Pokud budeš spokojen, možná změním názor a místo nějakého cromotoru pořídím na další kolo tvého Cyclona 🙂 Jaká byla cena s tou Kellynou? Jaký je to wattmeter? Jsem zvyklý na Cycle analyst, ale ten je poměrně drahý. Jaké Lipol máš objednané, budou mít BMS? čím je budeš nabíjet?
Pivnicek: ten údaj na rukojeti 48V znamená, že ty indikační diody jsou nastavené pro baterii o této hodnotě… pokud by jsi systém používal například na 36V jako já… bude ti stále svítit červená kontrolja kako kdyby jsi měl vybito. Tyto kontrolní ukazatelé jsou ale k hovnu… ukazují jen podle aktuálního napětí baterie. Vzhledem k tomu že vybíjecí charakteristika Litiových baterií je plochá tak ti to vlastně vůbec nedává tušit kolik ti v baterii zbývá energie. Proto lidi používají všeljaké cycleanalysty a podobné věci které propočítavají odebrané ampérhodiny.
Joda, diky za vysvetlenie tlacitka. Takze je mi jasne, ze ho budem mat stale vyradene… Karle, uz som to tu kdesi pisal a nechal som aj odkazy na web stranky kde to vsetko budem nakupovat. Baterky som si objednal na zaciatok 2x LiPol 22,2V 22Ah 25C Tatoo. U nas je to najvacsia LiPolka aka sa da zohnat. Jedna stoji cca 500,- Eur. Mala by teoreticky zvladat uplne bezne aj 100A. Riadiaca jednotka je cyclone. Neda sa programovat, ale pocitam, ze to nebudem potrebovat. George – Grek mi napisal, ze sice je na nej napisane 48V, ale nominalne zvlada 60V a max. 72V. Je dost malicka a lahucka, tak uvidim, ci ju nespalim. Mala by zvladat 40A kontinualne a 100A narazovo. Ked ju odpeciem, tak vezmem nejaku keely aspon 72V, nech mozem dat 3x LiPol, teda 66,6V nominal. Druhe 2 baterky som objednal z Ciny 22,2V 10Ah za 80,- Eur jedna. Je to len pokus, cena je uzacna, tak uvidim, ci to bude pouzitelne, alebo srot. Planujem sa odviezt niekam ku kamosovi do hor na tych cinskych, u neho ich odlozim a budem jazdit v lese na tych poriadnych 22Ah. Nabijacku som kupil 4kanal 4*120W/2x240W s napajanim stabilizovanym zdrojom 600W. Nabijat budem cez balancer, vybijanie bez BMS. Momentalne cakam na bajk, uz mi pisali z Nemecka, ze je vo vyrobe. YT-industries celoodpruzeny DownHill so zdvihmi 200/208mm. K Lipolkam som si objednal aj safety bag. Najprv skusim bat. nosit v ruksaku ako to ma Ego Kit. Uvidim ci sa mi to osvedci, mozno ich potom budem instalovat na bajk.
Zabudol som este si sa pytal na wattmeter. Kupil tom ten od cyclone co ponukaju 100V 100A. Mal by zvladat vsetko co je potrebne. Cena bola nejakych 80,- Eur tusim. Zda sa mi to vela, ale nechcem mat 5 budikov na riaditkach…
Chcem Vas kolegovia este poprosit o radu. Hlavne Roman napisal, ze treba rovno montovat volnobezku ACS, napinacie kolecko Heawy Duty a 13 Tooth Heavy Duty Motor Freewheel. Vsetko odporucate objednat od eclipsebikes? Rozmyslam, ze to hned vsetko objednam, aby som potom necakal na dodavku po par dnoch po skompletovani, co sa mi rosype dicta volnobezka. Treba mi este nieco? Prehadzovac budem mat nejaky shimano XT v tom bajku, aj retaz a kazeta bude asi kvalitna. Ale neviem ako je na tom ta Taiwanska retaz od motora, vyzera tenucko. Roman pise, ze je dobra eťaz campagnolo c9. Kde ju kupim? A tiez neviem, ci mi bude pasovat tato volnobezka na moj novy 1920W motor: http://www.eclipsebikes.com/tooth-cyclone-heavy-duty-motor-freewheel-p-1095.html
Na stranke pisu, ze do 1680W motora to je. Vyzera to ale rovnako, mozno pouzili to iste na silnejsi motor. Este som na nieco zabudol? Poradte prosim este pred objednavkou. Vopred dik.
Dnes mi dosla prva baterka z dx.com z Ciny. Je to 22,2V 10Ah 25C Lipol. Som rad, ze clanky su plnohodnotne 10000mAh a nie paralelne pospajane mensie. Ma pekne hrube privody na napajanie a vystup na balancovanie. Napatie som meral 23,1V. Bohuzial nemam este nabku a druha je este na ceste, tam nemozem zatial vyskusat motor. Druhu som objednal osobitne, aby som to nemusel preclievat. A tak aj bolo. Baterka prisla bez preclenia, na obale bolo napisane ze cena 10,- Eur. Za baterku som zaplatil 80,- Eur (teraz uz 83,- asi Euro kleslo voci Juanu). Nic viac, ziadne clo, ziadne DPH. Ked ju preverim, bude to podlamna najlepsia kupa v pomere cena/vykon/kapacita. Vaha baterky je cca 1,2kg. Ak by niekto chcel, da sa kupit tu: http://www.dx.com/cs/p/fire-bull-22-2v-10000mah-25c-high-rate-rechargeable-li-poly-battery-black-6-cells-322195
Zabudol som poznamenat, ze doprava bola zdarma a cas od objednavky po dorucenie trvalo cca 2 tyzdne. Baterka bola zabalena len do igelitu a papiera, co sa mi velmi nepaci. Ocividne si Cinania nerobia starosti s nebezpecnostou LiPoliek 🙂 Do bajku ich budem davat do ochranneho obalu specialne urceneho pre LiPol…
Proč pořád strašíte s nebezpečností lipolek, jsou v drtivé většině v mobilech, tabletech a slouží bez závad a požárů.
Jen blbečkové natáčejí na videa jak bouchají když do nich perou kladivem či krompáčem popřípadě je zkratují.
Téměř každá baterie nějak reaguje když se sní zachází tak jak nemá.
S tím clením neclením jednou může někdo dojet, stačí aby proběhla namátkova kontrola balíku a už se veze.
Čili né každému se může podařit ochcat celníky:-)
35A trvale a 65 A občas…tak to sa i mne prehrieva, jednoducho cyklon ma malo medi a prehrieva sa,olejove chladenie to vraj zlepsi, este som sa k tomu nedostal, lebo mne stacia prudy do 20A
mal som GNG gen 2 a ten bolo problem zahriať,ale zasa mal ine nedostatky..
aku použivas reťaz a kolko ti vydrži pri takom výkone?
s reťazou od motora som nemal nikdy problem, ani som ju este nemenil.tie volnobežky pri tom výkone, ktorý chces su asi nevyhnutne, počet zubov zavisi od celkoveho sprevodovania, reťaz musi byť kompatibilna s kazetou.
k bajku:
ja na základe vlastných skusenosti by som volil kvalitny AM odpružený ram rock shock alebo fox vidla a tlmic ,okolo 150mm, kde baterka vojde do ramu.
Roman, to olejové chlazení je jen marketing, je známo že olej maže lépe než hustá vazelína a tak mirně sníží tření a tím teplotu. Olejové chlazemí by muselo mít nějaký cladič kterým by olej koloval, nic takového není ani u egokitu ani u AFT. Je to jen obyčejné skleněné „kapátko“ které vyrovnává hladinu oleje v převodovce.
Co se týká chlazení tak začali dělat lepší chladič
18 pcs 3 mm thick 20mm high big cooling fins ( no more over heat)17USD http://www.cyclone-tw.com/order-parts.htm
Ale kdo ví jestli je to dostatečné.