hub motor pre predné koleso motocykla

Domov Diskusné Fóra Diskusné fórum pre svet elektro-pohonov Motory hub motor pre predné koleso motocykla

Označené ako: 

Zobrazuje sa 15 príspevkov - 16 až 30 (z celkového počtu 30 )
  • Autor
    Príspevky
  • #4437
    satos
    Účastník (Participant)

    Bobe, tych 10mm vyzera byt medzi zafrezovanymi plochami, nie priemer osky. Isty si teraz nie som, ale zda sa mi, ze ten priemer osky je presne ako mam ja na moto, 16mm, a vlastne aj spominas maticu 16mm, mal by to byt zavit M16, vsak?.

    Kazdopadne, u motorky sa nenasadzuje koleso spolu s osou, ta sa tam prestrci po nasadeni kolesa. Inak by som pri vymene pneu, ci defekte, musel rozoberat komplet vidly. Takze prerabat stred urcite musim.
    Na druhej strane, koli testovaniu by som to spravil bez prerabania. Samo, ze by som s tym nevyliezol na cestu, ale doma po dvore a po lukach za domom by som ziskal predstavu, ci ma vyznam ist dalej.

    Hubzilla by vlastne presne zapasovala, len je tazka…

    Neskor pozriem tie linky…
    zatial vdaka
    jaro

    #4438
    bob
    Účastník (Participant)

    16mm to sice je ale ty to musíš kotvit a proto se to dává do vidlice 10mm jelikož oska je stator. Zasouvací osku tam asi nedáš jelikož v ní vede kabeláž viz foto crystalyta co jsem měl.

    http://www.endless-sphere.com/forums/viewtopic.php?f=2&t=29731&start=15

    • Táto odpoveď bola upravená pred 10 years, 2 months používateľom bob.
    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    #4443
    satos
    Účastník (Participant)

    … jo o tom kotveni viem. Ratam s tym. Aj s kablom. Ide o to, ze ten stator nie je „nalepeny“ na oske a je tam „prazdne miesto“, kde by som sa mohol ja „realizovat“.

    Ta rozeta vpredu skutocne nie, aj ked dakujem za inspiraciu. Jasne, ze niekedy aj z „crazy“ napadu moze byt dobra vec, ale jednak to nevyzera prilis dobre a potom problemy s nastavovanim retaze s maximalnym ohladom na bezpecost, …
    Ak to bude hub motor, trebars ta Puma ma asi taky priemer ako stred kolesa teraz (odliatok) a bude to navyse schovane medzi brzdovymi kotucami. Beznym pohladom „neviditelne“. A nakoniec pekne a snad aj inteligentne riesenie.

    … kotuc ma 300 mm
    http://www.motorcyclespecs.co.za/model/yamaha/yamaha_xt660_tenere%2011.htm

    #4444
    bob
    Účastník (Participant)

    Dobře si prohlédni tyto fotky
    http://www.endless-sphere.com/forums/viewtopic.php?f=2&t=29731&start=15
    Osa je pevnou součástí statoru jinak by to nefungovalo, navíc v ní vede kabeláž a tak nebude možné ji vytahovat a zasouvat tak jak je to u motorky.
    Bude problém bez úpravy vidlice to tam dostat a ukotvit.

    #4445
    neverican
    Účastník (Participant)

    Ahoj Satos

    koncept 2wd pohonu motocyklov (aj bicyklov) je na svete za tie roky xy. Videl som pohon predného kolesa pomocou reťaze, hydromotora, šnekovým prevodom a dokonca prichádzajú už aj elektropohony.
    napr. prvý náhodný odkaz z googla, presne to čo hladáš možno sa dočkáš aj sériovej výroby… :
    http://www.autoevolution.com/news/ktm-makes-2wd-hybrid-bike-2192.html#

    nebudem tu rozpisovať ako funguje striedavý motor napojený cez RJ na jenosmerný prúd, nakoľko to zhruba popísal bob.

    K tvojmu prípadu ak by sme brali do úvahy motor v náboji. Zmenou vinutia motora sa mení počet otáčok vs. krútiaci moment. Potrebuješ teda motor z čo najmenším pomerom rpm/volt. Ideálny by bol motor z planétovou prevodovkou, avšak tie smiešne plastové 250W bicyklové horia ako fakle aj na 30kg bicykly nieto ešte na 300kg moto. Nieje tam problém len s plastovým ozubením ktoré by nebol problém vyrobiť z ocele ale už len samotné vinutie je bieda…
    Tiež ako písal bob ešte treba rátať s komplikáciami ako z osky vitiahnúť kabeláž, oprava defektu , odpruženie vidlice, brzdy, zvýšená hmotnosť a zotrvačnosti…
    V dnešnom svete je možné že niekto takéto špeciálne pomalobežné motory určené do predného kolesa moto vyrába, treba pohladať. Alebo začni vyrábať 🙂 .

    Druhá možnosť by mohla byť napr. poháňať koleso pomocou motora umiestneného nad kolesom a pohon pomocou trecieho prevodu (napr. pneu na pneu) Už dávno som videl aj u nás predávať spalovacie kity na bicykle na tomto princípe. Alebo by sa dal možno využiť priamo hub motor bez ráfu , tým by sa dosiahla aj malá rýchlosť a veľké Nm.
    Alebo použiť štartér z auta/moto ktorý je vyrobený na takúto krátkodobú záťaž a môžeš to napájať priamo z 12V. Odpadá potreba RJ. Prepóluješ kontakty a ideš dozadu 🙂 .

    Jediný problém na tvojom projekte ktorý nemáš sú batérie. Váha motocykla ti umožňuje použiť akékoľvek typy a veľkosti batérií. Alebo postačí len zvýšiť kapacitu tej v moto (napr. pri použití štartéra) Dabíjanie zas buď cez alternátor alebo pomocou rekuperácie z hub motora pri jazde…
    Inak celý projekt je iná káva, ale aj takýmito šialenosťami sa ľudstvo niekam posúva. Lepšie ako sledovať TV…
    Takže prajem veľa úspechov s projektom. A ak si budeš niekedy pripadať ako sám vojak v poli spomeň si na einsteinove moto:
    „Veľké osobnosti vždy narážali na odpor priemerných ľudí. Priemerná osobnosť nie je schopná rozumieť človeku ktorý odmietol slepo sa držať konvenčných zvyklostí a namiesto toho sa rozhodol vyjadrovať svoj názor odvážne a úprimne“.
    Veď na Slovensku už máme aj lietajúce auto a v Čechách aj lietajúci bicykel…

    #4446
    satos
    Účastník (Participant)

    Bobe: Ja tam vidim moznost kabel nevkladat do osky. A ukotvenie statora mam zhruba tiez premyslene.

    neverican:

    #4447
    bob
    Účastník (Participant)

    A kde tedy ty kabely umístíš když celý plášť až k ose se točí? Mrkni na ta videa a pouvažuj jak je dostat mimo osu.
    Kabely vedou středem ložiska jinak to ani nejde, celý blok se točí až k ložisku.

    • Táto odpoveď bola upravená pred 10 years, 2 months používateľom bob.
    #4449
    satos
    Účastník (Participant)

    neverican: Dakujem za velky kus podpory.
    Inak KTM uz robi seriovo elektricke enduro. Ale zatial bez predneho nahonu. http://motoride.sk/c/6423/ktm-freeride-e-xc-a-e-sx-2015-ekologia-alebo-len-alternativa.html

    Ano, chcel by som byt prvy. 🙂

    Prichadza do uvahy jedine elektro hub motor. A vobec sa nebranim vyrobe komplet noveho motora navrhnuteho na tento ucel. Problem je, ze ja si ho navrhnut neviem (po elektro stranke) a zatial clovek, ktoreho som s tym oslovil sa nevyjadril, ci do toho ide.
    Takze „bloumam“ po internete a hladam nejaku prvotnu cestu. Dokonca som nasiel nejake vypocty na navrh jednosmerneho motora, tak zamyslam, ze aspon to nahrubo preratam, kde by som mohol byt s rozmermi. Ostatne zelezo vratane prevodovky si viem navrhnut a preratat aj sam.

    Ak by som mal tvrdy plan, ze z toho idem robit biznis, tak to (elektro navrh) aj zadam nejakej specializovanej firme. Lenze ja chcem jeden kus… Netvrdim, ze by z toho nemohol byt aj biznis, ale zatial taketo ambicie nemam a ani nie som nuteny mat.

    Skor to vidim ma spolupracu s niekym, kto by to bral ako hobby, zaujimavost sa na tom podielat a vedel by navrhnut motor. Prototyp zafinancujem a vyrobna dokumentacia by bola spolocna. Ak by potom niekto chcel pokracovat aj dalej (pripadne obaja), prvotne dvere by boli otvorene. Aj ked ja osobne by som nechcel superit s cinskou masineriou…, chcem len predny pohon na svoju motorku.

    jaro

    #4450
    satos
    Účastník (Participant)

    bobe: Plast nebusi ist az k osi a loziska su aj s vacsim vnutornym priemerom, kde sa toho zmesti vela, alebo…

    #4451
    bob
    Účastník (Participant)

    Nakresli to nevím jak to myslíš

    #4452
    satos
    Účastník (Participant)

    Ak mas teraz lozisko s vnutornym priemerom 20mm a je na nom nasadena os (20mm), ktora potom prechadza von z motora s priemerom 10mm (rozmery len tak strielam), tak, kedze stator ma „obrovsky“ priemer, lozisklo moze mat aj 40mm vnutorny priemer a do 40mm osky spravim drazku 10mm hlboku na kabel a potom vychadzam z motora s klasickym 10mm priemerom a kabel je mimo loziska. Je to len zjednodusene vysvetlenie, len princip. Realne by to bolo torchu inak, ale princip by zostal.

    #4453
    bob
    Účastník (Participant)

    Tomu rozumím, problém je že potom musíš udělat nový odlitek boční stěny (tedy obou) jinak to nejde provést.

    #4454
    satos
    Účastník (Participant)

    Predpokladam, ze teraz to chapem spravne a to, ze vlastne u tychto bicyklovych hub motorov sa jedna o trojfazovy motor na striedavy prud, ktory je napajany z baterie cez riadiacu jednotku, ktora vlastne robi ten zazrak „premeny“ a dalsie veci okolo toho.
    Vzdy som sa cudoval, ked som cital o elektro autach, a ostatne to ma aj KTM na elektromotorke, preco pouzivaju motory na striedavy prud, ked nas v skole ucili, ze jednosmerny motor je so svojim momentovym priebehom idealny na trakcny pohon. Trebars elektricka. Predpokladal som, ze sa jedna o lepsiu otackovu regulaciu a kto vie co este.
    Ta poznamka s tym starterom ma vracia na zaciatok, k jednosmernemu seriovemu motoru, kde priebeh krutiaceho momentu je presne co ja chcem a staci mi on/off. (uz som spominal, ze z trhnutia nemam obavy)
    Dava ten prcek (motorkovy starter) kratkodoby vykon 1-2 kW? (jasne, mohol by som guglit, ale nech ta myslienka tu bezi)
    Potom len navrhnut vinutia na 1 kW do max. otaciek cca 150/min…

    Moze byt takyto motor bezkartacovy?

    Poznate niekoho, kto by mi to vedel navrhnut?

    Jedna z prvych stranok, co som pozeral bola http://www.motucko.cz/technicke-udaje/
    12V, 400W, 4km/h, cca doba prevadzky … akurat motor trocha „nevhodny“ pre mna…

    #4455
    zoomer
    Účastník (Participant)

    Pre motocyklove veci treba omnoho viac „Nm“ ako pre bycikle. Preto doporucujem pozret nieco taketo:

    http://eskutr.cz/cs/motory/104-dc-hub-motor-3000w-10.html
    http://eskutr.cz/cs/motory/105-dc-hub-motor-3000w-10.html

    Ma to priestor aj na kotucovu brzdu.

    Nevyhoda je vsak cena.

    • Táto odpoveď bola upravená pred 10 years, 2 months používateľom zoomer.
    #4462
    satos
    Účastník (Participant)

    zoomer: Vdaka za tip. Asi sa tam budem mat moznost zajtra-pozajtra zastavit…

Zobrazuje sa 15 príspevkov - 16 až 30 (z celkového počtu 30 )
  • Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.