Nazdar, a nebolo by praktickejšie kúpiť jednu batériu s vyššou kapacitou a k tomu nejaký wattmeter (ak to ten Bafang nemá na displeji) aby si si vedel rozvrhnúť spotrebu na celú trasu? Ja to takto mám, a ešte nikdy som nemusel krútiť domov bez motora. Po pár jazdách a s trochou skúsenosti sa to dá odhadnúť tak aby batéria vyšla na celý výlet a väčšinou ešte aj s rezervou. Navyše ako kondička počas sezóny stúpa, spotreba sa stále znižuje a dojazd zvyšuje. Okrem toho, mať a voziť druhú batériu mi príde nepraktické… To už skôr by som si vzal nabíjačku. Dobré Li-ion majú super kapacitu aj nízku hmotnosť, pri kratších výjazdoch stačí nabiť na 80-90% a nevybíjať hlboko a hneď bude mať aj 2-3x viac životných cyklov. Možno sa vyrovná aj LiFePO4 s menšou kapacitou a rovnakou hmotnosťou ktorá by často jazdila 100%-0%.
Ja mám hub motor a s mojimi 500Wh batérie robím v kopcovitom teréne (asfalt+lesné cesty) bežne 40-60km s peknou rezervou. Na streďáku by to šlo urobiť aspoň o polovicu dlhšie, tipujem do 100km. Z akumulátorov čo majú na stránke ktorú uviedol Cormoran by šlo niečo vybrať. Predpokladám snáď správne že so stredovým motorom nebudeš jazdiť iba po rovine…