Pred časom som robil merania článkov , napätia boli okej boli rovnaké takže predpokladám že bms je dobré
Zaťažoval som max 20A continuálne (pár minut)
Bms vypína systém po dosiahnutí kritickej hranice 32V-33V (neodsledoval som tom)Po nadobudnutí nad znovu zapojí vývody.
Pri úplnom vybití batérii musím bms odpojiť a zapojiť aby sa „elektrobike aktivoval“ niekde v terene..a mačkať tak poslednú štavu no stalo sa mi to len 2X pri ozaj dlhých výletoch..
Inak sa bms znovu „otvorí“ pri nabití baterky samo..
Zatial som sním spokojny cca 8 000km už jazdím
K tým lion článkom čo si popisoval u lion 36V 13Ah batérie zatial som stretol v bionX tam sú tiež takto riešené lion články (panasonic). 18650 a to je systém za 40 000 kč (aspon sa tak nekedy predával a možno aj viac stál)
Pri poruche by vadný článok stiahol celý 3.2V 13Ah blok batérie, no to isté by sa stalo i headway kde by sa tiež musel meniť jeden blok ..
Headway má výhodu že stačí vymeniť jeden šulec
U 18650 zrejme všetky štyri.
No v reále by to znamenalo nejaký skrat na článku aby začal vybíjať tie ostatné paralelne zapojené..
Z chýb čo som čítal na forach sa stalo že jeden článok 18650 stratil kapacitu (nebol to však skrat) tak bol vymenený nebolo treba meniť celý blok.
U šulcov Headway ak by mal jeden blokový šulec vyrazne nižšiu kapacitu, stačí 15-30% tak je treba vymeniť celý šulec lebo kapacita batérie takomto zapojení tak veľka ako je veľká kapacita najslabšieho článku.
Osobne by som bral aj headway aj 18650 články ktoré sú kvalitné napríklad Panasonic PD , Samsung ,Lg (ale treba pozret na značenie aj od panasonicu sú slabé batérie) určite by som nebral lionky trusfire ktoré ani pri nízkych vybíjacích prúdoch nepreukazali deklarovanú kapacitu
K cene článkov by je to asi tak ak má možnosť 4wifi nejakého veľkoodberu za dobré ceny tak je možne vyskladať batériu ktorá má dobrú kvalitu
No však najlepšie by to chcelo nahladnuť na články ktoré sú v reálne v ich zapojeniach a z toho urobiť verdikt
Dojazd 37 km je v norme taký nemastný neslany na rovinky je baterka dobra ,Faktory cena prevedenie stred sú dobré .. pre väčšinou uživatelov je to ok …
Súhlasím so tvojim zhrnutím tejto batérie …
dojazdy sú udávané …unreal …preto mám radšej tak ako to píšeš ty 37km bez betálovania , to je najsmerodatnejšie.
Takze nova baterie lifepo v provozu. Bms 60a. Predvsim mi konecne funguje rekupelace,coz z predchozi evbike liion proste neslo korektne.
Dalsi poznatek je,ze rekupelace funguje sama od sebe na hardwarove urovni i pri vypnute(ale stale pripojene k baterii!) rj. V kazdem koncovem stupni pro 1fazi jsou nejmene 2mosfety s integrovanou diodou. Pres tyto diody jde pri rekupelaci napeti z vinuti.takove zapojeni je vlastne uplne stejne jako alternator v aute s 3fazovym usmernovacem. Tzn ze jakekoliv rizeni rekupelace, kdy zacne a jaka bude intenzita,aktivace brzdovyma packama apod,je vyloucene.
Nejmensi rychlost pri ktere zacne rekupelace neni ani zavisla na napeti baterie (24/36/48v ). Zacne v rychlosti jen o neco malo vyssi nez je maximalni dosazena volna rychlost motoru na stojanu. V mem pripade je tato rychlost cca 36kmh, rekupe zacina v cca 38kmh. Narust nabijeciho proudu je dost intenzivni, napr pri 39kmh dava 5a, a pri 44kmh dava 18a. Brzdny efekt je opravdu pusobivy.
A jelikoz dosazena max rychlost je u hub motoru predevsim dle napeti baterie, z toho mi vychazi,ze uzit si nejake to % rekupelace bude vicemene mozne je pro uzivatele s baterkama 24 nebo 36v. Pokud vychazim z toho,ze zhruba plati vztah 1v napeti=1kmh, tak uzivatele baterek 48v budou mit pocatek rekupelace polozeny nekam k 50kmh,coz minimalizuje moznost vyuziti vracene energie.
Táto odpoveď bola upravená pred 10 years, 2 months používateľom tonda.liska.
Autor
Príspevky
Zobrazuje sa 5 príspevkov - 16 až 20 (z celkového počtu 20 )