Zdravím vás kolegovia , som tu nový a potreboval by som poradiť ohľadom LiFePo4 baterí.
Mám LifePo4 batériu ,48V 15Ah z eclipsebike.com.
Nabíjačka dáva 57,5V. Po odpojení nabíjačky batéria má 57,5V rapídne začne klesať a ustáli sa na 54,9V. Ak na stojane ,bez zaťaženia, pridám plyn na 20 sekúnd, wattmeter ukazuje odber 4 A. po tých 20tich sekundách pod „plynom“ sa napätie ustáli na 52,8V. Riadiaca jednotka vypne ebike pri 52,3V . to znamená že môžem na jedno nabitie z baterky zobrať len 0,5V
Ak si tieto čisla podelíme 16timi výjde nám že z jedného článku môžem minúť 0,032V.
Moja otázka na Vás vážený kolegovia znie , prečo sa tie články nenabijú na 57,5V (3,6) prečo tie volty potom klesnú a ako donútiť tu batériu aby absorbovala tých 57,5V.
Batéria má cca 20 cyklov
Spíše se zaměř proč ti to vypíná řj. při 52,3V což je pěkná hovadina. Co máš za řídící jednotku? U 48V lifepo4 by mělo vypnout pži zhruba 44-43V. Ten pokles u lifepo4 je stará bolest a obávám se že stím nic nenaděláš.
Pozrel som tú batériu, nominál článkov je 3,3V (3,3*16=52,8V – LiFePO4 má plochú vybíjaciu krivku, tých 57,5 to má len čerstvo z nabíjačky a pri záťaži to rýchlo klesne k 52,8V – to je úplne v poriadku). Táto batéria je úplne vybitá pri 2,5V na článok čo je 40V pre celý pack. V praxi sa nastavuje o niečo vyššia hodnota – niečo ako uviedol Bob. Takže batéria bude úplne v poriadku, chyba je v nastavení RJ. Takže na tú by sme sa mali zamerať…
ale neber to trgicky….. nominalne nap. je 48V takze ty nikdy neoperuj s napatim tesne po ukonceni nabijania…aj u olove aj lion aj xyz to vzdy klesa……pokial viem tak LiFePO4 je kriticke vybit clanok pod 2V to znamena 30 V u teba….ale to je hodnota total a to ta nepusti nie RJ ale ani balancer co vyrobca montuje do akupacku….takze chybu nemusis hladat v RJ ale prave v balancnom obvode …ten chrani aj max odber prud takze obcas to vie aj zaseknut ak zoberie motor viac a aku nieje na to az tak stavany….
PS: tvoj balancer chrani a vypina clanky pri 2.00 ± 0.062V
Tu je cela tabulka : http://www.eclipsebikes.com/lifepo4-576v-cell-60a150a-p-1063.html
EDIT: no neviem teraz ci 2.5 V ako pise LuboN alebo tych 2V kazdopadne motor musi ist na 48V a dole nie do 48V !
Táto odpoveď bola upravená pred 9 years, 10 months používateľom uzivatel.
SFSF: Tá informácia o zlyhaní je 6 rokov stará… a ani tak by som tomu moc neveril… Veta „Pauza po 20 nabíjecích cyklech je v současné době doporučována některými distributory“ mi príde ako totálny nezmysel, tak toto nech mi niekto vysvetlí čo tým chcel básnik povedať 🙂 Mne to príde ako spackaný preklad…
To BMS-ko je stavané na 60/150A, pochybujem že to dotyčný prekračuje, takže buď je vadné, alebo je chyba v RJ (asi v nastavení).
To ako na článkoch je 52,4 a na vývode z baterky za BMS 33V? To potom vyzerá na vadné BMS. Jedine ešte že by nejaký jeden článok bol kaput… Dajú sa premerať jednotlivé články?
Áno tú som pozeral hneď ako si nám dal link na tie stránky, iná taká tam ani nie je. Je to inak riadna buchta 🙂
Pozerám že rozobrať by to šlo, ale iba na úkor záruky… Takže navrhujem nabiť, pripojiť nejakú záťaž (100W/230V žiarovka, rýchlovarná konvica… proste niečo) a merať či BMS vypne znovu pri tom istom napätí… ak áno, tak je to jasné – reklamovať.
Staviam ďalší bicykel na stredový pohon cyclone 1680W 48V. Chcel by som Vás poprosiť o radu, Ako postaviť lipol batériu s BSM , na 48V cca 20 Ah.
ďakujem
Autor
Príspevky
Zobrazuje sa 15 príspevkov - 1 až 15 (z celkového počtu 48 )