Mám od Evbike středový motor v předním kole 20″ 500W baterie 48V. Kolo funguje ok do kopce i po rovině,problém dělá jízda z kopce nahoře mám na baterii 3 diody sjedu kopec odpor zpomaluje na rychlost max 38 km (bez motoru 70km) celou dobu displej ok baterka plná pod kopcem šlápnu a nic displej se vypne a konec.
Pomohlo vypnutí baterie tlačítkem chvíli čekat po zapnutí 3diody a kede to. Jako kdyby z motoru,kde není rekuperace něco zblblo baterii. Udělal jsem pokus a na kopci rozpojil kabel od motoru, kolo jelo 60km dole jsem chvíli čekal pak spojil kabel no a vše ok.Nevím jestli to motoru vadí? Ale rozpojovat na kopci kabel mi přijde divný.
Nazdar, myslel si priamy nábojový motor v prednom kolese? Lebo stredový motor je umiestnený pri pedáloch. Ten rozmer kolesa 20″ nie je preklep?
Priamy hub motor generuje napätie, pri jazde z kopca je možné dosiahnuť rýchlosť vyššiu než odpovedá voľnobežným otáčkam motora s danou batériou a tak dochádza k prirodzenej rekuperácii. Inak než odpojením motora jej nemožno zabrániť (odpojiť batériu by som neskúšal, hrozilo by zničenie RJ prepätím z motora). Elektronika v Tvojej batérii zrejme tento stav nezvláda a tak nastáva popísaný problém.
Ano motor je v předním kole je to lehokolo proto 20″. Je to sada z Evbike baterie je 48V taky Evbike. No přece když rozpojím kabel od motoru nemůže nikam nic jít. Leda že by motor tu energii někam schoval a pak při spojení kabelu by šla do ŘJ? Tak jsi to myslel? Pokud tento stav nezvládá tak je asi někde chyba. Ta jízda z kopce kdy to jede jen 37km je otravná dobře nebrzdím prohlížím krajinu. Ale pořád nechápu to zblbnutí baterie. No pošlu to do Evbike na reklamaci uvidíme.
Díky za reakci.
Ahoj, tým stavom ktorý batéria nezvláda som myslel rekuperačný prúd z motora. Zrejme sa z neho zablokuje BMS v batérii, práve som to pozrel a evbike batéria má uvedené že nepodporuje rekuperáciu.
Riešenie je:
1. vymeniť motor za sprevodovaný (ideálny by bol MAC motor, viď stránku EM3EV)
2. použiť motor s výrazne vyšším KV (počet otáčok/min na 1V napätia), v tejto kategórii ma napadá 9C motor, tie sa robia vo viacerých vinutiach a vyhovel by ten s najnižším počtom závitov (ten ale bude dosť „tvrdý“ na riadiacu jednotku (motor s nízkym počtom závitov má vysoký fázový prúd), asi by to potom chcelo silnejšiu)
3. Vymeniť batériu za takú čo nemá problém s rekuperáciou (napr. z e-pohon.cz alebo LiPo) a zmieriť sa s brzdným účinkom motora dolu kopcom, prípadne použiť batériu s vyšším napätím (napr. 74V) čím by sa zvýšila rýchlosť pri ktorej motor začína brzdiť.
Pri riešení č. 2 a 3 je možné úspešne sprevádzkovať regeneračné brzdenie, ktoré šetrí brzdy a trochu energie a nie je dôvod ho nevyužiť v kombinácii s priamym hub motorom.
Díky za reakce v Evbike mi řekli že by to jednotka měla odpojit ale asi je vadná protože to vypne BMS v baterii,která neumí rekuperaci. Takže ji vymění. To rozpojení kabelu od kola je 100% úspěšné ale nepraktické. Po dobu záruky nelze dát vypínač který by to jednoduše odpojil. No a abych to vždy na kopci rozpojoval je blbina. Tak jsem zvědavý jestli to ŘJ zvládne. Asi tam frčí slušný proud prý cca 2A.
Ještě jeden postřeh mám to samý na MTB ale vzadu na 26″ a vše je ok dojezd 50-70km podle únavy jezdce😆
Takže 20″ kolo bude asi hlavní problém na koloběžce jim to funguje prý ok.
Vypínač by musel byť stavaný aspoň na 50A. Maximálny fázový prúd motora je podstatne vyšší než je prúd odoberaný z batérie. Jednoduché a spoľahlivé riešenie čo sa odpájania týka nevidím… Tvoja kombinácia motora/napätia/veľkosti kolesa proste nie je vhodná na to ako by si chcel jazdiť… Niečo z toho treba zmeniť.
Autor
Príspevky
Zobrazuje sa 14 príspevkov - 1 až 14 (z celkového počtu 14 )
Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.