No základ bude nájsť vhodné BMS. Z pohľadu stavby batérie by som ešte zvážil možnosť použiť 2x6s, čo je síce o jeden článok menej ako má bežná 48V batéria, avšak konštrukčne to bude omnoho jednoduchšie. Nedávno som priateľke dokončil bike s batériou 12S zloženou z Multistar packov. Nakoľko jeden má 16Ah, na celú stavbu mi stačili 2ks. Viac info tu:
Ďalšia alternatíva by boli Multistar 3x4s, a potom ešte klasické Turnigy 6s 5Ah 20C. Toto všetko je osvedčená klasika za veľmi prijateľnú cenu (z Hobbyking).
Inak tie Multistar sú aj v iných kapacitách, ale čo som čítal najlepšie výsledky myslím mali tie 8Ah a 16Ah packy (sú zložené z identických 8Ah článkov)
V prípade 13s stavby prichádzajú do úvahy Turnigy 20C/5Ah 5+5+3s alebo 6+4+3s.
Čo sa technického prevedania týka, málokto vie že takéto packy potrebujú kompresiu, inak hrozí že sa krajný článok časom nafúkne je problém. Navyše bez mechanickej ochrany pred udretím/prepichnutím je to hazard. Odporúčam pevné púzdro umožňujúce stlačiť články medzi dve rovné plochy rovnobežné s plochou jednotlivých článkov. Tlaku v inom smere je treba sa vyhnúť a použiť mäkký tlmiaci materiál. Celá batéria by mala byť k bicyklu upevnená pevne a zároveň trochu pružne.
Pripojil som na ten motor 1680w 48v dve baterky Lipo 7S 5000 Ah , do série , čo mi dalo 51,8V nominal. Motor Išiel , len sa mi rozblikala červená dioda na riadiacej jednotke-4xblik pauza a jeden blik. V manuály som našiel že : Motor drive is disabled if an over-voltage is detected at start-up or during regen. The voltage threshold detection level is set during configuration . plne nabité Lipolky maju 14×4.2=58,8V . Riadiacu jednotku som dneska programoval , bola nastavena od 18-60V. Prečo to teda signalizuje OVER VOLTAGE? Ak tam pripjím LiFePo4 plne nabitá na 58,7V , sice napetie baterie klesne na 56V dioda sa nerozbliká. Pritom tie Lipolky boli nabité len na 56V.
Ja používam tiež 14s, ale s inou RJ… tiež má max. 60V a ide bez problémov… Možno po pripojení batérie k RJ napätie klesne pri LiFePO4 viac… Alebo nie je ešte nejaké iné nastavenie v RJ ktoré by na to mohlo mať vplyv?
O inom nastavení ktoré by tomu vadilo práveže neviem. Mňa by zaujímalo , čo sa stane , keby som to ignoroval. Zhorí motor? odíde RJ? A aký máš motor a RJ ked ti to šlape?
Mám MagicPie2 + Magic controller od Golden Motor. Ak Ti motor normálne ide, nemalo by mu to vadiť, vadiť to môže jedine RJ, ale ak je do 60V tak by ani tej nemalo…
Baterie by podle popisu mohla být dobrá ale je to čína, to se těžko posuzuje i když co dnes není z číny že.
Zkus při konci nabíjení změřit napětí z nabíječky, měla by dávat 58,4V, pokud ne je to špatně.
Nevím jestli se dá změřit i na prázdno, mé nabíječky se rozjedou až je připojena baterie. Každopádně měř cejchovaným multimetrem nebo voltmetrem.
Více na nakole.cz
Bob, na tej batérii aj nabíjačke je uvedené koncové nabíjacie napätie 60V, tak je veľmi nepravdepodobné že by dávala alebo mala dávať 58,4V… LiFePO4 články nie sú všetky rovnaké, mierne sa líšia a to aj konečným nabíjacím napätím. Vyzerá to tak že tie použité tu sú na trochu vyššie napätie než je priemer. Inak parametre to má fajn, aj keď to či je to dobré závisí hlavne od toho na čo to bude použité…
Problem bol v tom ze ked dosla baterka mala iba 53,2v.Pri nabijani to vyslo na 54,1 a potom to stale cyklovalo dokola ako pulsar ako to napisal Bob.Baterka stale drzala voltaz 53,5v.Po porade s Bobom sme konstatovali ze problem bude v tom ze clanky su rozhodene,ze nabijacka,respektive BMS vypne nabijanie ked hociktory clanok dosiahne hodnotu okolo 3,9 v.Tak skusam vsetko mozne ako tie clanky vybalancovat,viem da sa to aj jednotlivo,ale to by som musel baterku otvorit,co nechcem.Tak to robim tak ze som nechal baterku na nabijacke 24 hodin,max voltaz pri nabijani stupla,nie vsak na hodnotu 58,7 – 60 V.Nabijacka mi dava 60V,meral som to voltmetrom.Teraz robim pokusy,zdihol som zadne koleso,zaistil som ho,spustil Bafang 750w na rucny plyn a nechal ho makat asi 1 hod.Pri znovu zapojeni nabijacky vyskocila max voltaz na 57.2 V ked nabijaka prestane nabijat co je oproti predoslemu stavu (54,1) znacny pokrok:-).Takze pomoze iba metoda odber prudu a znova na nabijacku dokial sa clanky nevybalancuju.Baterka drzi kapacitu vyborne,po hodine odberu prudu sice na volno je stav baterky na 100% voltaz po zatazi ukazuje 53,5 V.
Dufam ze po par nabijaniach baterka si sadne a bude ok.
Tak ja by som bol silne v pokušení premerať jednotlivé skupiny článkov lebo takto by sa nová (alebo dobrá) batéria chovať nemala. Ak sú články rozhodené až tak veľmi tak to nie je moc dobré znamenie. Buď batéria dlho stála a BMS ju rozladilo, alebo sú články nekvalitné, prípadne sú nejaké nie celkom OK alebo proste je ten kto to v číne skladal diletant…
Tu baterku robili na moju objednavku,oni nemaju sa cas hrat z clankami,su cinania,maju tvrde normy.Bayerka v zatazi neskutocne drzi prud,motor toci uz hodinu a pol a voltaz na displeji je 53,5 V ziaden pokles.Odber sice nie je velky od 53 – 108 W ale za tu dobu uz z nej dajaka stava vysla nie?A furt jena 100% tak sa nebojim.Slovom treba vybalancovat a to je vsetko:-)
Pri tak malom prúde by pokles napätia nenastal na žiadnej baterke. Navyše LiFePO4 má veľmi plochú vybíjaciu krivku, takže podľa napätia sa dosť ťažko odhaduje stav nabitia a zvyšná kapacita. Dieliky na displeji nebudú mať veľkú výpovednú hodnotu 🙂
Len by ma tak zaujímalo, koľko tá baterka váži?
Ak sú články a BMS zdravé, tak tipujem že baterka výrazne prežije motor a asi všetko ostatné… Zodrať ju do konca bude nesmierne náročné 🙂
Ano mas pravdu,odber nie je velky,ale predsa uz sa nieco ukazuje,vonku je zima na moje kolena a krize,tak to zatial robim ako viem.No baterka je very heavy – tazka:-).Okolo 8kg,mala by mat 64 clankov(16×4).Teraz po druhom teste mi nabijacka vypla pri 57,5 V,co je zase pekny narast:-).Pomaly ona pride k sebe.Vies ja s bikom nebudem zdolavat ziadne tazke tereny,pekne po cestickach.Vzadu mam Shimano Alfine 8,tak to zaroven zabehavam aj s testovanim,asi som v kategorii rekreacny a teraz asi budem aj dialkovy jazdec,aspon dufam:-).Baterka ma vysla na 419 euro,ziadne dph,ziadne clo,cez UPS.
Kvizova otazka:kolko by asi stala baterka v takejto konfiguracii u nas na Slovensku?No mozno asi raz tolko,nebudem podporovat nenazratych Slovenskych obchodnikoch ktorym je narast ceny aj o 100% malo.
Maj sa pekne,inac ti dakujem za podnety,ja sa ucim,to je moj prvy e-bajk.Mimochodom aj Bafang 48v 750 w som si kupil z Ciny,vysiel ma na polovicu co stoji u nas:-)
Tak vyzerá to že baterka sa dá do poriadku… Tiež som aj výletno – diaľkový jazdec, moja baterka v Al krabici do rámu má niečo cez 10kg (plus 9,3kg motor Mxus 3K Turbo), ale mám tam zase 1500Wh v LiPo a ide to rýchlo nabiť 1800W nabíjačkou. Jazdím s tým asfalt + poľné a lesné cesty. Kamarát má takú istú baterku aj nabíjačku ako ja, a jazdil najprv na BBS02-750W a teraz má BBS-HD. Robíme výlety aj cez 200km a je to v pohode aj keď je tam pár horských priechodov 🙂
Práve teraz je v Hobbykingu akcia, články mojej batérie + konektory a poštovné vyjdú na asi 470€. Hotová batéria to ale nie je, chce to ešte pár vecí a kopec roboty. Ale myslím že aj tak to stojí za to… LiFePO4 teraz nie je moc v kurze, moc sa nepredáva, tak ani neviem aké sú ceny…
Ak sa môžem opýtať, v ktorých končinách brázdiš cesty?
Dakujem za tvoje prispevky,poznam ta z diskuzie,citam skoro vsetko co sa da:-).Takze LuboN aj ty si tazkotonaznik,ale zato mas dlhu vydrz a to sa pocita,kvoli tomu som isiel do tej LiFePo4.V minulom roku som bez motora najazdil v okoli Kosic za 3 mesiace co som zacal bicyklovat 2100 km.Motor potrebujem len do kopcov,aby som si posetril kolena.Aj ja som predtym pozeral tie baterky z Hobbykingu,vies nie som tak technicky zdatny co sa tyka elektriky,to by mi bol musel niekto helfnut.Byvam v panelaku takze nemam ziadnu garaz alebo dielnu:-).Velmi rad citam tvoje prispevky,tak isto od Boba a druhych.Vela veci sa da docitat aj na Endless-sphere.com,samo ze aj nakole.cz.Uz sa tesim na jar,boze,kazdy den na biku:-).
Tak sa maj LuboN,rad si s tebou popisem o radostiach a problemov okolo bicyklov:-).
Ciao,maj sa pekne.
Autor
Príspevky
Zobrazuje sa 15 príspevkov - 16 až 30 (z celkového počtu 48 )