evbike + magicpie 2 1000W/36V

Zobrazuje sa 5 príspevkov - 16 až 20 (z celkového počtu 20 )
  • Autor
    Príspevky
  • #3318
    bob
    Účastník (Participant)

    30 nebo 60 je lhostejné, můj zdroj říká 30.

    Ochrana proti proudovému přetížení:

    Hranice napětí pro detekci 0.62V
    Hranice proudu pro detekci 200±30A
    Časová prodleva detekce 7.2ms~11ms

    BMS z vypináním jsem nenašel a osobně ji považuji za zbytečnou u použití řj. kelly kde tohle obstará sama řj.

    #3319
    teslabike
    Keymaster

    Mne sa minulý rok odpálilo originál bmsko( čínske) , a tak som po nesplnenom slube predajcu (ebay allifepo4) kúpil nové znovu čínske odtialto http://www.elifebike.com/peng/iview.asp?KeyID=dtpic-2011-4Q-MVXS.1NEUC

    Pred časom som robil merania článkov , napätia boli okej boli rovnaké takže predpokladám že bms je dobré
    Zaťažoval som max 20A continuálne (pár minut)
    Bms vypína systém po dosiahnutí kritickej hranice 32V-33V (neodsledoval som tom)Po nadobudnutí nad znovu zapojí vývody.
    Pri úplnom vybití batérii musím bms odpojiť a zapojiť aby sa „elektrobike aktivoval“ niekde v terene..a mačkať tak poslednú štavu no stalo sa mi to len 2X pri ozaj dlhých výletoch..
    Inak sa bms znovu „otvorí“ pri nabití baterky samo..
    Zatial som sním spokojny cca 8 000km už jazdím

    #3320
    bob
    Účastník (Participant)

    Tak se mně zdá že vše co kupujeme na elektrokola je čínské výroby ať to prodává pod svou značkou kdo chce.
    I bionx je čínský s kanadskou nálepkou:-)

    #3321
    teslabike
    Keymaster

    K tým lion článkom čo si popisoval u lion 36V 13Ah batérie zatial som stretol v bionX tam sú tiež takto riešené lion články (panasonic). 18650 a to je systém za 40 000 kč (aspon sa tak nekedy predával a možno aj viac stál)

    Ak by jeden článok mal mať plnú kapacitu zrejme by boli použité šulce od headway
    http://teslabike.online/vyskladanie-vlastnej-lifepo4-baterie-z-headway-clankov-i-cast/

    Pri poruche by vadný článok stiahol celý 3.2V 13Ah blok batérie, no to isté by sa stalo i headway kde by sa tiež musel meniť jeden blok ..
    Headway má výhodu že stačí vymeniť jeden šulec
    U 18650 zrejme všetky štyri.
    No v reále by to znamenalo nejaký skrat na článku aby začal vybíjať tie ostatné paralelne zapojené..
    Z chýb čo som čítal na forach sa stalo že jeden článok 18650 stratil kapacitu (nebol to však skrat) tak bol vymenený nebolo treba meniť celý blok.
    U šulcov Headway ak by mal jeden blokový šulec vyrazne nižšiu kapacitu, stačí 15-30% tak je treba vymeniť celý šulec lebo kapacita batérie takomto zapojení tak veľka ako je veľká kapacita najslabšieho článku.

    Osobne by som bral aj headway aj 18650 články ktoré sú kvalitné napríklad Panasonic PD , Samsung ,Lg (ale treba pozret na značenie aj od panasonicu sú slabé batérie) určite by som nebral lionky trusfire ktoré ani pri nízkych vybíjacích prúdoch nepreukazali deklarovanú kapacitu

    K cene článkov by je to asi tak ak má možnosť 4wifi nejakého veľkoodberu za dobré ceny tak je možne vyskladať batériu ktorá má dobrú kvalitu

    No však najlepšie by to chcelo nahladnuť na články ktoré sú v reálne v ich zapojeniach a z toho urobiť verdikt

    Dojazd 37 km je v norme taký nemastný neslany na rovinky je baterka dobra ,Faktory cena prevedenie stred sú dobré .. pre väčšinou uživatelov je to ok …

    Súhlasím so tvojim zhrnutím tejto batérie …
    dojazdy sú udávané …unreal …preto mám radšej tak ako to píšeš ty 37km bez betálovania , to je najsmerodatnejšie.

    #3551
    tonda.liska
    Účastník (Participant)

    Takze nova baterie lifepo v provozu. Bms 60a. Predvsim mi konecne funguje rekupelace,coz z predchozi evbike liion proste neslo korektne.

    Dalsi poznatek je,ze rekupelace funguje sama od sebe na hardwarove urovni i pri vypnute(ale stale pripojene k baterii!) rj. V kazdem koncovem stupni pro 1fazi jsou nejmene 2mosfety s integrovanou diodou. Pres tyto diody jde pri rekupelaci napeti z vinuti.takove zapojeni je vlastne uplne stejne jako alternator v aute s 3fazovym usmernovacem. Tzn ze jakekoliv rizeni rekupelace, kdy zacne a jaka bude intenzita,aktivace brzdovyma packama apod,je vyloucene.

    Nejmensi rychlost pri ktere zacne rekupelace neni ani zavisla na napeti baterie (24/36/48v ). Zacne v rychlosti jen o neco malo vyssi nez je maximalni dosazena volna rychlost motoru na stojanu. V mem pripade je tato rychlost cca 36kmh, rekupe zacina v cca 38kmh. Narust nabijeciho proudu je dost intenzivni, napr pri 39kmh dava 5a, a pri 44kmh dava 18a. Brzdny efekt je opravdu pusobivy.

    A jelikoz dosazena max rychlost je u hub motoru predevsim dle napeti baterie, z toho mi vychazi,ze uzit si nejake to % rekupelace bude vicemene mozne je pro uzivatele s baterkama 24 nebo 36v. Pokud vychazim z toho,ze zhruba plati vztah 1v napeti=1kmh, tak uzivatele baterek 48v budou mit pocatek rekupelace polozeny nekam k 50kmh,coz minimalizuje moznost vyuziti vracene energie.

    • Táto odpoveď bola upravená pred 10 years, 2 months používateľom tonda.liska.
Zobrazuje sa 5 príspevkov - 16 až 20 (z celkového počtu 20 )
  • Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.